Gå til innhold

Gleder du deg til ferien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, issomethingwrong skrev:

For meg havner den dessverre litt ned på lista, sammen med Bergens-dialekten. 

Mange fine dialekter i Norge. Liker dialektene fra sør- og sørvestlandet. Bortsett fra Grimstad. Dialekten fra Toten er morsom og jovial. Og så liker jeg Østfold-dialekt :D 

Bærrgensk er vakkert når mine nære og kjære snakker det;)

Anonymkode: 2a8e4...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, issomethingwrong skrev:

For meg havner den dessverre litt ned på lista, sammen med Bergens-dialekten. 

Mange fine dialekter i Norge. Liker dialektene fra sør- og sørvestlandet. Bortsett fra Grimstad. Dialekten fra Toten er morsom og jovial. Og så liker jeg Østfold-dialekt :D 

Er helt enig i at Toten og Sørland - dialekten er fine, Østfold - dialekten kommer litt lengre ned på lista. Kristiansund - dialekten er også kjempefin.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, issomethingwrong skrev:

For meg havner den dessverre litt ned på lista, sammen med Bergens-dialekten. 

Mange fine dialekter i Norge. Liker dialektene fra sør- og sørvestlandet. Bortsett fra Grimstad. Dialekten fra Toten er morsom og jovial. Og så liker jeg Østfold-dialekt :D 

Jeg klarer ikke trøndere på tv sjøl jeg... Sørlandsdialekten klinger ikke godt i mine ører (sorry, Påskelilje!), men toten er kult og østfold likeså! :) 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bærrgensk er vakkert når mine nære og kjære snakker det;)

Anonymkode: 2a8e4...001

Nah...

53 minutter siden, emilie321 skrev:

Er helt enig i at Toten og Sørland - dialekten er fine, Østfold - dialekten kommer litt lengre ned på lista. Kristiansund - dialekten er også kjempefin.  

Kristiansund - jo, den går an, moldenser også. Dialekter er morsomt, men når tror jeg vi kuppet sommerferietråden her... Det var ikke meningen, håper trådstarter tilgir oss. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg klarer ikke trøndere på tv sjøl jeg... Sørlandsdialekten klinger ikke godt i mine ører (sorry, Påskelilje!), men toten er kult og østfold likeså! :) 

Nah...

Kristiansund - jo, den går an, moldenser også. Dialekter er morsomt, men når tror jeg vi kuppet sommerferietråden her... Det var ikke meningen, håper trådstarter tilgir oss. :) 

Barna mine snakker bergensk og jeg prøver å formidle at for meg er det vakkert og du svarer : Nah. 

jeg kan mene mye om dialekter men av respekt for folk er jeg forsiktig med slik gradering . 

Anonymkode: 2a8e4...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutes ago, AnonymBruker said:

Barna mine snakker bergensk og jeg prøver å formidle at for meg er det vakkert og du svarer : Nah. 

jeg kan mene mye om dialekter men av respekt for folk er jeg forsiktig med slik gradering . 

Anonymkode: 2a8e4...001

Huffda..... føler med deg. :(

Anonymkode: a13e8...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal jobbe i hele sommer. Pga fra høsten av blir jeg uten jobb, 😳 Fylket skal spare penger 

Anonymkode: fc393...468

Kjipt å stå uten klare jobbplaner :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat  som om noen bryr seg innpå her hva jeg skal. Denne tråen er for venner. Ingen hadde skrevet likes til meg her om jeg sa jeg skulle til Danmark. :)

Anonymkode: 2a8e4...001

Sukk...

Anonymkode: a3111...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barna mine snakker bergensk og jeg prøver å formidle at for meg er det vakkert og du svarer : Nah. 

jeg kan mene mye om dialekter men av respekt for folk er jeg forsiktig med slik gradering . 

Anonymkode: 2a8e4...001

Sorry Lillemus . Ser nå at jeg reagerte litt dumt med å skrive dette. Vet jo at du er ei grei dame .

Anonymkode: 2a8e4...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry Lillemus . Ser nå at jeg reagerte litt dumt med å skrive dette. Vet jo at du er ei grei dame .

Anonymkode: 2a8e4...001

Det går helt fint, det er da flere som sier de ikke liker trøndersk her inne, men jeg tar det på ingen måte personlig. :) Jeg er venn med Påskelilje på flere digitale fora og hun vet at jeg ikke liker dialekten hennes spesielt godt, men vi er da slett ikke uvenner av den grunn. :) Dialekter er morsomt! Visste du at på Island har de ikke dialekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Lillemus skrev:

Det går helt fint, det er da flere som sier de ikke liker trøndersk her inne, men jeg tar det på ingen måte personlig. :) Jeg er venn med Påskelilje på flere digitale fora og hun vet at jeg ikke liker dialekten hennes spesielt godt, men vi er da slett ikke uvenner av den grunn. :) Dialekter er morsomt! Visste du at på Island har de ikke dialekter?

Nei. Det visste jeg ikke. Selv snakker jeg en salig blanding av dialekter. Snakker en dialekt med mine foreldre og en annen med ungene. :)

Anonymkode: 2a8e4...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Awwwwwwwww....... da ble vi venner igjen da.

Anonymkode: a13e8...c00

Så koselig.

Anonymkode: e88f6...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Så koselig.

Anonymkode: e88f6...04c

Livet til en som ikke har et rikt og godt liv er ikke koselig.

Anonymkode: a13e8...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Awwwwwwwww....... da ble vi venner igjen da.

Anonymkode: a13e8...c00

Det var nå egentlig bare en uenighet og ikke uvennskap. Forstår at du kanskje er ironisk men det å be om unskyldning tar jeg på ramme alvor.:)

Anonymkode: 2a8e4...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
39 minutter siden, Lillemus skrev:

Det går helt fint, det er da flere som sier de ikke liker trøndersk her inne, men jeg tar det på ingen måte personlig. :) Jeg er venn med Påskelilje på flere digitale fora og hun vet at jeg ikke liker dialekten hennes spesielt godt, men vi er da slett ikke uvenner av den grunn. :) Dialekter er morsomt! Visste du at på Island har de ikke dialekter?

No hard feelings :)

Jeg er ikke så begeistret for trøndersk, så vi står vel omtrent likt da ;-)

Jeg synes faktisk den kjedeligste dialekten er oslodialekt, særlig fra Oslo Vest. Personene som snakker oslodialekt kan være verdens hyggeligste  (jeg kjenner flere av dem i virkeligheten) - men dialekten er liksom så platt og uten særpreg.... Beklager, dere her som er fra Oslo!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, påskelilje said:

No hard feelings :)

Jeg er ikke så begeistret for trøndersk, så vi står vel omtrent likt da ;-)

Jeg synes faktisk den kjedeligste dialekten er oslodialekt, særlig fra Oslo Vest. Personene som snakker oslodialekt kan være verdens hyggeligste  (jeg kjenner flere av dem i virkeligheten) - men dialekten er liksom så platt og uten særpreg.... Beklager, dere her som er fra Oslo!!!! 

Hvorfor er de fra oslo vest hyggeligere enn de fra en annen plass i landet/verden? Er ikke dette rasisme?

Anonymkode: a13e8...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er de fra oslo vest hyggeligere enn de fra en annen plass i landet/verden? Er ikke dette rasisme?

Anonymkode: a13e8...c00

Hehe... ser at det kan mistolkes hvis en absolutt vil mistolke :D De KAN være BLANT verdens hyggeligste ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er de fra oslo vest hyggeligere enn de fra en annen plass i landet/verden? Er ikke dette rasisme?

Anonymkode: a13e8...c00

Hun skrev (selvsagt:D) ikke at de fra vestkanten er hyggeligst. Hun skrev at oslofolk (generelt) kan være hyggelige selv om de snakker en kjedelig dialekt.

Det ville jo vært direkte tragisk om dialekten gjorde det umulig for folk å være hyggelige... De færreste velger jo hvor de skal bli født, vokse opp og lære å snakke.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, påskelilje said:

Hehe... ser at det kan mistolkes hvis en absolutt vil mistolke :D De KAN være BLANT verdens hyggeligste ;-)

Men kan ikke noen fra Rykkinn være det også? Hvis "ja", hva var det egentlig du mente da du sa " Personene som snakker oslodialekt kan være verdens hyggeligste", om det gjelder alle steder i verden?

Anonymkode: a13e8...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, laban said:

Hun skrev (selvsagt:D) ikke at de fra vestkanten er hyggeligst. Hun skrev at oslofolk (generelt) kan være hyggelige selv om de snakker en kjedelig dialekt.

Det ville jo vært direkte tragisk om dialekten gjorde det umulig for folk å være hyggelige...

Jeg mener det stemmer for enkelte dialekter, så en kan kanskje si jeg er rasist, men jeg mener det stemmer og da syns jeg ikke jeg selv at jeg er nazist.

Anonymkode: a13e8...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...