Gå til innhold

Er tinder bare en sex app?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har opprettet en tinder -profil. Mange har advart meg mot å gjøre det. Årsak: at mange av de på tinder kun søker sex. 

Det første jeg støtte på der inne var to personer som jeg har følt meg utnyttet av før. De virker til å kun være ute etter sex. 

Jeg fikk veldig mye respons / matcher der inne. Omtrent alle jeg trykket på ble match. Men jeg synes det så for godt til å være sant... : er alle disse virkelig single og seriøs søkende ? Kan de late som? Tvilen min blomstrer for jeg var opplevelser bak meg med menn som tydelig har en til dame for så å være på tinder for å ha seg noe mer. 

Noen som har hatt lykke med tinder? 

Anonymkode: 4bbb0...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at Tinder brukes hyppigere som "sex-app" enn fx sukker.no, selv om det også der finnes flust med (menn) som er kun ute etter sex. (Og typisk er mange ikke åpne om hva de er ute etter – hvilket også gjelder begge type sjekkesteder.) 

Det finnes garantert folk som er ute etter et forhold også på Tinder - iallfall i min alderskategori. Men hvordan finner du dem? Jeg tror ikke problemet med Tinder først og fremst er at "forholdspersonene" forsvinner i mengden "sexpersonene", men at treffsikkerheten på de ulike forholdspersonene er for dårlig.

Du KAN ha skikkelig flaks mht at et søk på fx "mann 42-50 år innen radius på 70 km" er drømmemannen, men jaggu dukker det opp mange som definitivt IKKE er det. Og det er slitsomt og ødeleggende for selvtilliten å stadig vekk sveipe innom åpenbare feilvalg, selv om det kun er for en liten chat i Tinder-appen før du skrinlegger tanken om vedkommende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, morsan skrev:

Jeg tror at Tinder brukes hyppigere som "sex-app" enn fx sukker.no, selv om det også der finnes flust med (menn) som er kun ute etter sex. (Og typisk er mange ikke åpne om hva de er ute etter – hvilket også gjelder begge type sjekkesteder.) 

Det finnes garantert folk som er ute etter et forhold også på Tinder - iallfall i min alderskategori. Men hvordan finner du dem? Jeg tror ikke problemet med Tinder først og fremst er at "forholdspersonene" forsvinner i mengden "sexpersonene", men at treffsikkerheten på de ulike forholdspersonene er for dårlig.

Du KAN ha skikkelig flaks mht at et søk på fx "mann 42-50 år innen radius på 70 km" er drømmemannen, men jaggu dukker det opp mange som definitivt IKKE er det. Og det er slitsomt og ødeleggende for selvtilliten å stadig vekk sveipe innom åpenbare feilvalg, selv om det kun er for en liten chat i Tinder-appen før du skrinlegger tanken om vedkommende. 

Jeg har møtt ganske mange via nettdating i alderen 38 -50. Jeg har avslørt at noen av de overhode ikke er ærlige. Noen av dem hadde dame. Mens de søker seg noe på si. De later som om de er single. Derfor er jeg redd at samme kan skje igjen. Skeptisk. 

Jeg tror også at det er vanskelig å finne en man matcher i virkeligheten i seg selv. Det er helt klart noen som sikkert søker forhold der inne. Litt av hvert. All slags typer. 

Noen vil møte meg med en gang. Det haster liksom. Jeg tar hensyn til meg selv. Ønsker å planlegge mer. Dersom noen vil på date med meg så må jeg planlegge dag på forhånd. Jeg har et så travelt liv med barn og jobb at jeg må få planlegge. Er veldig fristende å hive seg løs med en gang en pen fyr spør om date men jeg velger å gjøre det slik jeg vil og. Har brent meg for mye på av tidligere erfaringer : altså løpe når han sier løp osv. Aldri igjen :)

Sterkt gjort av meg å bare begynne å skrive på tinder. Jeg kjenner at jeg egentlig er altfor usikker på slike situasjoner og et ikke særlig giret på å date igjen etter siste brudd. Men livet må videre også. Så får forsøke å gjøre det beste ut av det og :). 

Takk for Svar :)

 

Anonymkode: 4bbb0...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også at det er vanskelig å finne en man matcher i virkeligheten i seg selv. Det er helt klart noen som sikkert søker forhold der inne. Litt av hvert. All slags typer. 

Anonymkode: 4bbb0...523

Men man kan finne kjærligheten også. :) Faktisk har både jeg og to av mine søstre gjort det - ikke på tinder, det var leeeenge før tinder dette, men via nettdating ja. :) Min kjære og jeg har vært i lag i 12 år nå og ser for oss resten av livet sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har kanskje muligheten til å filtrere bort de aller mest useriøse ved selv å fremstå så seriøs som mulig i teksten og bildene du legger ut om deg selv. 

Anonymkode: fd1a0...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har kanskje muligheten til å filtrere bort de aller mest useriøse ved selv å fremstå så seriøs som mulig i teksten og bildene du legger ut om deg selv. 

Anonymkode: fd1a0...eb6

Ikke at jeg tror du framstiller deg useriøst, altså. Bare en generell betraktning. 

Anonymkode: fd1a0...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Lillemus skrev:

Men man kan finne kjærligheten også. :) Faktisk har både jeg og to av mine søstre gjort det - ikke på tinder, det var leeeenge før tinder dette, men via nettdating ja. :) Min kjære og jeg har vært i lag i 12 år nå og ser for oss resten av livet sammen.

Det tror jeg. Nekter å stoppe å tro på kjærligheten 😊. Jeg skal være positiv og tenke positivt. Men være forsiktig i samme slengen. En dag så kan den rette komme for den som ser seg om :). Jeg er glad på dine vegne. Du virker som en fornuftig og bra person. 

Anonymkode: 4bbb0...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har kanskje muligheten til å filtrere bort de aller mest useriøse ved selv å fremstå så seriøs som mulig i teksten og bildene du legger ut om deg selv. 

Anonymkode: fd1a0...eb6

Jeg ser uskyldig ut på bildene. Så jeg tror ikke at det er det som det står på. Men jeg forstår hva du mener. Legger man ut bikinibilder og useriøs tekst så får man garantert playere etter seg ;) . Du har et bra poeng :)

Anonymkode: 4bbb0...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt ganske mange via nettdating i alderen 38 -50. Jeg har avslørt at noen av de overhode ikke er ærlige. Noen av dem hadde dame. Mens de søker seg noe på si. De later som om de er single. Derfor er jeg redd at samme kan skje igjen. Skeptisk. 

Jeg tror også at det er vanskelig å finne en man matcher i virkeligheten i seg selv. Det er helt klart noen som sikkert søker forhold der inne. Litt av hvert. All slags typer. 

Noen vil møte meg med en gang. Det haster liksom. Jeg tar hensyn til meg selv. Ønsker å planlegge mer. Dersom noen vil på date med meg så må jeg planlegge dag på forhånd. Jeg har et så travelt liv med barn og jobb at jeg må få planlegge. Er veldig fristende å hive seg løs med en gang en pen fyr spør om date men jeg velger å gjøre det slik jeg vil og. Har brent meg for mye på av tidligere erfaringer : altså løpe når han sier løp osv. Aldri igjen :)

Sterkt gjort av meg å bare begynne å skrive på tinder. Jeg kjenner at jeg egentlig er altfor usikker på slike situasjoner og et ikke særlig giret på å date igjen etter siste brudd. Men livet må videre også. Så får forsøke å gjøre det beste ut av det og :). 

Takk for Svar :)

 

Anonymkode: 4bbb0...523

Jeg har – selvsagt (!!) – absolutt tro på muligheten av å treffe noen via nettdating! :) Jeg traff mannen min via sukker.no, og nå har vi giftet oss. :D 

Basert på min erfaring før jeg traff han vil jeg si at jeg er skeptiske til dem som har det så bråtravelt med å treffes - uten å ville chatte litt først. De sier typisk "er jo ikke ute etter brevvenn, men kjæreste" og "uansett hvor mye man chatter vet man jo ikke før man har truffet hverandre IRL". Og jeg er selvsagt enig i begge deler.

Men dem som har sånn bråhast mistenker jeg for å bedrive en slags "live-tinder", der de swiper til venstre i løpet av en kjapp kaffedate i stedet for at swipingen gjøres online. Selv om man er helt enig i at dette ikke var en match, er det ødeleggende for selvbildet å oppleve slik "vraking". Da er det bedre at man chatter litt først for å finne ut om det i det hele tatt er noen vits å møtes.

Min erfaring fra slike kjappe kaffedates er at de aller aller fleste (alle?) ville jeg skjønt det ikke var noen vits i å treffe dersom de hadde giddet å bruke tid på å prate litt mer først. Og hvis de ikke engang gidder å bruke såpass med tid på deg at de chatter utover å avtale tid og sted for treff, er de da verdt å treffe? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, morsan skrev:

Jeg har – selvsagt (!!) – absolutt tro på muligheten av å treffe noen via nettdating! :) Jeg traff mannen min via sukker.no, og nå har vi giftet oss. :D 

Basert på min erfaring før jeg traff han vil jeg si at jeg er skeptiske til dem som har det så bråtravelt med å treffes - uten å ville chatte litt først. De sier typisk "er jo ikke ute etter brevvenn, men kjæreste" og "uansett hvor mye man chatter vet man jo ikke før man har truffet hverandre IRL". Og jeg er selvsagt enig i begge deler.

Men dem som har sånn bråhast mistenker jeg for å bedrive en slags "live-tinder", der de swiper til venstre i løpet av en kjapp kaffedate i stedet for at swipingen gjøres online. Selv om man er helt enig i at dette ikke var en match, er det ødeleggende for selvbildet å oppleve slik "vraking". Da er det bedre at man chatter litt først for å finne ut om det i det hele tatt er noen vits å møtes.

Min erfaring fra slike kjappe kaffedates er at de aller aller fleste (alle?) ville jeg skjønt det ikke var noen vits i å treffe dersom de hadde giddet å bruke tid på å prate litt mer først. Og hvis de ikke engang gidder å bruke såpass med tid på deg at de chatter utover å avtale tid og sted for treff, er de da verdt å treffe? 

 

Helt enig med deg. Dette er min erfaring også. Av alle jeg har møtt så har de mest mislykkede dagene vært de som vil treffes uten å skrive litt først. Jeg opplevde det og da jeg møtte noen av de så var det slik at jeg ble svippet veldig fort bort. Egentlig hadde jeg på feelingen at de var feil før jeg møtte de. Mens de som tar seg mer tid har det vært lettere med. 

Må ærlig si : når jeg sitter inne på tinder å skriver så kjenner jeg ekstra på det såre bruddet med min eks. Jeg føler at alt minner om det. Og tankene om avslutningen kommer mer i minne. Skulle jo tro at det var motsatt. Altså at disse mennene tok fokuset bort. Men minnene blir kraftigere. Jeg synes at to av mennene der inne virker veldig interessant. Har skrevet med de i går og i dag. Men jeg er veldig redd for å møte de / få følelser .... osv. Så tidligere erfaringer bor i meg. Men det er vel naturlig... 

Anonymkode: 4bbb0...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fant min samboer der for to år siden. Vi er nå forlovet og venter barn :)

Anonymkode: 64b7b...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når jeg datet for en 5-6 år siden sist. Så likte jeg å treffes raskt. Man kan snakke i timesvis via sms og slikt, også møtes, og det er null kjemi. Da foretrekker jeg å møtes "raskt", uten att jeg prøver å ligge med alle.

 

Mann

Anonymkode: fbaa0...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må ærlig si : når jeg sitter inne på tinder å skriver så kjenner jeg ekstra på det såre bruddet med min eks. Jeg føler at alt minner om det. Og tankene om avslutningen kommer mer i minne. Skulle jo tro at det var motsatt. Altså at disse mennene tok fokuset bort. Men minnene blir kraftigere. Jeg synes at to av mennene der inne virker veldig interessant. Har skrevet med de i går og i dag. Men jeg er veldig redd for å møte de / få følelser .... osv. Så tidligere erfaringer bor i meg. Men det er vel naturlig... 

Anonymkode: 4bbb0...523

Er du sikker på at du er klar for nytt forhold? Det er selvsagt naturlig å ta med seg sine tidligere erfaringer videre i livet, uten at det skal være noe hinder for nye forhold, men det kommer jo an på hvor mye dette hemmer deg. Frykten for å bli såret vil jo kunne være der uansett hva man har opplevd tidligere.

Jeg tror ikke man ser etter "de rette tingene" mtp nytt, varig forhold, dersom man fortsatt har mye ufordøyd fra tidligere relasjon. Man ser ikke skogen for bare trær. Men samtidig er det veldig lurt å komme seg "utpå" igjen. Det blir som i turn - faller man av bommen må man opp igjen med det samme for ikke å bli redd :) Jeg tror også at man må våge å tape dersom man skal vinne noe - man må våge å blottstille seg selv (men selvsagt ta vare på seg selv!!) for å kunne lykkes på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, morsan skrev:

Er du sikker på at du er klar for nytt forhold? Det er selvsagt naturlig å ta med seg sine tidligere erfaringer videre i livet, uten at det skal være noe hinder for nye forhold, men det kommer jo an på hvor mye dette hemmer deg. Frykten for å bli såret vil jo kunne være der uansett hva man har opplevd tidligere.

Jeg tror ikke man ser etter "de rette tingene" mtp nytt, varig forhold, dersom man fortsatt har mye ufordøyd fra tidligere relasjon. Man ser ikke skogen for bare trær. Men samtidig er det veldig lurt å komme seg "utpå" igjen. Det blir som i turn - faller man av bommen må man opp igjen med det samme for ikke å bli redd :) Jeg tror også at man må våge å tape dersom man skal vinne noe - man må våge å blottstille seg selv (men selvsagt ta vare på seg selv!!) for å kunne lykkes på nytt.

Jeg må innrømme at jeg blir ekstra nervøs og tanken på å date igjen gjør meg stresset. Jeg tror det er litt feil for meg å date når jeg har det sånn. Men jeg har samtidig lyst å forsøke . Det skal ikke være lett. Mange avslag tærer på selvbilde. Men det som sitter dypest fast er hvor fiendtlig forrige forhold endte. 

 

Anonymkode: 4bbb0...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørsmålet er også : dersom livet blir bestående av å bare date mann etter mann etter mann... avvisning etter avvisning.. etter avvisning .... er det da et liv? Utifra mine erfaringer så har jeg hatt det så vondt med å få på nederlag etter nederlag at jeg føler mer for å bare være alene. Men jeg ønsker å forsøke litt til. Men vil forsøke å plukke ut en trivelig mann. 

Resultatet på tinder i går var flere som spurte om treff. Om kjemien er tilstede kan vi da ha sex på første date... fikk jeg spørsmål om. Er slike tilbud seriøse? Jeg mener at slike tilbud bør man avslå. Være bevisst på hvem man vil møte. Mener også at man bør skrive litt sammen før man møtes. Det er jo de som vil skrive minst mulig. Å date er som å søke jobb. Det er greit å vite litt om personen først. Noen synes noe annet men jeg gidder ikke å bruke tid på mange misslykkede dater. Å plukke ut hvem som er riktig å date er også en kunst ;) 😁

Anonymkode: 4bbb0...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er også : dersom livet blir bestående av å bare date mann etter mann etter mann... avvisning etter avvisning.. etter avvisning .... er det da et liv? Utifra mine erfaringer så har jeg hatt det så vondt med å få på nederlag etter nederlag at jeg føler mer for å bare være alene. Men jeg ønsker å forsøke litt til. Men vil forsøke å plukke ut en trivelig mann. 

Resultatet på tinder i går var flere som spurte om treff. Om kjemien er tilstede kan vi da ha sex på første date... fikk jeg spørsmål om. Er slike tilbud seriøse? Jeg mener at slike tilbud bør man avslå. Være bevisst på hvem man vil møte. Mener også at man bør skrive litt sammen før man møtes. Det er jo de som vil skrive minst mulig. Å date er som å søke jobb. Det er greit å vite litt om personen først. Noen synes noe annet men jeg gidder ikke å bruke tid på mange misslykkede dater. Å plukke ut hvem som er riktig å date er også en kunst ;) 😁

Anonymkode: 4bbb0...523

1.

En evig jakt etter mann er slitsomt, og heller ikke så smart. Jeg har tro på å ta litt (korte) pauser i nettdatingen innimellom og roe ned litt. Men samtidig må man jo gjøre en innsats om man ønsker å få seg ny partner! Hvis jeg skulle ha satset på dem som mer eller mindre tilfeldigvis har kommet på min dør måtte valget ha stått mellom....

- fedre som har fulgt sine småbarn rundt på Halloween

- han bonden som leverte et halvt favn ved

- han som skulle verve givere til Leger uten grenser

- han nyskilte, innrøkte svensken som kom og hentet gratis kommoder som jeg ga bort på finn

- mannen fra fiskebilen

- noen kompiser av sønnen min..

:o

Ikke særlig mye å velge mellom, med andre ord! :D Så hadde jeg ikke "ivd meg utpå" så hadde jeg ikke vært gift i dag, med en mann jeg har det helt fantastisk med! Dét er jaggu meg verdt noen avvisninger og mislykkede dater!!

2.

Om sex på første date: Det er i utgangspunktet ikke noe galt i å ha det! Dersom en mann ikke vil ha deg fordi du IKKE spiller hard to get er han ikke noe å samle på. Er det fantastisk kjemi og mulighetene ligger til rette for det kan man godt starte med å ha sex tidlig. MEN!! (og det er et STORT men!) Jeg synes det er helt uhørt av menn som du ikke har truffet ennå å prøve å fritte deg ut om du kunne tenke deg å være villig til å ligge med dem på første date. Jeg synes det er et faresignal - selv om han kanskje egentlig er ute etter et forhold, sier han absolutt ikke neitakk til litt moro men ellers uaktuell kandidat. Og det er noe av problemet (med nettdating? Med menn??) - at det ikke alltid er så lett å skille ut genuin interesse for DEG som person fra det at de er kåte. De skjønner det kanskje ikke alltid selv heller?

Min mann sa at han var veldig bevisst under vår første date (som varte i ni timer...;-) at han ikke skulle 'ødelegge' ved å være fysisk pågående. Mens jeg undret meg litt, faktisk, under daten vår, at han fremsto som åpenbart interessert i meg og tydelig likte meg, men at jeg likevel ikke engang tok han på fersken i å kikke ned i utrigningen min! Haha!

Det er jo selvsagt helt i orden at også du kun ønsker en seksuell relasjon, og for å sitere en venninne av meg: "For å komme over noen, må man ofte komme under noen!" ;) Og det kan være mye moro i løsere forbindelser og man kan få opp selvtillit også påd et viset, dersom man ikke ser på det som "veien til forhold og evig lykke"!

Uansett - om man har sex på første date eller ikke, og uansett om dette er en engangsgreie eller starten på et forhold, så synes jeg altså det er uhørt å nærmest 'avtale' på forhånd om hvor grensene for fysisk kontakt skal gå - det må avgjøres av deg når du står oppe i situasjonen. Og du sier jo også selv at dette er noe du vil avslå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg synes det er ganske deprimerende å føle at jeg hele tiden må tenke på å gå på dater. Derfor så vil jeg forsøke å bruke minst mulig tid på det. Og lage noen strategier om hvordan jeg vil ha det. 

Jeg synes at sex på første date er helt feil når det avtales på forhånd. Jeg kjenner ikke vedkommende en gang. Tenker på å si at jeg ikke kan treffe den personen. Ellers så er det flere andre som var aktuelle. Noen vil finne en dag å møtes. Mens noen skriver en stund og ser ut til å forsvinne. Flere pene menn. Men det er jo innsiden man skal finne selv om man vil se litt sjarm og føle tiltrekning også.  Men det gjelder å ikke ha panikk om å erobre noen.

Jeg får litt panikk iblant fordi jeg tenker at hvis jeg finner en så kan jeg heve hode og tenke på at jeg er over eksen på den måten. Men det er egentlig feil. Fornuften sier at jeg ikke skal komme over eksen med å lete etter en ny. Jeg skal ikke være ute etter å kapre selvtillit med å sjekke om nye menn vil ha den eksen ikke ville ha. Å komme over han er å erkjenne alt dette. Og forstå at jeg går på date nettopp fordi jeg ønsker å finne en sjelevenn i livet mitt. Jeg går ikke på date fordi jeg skal heve meg over eksen, eller for å føle at jeg har kommet like eller lengre enn han i prosessen. Jeg tror som sagt at han har et åpent forhold som han skjulte for meg. Og at han kun er på tinder... ( jeg så han der) for å treffe nye sex -venner. Har mye indikasjoner på at det er sant. Selv om det høres helt villt ut. 

Jeg skal tenke fremtid. Jeg skal tenke positivt. Jeg klarer meg uten mann. Men skal se for morro skyld om det er noen aktuelle å møte :). Jeg har forstått at fortiden ble som den ble. Jeg er ikke garantert å lykkes i fremtiden heller. Men jeg må forsøke å finne en harmoni i meg selv. Noe jeg har funnet mye av i det siste med å reflektere og skrive :). 

Trøster meg med at det er flere som har gått på avvisninger. Man vet hvor sårt det er. Men det jeg kommer til å gjøre er : at hvis noen er aktuelle/ interessante... så gå på date en dag det passer. Ta en turdate. Og så gå hjem til mitt. Om han er interessert så får han si det eller kontakte meg. Jeg orker ikke å si det først lenger. Selv om det høres feigt ut så vil jeg forsøke å verne meg selv bedre enn hva jeg har gjort før. :)

Takk for råd. Fint å høre dine tanker om slike situasjoner. Er godt å skrive om det. Jeg tror at jeg ikke er helt på jorde lenger . Jeg har nok lært mye. Og vi vet alle hvor vondt en avvisning er. Det er sårt. 

 

Anonymkode: 4bbb0...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg synes det er ganske deprimerende å føle at jeg hele tiden må tenke på å gå på dater. Derfor så vil jeg forsøke å bruke minst mulig tid på det. Og lage noen strategier om hvordan jeg vil ha det. 

Anonymkode: 4bbb0...523

Hvorfor MÅ du absoluitt date da? Jeg tror du vil være best tjent med å droppe denne type dating en stund og heller satse på å "finne deg selv" og komme over eksen. Det virker ikke som du er klar til å gå videre med en annen ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...