Gå til innhold

Hvis dere skulle flytte noe annet sted i verdenHvor ville dere dratt??


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Selv kunne jeg ikke tenkt meg å flytte noen andre steder, trives så godt her jeg bor. Både i leiligheten og med de menneskene jeg har rundt meg. Hadde heller aldri greid å flytte vekk fra datteren min. Det jeg kunne tenkt meg var å ha økonomi til å kunne reise litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken pensjonist har råd til å bo to steder?

Anonymkode: 53d14...b99

Lei en rimelig hybel på et varmt sted i Norge og bo der de mnd du må i året, koster ikke all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Lillemus skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig - hvorfor?

Har lest det er sterke og gode energier der, det hadde nok jeg kjent :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Frankrike, som flere andre her har sagt!

Ellers ville jeg gjerne ha bodd en periode (2-3-4 år) i et land i Afrika eller Sør-Amerika - kanskje på Madagaskar eller i Equador :)Men ikke sånn for resten av livet.

Tror ikke jeg noen gang kommer til å flytte fra Norge. Men håper at jeg får reist mer nå når ungene holder på å bli voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Maggie55 skrev:

Hvis dere var pensjonist og kunne velge å flytte til et annet land Hvor i verden  ville dere bosatt dere??

Et eller annet sted i Karibien eller New York.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 43 år gammel, og har aldri eid ett pass.

 

Så reiselysten er på bunn.

 

Men det er jo ganske "eksotisk" her jeg bor da. Det liker jeg ikke.

Anonymkode: baeb9...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken pensjonist har råd til å bo to steder?

Anonymkode: 53d14...b99

Gjennomsnitt på 4,5 millioner

Gjennomsnittlig har en husholdning med personer i 60-årsalderen i Norge nå verdier for nesten 4,5 millioner kroner. En slik husholdning består stort sett av bare en eller to personer.

 

Gjennomsnittspensjonister har altså "råd" til å bo to steder, men det kommer jo an på hva en prioriterer selvsagt (skal en eie to boliger uten lån til 4 mill hver trenger en 8 mill i formue og det har jo mange av dem ikke), men er det noen som har råd til å bo to steder er det pensjonister, det er det ingen tvil om

Og ja pensjonmistene klager på at de er så fattige, og ja det er fordi boliger er så dyre, men vet du hvem andre som synes at boligene er dyre? Jo det er folk med 0-500'000 i formue, for DEM er boligene VIRKELIG dyre sammenlignet med for dem som har 5 millioner i fomrue... ekstremt dyre, økonomien til Norge er blitt et slags pyramidespill, noen er på toppen men stigen er dratt opp og de som kommer etter vil slite noe skikkelig

 

Dette til orientering

Anonymkode: 8864a...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg vil komme til å flytte permanent fra Norge. Men når det er sagt, så er jeg veldig fascinert av Frankrike, og vil nok vurdert det som et pensjonistland før mange andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min har leilighet i en liten by i Spania hvor jeg stortrives, men jeg tror ikke jeg kunne bodd der permanent.  Veldig tilgjengelig der, hc-toalett på alle restauranter og ramper inn til alle butikkene.  Ikke noe snø og sol nesten hver dag hele året og vi kan besøke nesten alle vennene vi har der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...