Gå til innhold

Gleder du deg til ferien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 17.6.2017 den 23.52, påskelilje skrev:

Nå kjenner jeg ikke noen fra Rykkinn, og vet ikke hvor det er, men jeg er sikker på at det kan finnes kjempehyggelig folk som er derfra. 

Du forstår sikkert hva jeg mener? At selv om jeg ikke liker dialekten, kan jeg like personen?

Rykkinn er i Bærum så jeg bare dialekta dems er nok til å gjøre dem uhyggelige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ikke til utlandet i ferien. Nå har forsåvidt jeg ferie hele året, men siden det nå er et opphold i timene i helsevesenet så tenkte jeg at jeg skulle komme meg noen dager på fjellet. Eneste problemet er at det kryr av folk på fjellet i fellesferien, men jeg skal gi det en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trine skrev:

Jeg skal ikke til utlandet i ferien. Nå har forsåvidt jeg ferie hele året, men siden det nå er et opphold i timene i helsevesenet så tenkte jeg at jeg skulle komme meg noen dager på fjellet. Eneste problemet er at det kryr av folk på fjellet i fellesferien, men jeg skal gi det en sjanse.

Husk Freia Fruktnøtt!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
På 6/17/2017 den 23.28, påskelilje skrev:

No hard feelings :)

Jeg er ikke så begeistret for trøndersk, så vi står vel omtrent likt da ;-)

Jeg synes faktisk den kjedeligste dialekten er oslodialekt, særlig fra Oslo Vest. Personene som snakker oslodialekt kan være verdens hyggeligste  (jeg kjenner flere av dem i virkeligheten) - men dialekten er liksom så platt og uten særpreg.... Beklager, dere her som er fra Oslo!!!! 

:o

Særlig Oslo vest!?

Pass deg nå så du ikke pådrar deg mageproblemer etter sushi -_-

Men det oppveier jo litt at du skriver dette: "Personene som snakker oslodialekt kan være verdens hyggeligste  "

;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, XbellaX skrev:

Husk Freia Fruktnøtt!! 

Nei! Vanlig melkesjokolade :D Og kokekaffe ;) Er spent, første teltturen til minsten. Han er ikke akkurat kjent for å klare å sove ute. Men på et tidspunkt så må vel selv han stupe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
18 timer siden, påskelilje skrev:

Vi er i den bittelille hytta i hagen til min far. Bærer inn vann, har mikroskopisk plass på kjøkkenet, men jeg tryller frem både Taco, salat og nybakte rundstykker, selv om det er trangt.

Jeg har hatt besøk av ei venninne noen timer i dag. Vi solte oss og fikk skravlet noen timer - å, jeg er så glad i henne, og jeg setter så veldig pris på stundene sammen med henne.  Jentene har vært ute i hele dag, badet, spilt fotball og trukket krabbeteine med min far. Så i kveld blir det krabber :rolleyes:

Det er ingen luksus her, men jeg bare elsker dette stedet!

:wub:

Det vekker minner om hytten min:-) 

Selv om komforten øker og øker, så var jeg minst like lykkelig da jeg måtte gå nokså langt etter vann om vinteren, eller hente vann ute i bekken om sommeren:-)

Og jeg er helt enig med deg, man kan lage den beste mat på mikroskopisk plass:-)

Men best likte jeg å lese dette, "å, jeg er så glad i henne, og jeg setter så veldig pris på stundene sammen med henne"

Jeg har en venn som er så glad i meg, jeg greide aldri forstå, når hun til stadighet sa hun var så glad i meg, jeg greide ikke forstå hva hun mente. Det er som om jeg er mer tunghørt, og ikke så lett forstår sånne ting. Gradvis har jeg begynt å forstå dette bedre, det er som om jeg har lært meg spille et for meg nytt instrument, og nå, når jeg møter, mennesker som deg, som har denne egne evnen til å glede seg, ja over noe så enkelt, og nær liggende som selve livet, det å se en annen, høre en venns stemme, høre et annet menneskes ord, så smitter gleden liksom over på meg, og jeg greier kjenne, fordi jeg forstår, den følelsen du hadde i deg da dere to var sammen.

Det syns jeg er fint, og du gjorde meg glad:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
4 timer siden, Madelenemie skrev:

:wub:

Det vekker minner om hytten min:-) 

Selv om komforten øker og øker, så var jeg minst like lykkelig da jeg måtte gå nokså langt etter vann om vinteren, eller hente vann ute i bekken om sommeren:-)

Og jeg er helt enig med deg, man kan lage den beste mat på mikroskopisk plass:-)

Men best likte jeg å lese dette, "å, jeg er så glad i henne, og jeg setter så veldig pris på stundene sammen med henne"

Jeg har en venn som er så glad i meg, jeg greide aldri forstå, når hun til stadighet sa hun var så glad i meg, jeg greide ikke forstå hva hun mente. Det er som om jeg er mer tunghørt, og ikke så lett forstår sånne ting. Gradvis har jeg begynt å forstå dette bedre, det er som om jeg har lært meg spille et for meg nytt instrument, og nå, når jeg møter, mennesker som deg, som har denne egne evnen til å glede seg, ja over noe så enkelt, og nær liggende som selve livet, det å se en annen, høre en venns stemme, høre et annet menneskes ord, så smitter gleden liksom over på meg, og jeg greier kjenne, fordi jeg forstår, den følelsen du hadde i deg da dere to var sammen.

Det syns jeg er fint, og du gjorde meg glad:-)

 

Takk for fine ord!

Skulle ha skrevet noe mer, men jeg har ikke tid til det akkurat nå.

Klem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
5 timer siden, Madelenemie skrev:

:o

Særlig Oslo vest!?

Pass deg nå så du ikke pådrar deg mageproblemer etter sushi -_-

Men det oppveier jo litt at du skriver dette: "Personene som snakker oslodialekt kan være verdens hyggeligste  "

;)

 

Du altså!!!!

Du truer meg med magesjau :o:huh::D

Godt jeg skrev - og absolutt mener - det siste også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
4 timer siden, påskelilje skrev:

Du altså!!!!

Du truer meg med magesjau :o:huh::D

Godt jeg skrev - og absolutt mener - det siste også da!

Ja-_-

Det er bra for deg:-)

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
13 timer siden, Trine skrev:

Rykkinn er i Bærum så jeg bare dialekta dems er nok til å gjøre dem uhyggelige ;)

:-)

Der tar du feil.:-)

Jeg er jo født i Bærum;) og oppvokst i Oslo 3, og lever mitt voksenstadium bare noen steinkast fra asfalten, sånn man gjør når man gifter seg, får barn, hund og hytter her og der:D men fortsatt holder på dialekten sin:-)

Tok du skrekken av å besøke meg?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Madelenemie skrev:

:-)

Der tar du feil.:-)

Jeg er jo født i Bærum;) og oppvokst i Oslo 3, og lever mitt voksenstadium bare noen steinkast fra asfalten, sånn man gjør når man gifter seg, får barn, hund og hytter her og der:D men fortsatt holder på dialekten sin:-)

Tok du skrekken av å besøke meg?;)

Du snakket ikke sånn som de gjør, de som jobber på Sandvika storsenter ihvertfall :lol: Jeg har fått høre av Oslo-folk at det ikke går an å skjønne hva jeg sier for jeg snakker så breit :D

Men det finnes vel unntak, selv i Bærum. Man kan tydeligvis være hyggelig selv om man er derfra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Trine skrev:

Jeg skal ikke til utlandet i ferien. Nå har forsåvidt jeg ferie hele året, men siden det nå er et opphold i timene i helsevesenet så tenkte jeg at jeg skulle komme meg noen dager på fjellet. Eneste problemet er at det kryr av folk på fjellet i fellesferien, men jeg skal gi det en sjanse.

Hei! :) Jeg skal heller ingen steder i "sommerferien". Har dessuten heller ikke fri fra terapien så her går alt sint vant gang. Det virker som om du er glad i å gå i naturen. Hvorfor er det problematisk at det er masse folk der? At det da ikke er like stille og rolig eller at du møter mennesker? Det er kanskje sånn at noen stopper opp og vil slå av en prat? Det ville jeg funnet ubehagelig. Går du fra hytte til hytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ColaZero skrev:

Hei! :) Jeg skal heller ingen steder i "sommerferien". Har dessuten heller ikke fri fra terapien så her går alt sint vant gang. Det virker som om du er glad i å gå i naturen. Hvorfor er det problematisk at det er masse folk der? At det da ikke er like stille og rolig eller at du møter mennesker? Det er kanskje sånn at noen stopper opp og vil slå av en prat? Det ville jeg funnet ubehagelig. Går du fra hytte til hytte?

Hei :) Har ikke terapauten din ferie? Her er det i full gang fra 3. aug med DPS, naprapat og fastlege. Men innimellom behandlingene er det stort sett plass til tur :) Men som regel lar jeg været vurdere. Det har jeg ikke helt gjort denne gangen for på søndag skal det bli skikkelig drittvær, men skal bli fint i morgen og det er en topp jeg vil klare, så sekken er pakket og jeg skal komme meg ut i dag.

Det som er problematisk med masse folk er at jeg da ikke får følelsen av å være borte fra hele verden, det er den følelsen jeg vil ha når jeg er ute og det er en følelse jeg faktisk trenger med jevne mellomrom. Føle at det bare er meg og hundene mine (og hundretusen sau og rein, kommer ikke bort fra dem). Men så er det liksom folk å se overalt. Så det er både at det da ikke er like stille og rolig og det at jeg møter folk og noen vil gjerne slå av en prat. Kanskje spesielt når man går med hunder og ikke den mest vanlige rasen og den ene i tillegg bærer kløv. Folk blir visst fasinert av det. Så har hundene ganske god lengde på båndene, så jeg må jo taue dem inn hver gang vi ser noen. Han yngste er ganske sosial og det setter ikke alle pris på, han andre er ganske høylytt om noen skulle finne på å si hei (da er man liksom kompiser og det må man rope ganske høyt). Jeg vil helst surre i min egen verden og ikke bli overrasket av folk på alle kanter. Jeg vet ikke, skal ikke så mye til før det koker i hodet mitt ;) Håhå...nei, hytter er ikke aktuelt. Kan jo være folk der! Det er et sånn skrekkscenario. Tenk å være på en hytte alene med vilt fremmede :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.7.2017 den 8.26, laban skrev:

Hvis du skal finne en rimelig tur i skoleferien, må du planlegge i god tid. 

Hvis du er ute i siste liten, må du henge på restplass-sidene "hele tiden" og ikke være kresen. August er ofte noe billigere enn juli. 

Tips hvis du bor i overkommelig kjøreavstand fra en svensk flyplass: Søk etter ledige avganger derfra også, og på svenske restplass-sider. Du kan spare penger på å dra derfra, selv om du tar med f.eks. buss t/r Göteborg i regnestykket.

Ja, vil ha minimum 4 stjerner og god beliggenhet og gode flytider til et fint sted... så billig er visst umulig. Har allerede vært på et flott sted, men en uke ble for lite nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/16/2017 den 22.19, AnonymBruker skrev:

Blir det utenlandstur i år? 

Anonymkode: 5ed6d...cc5

Gleder meg. Håper bare jeg ikke blir dårlig! Holder oss innenlands i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7/14/2017 den 9.23, Trine skrev:

Hei :) Har ikke terapauten din ferie? Her er det i full gang fra 3. aug med DPS, naprapat og fastlege. Men innimellom behandlingene er det stort sett plass til tur :) Men som regel lar jeg været vurdere. Det har jeg ikke helt gjort denne gangen for på søndag skal det bli skikkelig drittvær, men skal bli fint i morgen og det er en topp jeg vil klare, så sekken er pakket og jeg skal komme meg ut i dag.

Det som er problematisk med masse folk er at jeg da ikke får følelsen av å være borte fra hele verden, det er den følelsen jeg vil ha når jeg er ute og det er en følelse jeg faktisk trenger med jevne mellomrom. Føle at det bare er meg og hundene mine (og hundretusen sau og rein, kommer ikke bort fra dem). Men så er det liksom folk å se overalt. Så det er både at det da ikke er like stille og rolig og det at jeg møter folk og noen vil gjerne slå av en prat. Kanskje spesielt når man går med hunder og ikke den mest vanlige rasen og den ene i tillegg bærer kløv. Folk blir visst fasinert av det. Så har hundene ganske god lengde på båndene, så jeg må jo taue dem inn hver gang vi ser noen. Han yngste er ganske sosial og det setter ikke alle pris på, han andre er ganske høylytt om noen skulle finne på å si hei (da er man liksom kompiser og det må man rope ganske høyt). Jeg vil helst surre i min egen verden og ikke bli overrasket av folk på alle kanter. Jeg vet ikke, skal ikke så mye til før det koker i hodet mitt ;) Håhå...nei, hytter er ikke aktuelt. Kan jo være folk der! Det er et sånn skrekkscenario. Tenk å være på en hytte alene med vilt fremmede :o

Tryggest å bli hjemme.

Anonymkode: e88f6...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart bare timer igjen til ferien med datteren starter :)

Gleder meg så utrolig til hun kommer og til at vi drar på tur. Er faktisk stolt at hun vil dra på tur med meg hvert år. Det var dessuten hennes forslag en gang at vi skulle ha en mor og datter tur hvert år. Godt å ha noe å se fram til, godt å kunne gjøre noe sammen og godt å ha noe positivt å se tilbake på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, emilie321 skrev:

Nå er det snart bare timer igjen til ferien med datteren starter :)

Gleder meg så utrolig til hun kommer og til at vi drar på tur. Er faktisk stolt at hun vil dra på tur med meg hvert år. Det var dessuten hennes forslag en gang at vi skulle ha en mor og datter tur hvert år. Godt å ha noe å se fram til, godt å kunne gjøre noe sammen og godt å ha noe positivt å se tilbake på.

God ferie :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎07‎.‎2017 den 9.29, Trine skrev:

Eneste problemet er at det kryr av folk på fjellet i fellesferien, men jeg skal gi det en sjanse.

Kommer an på hvilket fjll det er snakk om! :D I fjor gikk vi på en 18 km lang fjelltur og møtte på tre personer og en hund. Samme dagen skrev folk på Facebook om lange køer for å komme ut på Trolltunga for selfie og køgåing over Besseggen. Min fjelltur var ikke til noe kjent, spektakulært område, men flotte, åpne vidder så langt øyet kunne se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...