Gå til innhold

Hvordan "havnet" du på doktoronline?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bare veldig nysgjerrig. Mest av alt fordi jeg lurer på hva type folk som henger her. Har mange venner og ingen har hørt om dette stedet eller skriver på nettforum, så begynner å lure om jeg er meget spesiell eller noe. Jeg mener ikke noe negativt med dette, er tross alt her flere ganger i uka og dette stedet har hjulpet meg mye. Synes jeg også får veldig gode svar her inne, men lurer samtidig på om det er ekstra tolerant e folk her , liberale eller hva det heter... Og at svar jeg får her egentlig ikke representerer folk flest. Og da blir jeg redd for at jeg må " bo her"  for å føle meg vel.Dette var sikkert vanskelig å forstå, beklager i så fall.

Anonymkode: 581cb...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare veldig nysgjerrig. Mest av alt fordi jeg lurer på hva type folk som henger her. Har mange venner og ingen har hørt om dette stedet eller skriver på nettforum, så begynner å lure om jeg er meget spesiell eller noe. Jeg mener ikke noe negativt med dette, er tross alt her flere ganger i uka og dette stedet har hjulpet meg mye. Synes jeg også får veldig gode svar her inne, men lurer samtidig på om det er ekstra tolerant e folk her , liberale eller hva det heter... Og at svar jeg får her egentlig ikke representerer folk flest. Og da blir jeg redd for at jeg må " bo her"  for å føle meg vel.Dette var sikkert vanskelig å forstå, beklager i så fall.

Anonymkode: 581cb...914

Tror faktisk det var en venninne som fikk meg inn her da jeg fikk data, tror ikke hun er her lenger. Hun introduserte meg for endel nettplasser bla spray og nettby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vedkommende som lærte meg litt data som viste meg Dol. Var lenge og bare leste her inne før jeg turte å skrive noe selv. Synes også at jeg har lært en del her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min DOL-karriere kan oppsummeres som følger - en ganske naturlig syklus ^_^ - i korte trekk (husker ikke eksakte navnene)

 

1. Sex-forum

2. Graviditet og fødsel

3. Småbarnsforum

4. Større barn-forum

5. Samlivsforum

6. Åpent forum/alle fora (der det ennå er  aktivitet/engasjement, og følger kanskje ekstra med på andre gamle travere).

 

Nærmere 20 år er gått og etterhvert litt grodd fast, men savner tempoet og engasjementet fra tidligere. Utrolig nok henger jeg ved :o.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Jeg var fortvilt da mitt barn ble utsatt for skremmende situasjoner i barnehagen.

Fikk godt råd, og tok henne ut,

Enten barnet som var ansvarlig for dette har psykopatiske trekk/er psykopat, så er det noe galt med barnet, for har etter mange år funnet ut at denne jenta var ledende og aktiv i å plage enkelt elever på barneskolen. Heldigvis valgte ikke vi lokalskolen, jeg tror hadde blitt en formålsløs kamp, for jeg tror de holdningene vi møtte i barnehagen er rådende i nærmest alle skoler, og det går på at barn kan ikke være så utspekulerte eller være psykopater,

men der tror jeg mange tar feil.

Men i fortvilelse kom jeg hit, på mitt barns vegne, og siden ble jeg her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var såvidt innom og leste litt i 1997 - fant siden da jeg søkte litt på nettet etter å ha hatt en litt traumatisk spontanabort. Vi slet fælt med å unnfange barn nr. 2, så det var trist å miste etter at jeg omsider hadde blitt gravid. Husker jeg også leste en del på et liknende forum på Scandinavia Online.

Men så ble jeg utrolig nok gravid igjen i 1998, og da var DOL blitt mer aktivt enn SOL. Noe av det første jeg husker, var en som lyktes med å bli prøverørsgravid etter mye styr, og at Lillemus fikk sønnen som ble født med hjertefeil.

Mitt første innlegg skrev jeg samme høst, på det som da het Forum for Ufrivillig barnløshet. Det var i en krangletråd om hvorvidt man kunne skrive der hvis man hadde barn, noe jeg var positiv til. Da skrev jeg også at jeg ventet barn nr. 2 etter å ha strevd i mange år.

Nicket mitt er familiens interne tullenavn på han som da var i magen. Nå er han 18 år.  I neste uke er det 20 år siden den nevnte spontanaborten - hvor ble årene egentlig av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare veldig nysgjerrig. Mest av alt fordi jeg lurer på hva type folk som henger her. Har mange venner og ingen har hørt om dette stedet eller skriver på nettforum, så begynner å lure om jeg er meget spesiell eller noe. Jeg mener ikke noe negativt med dette, er tross alt her flere ganger i uka og dette stedet har hjulpet meg mye. Synes jeg også får veldig gode svar her inne, men lurer samtidig på om det er ekstra tolerant e folk her , liberale eller hva det heter... Og at svar jeg får her egentlig ikke representerer folk flest. Og da blir jeg redd for at jeg må " bo her"  for å føle meg vel.Dette var sikkert vanskelig å forstå, beklager i så fall.

Anonymkode: 581cb...914

Leste i Hjemmet om doktor Anker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Xtra skrev:

Min DOL-karriere kan oppsummeres som følger - en ganske naturlig syklus ^_^ - i korte trekk (husker ikke eksakte navnene)

 

1. Sex-forum

2. Graviditet og fødsel

3. Småbarnsforum

4. Større barn-forum

5. Samlivsforum

6. Åpent forum/alle fora (der det ennå er  aktivitet/engasjement, og følger kanskje ekstra med på andre gamle travere).

 

Nærmere 20 år er gått og etterhvert litt grodd fast, men savner tempoet og engasjementet fra tidligere. Utrolig nok henger jeg ved :o.

Glemte visst hovedspørsmålet - hvordan jeg havnet her. Det var noen bekjente som hadde det moro med påstått tåpelige spørsmål og svar på sex-forumet på DOL. Min nysgjerrighet ble vekket, og resten er historie, kfr. over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
2 timer siden, cilie skrev:

Hjemmet hos mormoren min med reklame for dol og dr.Anker. 

Visste ikke at du hadde vært her så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, påskelilje skrev:

Visste ikke at du hadde vært her så lenge!

I førsten digget jeg sånne spm og legesvar og hadde lyst til å bli lege eller psykolog selv. Men det ble jeg dessverre aldri, for jeg turte selvsagt ikke å ta noen sjanser... Husker chatten og husker at dere skulle ha treff og at det virket som mange kjente hverandre. Ble derfor mest brukt fra 2011. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Startet litt på samme samme måte som Xtra:

Var her 1997-2000 fordi det var spennende. Morsomst med sex og samliv.

Kom tilbake i 2013 pga egne samlivsproblemer.

Trives her, og har blitt mer rådgive/synser enn en som ber om råd. 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havnet her i 99 på forum for Ufrivillige barnløse og ble gravid med IVF en stund senere. Gikk over på Gravid forum så småbarn. Så har jeg bare blitt hengende her. Jeg fant DOL via kvasir den gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1997 var jeg her for første gang, og spurte hvordan jeg skulle håndtere at mannen min ikke ville ha barn. Hjertevarmen og de gode rådene jeg fikk, gjorde meg til fast inventar.  Siden har jeg hengt her og må fortsatt innom minst et par ganger i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var veldig ensom med min diagnose og hadde mange spørsmål. For meg å tilfeldigvis finne dette stedet var som å finne en skatt. Har lært mye bra men også ting jeg kunne vært fior uten. Ble mer forsiktig og har sagt mindre etter at en av de mest profilerte innpå her gav uttrykk for å mislike meg og måten jeg skrev . Så nå prøver jeg å beskytte meg fra å bli såret ved å veie hvert ord. Blir ikke det samme men jeg setter fremdeles pris på DOL. 

Anonymkode: 9abc4...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...