Gå til innhold

Gleder du deg til ferien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 16.7.2017 den 6.24, emilie321 skrev:

Nå er det snart bare timer igjen til ferien med datteren starter :)

Gleder meg så utrolig til hun kommer og til at vi drar på tur. Er faktisk stolt at hun vil dra på tur med meg hvert år. Det var dessuten hennes forslag en gang at vi skulle ha en mor og datter tur hvert år. Godt å ha noe å se fram til, godt å kunne gjøre noe sammen og godt å ha noe positivt å se tilbake på.

Så herlig! :) Jentungen min og jeg har også allerede avtalt at når hun blir voksen skal vi på jentetur til Syden, bare hun og jeg. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Lillemus skrev:

Så herlig! :) Jentungen min og jeg har også allerede avtalt at når hun blir voksen skal vi på jentetur til Syden, bare hun og jeg. :wub:

Jepp, det føles så godt :). Vi var i syden sist sommer, bare oss to, det var en flott tur :) Det frister med en ny sydentur :) Kanskje til neste år hvis jeg greier å få spart nok :) 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2017 den 9.23, Trine skrev:

Hei :) Har ikke terapauten din ferie? Her er det i full gang fra 3. aug med DPS, naprapat og fastlege. Men innimellom behandlingene er det stort sett plass til tur :) Men som regel lar jeg været vurdere. Det har jeg ikke helt gjort denne gangen for på søndag skal det bli skikkelig drittvær, men skal bli fint i morgen og det er en topp jeg vil klare, så sekken er pakket og jeg skal komme meg ut i dag.

Det som er problematisk med masse folk er at jeg da ikke får følelsen av å være borte fra hele verden, det er den følelsen jeg vil ha når jeg er ute og det er en følelse jeg faktisk trenger med jevne mellomrom. Føle at det bare er meg og hundene mine (og hundretusen sau og rein, kommer ikke bort fra dem). Men så er det liksom folk å se overalt. Så det er både at det da ikke er like stille og rolig og det at jeg møter folk og noen vil gjerne slå av en prat. Kanskje spesielt når man går med hunder og ikke den mest vanlige rasen og den ene i tillegg bærer kløv. Folk blir visst fasinert av det. Så har hundene ganske god lengde på båndene, så jeg må jo taue dem inn hver gang vi ser noen. Han yngste er ganske sosial og det setter ikke alle pris på, han andre er ganske høylytt om noen skulle finne på å si hei (da er man liksom kompiser og det må man rope ganske høyt). Jeg vil helst surre i min egen verden og ikke bli overrasket av folk på alle kanter. Jeg vet ikke, skal ikke så mye til før det koker i hodet mitt ;) Håhå...nei, hytter er ikke aktuelt. Kan jo være folk der! Det er et sånn skrekkscenario. Tenk å være på en hytte alene med vilt fremmede :o

Jo, psykiateren min har ferie, 4 uker, men mente at 4 uker uten terapi for meg var for lang tid, så jeg har fått vikar (psykolog).

Du er flink til å gå tur!:) Og det er jo kjekt siden du har hunder. Hadde vært litt trasig å ha hund og hate å gå tur.

Da skjønner jeg at du ikke synes det er stas med fullt av folk ute når du går tur, siden du ønsker pause og vil være i fred med deg og ditt. Rare greier, jeg bør definitivt gå tur, hver dag!, men blir veldig sliten i hodet av å gå i skogen, turstier eller hvor som helst. Så isteden for at jeg nyter av stillheten og bare er alene med meg selv, blir jeg gående å gruble. Og det vedvarer etter at jeg har kommet hjem. Dessverre. Det som føles godt er å ha vært ute og brukt kroppen. Har forsøkt alle metoder for å ikke gruble og se ned i bakken på tur, men lite funker. men er nødt til å finne en metode, ellers blir jeg sittende her og det vil jeg ikke.

Jeg dissosierer en del og psykologen sa sist at jeg skulle bruke sansene for å komme ut av det. For meg har vi valgt luktesansen, så nå har jeg kjøpt tomme beholdere (travel kit) på apoteket og fylt de opp med kaffebønner. Siden kaffe er noe jeg liker lukten av og som jeg gleder meg til å drikke om morgenen. Så kanskje jeg skal forsøke det på tur. Eller rettere sagt: jeg skal forsøke det på tur.

Nei, hytte til hytte fult av ukjente som man må forholde seg til virker som et mareritt, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
13 minutter siden, ColaZero skrev:

Jo, psykiateren min har ferie, 4 uker, men mente at 4 uker uten terapi for meg var for lang tid, så jeg har fått vikar (psykolog).

Du er flink til å gå tur!:) Og det er jo kjekt siden du har hunder. Hadde vært litt trasig å ha hund og hate å gå tur.

Da skjønner jeg at du ikke synes det er stas med fullt av folk ute når du går tur, siden du ønsker pause og vil være i fred med deg og ditt. Rare greier, jeg bør definitivt gå tur, hver dag!, men blir veldig sliten i hodet av å gå i skogen, turstier eller hvor som helst. Så isteden for at jeg nyter av stillheten og bare er alene med meg selv, blir jeg gående å gruble. Og det vedvarer etter at jeg har kommet hjem. Dessverre. Det som føles godt er å ha vært ute og brukt kroppen. Har forsøkt alle metoder for å ikke gruble og se ned i bakken på tur, men lite funker. men er nødt til å finne en metode, ellers blir jeg sittende her og det vil jeg ikke.

Jeg dissosierer en del og psykologen sa sist at jeg skulle bruke sansene for å komme ut av det. For meg har vi valgt luktesansen, så nå har jeg kjøpt tomme beholdere (travel kit) på apoteket og fylt de opp med kaffebønner. Siden kaffe er noe jeg liker lukten av og som jeg gleder meg til å drikke om morgenen. Så kanskje jeg skal forsøke det på tur. Eller rettere sagt: jeg skal forsøke det på tur.

Nei, hytte til hytte fult av ukjente som man må forholde seg til virker som et mareritt, hehe!

Hva med å ta med et fotoapparat ? Det var min form for terapi etter skilsmissen. Det hjalp meg til å leve i nuet. Ble så opptatt av finne fine motiver at jeg glemte å gruble :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell

Blir rastløs av ferie om sommeren jeg, selv om det er hyggelig at familien er samlet. Trenger rutiner for å få en god dag. Som de siste 10 sommerne dropper vi sydentur, reiser heller 2-3 uker til et eksotisk sted i februar/mars. Men svigerfamilien bor spredd på Vestlandet, så vi blir der i en uke eller to. Nok til å få feriefølelse, bare det å komme seg bort litt :) Siden vi nå har en 4-åring blir det dagsturer til Liseberg, Tusenfryd, Nordens Ark, Hunderfossen og ellers late dager i hagen og på stranda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
10 minutter siden, Andreaswell skrev:

Blir rastløs av ferie om sommeren jeg, selv om det er hyggelig at familien er samlet. Trenger rutiner for å få en god dag. Som de siste 10 sommerne dropper vi sydentur, reiser heller 2-3 uker til et eksotisk sted i februar/mars. Men svigerfamilien bor spredd på Vestlandet, så vi blir der i en uke eller to. Nok til å få feriefølelse, bare det å komme seg bort litt :) Siden vi nå har en 4-åring blir det dagsturer til Liseberg, Tusenfryd, Nordens Ark, Hunderfossen og ellers late dager i hagen og på stranda. 

Stakkars attpåklatten vår. Hun klager på at hun i motsetning til sine eldre søsken har gått glipp av Legoland, Liseberg, Hunderfossen, dyreparken i Kristiansand osv. Da hun ble født var vi liksom ferdig med den type ferie.

Men men, hun har fått opplevd mye utenom disse parkene da :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hva med å ta med et fotoapparat ? Det var min form for terapi etter skilsmissen. Det hjalp meg til å leve i nuet. Ble så opptatt av finne fine motiver at jeg glemte å gruble :)

Det var et skikkelig godt forslag! Det skal jeg jammen gjøre :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
35 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Stakkars attpåklatten vår. Hun klager på at hun i motsetning til sine eldre søsken har gått glipp av Legoland, Liseberg, Hunderfossen, dyreparken i Kristiansand osv. Da hun ble født var vi liksom ferdig med den type ferie.

Men men, hun har fått opplevd mye utenom disse parkene da :)

Jeg har nærmest vokst opp i slike parker, men det er ikke der de gode minnene ligger :) Klart det er gøy, men jeg husker bedre når vi ferierte i en liten koje på i Valdres uten strøm og vann :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Andreaswell skrev:

Siden vi nå har en 4-åring blir det dagsturer til Liseberg, Tusenfryd, Nordens Ark, Hunderfossen og ellers late dager i hagen og på stranda. 

Høres ut som et mareritt. Jeg er sjeleglad vi har så store unger at det der ikke er aktuelt lenger. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
38 minutter siden, Lillemus skrev:

Høres ut som et mareritt. Jeg er sjeleglad vi har så store unger at det der ikke er aktuelt lenger. :) 

Ja, det er et mareritt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Andreaswell skrev:

Ja, det er et mareritt :P 

:D Vi har vært på Namsskogan et par ganger, Hunderfossen, Grøna Lund og Tivoli i København. Og så har ungene være diverse plasser med pappan og bonusmora (Legoland og Tusenfryd bl.a.). Holder lenge for meg, men jeg innrømmer at Tivoli var morsomt... :)  Jeg klarer meg med sånne gammeldagse barnekaruseller som går rundt i moderat tempo med slike hester og andre figurer som går sakte opp og ned samtidig. :) På Grøna Lund i Stockholm lurte jentungen meg med opp i en karusell der vi snurret rundt på 3 "plan" samtidig. Herregud... Jeg har aldri vært så nære på å spy uten å gjøre det noen gang, jeg var dritkvalm resten av dagen og selvfølgelig skulle vi på det nydelige, lille konditoriet etterpå... Snørrunge. På den alderen der ble hun forøvrig bilsyk så fort hun satte seg inn i en bil, men karuseller kunne hun kjøre i timesvis uten å bli det minste kvalm! Erre mulig?!

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
15 minutter siden, Lillemus skrev:

:D Vi har vært på Namsskogan et par ganger, Hunderfossen, Grøna Lund og Tivoli i København. Og så har ungene være diverse plasser med pappan og bonusmora (Legoland og Tusenfryd bl.a.). Holder lenge for meg, men jeg innrømmer at Tivoli var morsomt... :)  Jeg klarer meg med sånne gammeldagse barnekaruseller som går rundt i moderat tempo med slike hester og andre figurer som går sakte opp og ned samtidig. :) På Grøna Lund i Stockholm lurte jentungen meg med opp i en karusell der vi snurret rundt på 3 "plan" samtidig. Herregud... Jeg har aldri vært så nære på å spy uten å gjøre det noen gang, jeg var dritkvalm resten av dagen og selvfølgelig skulle vi på det nydelige, lille konditoriet etterpå... Snørrunge. På den alderen der ble hun forøvrig bilsyk så fort hun satte seg inn i en bil, men karuseller kunne hun kjøre i timesvis uten å bli det minste kvalm! Erre mulig?!

Haha! Jeg elsker alle slags karuseller, så vi har alltid med ei venninne som passer på bagasje og guttungen så vi kan more oss litt også :) Men man blir jo utslitt av slike plasser :o Tivoli i Køben er jo best :) Der er det koselig også.

Hører med at ungene lurer foreldre opp, hehe :) Syns det er kjedelig å traske rundt bare, men hva gjør man vel ikke for ungene.

Namsskogan? Aldri hørt om. Bra der?

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Andreaswell skrev:

Namsskogan? Aldri hørt om. Bra der?

Namsskogan Familiepark, litt dyrepark og litt aktiviteter, nå er det riktignok 11 år siden jeg var der sist så det er nok forandret en del siden da. Koselig plass synes jeg. Det var den sommeren jeg lærte 7-åringen å lyve på aderen. De har (hadde i alle fall) noe som het Alpinraceren (en slags racerbane på skinner i terrenget) hvor man måtte være 8 år for å kunne kjøre alene. Vi var 2 voksne og 4 unger hvorav 3 var under 8 år. Guttungen klarte jo utmerket godt å kjøre alene (han ble 8 to mnd senere) så jeg ga ham beskjed om at han måtte si at han var 8 år hvis de spurte - så kjørte jeg med lillesøstra. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

De har (hadde i alle fall) noe som het Alpinraceren (en slags racerbane på skinner i terrenget) hvor man måtte være 8 år for å kunne kjøre alene. Vi var 2 voksne og 4 unger hvorav 3 var under 8 år. Guttungen klarte jo utmerket godt å kjøre alene (han ble 8 to mnd senere) så jeg ga ham beskjed om at han måtte si at han var 8 år hvis de spurte - så kjørte jeg med lillesøstra. :D 

Den har visst blitt enda "farligere": https://familieparken.no/#/opplevelser/aktiviteter/alpin-racer/

Jeg har også kjørt den, men da het den noe annet og hadde metallvogner, ikke de som er avbildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
14 minutter siden, Lillemus skrev:

Namsskogan Familiepark, litt dyrepark og litt aktiviteter, nå er det riktignok 11 år siden jeg var der sist så det er nok forandret en del siden da. Koselig plass synes jeg. Det var den sommeren jeg lærte 7-åringen å lyve på aderen. De har (hadde i alle fall) noe som het Alpinraceren (en slags racerbane på skinner i terrenget) hvor man måtte være 8 år for å kunne kjøre alene. Vi var 2 voksne og 4 unger hvorav 3 var under 8 år. Guttungen klarte jo utmerket godt å kjøre alene (han ble 8 to mnd senere) så jeg ga ham beskjed om at han måtte si at han var 8 år hvis de spurte - så kjørte jeg med lillesøstra. :D 

Godt det er flere uperfekte mødre :) Da vi skulle ta båten mellom Fredrikshavn og Gøteborg var det halv pris for buffe for barn under 16. Ga beskjed til yngstejenta om at hun bare var 15 akkurat i dag :) ( Hun fyllte 16 få dager før ) 

Synes jeg har brukt nok penger i ferien :P

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
14 minutter siden, Lillemus skrev:

Namsskogan Familiepark, litt dyrepark og litt aktiviteter, nå er det riktignok 11 år siden jeg var der sist så det er nok forandret en del siden da. Koselig plass synes jeg. Det var den sommeren jeg lærte 7-åringen å lyve på aderen. De har (hadde i alle fall) noe som het Alpinraceren (en slags racerbane på skinner i terrenget) hvor man måtte være 8 år for å kunne kjøre alene. Vi var 2 voksne og 4 unger hvorav 3 var under 8 år. Guttungen klarte jo utmerket godt å kjøre alene (han ble 8 to mnd senere) så jeg ga ham beskjed om at han måtte si at han var 8 år hvis de spurte - så kjørte jeg med lillesøstra. :D 

 

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Godt det er flere uperfekte mødre :) Da vi skulle ta båten mellom Fredrikshavn og Århus var det halv pris for buffe for barn under 16. Ga beskjed til yngstejenta om at hun bare var 15 akkurat i dag :) ( Hun fyllte 16 få dager før ) 

Synes jeg har brukt nok penger i ferien :P

Haha, det samme har vi gjort på lekeland. Gratis for de under 3 år, han var 3 en god stund :rolleyes: 

Husker når jeg var liten og var med onkel på Moss-Horten ferga. Gjemte meg alltid under et pledd i baksetet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Andreaswell skrev:

 

Haha, det samme har vi gjort på lekeland. Gratis for de under 3 år, han var 3 en god stund :rolleyes: 

Husker når jeg var liten og var med onkel på Moss-Horten ferga. Gjemte meg alltid under et pledd i baksetet :P 

Oj, det siste var mer enn jeg hadde turt å utsette dem for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Oj, det siste var mer enn jeg hadde turt å utsette dem for :)

Hadde aldri gjort det selv altså :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Godt det er flere uperfekte mødre :) Da vi skulle ta båten mellom Fredrikshavn og Gøteborg var det halv pris for buffe for barn under 16. Ga beskjed til yngstejenta om at hun bare var 15 akkurat i dag :) ( Hun fyllte 16 få dager før ) 

Synes jeg har brukt nok penger i ferien :P

Hadde aldri lært ungene mine svindel.

Anonymkode: a3111...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...