Gå til innhold

Ukas vekt - uke 18


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Det viste seg at den lille oppgangen forrige uke var etterdønninger fra påska, så nå er alt på stell igjen :)

Startvekt 1. januar 2017:     75,5 kg

Mål:                                      69,0 kg

Forrige uke:                         74,0 kg

Dagens vekt:                        73,1 kg

Har ikke vært så flink med godteri denne uka, vi var på hyttetur i helga, og da spiste jeg litt, og så jammen meg dukket det opp en sjokolade når jeg var ursulten en dag, og den forsvant på høykant.... Men jeg prøver å tenke meg om før jeg spise noe. Egentlig er det faktisk lettere å være helt konsekvent, og ikke spise noe i det hele tatt. Men så er det litt kos da, med godteri på hyttetur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Xtra

Du har vært kjempeflink! Selv har jeg av ulike grunner ikke vært interessert i å veie meg siden lenge før påske. Det holder egentlig å kjenne hvordan buksene sitter.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
32 minutter siden, påskelilje skrev:

Det viste seg at den lille oppgangen forrige uke var etterdønninger fra påska, så nå er alt på stell igjen :)

Startvekt 1. januar 2017:     75,5 kg

Mål:                                      69,0 kg

Forrige uke:                         74,0 kg

Dagens vekt:                        73,1 kg

Har ikke vært så flink med godteri denne uka, vi var på hyttetur i helga, og da spiste jeg litt, og så jammen meg dukket det opp en sjokolade når jeg var ursulten en dag, og den forsvant på høykant.... Men jeg prøver å tenke meg om før jeg spise noe. Egentlig er det faktisk lettere å være helt konsekvent, og ikke spise noe i det hele tatt. Men så er det litt kos da, med godteri på hyttetur...

Du har vært kjempeflink :)

I dag gadd jeg ikke å veie meg. Kjenner at mensen er rett rundt hjørnet og at kroppen er full av vann. Vekta mi er aldri realistisk i denne perioden. Kommer sterkere tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg begynte på mandag å spise sunt, erstattet skivene med knekkebrød og spiste ikke mellom måltidene. Har ikke gått ned en dritt, umulig det visst når en tar medisiner :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg begynte på mandag å spise sunt, erstattet skivene med knekkebrød og spiste ikke mellom måltidene. Har ikke gått ned en dritt, umulig det visst når en tar medisiner :( 

Klart du vil gå ned om du fortsetter å være flink! Men du kan ikke regne med synlig nedgang på tre-fire dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Xtra skrev:

Klart du vil gå ned om du fortsetter å være flink! Men du kan ikke regne med synlig nedgang på tre-fire dager.

Før gikk jeg alltid ned to til tre kilo første uken, ja uten medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg begynte på mandag å spise sunt, erstattet skivene med knekkebrød og spiste ikke mellom måltidene. Har ikke gått ned en dritt, umulig det visst når en tar medisiner :( 

Det er ofte slik at det du gjør ene uka gir ikke resultater på vekta før uka etter.

Vær tålmodig og ikke gi opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Det er ofte slik at det du gjør ene uka gir ikke resultater på vekta før uka etter.

Vær tålmodig og ikke gi opp :)

Har alltid gitt resultater uten medisiner, er redd jeg må leve med denne vekta på medisiner :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Har alltid gitt resultater uten medisiner, er redd jeg må leve med denne vekta på medisiner :( 

Du er akkurat slik nå som du pleier å være når du begynner på nye medisiner. Du forventer endringer momentant.

Nøkkelen er UTHOLDENHET :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du er akkurat slik nå som du pleier å være når du begynner på nye medisiner. Du forventer endringer momentant.

Nøkkelen er UTHOLDENHET :)

Ja det var det da, får se om jeg holder ut. Var veldig skuffa når jeg ikke hadde gått ned noe :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Før gikk jeg alltid ned to til tre kilo første uken, ja uten medisiner. 

Det er omtrent ikke fysisk mulig å gå ned to-tre kilo på en uke. Om vekten viser så stor forskjell er det fordi du har mindre vann i kroppen, og dette er ikke varig.

 

Som de andre sier - tålmodighet må til. Sunnere kosthold tre-fire uker - så skal du se du kan ha gått ned to-tre kilo. Det finnes ingen enkel og varig snarvei.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Xtra skrev:

Det er omtrent ikke fysisk mulig å gå ned to-tre kilo på en uke. Om vekten viser så stor forskjell er det fordi du har mindre vann i kroppen, og dette er ikke varig.

 

Som de andre sier - tålmodighet må til. Sunnere kosthold tre-fire uker - så skal du se du kan ha gått ned to-tre kilo. Det finnes ingen enkel og varig snarvei.

Ja får se på det da om jeg har tålmodighet, ror det er pga medisinene jeg. Ja det var sikkert noe vann jeg hadde i kroppen før og, men det tror jeg jeg har nå også og det har ikke gått vekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja får se på det da om jeg har tålmodighet, ror det er pga medisinene jeg. Ja det var sikkert noe vann jeg hadde i kroppen før og, men det tror jeg jeg har nå også og det har ikke gått vekk. 

Hvis det bare er medisiner, så er det bare å kjøre på med masse sjokolade, potetgull og andre godsaker. Du vil verken legge på deg eller ta av noe.

Sånn er det selvfølgelig ikke. Medisiner gjør at du får mer lyst på mat og sjokolade, men det er maten og sjokoladen du legger på deg av.

Fortsett slik du har begynt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hvis det bare er medisiner, så er det bare å kjøre på med masse sjokolade, potetgull og andre godsaker. Du vil verken legge på deg eller ta av noe.

Sånn er det selvfølgelig ikke. Medisiner gjør at du får mer lyst på mat og sjokolade, men det er maten og sjokoladen du legger på deg av.

Fortsett slik du har begynt :)

Får prøve på det! Vekta har stått stille selv om jeg har spist sjokolade og andre ting, og den står stille når jeg spiser sunt. Det er jo motiverende :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, påskelilje skrev:

Det viste seg at den lille oppgangen forrige uke var etterdønninger fra påska, så nå er alt på stell igjen :)

Startvekt 1. januar 2017:     75,5 kg

Mål:                                      69,0 kg

Forrige uke:                         74,0 kg

Dagens vekt:                        73,1 kg

Har ikke vært så flink med godteri denne uka, vi var på hyttetur i helga, og da spiste jeg litt, og så jammen meg dukket det opp en sjokolade når jeg var ursulten en dag, og den forsvant på høykant.... Men jeg prøver å tenke meg om før jeg spise noe. Egentlig er det faktisk lettere å være helt konsekvent, og ikke spise noe i det hele tatt. Men så er det litt kos da, med godteri på hyttetur...

Ble visst ikke vei g på meg denne uka. Sitter i skrivende stund og spiser is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vekta har stått stille selv om jeg har spist sjokolade og andre ting, og den står stille når jeg spiser sunt. Det er jo motiverende :( 

Hvor lange tidsintervall opererer du med her?  Har vekta stått stille f.eks. siden du begynte å røyke igjen, eller siden jul?   

Pluss / minus en kilo eller to fra den ene dagen til den andre er verken varig eller interessant.  Du er nødt til å være tålmodig.  Selv om man kan være heldig og finne en hurtigkur som funker, orker de færreste å leve under et veldig strengt kaloriregime over lang tid.  

Finn noe sunt og kalorifattig du kan putte i munnen når du får lyst på noe mellom måltidene, ikke ha godterier eller snacks i huset, og drikk minst mulig med kalorier i. Ikke vent med dagens første måltid så lenge at du føler deg kjempesulten hele ettermiddagen og kvelden (noen, men ikke alle, har lett for å spise for mye mot slutten av dagen hvis de dropper frokosten).  Du trenger ikke styre med veiing og kaloritelling, men pass på at maten har høyt innehold av proteiner, de holder deg mett lenge. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, laban skrev:

Hvor lange tidsintervall opererer du med her?  Har vekta stått stille f.eks. siden du begynte å røyke igjen, eller siden jul?   

Pluss / minus en kilo eller to fra den ene dagen til den andre er verken varig eller interessant.  Du er nødt til å være tålmodig.  Selv om man kan være heldig og finne en hurtigkur som funker, orker de færreste å leve under et veldig strengt kaloriregime over lang tid.  

Finn noe sunt og kalorifattig du kan putte i munnen når du får lyst på noe mellom måltidene, ikke ha godterier eller snacks i huset, og drikk minst mulig med kalorier i. Ikke vent med dagens første måltid så lenge at du føler deg kjempesulten hele ettermiddagen og kvelden (noen, men ikke alle, har lett for å spise for mye mot slutten av dagen hvis de dropper frokosten).  Du trenger ikke styre med veiing og kaloritelling, men pass på at maten har høyt innehold av proteiner, de holder deg mett lenge. 

 

Ok. Har stått stille lenge nå vekta, er ikke sikkert på hvor lenge. Tror medisinene gjør noe med stoffskifte og niholder på kiloen. Har lyst å slutte på medisiner, men men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, stjernestøv skrev:

Har gått opp en kilo, veide meg på nytt!

Selvfølgelig går du opp utover dagen. Alle gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Selvfølgelig går du opp utover dagen. Alle gjør det.

Tror det er de medisinene, forbanna dritt! Skulle klart meg uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...