Gå til innhold

Trening uke 16


påskelilje

Anbefalte innlegg

Ja, greit med ferie, og greit å komme tilbake til hverdagen.

Mandag: liten kveldstur opp på en topp vi gikk flere ganger da ungene var små. 3,6 km/36 min

Tirsdag: Kveldstur med mannen i skogen her. 8 km/ 1 time og 35 min. Fryktelig blaut i skogen

Onsdag: Lang tur alene i skogen på andre siden av byen. 11,2 km/ 3 timer og 20 min, inkludert en halvtime matpause i solsteiken med utsikt utover sjøen :)

Torsdag: crawletrening - ca 600 meter på 45 min. Etterpå 2000  meter brystsvømming på 57 min.

Fredag: ridetur på 4,3 km (barbak) på litt over en time.

Lørdag: Tur på grusvei sammen med venninne - 8,2 km/ 1,5 time.

Søndag: ridetur (barbak) 3,7 km/ 58 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her så uka ut til å bli lite å skryte av på grunn av snøfokk hele helgen (!), men sånn ble det:

Mandag - 3,3 km / 32:46 min motbakkeintervaller deler av veien (fra 700-1700 m) + ca. 2,9 km / 1 time kameratur med jentungen

Torsdag - 5,8 km / 42:23 min intervaller, halvdød

Lørdag - 2,7 km / 42:34 min kameratur med jentungen mellom snøbygene

Søndag - 15 km / 36:25 min trimsykkel, da været definitivt ikke innbød til uteløping

Så joda, jeg fikk da rørt litt på meg denne uka også, men nå er jeg FERDIG med å løpe på snø! Ferdig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Akkurat kommet inn fra løpetur og rett inn på dol for å oppdatere før dusjing :D

Denne uka er jeg fornøyd med da jeg har gjort noe hver dag.

Mandag : Litt kort treningsøkt. Trening på Evo : 10 min jogging i oppoverbakke på tredemølla. 30 min styrketrening med apparater.

Tirsdag : 6,73 km rask gåtur.

Onsdag : 6, 73 km løpetur. ( samme ruta som tirsdag ) 

Torsdag : Trening på Evo. 15 min i oppovebakke på tredemølla. 45 min styrke med apparater.

Fredag : Trening på Evo. 15 min i oppoverbakke på tredemølla. 45 min styrke med apparater.

Lørdag : 1, 3 mil rask gåtur. 

Søndag: 6, 73 km ( samme ruta som tirsdag og onsdag ) . Endomondoen viser at jeg løp ganske mye bedre i dag enn på onsdagen, men jeg brukte samme tiden på en mil da jeg var 18 år, så her finnes stort forbedringspotensiale :) Det er 32 år siden det da. Litt lenger ut på våren tør jeg kanskje å melde fra om tiden også, men ikke enda :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Søndag: 6, 73 km ( samme ruta som tirsdag og onsdag ) . Endomondoen viser at jeg løp ganske mye bedre i dag enn på onsdagen, men jeg brukte samme tiden på en mil da jeg var 18 år, så her finnes stort forbedringspotensiale :) Det er 32 år siden det da. Litt lenger ut på våren tør jeg kanskje å melde fra om tiden også, men ikke enda :rolleyes:

Det hadde vært moro å vite for du knuser garantert meg. :) Jeg bruker ca. 1t 20 min på en mil nå, da jeg var 18 var jeg overhodet ikke i stand til å jogge så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Det hadde vært moro å vite for du knuser garantert meg. :) Jeg bruker ca. 1t 20 min på en mil nå, da jeg var 18 var jeg overhodet ikke i stand til å jogge så langt. 

Jeg hadde nok ikke det nei :) Ok får si det da .  54 min på 6, 73 km og måtte stoppe å gå bittelitt flere ganger. 

Til mitt forsvar. Jeg har bare vært på 2 løpeturer i år og det var denne uka, men dette skal forbedres betraktelig . Jeg er flinkere til å prioritere styrke :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg hadde nok ikke det nei :) Ok får si det da .  54 min på 6, 73 km og måtte stoppe å gå bittelitt flere ganger. 

Til mitt forsvar. Jeg har bare vært på 2 løpeturer i år og det var denne uka, men dette skal forbedres betraktelig . Jeg er flinkere til å prioritere styrke :)

 

Du verden - men om jeg hadde vært så fersk løper så hadde jeg ikke vært i stand til å løpe 6,7 km engang! :) Synes du er kjempeflink jeg og formen blir bedre fort om man løper et par ganger i uka så du tar meg snart igjen, garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært borte noen uker. Jeg har ikke hatt noe særlig trening, men har gått en del, mellom 15 000 og 20 000 skritt til dagen. Det er da noe selv om det kunne vært veldig mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Du verden - men om jeg hadde vært så fersk løper så hadde jeg ikke vært i stand til å løpe 6,7 km engang! :) Synes du er kjempeflink jeg og formen blir bedre fort om man løper et par ganger i uka så du tar meg snart igjen, garantert.

Jeg løp delvis på asfalt og delvis i skogen. Jeg merker at leggen min etter benbruddet i 2011 fortsatt ikke er så glad i løpe langt på asfalt, men jeg greier å ignorere det. Jeg har lyst til å melde meg på et løp på 1 mil i oktober , så jeg starter med løpetrening nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
21 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg har vært borte noen uker. Jeg har ikke hatt noe særlig trening, men har gått en del, mellom 15 000 og 20 000 skritt til dagen. Det er da noe selv om det kunne vært veldig mye bedre.

Det er bra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det ble en bra uke.

Mandag: 5k jogging 

Onsdag: styrketrening og 15km sykling

Fredag: styrketrening og 15km sykling

Lørdag: 10 km jogging. 

Jeg er nok mye treigere nå enn da jeg var 18. Bruker 5 min mer på 5 km. Den gang løp jeg nesten aldri frivillig, men ble jo trent og testet i millitæret. Stort sett var testene 3km, men vi løp 5 km også en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere hvor fort dere løp som 18-åring? Jeg har ikke idé? Jeg syklet mye en periode som 17-18-åring, og fikk da 5 på løpetesten husker jeg (3 km kanskje? Eller 5?), og sikret da 5'er i gym. Hadde 6 i teori og 5 i innsats, og hadde hatt 4 i utførelse, men landet altså på 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lillemus skrev:

Her så uka ut til å bli lite å skryte av på grunn av snøfokk hele helgen (!), men sånn ble det:

Mandag - 3,3 km / 32:46 min motbakkeintervaller deler av veien (fra 700-1700 m) + ca. 2,9 km / 1 time kameratur med jentungen

Torsdag - 5,8 km / 42:23 min intervaller, halvdød

Lørdag - 2,7 km / 42:34 min kameratur med jentungen mellom snøbygene

Søndag - 15 km / 36:25 min trimsykkel, da været definitivt ikke innbød til uteløping

Så joda, jeg fikk da rørt litt på meg denne uka også, men nå er jeg FERDIG med å løpe på snø! Ferdig.

 

Vi skal til fjells igjen til helga, og håper på et par skikkelig gode turer på ski :)

Når den helga er over, er jeg definitivt ferdig med vinteren! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, umakenverdt skrev:

Jeg har vært borte noen uker. Jeg har ikke hatt noe særlig trening, men har gått en del, mellom 15 000 og 20 000 skritt til dagen. Det er da noe selv om det kunne vært veldig mye bedre.

Det er jo kjempemye gåing!!! Wow :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
24 minutter siden, påskelilje skrev:

Hvordan vet dere hvor fort dere løp som 18-åring? Jeg har ikke idé? Jeg syklet mye en periode som 17-18-åring, og fikk da 5 på løpetesten husker jeg (3 km kanskje? Eller 5?), og sikret da 5'er i gym. Hadde 6 i teori og 5 i innsats, og hadde hatt 4 i utførelse, men landet altså på 5.

Jeg var med i et løp på en mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, påskelilje skrev:

Hvordan vet dere hvor fort dere løp som 18-åring? Jeg har ikke idé? Jeg syklet mye en periode som 17-18-åring, og fikk da 5 på løpetesten husker jeg (3 km kanskje? Eller 5?), og sikret da 5'er i gym. Hadde 6 i teori og 5 i innsats, og hadde hatt 4 i utførelse, men landet altså på 5.

Jeg var veldig (vel - relativt) sprek da jeg var 13-18, men har nok ikke mange tider fra da nei, vel kanskje på 800 m. bane og sånt. Dette begynner å bli en liten stund siden.

 

Da jeg var ca. 30 år  løp jeg Sentrumsløpet på 48 min. (10 km. på asfalt i Oslo). En stund siden det også.  I dag hadde hverken jeg eller ryggen min klart å løpe 10 km. på asfalt. Knapt nok i skogen (eller i strekk)  :/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
14 timer siden, umakenverdt skrev:

Jeg har vært borte noen uker. Jeg har ikke hatt noe særlig trening, men har gått en del, mellom 15 000 og 20 000 skritt til dagen. Det er da noe selv om det kunne vært veldig mye bedre.

Det er veldig, veldig mye. Jeg er aldri så aktiv som det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Det er veldig, veldig mye. Jeg er aldri så aktiv som det.

Joda, når du løper en tur så blir det jo fort noen skritt. På 6 km blir det rundt 7-7500 skritt på meg. Men det er langt fra hver dag jeg er oppe i 15.000....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, Lillemus skrev:

Joda, når du løper en tur så blir det jo fort noen skritt. På 6 km blir det rundt 7-7500 skritt på meg. Men det er langt fra hver dag jeg er oppe i 15.000....

Jeg fikk 18 000 skritt totalt på lørdag, men det var jo en ekstrem dag hvor jeg løp 10 km. Jeg er veldig langt unna 15-20000 skritt i gjennomsnitt, så jeg tar av hatten for umakenverdt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, umakenverdt skrev:

Jeg har vært borte noen uker. Jeg har ikke hatt noe særlig trening, men har gått en del, mellom 15 000 og 20 000 skritt til dagen. Det er da noe selv om det kunne vært veldig mye bedre.

 

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg fikk 18 000 skritt totalt på lørdag, men det var jo en ekstrem dag hvor jeg løp 10 km. Jeg er veldig langt unna 15-20000 skritt i gjennomsnitt, så jeg tar av hatten for umakenverdt. 

Det gjør jeg også altså! Tro ikke annet, Umakenverdt! Å gå 15-20.000 skritt om dagen hver eneste dag i flere uker er kjempebra! Jeg klarer sjelden mer enn 2-3 dager  i uka med slike mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg fikk 18 000 skritt totalt på lørdag, men det var jo en ekstrem dag hvor jeg løp 10 km. Jeg er veldig langt unna 15-20000 skritt i gjennomsnitt, så jeg tar av hatten for umakenverdt. 

 

1 time siden, Lillemus skrev:

 

Det gjør jeg også altså! Tro ikke annet, Umakenverdt! Å gå 15-20.000 skritt om dagen hver eneste dag i flere uker er kjempebra! Jeg klarer sjelden mer enn 2-3 dager  i uka med slike mengder.

Jeg går ikke 15-20.000 skritt hver dag til vanlig, på ingen måte. Men de siste to og en halv ukene har det blitt det når jeg har vært bortreist. Det er langt unna faktisk trening, men alle monner drar, eller noe slik :) Og det er i alle fall noe over det klokken min anbefaler daglig som er 10 000 skritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...