Gå til innhold

Godtestopp


påskelilje

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spiser ett måltid om dagen, og det er middag. Sluttet med cola, trener minimalt og går ned 2kg i uka. Fungerte fint da jeg gikk på Ritalin, fungerer like fint nå. Trenger ingen moralpreken om at dette ikke er bra, da det viser seg å fungere utmerket på meg. Og, sultfølelsen er borte. 

Anonymkode: 54dc3...095

Så fremt du klarer å få i deg alle næringsstoffene (fett, proteiner, vitaminer, mineraler...) som kroppen trenger i det ene måltidet så er det ikke noe galt i å spise bare en gang om dagen så lenge du trives med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, Lillemus skrev:

Så fremt du klarer å få i deg alle næringsstoffene (fett, proteiner, vitaminer, mineraler...) som kroppen trenger i det ene måltidet så er det ikke noe galt i å spise bare en gang om dagen så lenge du trives med det.

Har ingen mangler, det har jeg sjekket opp :) Har aldri likt å spise mat, syns det er noe av det kjedeligste som finnes. 

Anonymkode: 54dc3...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk forresten ad undas med dagen i dag og. Burde snart poste på psykiatri - flaut m så lite viljestyrke. Sukk. Vært en tung - bokstavlig talt - periode nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, cilie skrev:

Det gikk forresten ad undas med dagen i dag og. Burde snart poste på psykiatri - flaut m så lite viljestyrke. Sukk. Vært en tung - bokstavlig talt - periode nå. 

Da er vi to..... Jeg synes også det er flaut at jeg har så liten viljestyrke 😥  I morgen er det atter en dag..... med nye muligheter...😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På ‎07‎.‎04‎.‎2017 den 17.44, cilie skrev:

 Men har gått ned 3 kg,

 

Dødsbra! Opp med hodet, kvinne ;):) Du er jo god!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 timer siden, cilie skrev:

Du har vært flink!

Jeg har ikke noe ønske egentlig om å følge noen "diett" med regler, men heller ha et vanlig sunt kosthold. Håper jeg er der om ikke altfor lenge😅 

Får litt assosiasjoner til "Ja takk, begge deler" når jeg leser dette. Du går neppe ned 15 kg uten å lage noen regler for deg sjøl. Har du ikke prøvd metoden din lenge nok?

Anonymkode: 23544...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får litt assosiasjoner til "Ja takk, begge deler" når jeg leser dette. Du går neppe ned 15 kg uten å lage noen regler for deg sjøl. Har du ikke prøvd metoden din lenge nok?

Anonymkode: 23544...7ae

Nå var det ikke meg du svarte, men svarer allikevel.

"Ja takk, begge deler" går faktisk hvis en greier å finne den rette balansen. Et sunt kosthold med litt av alt og en passe mengde fysisk aktivitet. Noe som kan vare livet ut. Selv er jeg igang, havner bare litt bakpå noen ganger.  Når jeg jobber med flere ting samtidig så kan jeg ikke være like bra på alle punktene samtidig, ikke ennå iallefall. Viktigste er at en ikke gir opp. Noe som passer for meg, passer ikke nødvendigvis for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får litt assosiasjoner til "Ja takk, begge deler" når jeg leser dette. Du går neppe ned 15 kg uten å lage noen regler for deg sjøl. Har du ikke prøvd metoden din lenge nok?

Anonymkode: 23544...7ae

Jeg vet å fortsette som jeg har gjort dette skoleåret ikke er mulig. Men det har ikke vært "ja takk begge deler". Jeg har levd annerledes enn jeg har pleid av mange årsaker og må gå tilbake og leve "normalt" igjen. Jeg har prøvd å følge regler ifht "verstingene", og det har fungert bedre enn uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, emilie321 skrev:

Nå var det ikke meg du svarte, men svarer allikevel.

"Ja takk, begge deler" går faktisk hvis en greier å finne den rette balansen. Et sunt kosthold med litt av alt og en passe mengde fysisk aktivitet. Noe som kan vare livet ut. Selv er jeg igang, havner bare litt bakpå noen ganger.  Når jeg jobber med flere ting samtidig så kan jeg ikke være like bra på alle punktene samtidig, ikke ennå iallefall. Viktigste er at en ikke gir opp. Noe som passer for meg, passer ikke nødvendigvis for andre.

Der skrev du det jeg egentlig ville svare! Det er sånn jeg vil leve også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, cilie skrev:

Jeg vet å fortsette som jeg har gjort dette skoleåret ikke er mulig. Men det har ikke vært "ja takk begge deler". Jeg har levd annerledes enn jeg har pleid av mange årsaker og må gå tilbake og leve "normalt" igjen. Jeg har prøvd å følge regler ifht "verstingene", og det har fungert bedre enn uten. 

Alle må jo finne ut av hva som funker best for dem:-) Min erfaring er at det er forskjell på hva som trengs når vekten skal reduseres og når målet er stabil vekt. Tror "normalt" er supert for stabil vekt, men at det trengs noe ekstra for å gå ned 15 kg.

Lykke til med ditt prosjekt!

Anonymkode: 23544...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, emilie321 skrev:

Nå var det ikke meg du svarte, men svarer allikevel.

"Ja takk, begge deler" går faktisk hvis en greier å finne den rette balansen. Et sunt kosthold med litt av alt og en passe mengde fysisk aktivitet. Noe som kan vare livet ut. Selv er jeg igang, havner bare litt bakpå noen ganger.  Når jeg jobber med flere ting samtidig så kan jeg ikke være like bra på alle punktene samtidig, ikke ennå iallefall. Viktigste er at en ikke gir opp. Noe som passer for meg, passer ikke nødvendigvis for andre.

Er delvis både enig og uenig i dette. Det er forskjell på hvilket matinntak som er hensiktsmessig når man skal holde stabil vekt og når vektnedgang er målet. I begge situasjoner er det jo balansert kosthold og passe aktivitet som er løsningen, men balansen vil ikke være den samme i de to fasene. Vektreduksjon krever kaloriunderskudd, stabilisering gjør ikke det.

Veldig enig i de to siste setningene dine!

Anonymkode: 23544...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle må jo finne ut av hva som funker best for dem:-) Min erfaring er at det er forskjell på hva som trengs når vekten skal reduseres og når målet er stabil vekt. Tror "normalt" er supert for stabil vekt, men at det trengs noe ekstra for å gå ned 15 kg.

Lykke til med ditt prosjekt!

Anonymkode: 23544...7ae

De har kommet - 12 nå - rekordfort. Jeg trodde det var maks 10, men den gang ei. De har kommet når det så å si ikke har vært trening og lefser og horn osv plutselig inntok kostholdet ganske regelmessig. Men det er klart jeg må gjøre en real innsats nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...