Gå til innhold

Går ikke ned i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var alltid veldig tynn når jeg var ung, helt til jeg dro på utveksling og da veide jeg 63 kg når jeg kom hjem igjen. Det er ikke mye, men jeg er 160 cm høy og hadde trivdes bedre med å være rundt 55 kg eller å ha en veltrent, sterk kropp på 60 kg. Problemet er at det får jeg ikke til! Etter utvekslingen spiste jeg sunnere og trente et par ganger i uka og gikk ned til 55 kg, men gikk deretter opp til 60 kg ikke lenge etter. De siste årene etter det har jeg ikke gått over 61 kg eller under 60 kg, uansett hvilke livsstil jeg har hatt. Jeg føler at kroppen min ikke ser sunn ut, og er spesielt misfornøyd med lår og armer. De siste månedene har jeg passet veldig på hva jeg spiser, men fortsatt hatt et sunt forhold til mat. Prøver å spise mellom 1400- 1600 kalorier om dagen, og det klarer jeg de fleste dager. Jeg trener 3- 4 ganger i uken, både styrke og cardio, men ingenting ser ut til å endre seg. Jeg er ikke ute etter en rask og drastisk endring, men jeg håpte at jeg skulle se ihvertfall små forandringer på kroppen eller vekta. Etter å ha holdt meg passe sunn i lang tid synes jeg fortsatt kroppen min ser slapp og usunn ut. 

Jeg spiser grønnsaker hver dag, velger kylling fremfor andre typer kjøtt, velger ofte fullkorn, spiser havregryn eller yoghurt med chiafrø til frokost, drikker bare små mengder alkohol de helgene jeg er på fest og velger vann fremfor juice. Jeg har ikke et ønske om å endre livsstilen min for ekstremt i og med at jeg ønsker en livsstil som jeg kan leve med og som varer. Jeg føler jeg gjør ting riktig, men ser bare ikke endringer på kroppen. 

Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: c22b0...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: c22b0...3d4

Akseptere at du har en helt normal kropp, en normal vekt og at du har blitt en voksen dame med former og ikke lenger er en spinkel tenåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fgme16
19 minutter siden, Lillemus skrev:

Akseptere at du har en helt normal kropp, en normal vekt og at du har blitt en voksen dame med former og ikke lenger er en spinkel tenåring.

Men det er det som er problemet. Jeg vet vekten er normal, men kroppen min ser ikke sunn ut. 
(tråd- starter)

Endret av fgme16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, fgme16 skrev:

Men det er det som er problemet. Jeg vet vekten er normal, men kroppen min ser ikke sunn ut. 
(tråd- starter)

Du trener opp til 4 ganger i uken, du har en grei vekt, du spiser sunt. Jeg tror du må gjøre om på synet ditt, problemet er ikke kroppen din, problemet sitter mellom ørene. Og så skulle jeg nesten ønske at du levde litt mer, - ga litt mer faen. Du virker veldig opptatt av alt dette sunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nå at kroppen forandrer seg med alderen uansett. 

Om du vil være veltrent, så bør du få deg et skikkelig treningsprogram og ha hyppige timer med personlig trener. Meget mange trener feil på senter når de trener alene. 

Når det er sagt så er det også naturlig for kvinner med former og høyere fettprosent enn jenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...