Gå til innhold

Godtestopp


påskelilje

Anbefalte innlegg

20 timer siden, cilie skrev:

Hadde det vært meg derimot, hadde jeg kastet meg i bilen etter inntak og sporenstreks kjøpt noe mer siden "dagen alt var ødelagt." 

Det er dette som ødelegger for meg også. Hver eneste gang.  

Jeg må rett og slett tenke som en alkoholiker og holde meg helt unna.  Det gjelder kaker, godteri og is. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, Xtra said:

Jeg er flink til å holde meg unna brus og sjokolade og annet godteri! :)

 

Snacks, diverse småmat, øl og vin er det verre med.... :o

Har du et alkoholproblem?

Anonymkode: c6c52...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kalevaala skrev:

Det er dette som ødelegger for meg også. Hver eneste gang.  

Jeg må rett og slett tenke som en alkoholiker og holde meg helt unna.  Det gjelder kaker, godteri og is. 

En kokka om dagen syntes jeg man bør unne seg.

Anonymkode: 2023d...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Xtra skrev:

Jeg er flink til å holde meg unna brus og sjokolade og annet godteri! :)

 

Snacks, diverse småmat, øl og vin er det verre med.... :o

Skal ikke kutte vin her heller! I det siste halvåret har dog brus og godteri trumfet vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kalevaala skrev:

Det er dette som ødelegger for meg også. Hver eneste gang.  

Jeg må rett og slett tenke som en alkoholiker og holde meg helt unna.  Det gjelder kaker, godteri og is. 

Ja, må nok dessverre det jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kalevaala skrev:

Jeg vil også være med!  (men må vente til etter vinterferien fordi jeg skal til storby og kose meg) 

 

Bli med etter ferien! 6 uker mellom vinterferien og påskeferien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, cilie skrev:

Avbrusing - for å stjele ditt begrep ISW - er skikkelig tungt. Jeg blir nesten flau over hvor avhengig jeg har blitt... Intens hodepine og drømmer om kald brus! 

Det artige er at kjeks og sjokolade ikke er i tankene mine, da sånt umulig nytes u t e n brus.

Avbrusing er vanskeligere enn å slutte å røyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Villanda skrev:

Avbrusing er vanskeligere enn å slutte å røyke.

Ja, jeg røyket i ungdommen og i studietid, men sluttet rimelig glatt. Brus er mye verre🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du et alkoholproblem?

Anonymkode: c6c52...77a

Drikker nok vin oftere enn det som er helt sunt, og får dessuten i meg flere kalorier enn jeg trenger. Men har ikke problemer med å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Xtra said:

Drikker nok vin oftere enn det som er helt sunt, og får dessuten i meg flere kalorier enn jeg trenger. Men har ikke problemer med å la være.

Liker du å bli zombie?

Anonymkode: c6c52...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎14‎.‎02‎.‎2017 den 17.36, cilie skrev:

Så flink du er👏 Jeg får lyst til å gråte når jeg tenker på en pose smågodt...🤢men skal holde ut!!

Jeg tenker vel at noen karameller ikke gjør noe til el fra for deg. Hadde det vært meg derimot, hadde jeg kastet meg i bilen etter inntak og sporenstreks kjøpt noe mer siden "dagen alt var ødelagt." 

Jeg tror ikke jeg hadde hevet innpå mer enn karamellene, men jeg har likevel bestemt meg for å spare dem til påske. Foreløpig står de på nattbordet, men jeg skal gjemme dem bort (det er nemlig andre i huset som har veldig lyst på dem også...).

Hvis jeg har noe godteri tilgjengelig, så spiser jeg det tomt. Men jeg tror ikke at jeg tenker at jeg likegodt kan kjøpe mer når jeg først har spist noe. Det er litt god følelse å trene styrketrening med viljestyrken! Øver meg på å stå i mot det jeg har bestemt meg for å stå i mot. Og foreløpig går det helt greit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎14‎.‎02‎.‎2017 den 18.39, issomethingwrong skrev:

Så flinke dere er!

Har kastet meg på selv. Spist sunt i går og i dag, frukt til frokost, brødskive til lunch og vegetar-chili til middag begge dagene. Får kanskje øke litt på proteiner, men klarer meg foreløpig greit.

 

Jeg synes du burde spise mer til frokost. Et par skiver med grovt brød, som holde deg mett lenger enn det frukt gjør. Vil tro at blodsukkeret bare stiger raskt, slik at du føler deg mett en time, og så blir du fort sulten igjen. Bedre heller med brød + ei gulrot eller et par skiver med kålrabi - det metter mye lenger.

Vi har begynt å spise en del vegetarmiddager, og jeg er overrasket over hvor godt det er og hvor mett jeg blir. Passer på å bruke en del kidney-bønner og linser (linsene kan du kjøpe tørre og har oppi retter som skal koke en stund, eller kjøpe dem ferske i sånne små kartonger og ha dem oppi salat eller omelett eller andre ting som ikke skal koke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Villanda skrev:

Hvorfor ikke nå? Går ikke kroppen i sparemodus av en sånn diett?

Forstår at jeg selv spiser veldig ofte. Har allerede spist 2 skiver med brunost (ikke det smarteste pålegget, jeg vet) til frokost, og en yoplait yoghurt til mellommåltid. Men har også allerede gått 70 floores og 5000 skritt. 😀

Takk for avledningen.  Nå greidde jeg slutte å grine og kan gå ned igjen til sivilisasjonen! Og da skal jeg ta EN, men bare en, liten sjokoladebit til kaffen. 

Hva betyr floores?

Du er god :-) Heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Kalevaala skrev:

Jeg vil også være med!  (men må vente til etter vinterferien fordi jeg skal til storby og kose meg) 

 

Bra! Hiv deg med når du er klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Xtra skrev:

Drikker nok vin oftere enn det som er helt sunt, og får dessuten i meg flere kalorier enn jeg trenger. Men har ikke problemer med å la være.

Sånn har jeg det også. Har ingen problem med å la være å drikke vin og øl i perioder, men synes det er fantastisk deilig med et glass eller to her og der! Men det er jo en del unødvendige kalorier. Men siden jeg har sluttet å drikke juice, tenker jeg at jeg kan nyte vinen med god samvittighet i stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, cilie skrev:

Vet ikke hva det er i brusen, men dag 2 med intens hodepine. Deilig å våkne før halv 5😖

Får du virkelig hodepine når du ikke drikker brus? Uff, det er jo skikkelig skummelt da. Tydelig at det er noe i den som er avhengighetsskapende. Er det Cola Zero du drikker (vanligvis)? Vil tro at du bare må holde ut noen dager, så må det jo gå ut av kroppen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, påskelilje skrev:

Hva betyr floores?

Du er god :-) Heier på deg!

Ikke helt sikker. Tenkte først det var etasjer,  men ser ikke for meg at jeg hadde gidda gå trapper 70 etasjer. Så ble litt usikker. Nå gikk jeg på fjelltur da, så mulig det stemmer. Siden det er en del mer givende å gå i skogen enn i trappeoppgang.

 

Heia til deg også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...