Gå til innhold

Hvor mange venner har du på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Gargamel skrev:

Er 250 få? Jeg synes jeg har mer enn nok med 150. Det får være måte på hvor mange mennesker man skal bry seg om.

Klarer ikke helt å telle opp hvor mange jeg har kontakt med regelmessig. Kanskje som deg: ca 15 utenom jobb og familie. 

Jeg har egentlig ikke noen pålitelige tall å forholde meg til når det gjelder hva som er mange og få. Eldre familie jeg er venn med har typisk få venner (20-50), og gjerne yngre jeg har som venner kan ha flere tusen. Det får meg til å tenke at det nok korrelerer litt med alder.

Jeg renser opp i listen min med ujevne mellomrom, fjerner de jeg vet jeg aldri kommer til å snakke med igjen (f.eks ekser til kompiser, osv.).

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
35 minutter siden, Master skrev:

Man kan da fortsatt ha få gode venner selv med 4000 "venner" på FB. Kan også være meget privat med FB. Jeg bruker maks 20 min i uka på FB. Poster så og si aldri noe, kun bilder av guttungen i familiegruppa. Men, jeg bruker en del tid på appen messenger (fb) til å samarbeide med profesjonsteamet mitt på høgskolen, samt forskjellige faggrupper som legger ut informasjon om kommende forelesninger og endringer. FB har tapt seg noe innmari, full av reklame og videosnutter.

Jeg har vel rundt 1500 "venner" på FB, hvor alle er bekjente på en eller annen måte. Men, jeg fjerner støtt og stadig folk som jeg har mistet kontakten med eller som jeg ikke har interesse av å ha der. 

Supert for deg :). Dømmer ikke de som har Facebook. Har bare valgt å ikke ha det. Tror faktisk at jeg ikke hadde klart å bare være litt innpå.... :)

Anonymkode: 3b568...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Supert for deg :). Dømmer ikke de som har Facebook. Har bare valgt å ikke ha det. Tror faktisk at jeg ikke hadde klart å bare være litt innpå.... :)

Anonymkode: 3b568...6d1

Nei, akkurat som jeg dømmer heller ikke de som er uten :) Men det kreves ofte å ha FB i dag, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Master skrev:

Man kan da fortsatt ha få gode venner selv med 4000 "venner" på FB. Kan også være meget privat med FB. Jeg bruker maks 20 min i uka på FB. Poster så og si aldri noe, kun bilder av guttungen i familiegruppa. Men, jeg bruker en del tid på appen messenger (fb) til å samarbeide med profesjonsteamet mitt på høgskolen, samt forskjellige faggrupper som legger ut informasjon om kommende forelesninger og endringer. FB har tapt seg noe innmari, full av reklame og videosnutter.

Jeg har vel rundt 1500 "venner" på FB, hvor alle er bekjente på en eller annen måte. Men, jeg fjerner støtt og stadig folk som jeg har mistet kontakten med eller som jeg ikke har interesse av å ha der. 

Hvordan i alle dager klarer du å holde styr på 1500 forskjellige personer, og du er kun der 20 min i uka?:o

Anonymkode: 6c647...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i alle dager klarer du å holde styr på 1500 forskjellige personer, og du er kun der 20 min i uka?:o

Anonymkode: 6c647...612

Høres usannsynlig ut.

Anonymkode: c8c03...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i alle dager klarer du å holde styr på 1500 forskjellige personer, og du er kun der 20 min i uka?:o

Anonymkode: 6c647...612

Vel, jeg har vært på FB siden starten, og var selvklart mer aktiv tidligere. Klarer ikke å holde styr på 1500 forskjellige, derfor jeg fjerner underveis når jeg ser noen dukker opp som ikke trenger å være der :) 

Anonymkode: b223a...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres usannsynlig ut.

Anonymkode: c8c03...8d6

Det har du rett i :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg har vært på FB siden starten, og var selvklart mer aktiv tidligere. Klarer ikke å holde styr på 1500 forskjellige, derfor jeg fjerner underveis når jeg ser noen dukker opp som ikke trenger å være der :) 

Anonymkode: b223a...db6

Skjønner ikke hvorfor jeg svarte som anonym nå, beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ER mange! :P

Jeg har alltid lurt på hvordan er det dere i det hele tatt får så mange venner, altså bare driver dere å spammer ned folk med vennespørsler i hytt og pine?

Anonymkode: 6c647...612

For egen del: Nei. Hovedårsaken til at jeg har såpass mange er at jeg takker ja til nesten alle forespørsler. Unntaket er ukjente/helt fjerne. Det blir fort noen hundre dersom man har en del gamle klassevenner fra tidenes morgen, studievenner, noen tidligere og nåværende kolleger, ulike folk man blir kjent med opp igjennom årene fx via DOL eller andre nettfora, slektninger, i noen tilfeller også venners venner og søskens venner, og så har man noen av partnerens venner og familie. 

Men det at man har mange der på en "bekjentskapsliste" snarere enn venneliste betyr verken at man følger med på alle eller at dette er noen motsetning til å ha nære venner. 

Hva gjelder å følge med på folks innlegg så har Facebook noen logaritmer som viser deg det man antar du helst ønsker å se, basert på tidligere handlinger på Facebook (hvem sine innlegg du leser, kommenterer på, trykker "liker" på osv). Jeg vet ikke helt hva som styrer logaritmene, men du kan overstyre litt selv og velge "vis først" eller "se mindre av" eller endog "skjul". På den måten blir Facebook-feeden mer overkommelig. Det er uansett helt normalt å ikke følge med på alt og alle. 

Så kan man spørre seg hva er vitsen med å ha flere venner enn dem man ønsker å følge med på til daglig. Jeg personlig synes det er OK, for også dem jeg normalt ikke ser dukker opp hos meg innimellom dersom felles venner kommenterer. Det er også litt hyggelig å ha muligheten til å si hei på en lavterskel-måte. :) Og så ville jeg nok følt meg litt sær om jeg var veldig streng på å godta folks venneforespørsler. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ER mange! :P

Jeg har alltid lurt på hvordan er det dere i det hele tatt får så mange venner, altså bare driver dere å spammer ned folk med vennespørsler i hytt og pine?

Anonymkode: 6c647...612

Jeg har jo vært borte i mange ulike mennesker gjennom over 40 år (nærmere 50 nå - huff...), og jeg sier som regel ja til venneforespørsler når de kommer dersom jeg kjenner dem - men ikke alltid. Dersom jeg blir kjent med noen nye og føler vi har en god tone etter hvert, så hender det at jeg sender dem venneforespørsel. Det betyr ikke at jeg regner dem blant mine nære venner nødvendigvis, men at jeg synes det er hyggelig å følge med på deres liv, og jeg inviterer dem til å følge med på mitt liv, hvis de vil. Gjorde det for et par uker siden med ei jeg har kjent gjennom jobb i et par år, og det siste året har vi jobbet tettere sammen.

Hvis jeg skal prøve å gruppere dem, så er vel fordelingen sånn omtrent slik:

Nær familie (kjernefamilie, foreldre, søsken, nieser/nevøer m/kjærester): 8-10

Øvrig familie (tante/onkel, kusiner, fettere og deres barn): 30-50

Barndomsvenner/fra klassene t.o.m. videregående: 30-50

Fra studietiden: 20

Venner/bekjente/foreldre til mine barns venner/naboer: 100

Jobbrelatert: 30

Fra diverse FB-grupper og andre: 50

Dette er bare ca-tall, men jeg tror ikke det er så himla galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Ingen på Face.

Synes sett utenifra at mer og mer dreier seg bare om venner og venners venner i arbeidsliv og samfunnsliv

Jeg tror ikke man kan drifte et land på sånn måte men det er kanskje sånn man ser det for seg eller vil ha det Eller enda værre det er slik store multinasjonale konsern vil ha det kanskje???

Kanskje best så snart som mulig å etablere et hjemmekontor hjemme hos seg selv med elektronisk signatur og historisk orginalarkiv oa for å møte fremtiden

For en del år siden deltok folk flest i registrering av rådata via arkivvwrkets internettsider (tror Oslo byarkiv om jeg husker rett)

Kanskje man kan tenke seg jobber i fremtiden hvor folk hjemmefra registrer inn i store dataregister som muliggjør og gjør forskningshypoteser lettere å finne om er gjort mye før i en svær database som enkelte har tanker om

Men jeg synes vi mister mye og blant annet allemannsretten og god kontakt med natur og miljø Vi får snart ikke noe praktisk erfaring uten med elektronikk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2017 den 20.10, AnonymBruker skrev:

Hvor mange venner har du på Facebook?

Anonymkode: 4065c...879

Mellom 1100 og 1200. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
33 minutter siden, Kayia skrev:

Mellom 1100 og 1200. 

Høres voldtsomt ut for oss som ikke har noen. :o

Anonymkode: 4065c...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
AnonymBruker

Nærmere 100. Mest tykke slekta. Noen fra interessegrupper på facebook. Noen gamle klassekamerater. Jeg godtar ikke venneforespørsler fra folk jeg ikke vet hvem er, ellers slipper jeg til alle som jeg vet hvem er. Jeg blir selv litt vonbroten hvis jeg blir avvist.

Anonymkode: a8f0f...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 9.3.2017 den 21.02, issomethingwrong skrev:

Selv om jeg har så få, så er det ikke mange av de jeg snakker med så ofte. Kanskje 15 venner jeg snakker mye med og ofte ser, og tilsvarende antall i familien og kolleger på jobb.

Og 2 dolere :) 

Ehh.. kaller du 15 venner for få? Det er jammen ikke mange folk som har så mange venner. Du er nok litt mer sosial person enn du tror^_^

Anonymkode: 5f687...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...