Gå til innhold

Gleder du deg til ferien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 19.7.2017 den 17.28, Trine skrev:

Godt du får en vikar da :)

Må nesten være flink til å gå tur med de hundene jeg har. Alle hunder trenger tur, men disse blir skikkelig plagsomme om de ikke får det :D Og det er bra at de maser på meg, jeg orker jo ikke at de maser så da er det lettere å bare gå. Må trene endel med dem også, så de får brukt hodet. Det hjelper meg også til å koble andre ting ut, om ikke annet så ihvertfall akkurat mens jeg holder på.

Hva om du tar med deg boksen med kaffebønner og i tillegg tar med en termos med nytraktet kaffe? Og kamera da, så klart. Så kan du glede deg til kaffekoppen mens du går. Finne et fint sted. Ta noen bilder og drikke litt kaffe, før du rusler hjem igjen. Hjemme kan du jo da bruke tid på å titte på bildene og ev redigere dem noe om du liker å drive med sånt.

Å gå og gruble er ikke så bra. Jeg må jo ha fokus på hundene, ihvertfall han yngste for han er jo helt gal på tur. Har vært ute noen dager nå og har 500 bilder jeg skal gå igjennom. Så jeg stemmer i forslaget til Nicklus. Å lete etter motiver og å ta bilder har ihvertfall jeg stor glede av. En annen mulighet er å gå turer i så krevende terreng at man ikke har mulighet til å fokusere på noe annet enn hvor man setter bena. Det er ganske slitsomt både mentalt og fysisk.

Jeg burde hatt hund, vet du :) For ikke lenge siden, mnd, var jeg flink og gikk hver dag uansett vær. Men litt isolert nå. Jeg tok med mobilen, tok Nicklus tips seriøst. Det ble mye teite bilder, men jeg fokuserte ikke på det. Det ble noe lettere å ikke gruble. Neste gang tar jeg med kaffe på termos! Da får kaffebønnene dobbel positiv mening, kaffelukt om morgenen, tror jeg tar med kaffebønnene på tur og jeg! Da assosierer jeg kaffelukt med tur og bilder og til slutt ordentlig kaffe til slutt. Det ble tre stk positive assosiasjoner det! 

Det kommer til å bli spennende. Psykologen sa at det kan hende jeg må skifte lukt, at kaffe ikke funker, eller at jeg trenger en slik ball med gummipigger, kjøpes i leketøysbutikk. Den skal klemmes på slik at håndflaten registrerer piggene og nervesystemet settes i gang og forhåpentligvis drar meg ut av dissisiasonen. Vi får nå se. Psykologen kommer til å bli positiv vedr kamera (bruker øyesansen) og kaffe på termos (smakssansen).

For dere (og meg) med angst, psykologen sa at man kan bruke samme metode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, ColaZero skrev:

Jeg burde hatt hund, vet du :) For ikke lenge siden, mnd, var jeg flink og gikk hver dag uansett vær. Men litt isolert nå. Jeg tok med mobilen, tok Nicklus tips seriøst. Det ble mye teite bilder, men jeg fokuserte ikke på det. Det ble noe lettere å ikke gruble. Neste gang tar jeg med kaffe på termos! Da får kaffebønnene dobbel positiv mening, kaffelukt om morgenen, tror jeg tar med kaffebønnene på tur og jeg! Da assosierer jeg kaffelukt med tur og bilder og til slutt ordentlig kaffe til slutt. Det ble tre stk positive assosiasjoner det! 

Det kommer til å bli spennende. Psykologen sa at det kan hende jeg må skifte lukt, at kaffe ikke funker, eller at jeg trenger en slik ball med gummipigger, kjøpes i leketøysbutikk. Den skal klemmes på slik at håndflaten registrerer piggene og nervesystemet settes i gang og forhåpentligvis drar meg ut av dissisiasonen. Vi får nå se. Psykologen kommer til å bli positiv vedr kamera (bruker øyesansen) og kaffe på termos (smakssansen).

For dere (og meg) med angst, psykologen sa at man kan bruke samme metode.

Det er det som er så fint med at bilder ikke lenger tas på filmrull, man kan ta så mange teite bilder man bare orker :D Blir spennende å høre hva psykologen sier om kaffe og bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2017 den 10.14, Trine skrev:

Det er det som er så fint med at bilder ikke lenger tas på filmrull, man kan ta så mange teite bilder man bare orker :D Blir spennende å høre hva psykologen sier om kaffe og bilder :)

Psykologen syntes kaffe og bilder hørtes supert ut, hun ble ivrig og noterte. Hun roste meg for at jeg hadde tenkt meg fram til dette. Jeg sa da at jeg ikke hadde funnet ut dette selv, men at jeg innimellom var på et nettsted hvor dette ble foreslått i samtale. Da ble hun veldig nysgjerrig og jeg fortalte at det var Dr Online, psykiatriforum. Så om hun titter innom kjenner hun meg igjen, men det gjør ikke noe. Skriver ikke noe her som ikke psykiater/psykolog burde vite. Bare en fordel om de får enda bedre innsikt om de leser hva jeg skriver/tenker utenfor terapirommet. Tror nok ikke de har så god tid til å "henge" her inne uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...