Gå til innhold

Sliten av positive skryteinnlegg innlegg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
7 minutes ago, issomethingwrong said:

Du skal ikke undervurdere gleden noen får av å pisse i naboens brønn... 

Kanskje de holder krenkelsen som gissel da?

Anonymkode: f9447...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de holder krenkelsen som gissel da?

Anonymkode: f9447...ba6

Ja. 

Så sånn er det med den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, issomethingwrong said:

Ja. 

Så sånn er det med den saken.

Er det ikke nettopp brønnpissing å bruke dette som argument?

F.eks. slik:

"Vi kan ikke si imot hen fordi hen er psykopat og da kan hen hevne seg."

Da slipper man å komme med motargumenter... alle kan si om andre, hvis de ikke klarer å motargumentere, at man ikke trenger å komme med motargumenter siden motparten ikke har intellektuell kapasitet til å forstår det. F.eks.

Det er en hersketeknikk.

Anonymkode: f9447...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jeg som trodde at den største gleden man kan ha det er å gjøre andre glad. Så feil kan man ta.

Anonymkode: 848bf...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg som trodde at den største gleden man kan ha det er å gjøre andre glad. Så feil kan man ta.

Anonymkode: 848bf...5e4

Sånn er det for de fleste.

For noen på DOL er den største glede man kan ha å få noen andre til å ha det like jævlig som man mener å ha det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutes ago, issomethingwrong said:

Sånn er det for de fleste.

For noen på DOL er den største glede man kan ha å få noen andre til å ha det like jævlig som man mener å ha det selv.

Hvis du mener du har det "jævlig" bare noen er sure på intarwebbzen så har du neimen ikke mye å klage over.

Anonymkode: f9447...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du mener du har det "jævlig" bare noen er sure på intarwebbzen så har du neimen ikke mye å klage over.

Anonymkode: f9447...ba6

Skal nok litt mer til før jeg får det jævlig enn at et anonymtroll her skriver piss.. heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutes ago, issomethingwrong said:

Skal nok litt mer til før jeg får det jævlig enn at et anonymtroll her skriver piss.. heldigvis. 

Da går det bra da. :D

Anonymkode: f9447...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell

At andre mennesker har det bra gjør meg glad. Høres skikkelig klisje ut, men det er faktisk sant.

Om noen blir påvirket negativt av at noen har det bra bør de jammen gå inn i seg selv, tenke etter hvor ille man har det og spørre seg selv; "vil jeg at andre skal ha det sånn?" Svarer du ja der, vel da bør du holde deg unna, holde tåta eller legge deg inn. Svarer du nei der kan du jammen meg være med å bidra noe positivt på forumet du også :) For er det noe vi trenger her, er det positivitet og bli kvitt de stakkars kverulantene av noen nettroll som dessverre har et miserabelt liv. Tenk om de kunne brukt den energien til noe positivt! Hadde i hvertfall ikke fått det dårligere ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Maggie55 skrev:

Det virker av og til som om det er for mange som ønsker i pose og sekk

På hvilken måte da - i forbindelse med positive innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt

For min egen del er det et tegn på at jeg har det skikkelig dårlig når jeg ikke klarer å forholde meg til veldig mye positive innlegg eller samtaler. Når hvert innlegg med hva andre har gjort, hvorfor andre er glade bare kjennes som ytterligere bekreftelser på at jeg skulle ha klart det, jeg får ingenting til osv. så er det et tegn på at ting går veldig dårlig for min egen del.

Selv om jeg kan oppleve det som vanskelig å forholde seg til mye positivitet og glede hos andre når jeg tolker alt negativt så vet jeg at jeg på ingen måte ønsker at andre skal ha det vanskelig. Jeg vil bare ha det bedre selv. Jeg mener derfor at jeg i de situasjonene ikke bør kommentere i så stor grad på den typen innlegg i slike perioder, det gjør verken meg selv eller andre noe godt. 

Jeg vet også at jeg generelt synes positivitet og fremskritt hos andre er noe jeg er glad for og som jeg synes det er kjekt å få ta del i. Her når vi deler så mye vondt og vanskelig er jeg veldig takknemlig for å også få ta del i noen oppturer når de kommer :) Derfor skriver jeg også selv noen ganger positive skryteinnlegg. Jeg vil dele at alt ikke bare er vondt og vanskelig hele tiden :) Det er også en øvelse i å se små fremskritt, ikke bare all tilbakegang!

Det er mine personlige tanker om tema :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg forstår åpningsinnlegget litt. Hvis man er arbeidsledig er det sårt å høre andre snakke om jobben. Er man ufrivillig singel kan det være vondt å se kjærester som koser seg. Forskjeller er større sett nedenfra. Det vet jeg også. Hvis man hører rike folk diskutere ferie eller bil høres det gjerne ut som skryt, men det trenger ikke å være det. De har bare en annen referanse for hva som er et ok. 

Uansett går det ikke an å skåne folk for sånt. Man må bare tåle at andre har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg forstår åpningsinnlegget litt. Hvis man er arbeidsledig er det sårt å høre andre snakke om jobben. Er man ufrivillig singel kan det være vondt å se kjærester som koser seg. Forskjeller er større sett nedenfra. Det vet jeg også. Hvis man hører rike folk diskutere ferie eller bil høres det gjerne ut som skryt, men det trenger ikke å være det. De har bare en annen referanse for hva som er et ok. 

Bra noen her forstår det.

Anonymkode: 7de41...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg forstår åpningsinnlegget litt. Hvis man er arbeidsledig er det sårt å høre andre snakke om jobben. Er man ufrivillig singel kan det være vondt å se kjærester som koser seg. Forskjeller er større sett nedenfra. Det vet jeg også. Hvis man hører rike folk diskutere ferie eller bil høres det gjerne ut som skryt, men det trenger ikke å være det. De har bare en annen referanse for hva som er ok. 

Jeg forstår også de mekanismene der.  Men synes du det er mange slike tråder her, bortsett fra de som startes for å provosere fram beskrivelser av irriterende normal hverdag?  Hvis en anonym spør f.eks. om man har en fullverdig lørdagskveld, og folk svarer med å nevne mat, familie og andre alminnelige helgeinnslag, er det vel litt drøyt å beskylde dem for å skryte?

Det er jo ikke så mange innlegg i "Facebook-parodi"-klassen her (da tenker jeg på typen "tok med hele barnehagen til toppen av Snøhetta, der vi spiste en tre retters middag jeg laget fra bunnen av").

Spesielt rundt 17.mai var det noen tråder her som jeg mistenkte ikke ble startet av interesse for hvordan folk forberedte eller feiret dagen, men kun for å få fram at "det er forskjell på folk".

2 timer siden, Gargamel skrev:

Uansett går det ikke an å skåne folk for sånt. Man må bare tåle at andre har det bra.

Enig.  Og det blir veldig vanskelig når man verken kan nevne positive ting fra et A4-liv (som jobb eller familie), for da er det skryt - eller negative ting (som at man er sliten av mye overtid eller irriterer seg over samboerens uvaner), for da ønsker man seg trygd og ensomhet.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg forstår åpningsinnlegget litt. Hvis man er arbeidsledig er det sårt å høre andre snakke om jobben. Er man ufrivillig singel kan det være vondt å se kjærester som koser seg. Forskjeller er større sett nedenfra. Det vet jeg også. Hvis man hører rike folk diskutere ferie eller bil høres det gjerne ut som skryt, men det trenger ikke å være det. De har bare en annen referanse for hva som er et ok. 

Uansett går det ikke an å skåne folk for sånt. Man må bare tåle at andre har det bra.

Enig med deg, og labans svar. 

For hva er "skryt"? Folk flest snakker oftest bare om ting som er normalt for DEM – ikke for å skryte av hvor fint og flott de har det. 

Denne diskusjonen minner meg om en historie jeg hørte for mange år siden om noen rekrutter i hæren, lenge før både nettflix og DVD. 

De satt på flermannsrommet og snakket om den forestående permen. En fra Oslo sa at han ville gå på kino. Hvilken da, lurte noen. Han svarte at han ikke hadde bestemt seg ennå, han kom til å stikke innom Saga eller Klingenberg for å se hva som gikk.

Dette svaret førte til at han fikk kjeft av en medsoldat som mente han satt og blæret seg over det gode filmtilbudet i Oslo, når han selv kom fra lita bygd med bygdekino en gang i uken! Men Oslo-soldaten verken blæret eller skrøt. Han fortalte om et helt vanlig og normalt fenomen i hans verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Nei, jeg synes det er flott at folk har det bra. Positive innlegg gir meg glede. Samtidig vet jeg jo at den ene personen som forteller om noe fint, kanskje hadde det fælt i går, eller strever med noe tungt som han/hun ikke finner veien ut av - og dersom denne personen da klarer å fokusere på noe fint, om ikke mer enn i et lite øyeblikk, så vil jo dagen bli litt lysere. Og det gleder meg - at en kan finne noen lyspunkter selv om livet er tungt generelt.

Så til det morsan og laban skriver her: Når det spørres om hva vi gjør eller hva vi gleder oss til, så er det som rege ikke ment som skryt, men som en faktaopplysning. Jeg ER glad i ungdommene mine, jeg SETTER PRIS på å prate med dem, jeg ER glad i gå tur i skogen - men det er jo ikke nødvendigvis skryt av at jeg har ungdommer eller at jeg har overskudd/mulighet/tiltakslyst til å gå tur.

De fleste gleder seg over at andre har det bra. Noen få gleder seg over andres ulykke og tristhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kan ikke la "Krenkedes Landsforbund" bestemme hva vi skal skrive om. Det må være lov å f.eks. snakke/skrive om barn selv om noen er ufrivillig barnløse osv.

Anonymkode: c8b28...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi kan ikke la "Krenkedes Landsforbund" bestemme hva vi skal skrive om. Det må være lov å f.eks. snakke/skrive om barn selv om noen er ufrivillig barnløse osv.

Anonymkode: c8b28...357

Så med mindre man øser ut av sin lykke er man "krenket". Nei så latterlig.

Anonymkode: f9447...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...