Gå til innhold

Når man skal slutte? ISW


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. Som du vil. Har bare sett konsekvensene hver gang du har sluttet i flere år, og jeg vil deg ikke så vondt. 

Anonymkode: f2f68...0ea

Tror jeg er sterkere nå,men takk for omtanken. Det er nok ikke vits i å diskutere dette i grunn, det har vært diskutert så mange ganger før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Tror jeg er sterkere nå,men takk for omtanken. Det er nok ikke vits i å diskutere dette i grunn, det har vært diskutert så mange ganger før. 

Lov at du ikke starter flere tråder om sykdomssymptomer når medisinen slutter å virke da.

Anonymkode: 525c5...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 timer siden, stjernestøv skrev:

Må man trappe ned xepilon eller kan man slutte tvert? Lurer på å ta 100 mg istedenfor 150, og så 50 mg? Er det en grei måte å gjøre det på? Hvis jeg skal ha ansvar for det så velger jeg dette :)

OMG !

Det vrenger seg i meg når jeg leser dette.

At du aldri lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, stjernestøv skrev:

Må man trappe ned xepilon eller kan man slutte tvert? Lurer på å ta 100 mg istedenfor 150, og så 50 mg? Er det en grei måte å gjøre det på? Hvis jeg skal ha ansvar for det så velger jeg dette :)

Som jeg tidligere har skrevet til deg så ble jeg trist og lei meg på dine vegne når jeg logget inn her etter lang tids fravær og leste at ingenting rundt din situasjon var forandret. Alt var som før. Tenkte at det var bra at du for en stund siden nå begynte med Xepilon inj. Men det samme mønsteret fra tidligere bygget seg opp igjen. Energier, åndelighet, medium (og du har nå bestemt at du er det, altså medium). 

Andre kommenterer at du er bedre. Familie og de som kjenner deg godt her inne. Jeg synes faktisk at du bør ta mer hensyn til familien enn du nå gjør.

Jeg blir helt oppgitt. Kan du virkelig ikke dra nytte av tidligere (og de er det mange av!) erfaringer? Men erfaringsmessig gjør du ikke det, du har bestemt deg nå (igjen) og kommer til å slutte med medisinering uansett hva du blir rådet til her inne på forumet. Og uansett hvilke tilbakemeldinger du får fra familien. 

Du skriver at du nå kommer til å begynne å hallusinere, men tilfører at det ikke er så farlig, det gjør ikke så mye.

Jeg er nesten fristet til å råde deg til å frigi hjelpen du får slik at andre som står i kø kan få hjelp. Men det blir jo for galt det også, siden du tross alt nå er under "oppsikt" og evt kan tvangsmedisineres/tvangsinnlegges om det skulle bli behov for det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, stjernestøv skrev:

Tror jeg er sterkere nå,men takk for omtanken. Det er nok ikke vits i å diskutere dette i grunn, det har vært diskutert så mange ganger før. 

Det er 4 mnd siden du selv mente at du var helt lost! Da var du glad for å begynne på en nye medisin med injeksjoner slik at du ikke skulle være i stand til å sjonglere med medisinene slik du gjorde da du tok tabletter. Jeg synes du skal høre om det ikke er mulig å få injeksjoner med litt kortere mellomrom enn 4 uker da du begynner å ramle av litt over en uke før det er på tide med påfyll. Det var en annen her inne som fikk det av samme grunn om jeg ikke husker feil.

Trapper du ned og slutter nå så har du det gående på samme viset igjen til høsten. 110% sikkert. Du er ikke sterkere nå enn du var for 4 mnd siden. Om du føler det sånn så er det fordi medisinen din virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lov at du ikke starter flere tråder om sykdomssymptomer når medisinen slutter å virke da.

Anonymkode: 525c5...2af

Ja skal love det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 timer siden, Nicklusheletida skrev:

OMG !

Det vrenger seg i meg når jeg leser dette.

At du aldri lærer.

Ok. Skulle ikke ha sjrevet noe om det her, beklager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, ColaZero skrev:

Som jeg tidligere har skrevet til deg så ble jeg trist og lei meg på dine vegne når jeg logget inn her etter lang tids fravær og leste at ingenting rundt din situasjon var forandret. Alt var som før. Tenkte at det var bra at du for en stund siden nå begynte med Xepilon inj. Men det samme mønsteret fra tidligere bygget seg opp igjen. Energier, åndelighet, medium (og du har nå bestemt at du er det, altså medium). 

Andre kommenterer at du er bedre. Familie og de som kjenner deg godt her inne. Jeg synes faktisk at du bør ta mer hensyn til familien enn du nå gjør.

Jeg blir helt oppgitt. Kan du virkelig ikke dra nytte av tidligere (og de er det mange av!) erfaringer? Men erfaringsmessig gjør du ikke det, du har bestemt deg nå (igjen) og kommer til å slutte med medisinering uansett hva du blir rådet til her inne på forumet. Og uansett hvilke tilbakemeldinger du får fra familien. 

Du skriver at du nå kommer til å begynne å hallusinere, men tilfører at det ikke er så farlig, det gjør ikke så mye.

Jeg er nesten fristet til å råde deg til å frigi hjelpen du får slik at andre som står i kø kan få hjelp. Men det blir jo for galt det også, siden du tross alt nå er under "oppsikt" og evt kan tvangsmedisineres/tvangsinnlegges om det skulle bli behov for det.

 

Ja værsegod, andre kan få min plass i psykiatrien. Skal jo ta 100 mg da nå, det er da noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er 4 mnd siden du selv mente at du var helt lost! Da var du glad for å begynne på en nye medisin med injeksjoner slik at du ikke skulle være i stand til å sjonglere med medisinene slik du gjorde da du tok tabletter. Jeg synes du skal høre om det ikke er mulig å få injeksjoner med litt kortere mellomrom enn 4 uker da du begynner å ramle av litt over en uke før det er på tide med påfyll. Det var en annen her inne som fikk det av samme grunn om jeg ikke husker feil.

Trapper du ned og slutter nå så har du det gående på samme viset igjen til høsten. 110% sikkert. Du er ikke sterkere nå enn du var for 4 mnd siden. Om du føler det sånn så er det fordi medisinen din virker!

Beklager at jeg skrev om det her, beklager at jeg vingler sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja værsegod, andre kan få min plass i psykiatrien. Skal jo ta 100 mg da nå, det er da noe. 

Du spurte om du måtte trappe ned, eller om du kunne slutte tvert. 

Anonymkode: f2f68...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du spurte om du måtte trappe ned, eller om du kunne slutte tvert. 

Anonymkode: f2f68...0ea

Og da fikk jeg til svar at jeg måtte trappe ned. Men det er ikke vits i å diskutere dette mer nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Og da fikk jeg til svar at jeg måtte trappe ned. Men det er ikke vits i å diskutere dette mer nå :) 

Du ønsker ikke å bli bedre, og du bryr deg ikke en tøddel om hvordan sykdommen din påvirker folk som er glad i deg og blir slitne av at du aktivt motarbeider behandling som gjør at du fungerer bedre. Det er meget egoistisk. 

Anonymkode: 28756...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ønsker ikke å bli bedre, og du bryr deg ikke en tøddel om hvordan sykdommen din påvirker folk som er glad i deg og blir slitne av at du aktivt motarbeider behandling som gjør at du fungerer bedre. Det er meget egoistisk. 

Anonymkode: 28756...510

Jeg bryr meg svært mye om mine nærmeste, og er alltid der for å hjelpe dem hvis de trenger det. Så egoistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg bryr meg svært mye om mine nærmeste, og er alltid der for å hjelpe dem hvis de trenger det. Så egoistisk?

Du kan vise at du bryr deg ved å følge opp behandlingen din. Jeg hadde følt meg helt motløs om jeg var din pårørende når du atter en gang velger å sabotere tiltak som har ført til bedring. 

Du kommer til å bli kjempedårlig. Igjen. Og du må derfor blant annet regne med at du ikke kan få ansvar for å passe på små barn som trenger årvåkne og fungerende voksne rundt seg. For min del hadde det å få være en deltakende omsorgsperson rundt mitt barnebarn vært mer enn nok motivasjon for å følge opp behandlingen. Men altså ikke for deg.

Anonymkode: 28756...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan vise at du bryr deg ved å følge opp behandlingen din. Jeg hadde følt meg helt motløs om jeg var din pårørende når du atter en gang velger å sabotere tiltak som har ført til bedring. 

Du kommer til å bli kjempedårlig. Igjen. Og du må derfor blant annet regne med at du ikke kan få ansvar for å passe på små barn som trenger årvåkne og fungerende voksne rundt seg. For min del hadde det å få være en deltakende omsorgsperson rundt mitt barnebarn vært mer enn nok motivasjon for å følge opp behandlingen. Men altså ikke for deg.

Anonymkode: 28756...510

Hehe mine kjære vil kalle meg alt fra egoistisk, jeg er en kjærlig og vennligsinnet person...tro det eller ei. Og min samboer tror på åndelige ting selv,men ser jo at jeg har strevd med å takle det. Men en gang må jeg lære meg å takle det, det er i ikke meningen jeg skal få det bort. Det er meningen jeg skal jobbe med det, mine pårørende støtter meg i de valgene jeg tar. Men de vet ikke hva som er best sier de, det er jo jeg som må finne ut av det. Det er mitt liv, og jeg har tatt ansvar for så mange i mitt liv..nå er det på tide å ta ansvar for meg selv. Tenke på meg selv for en gangs skyld, er det egoistisk? Husker en healer som hjelpte meg sa "Du må ikke tro du er noe spesielt selv om du opplever det du gjør, det er mange som gjør det". Psykologen jeg da hadde sa"Du hadde ikke hatt vondt av å føle deg spesiell". Har alltid slitt med lavt selvbilde og trodd jeg ikke var noe verdt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, issomethingwrong skrev:

Du bør (i så fall) definitivt trappe ned. 

Nå MÅ du slutte å svare på medisinspørsmål fra Stjernestøv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Skulle ikke ha sjrevet noe om det her, beklager. 

Nei det skulle du ikke. Du skulle KUN diskutert dette med psykiateren din. 

Jeg skulle ønske admin slettet hver eneste tråd du starter om medisinering. 

Ut over dette sender jeg deg en klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Kayia skrev:

Nå MÅ du slutte å svare på medisinspørsmål fra Stjernestøv!!

Kayia,

Det folk vil, det vil de, uavhengig av hva folk på et forum mener.

Og gitt at premisset om å slutte med medisin er besluttet, så spurte hun meg om hva som er best av å trappe ned og å bråslutte. Dette er en injeksjon (det vet du kanskje ikke?) og legen må uansett sette den. Det er langt bedre at hun faktisk går til legen og får en injeksjon og får snakket med legen (og kanskje legen forklarer henne at medisiner kan være lurt), enn at hun bare uteblir (bråslutter). 

Jeg vet at du ivrer etter å kritisere, men iblant er det faktisk lurt å tenke to trekk fram før man fyrer løs.. 

I mitt svar lå ingen oppfordring til å slutte med medisiner.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Kayia,

Det folk vil, det vil de, uavhengig av hva folk på et forum mener.

Og gitt at premisset om å slutte med medisin er besluttet, så spurte hun meg om hva som er best av å trappe ned og å bråslutte. Dette er en injeksjon (det vet du kanskje ikke?) og legen må uansett sette den. Det er langt bedre at hun faktisk går til legen og får en injeksjon og får snakket med legen (og kanskje legen forklarer henne at medisiner kan være lurt), enn at hun bare uteblir (bråslutter). 

Jeg vet at du ivrer etter å kritisere, men iblant er det faktisk lurt å tenke to trekk fram før man fyrer løs.. 

Du er bedt gjentatte ganger om ikke å svare. Hvorfor greier du ikke si "dette må du ta opp med psykiateren din"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...