Gå til innhold

Trening uke 25


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Denne uka har jeg heldigvis vært mer aktiv!

Mandag, tirsdag, torsdag og fredag syklet jeg frem og tilbake til jobb  - 7,2 km hver vei (jobbet ikke onsdag) :lol:

(eller forresten - en av dagene ble det ikke til at jeg syklet hjem, var litt kronglete med alt som skulle skje på ettermiddagen, og jeg hentet sykkelen om kvelden med bil)

Onsdag: Løp en kort tur i skogen, for å kjenne hvordan føttene var etter at jeg hadde de smertene og en lang påkrevd pause. Gikk fint! 3,6 km/ 30 minutter.

Ingenting i helga. Gøy når en har kommet inn i rutinen med å sykle på jobb. Deilig med den lufteturen før jeg skal sitte inn i mange timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Har nok vært en heller slapp uke. Ingen styrketrening og ingen jobbsykling.

På den positive siden jogget jeg 7,5km i terrenget på torsdag (om jeg ikke surrer med dagene). Det var litt artig, siden jeg stort sett har holdt meg til asfalt bortsett fra noen få organiserte løp, hvor det ikke har gått spesielt bra. 

På sødag ble det en ny joggetur i marka med kona. Ca 4km. Det var jo stas. Hun er ganske sprek, men har ikke vært interessert i å jogge med meg fordi hun har en forestilling om at jeg ville løpt for fort. Akkurat om jeg ville løpt fra henne ved første anledning  :huh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
5 timer siden, Gargamel skrev:

Har nok vært en heller slapp uke. Ingen styrketrening og ingen jobbsykling.

På den positive siden jogget jeg 7,5km i terrenget på torsdag (om jeg ikke surrer med dagene). Det var litt artig, siden jeg stort sett har holdt meg til asfalt bortsett fra noen få organiserte løp, hvor det ikke har gått spesielt bra. 

På sødag ble det en ny joggetur i marka med kona. Ca 4km. Det var jo stas. Hun er ganske sprek, men har ikke vært interessert i å jogge med meg fordi hun har en forestilling om at jeg ville løpt for fort. Akkurat om jeg ville løpt fra henne ved første anledning  :huh:

 

Koselig å jogge sammen med kona da! Jeg og mannen løper av og til sammen, men nå er det litt lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
3 timer siden, Lillemus skrev:

Uken startet riktig bra med en markatur på nesten 8 km men jentungen. Men det ble med den gitt...

 

Jaja...

Jeg hadde tenkt å jogge i går kveld, for å få noen km på Endomondoutfordringen sånn helt på slutten :P. Kom hjem i 17-tida, laget middag, spiste middag og skulle bare hvile litt. Sovnet på sofaen i 19 tida og sov til 21! Ikke særlig opplagt til å jogge da. Bestemte meg så for å gå en kveldstur, men så begynte jeg å se på Beck, og så kom mannen hjem, og så ble det et glass vin sammen med Beck og Gunvald og mannen i stedet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell

Blir nå det vanlige

Tirsdag- Yoga 2 timer

Onsdag- Yoga 2 timer

Fredag- Yoga 1 time

Søndag- Skogstur 8km

Nå er det ferie på Yogasenteret, så da må jeg ha selvdisiplin å praktisere selv hjemme :ph34r:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
16 minutter siden, påskelilje skrev:

Koselig å jogge sammen med kona da! Jeg og mannen løper av og til sammen, men nå er det litt lenge siden.

Ja, det var veldig fint:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt

Denne uken var ok, ikke bra, men heller ikke dårlig heller. Akseptabelt altså :)

Tirsdag: 12,02 km på 2 timer og 31 minutter

Torsdag: 11,79 km på 2 timer og 18 minutter

Lørdag: 11,30 km på 3 timer og 4 minutter

Godt å komme seg ut på tur da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 timer siden, påskelilje skrev:

Denne uka har jeg heldigvis vært mer aktiv!

Mandag, tirsdag, torsdag og fredag syklet jeg frem og tilbake til jobb  - 7,2 km hver vei (jobbet ikke onsdag) :lol:

(eller forresten - en av dagene ble det ikke til at jeg syklet hjem, var litt kronglete med alt som skulle skje på ettermiddagen, og jeg hentet sykkelen om kvelden med bil)

Onsdag: Løp en kort tur i skogen, for å kjenne hvordan føttene var etter at jeg hadde de smertene og en lang påkrevd pause. Gikk fint! 3,6 km/ 30 minutter.

Ingenting i helga. Gøy når en har kommet inn i rutinen med å sykle på jobb. Deilig med den lufteturen før jeg skal sitte inn i mange timer.

Jeg er på sydentur og det ble da litt trening før jeg dro, men orker ikke å prøve huske hvilke dager jeg gjorde hva. Ble mest styrketrening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 gå/jogg i marka. På den ene turen fikk jeg akutt smerte i bakleggen, slik jeg har slitt med før. Så merker at det tar tid å komme i gang, og det er tungt å jogge. Har også møtt på to ormer rett ved føttene allerede, så det er enda ett argument for å dra på treningssenter og trene alternativt. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
9 timer siden, cilie skrev:

3 gå/jogg i marka. På den ene turen fikk jeg akutt smerte i bakleggen, slik jeg har slitt med før. Så merker at det tar tid å komme i gang, og det er tungt å jogge. Har også møtt på to ormer rett ved føttene allerede, så det er enda ett argument for å dra på treningssenter og trene alternativt. 😅

Kjipt med smertene i leggen. Ormene skal du ikke bry deg om - veldig sjelden de biter. men jeg støkker også når jeg ser dem. I vår ville ikke hestene gå forbi en orm da vi var på ridetur, tydelig at de var redde for den. Måtte bruke laaaaang tid på å oppmuntre dem og betrygge dem at ormen hadde gått ut av veien og ikke var farlig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
15 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg er på sydentur og det ble da litt trening før jeg dro, men orker ikke å prøve huske hvilke dager jeg gjorde hva. Ble mest styrketrening :)

Nyt ferien - det fortjener du!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
17 timer siden, umakenverdt skrev:

Denne uken var ok, ikke bra, men heller ikke dårlig heller. Akseptabelt altså :)

Tirsdag: 12,02 km på 2 timer og 31 minutter

Torsdag: 11,79 km på 2 timer og 18 minutter

Lørdag: 11,30 km på 3 timer og 4 minutter

Godt å komme seg ut på tur da :)

Hallo - du er jo rå til å gå lange turer! Knallbra trening!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
14 minutter siden, Xtra skrev:

Rapporterer bare når jeg har litt mer å skryte av *holder klokelig munn*.

Nei, her må en være ærlig de ukene en ikke har fått til noe også! Fint du sneik deg innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Nei, her må en være ærlig de ukene en ikke har fått til noe også! Fint du sneik deg innom!

Får jo til ørlite hver uke, men skulle gjerne gjort mye mer. Men juni er en travel måned på mange måter - livet kommer i veien ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
2 minutter siden, Xtra skrev:

Får jo til ørlite hver uke, men skulle gjerne gjort mye mer. Men juni er en travel måned på mange måter - livet kommer i veien ;) 

Ja, det er sant! Akkurat nå har jeg kommet inn i god rytme med å sykle til jobben, så da "trenger" jeg ikke bruke tid på trening om ettermiddagen/kvelden. Så det passer meg utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Ja, det er sant! Akkurat nå har jeg kommet inn i god rytme med å sykle til jobben, så da "trenger" jeg ikke bruke tid på trening om ettermiddagen/kvelden. Så det passer meg utmerket.

Burde kanskje sykle jeg også, men både antall høydemeter og farlig trafikk stopper meg. Har vært i noen nestenulykker som har gitt meg skrekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
4 timer siden, Xtra skrev:

Burde kanskje sykle jeg også, men både antall høydemeter og farlig trafikk stopper meg. Har vært i noen nestenulykker som har gitt meg skrekken.

Kremt... jeg ramla skikkelig i dag morges... pleier å sykle pent og forsiktig, men i dag hadde jeg hodet fullt av andre ting i det jeg skulle gjennom en undergang med nitti graders sving :-( Men det gikk greit, selv om det ble litt skrubbsår her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, påskelilje skrev:

Kremt... jeg ramla skikkelig i dag morges... pleier å sykle pent og forsiktig, men i dag hadde jeg hodet fullt av andre ting i det jeg skulle gjennom en undergang med nitti graders sving :-( Men det gikk greit, selv om det ble litt skrubbsår her og der.

Det er ikke egentlig ramling jeg er redd for, men snarere uforsiktige bilister. Har faktisk opplevd at bilister er borti sykkelen når jeg sykler helt i veikanten og ikke minst  i rundkjøring. Da skal det ikke mye til før det rett og slett er livsfarlig. Jeg kjører jo bil samme stedene selv, og vet det ikke alltid er lett å se syklistene, så det ligger ikke bare en anklage her. Jeg bare erkjenner at veiene ikke er egnet for både syklister og bilister.

 

Et sidespor: Jeg merker meg at de få stedene veien er veldig bred og det er helt greit å sykle - der er det sannelig også lagt sykkelsti. Akkurat der det ikke behøves. Der veien er smal og det oppstår farlige situasjoner er det selvfølgelig ikke sykkelsti; Sykkelstien bråstopper så snart det blir behov for den.  Men da kan politikerne slå seg på brystet og i hvertfall notere de få meterne med sykkelsti der veien likevel var 10 meter bred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...