Gå til innhold

Trening uke 34


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jepp da ble det to treninger denne uken. En lang skogstur. Og en løpetur der jeg løp ca 3.5 km og gikk 3.5 km. Rolig uke men jeg har hatt feber og vært syk hele uken så utrolig at jeg gjorde det jeg gjorde. Trente litt altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er fornøyd med uka, sånt treningsmessig.

Tirsdag : Svømt 2500 m. 

Fredag :  Spenst  Syklet 56 min (20 km) + Styrke 40 min

Søndag : Spenst Syklet 60 min (22 km) + Styrke 55 min

 

Ser at formen er stigende, har bare lyst til å kjøre på. Får prøve å være litt fornuftig så kroppen får tid på seg så den tåler å øke treningsmengden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka begynte bra, men...

Tirsdag - 6,5 + 6,5 km jogging til og fra jobb (noe gåing også da, det er mye motbakke)

Torsdag - 3,5 km gåtur

Lørdag - 9,1 km tur i marka, tur-orientering med jentungen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt feber og var litt tufs et par døgn onsdag-fredag, så det ble ingen langtur på meg denne uka. Men fikk da gjort litt likevel:

Mandag: Syklet til jobb - 7,2 km + gikk tur 6,5 km

Tirsdag: Syklet frem og tilbake til jobb - 14,4 km

Onsdag: Løp 3,5 km

Lørdag: 13-åringen og jeg red en hest på deling :D ca 5 km ridning og 5 km gåing. Veldig fin tur!

Søndag: Løp i skogen 5,2 km

Fornøyd med uka, siden jeg var slapp og tungpusten noen dager.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, emilie321 skrev:

Er fornøyd med uka, sånt treningsmessig.

Tirsdag : Svømt 2500 m. 

Fredag :  Spenst  Syklet 56 min (20 km) + Styrke 40 min

Søndag : Spenst Syklet 60 min (22 km) + Styrke 55 min

 

Ser at formen er stigende, har bare lyst til å kjøre på. Får prøve å være litt fornuftig så kroppen får tid på seg så den tåler å øke treningsmengden. 

 

Lurt å holde igjen ja! Tenk langsiktig - slik at du i løpet av høsten kanskje kan legge inn enda en økt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Gargamel skrev:

Det ble en veldig bra uke:

3x styrketrening 

2 joggeturer på 5 og 10 km

2x sykle til jobb= ca 30km totalt. 

Tre styrketreningsøkter :-) ? Hvordan går det med de chin'ups'ene? Eller hva det nå heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, påskelilje skrev:

Lurt å holde igjen ja! Tenk langsiktig - slik at du i løpet av høsten kanskje kan legge inn enda en økt :)

Prøver nå å ta litt og litt lengre økter :) Føler at jeg har mye å gå på, men det er nå :P Så prøver jeg å roe ned litt av den aktiviteten utenom treningen som er tappene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, påskelilje skrev:

Tre styrketreningsøkter :-) ? Hvordan går det med de chin'ups'ene? Eller hva det nå heter?

Det går strålende. Etter at klarte målet om 8 pull-ups, har jeg ingen nye mål, men inkluderer det én gang i uken når jeg trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
13 timer siden, emilie321 skrev:

Er fornøyd med uka, sånt treningsmessig.

Tirsdag : Svømt 2500 m. 

Fredag :  Spenst  Syklet 56 min (20 km) + Styrke 40 min

Søndag : Spenst Syklet 60 min (22 km) + Styrke 55 min

 

Ser at formen er stigende, har bare lyst til å kjøre på. Får prøve å være litt fornuftig så kroppen får tid på seg så den tåler å øke treningsmengden. 

 

Du er sprek! Du bør nok høre på treneren din og trappe opp gradvis.:). Jeg er forsiktig med å øke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 timer siden, Lillemus skrev:

Uka begynte bra, men...

Tirsdag - 6,5 + 6,5 km jogging til og fra jobb (noe gåing også da, det er mye motbakke)

Torsdag - 3,5 km gåtur

Lørdag - 9,1 km tur i marka, tur-orientering med jentungen

 

Tøft gjort å jogge til jobb!  Jeg klarer heller ikke å jogge hele veien opp til Byåsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Gargamel skrev:

Tøft gjort å jogge til jobb!  Jeg klarer heller ikke å jogge hele veien opp til Byåsen. 

Opp Blomsterstien parallelt med Dybdalsveien om morgenen og opp den andre veien på ettermiddagen... Jeg er jo død i flere dager etterpå. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Gargamel skrev:

Det går strålende. Etter at klarte målet om 8 pull-ups, har jeg ingen nye mål, men inkluderer det én gang i uken når jeg trener.

Så bra! Du er god!

Jeg har ikke prøvd i hele sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Gargamel skrev:

Du er sprek! Du bør nok høre på treneren din og trappe opp gradvis.:). Jeg er forsiktig med å øke på. 

Takk!

Ja, jeg skal høre på treneren nå :rolleyes: Jeg har aldri vært den raskeste, men jeg pleier å være seig. Hvis jeg varmer opp riktig (trenger lang oppvarming pga astma) så kan jeg holde på i timer.:) Trenger også å bli flinkere til å tøye ut ordentlig, kan være litt sløv med det. :P  Akkurat nå så sitter jeg å gleder meg til å gå i svømmehallen imorgen, det hadde jeg kanskje ikke gjort hvis jeg hadde trent idag også. Føler at kroppen allerede har blitt kvikkere, det er så godt :D Er spent på når jeg kan legge til en økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg vært litt snufsete og ikke helt i form, så det har blitt lite på meg denne uka. Men i helga var jeg på to turer der jeg hadde med meg barnevogn. Litt tyngre i oppoverbakker da, men veldig kjekt :)

Fredag: 11,26 km på 3 timer og ti minutter

Søndag: 13,84 km på 3 timer og 54 minutter

Ikke så mye å rope hurra for, men akseptabelt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2017 den 18.10, Lillemus skrev:

Opp Blomsterstien parallelt med Dybdalsveien om morgenen og opp den andre veien på ettermiddagen... Jeg er jo død i flere dager etterpå. :D 

Kjenner meg igjen i det å føle seg dø i flere dager etter en treningsøkt. Vurderte å ta meg en litt tung treningsøkt i dag med masse motbakke, men jeg tør ikke fordi da vil jeg være sliten resten av uken ;) . Tar heller en trening som er litt mer behagelig istedet :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mina1 skrev:

Kjenner meg igjen i det å føle seg dø i flere dager etter en treningsøkt. Vurderte å ta meg en litt tung treningsøkt i dag med masse motbakke, men jeg tør ikke fordi da vil jeg være sliten resten av uken ;) . Tar heller en trening som er litt mer behagelig istedet :D 

Jeg trener mest mengde trening for å få opp grunnformen, det vet jeg er det beste for meg. Lange, men litt roligere økter. Feks igår så svømte jeg 3000 m crawl + 200 m veldig rolig utsvømming. Brukte 1 time og 40 min. Merker det på kroppen idag,  samtidig så har jeg fortsatt lyst til å trene idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg trener mest mengde trening for å få opp grunnformen, det vet jeg er det beste for meg. Lange, men litt roligere økter. Feks igår så svømte jeg 3000 m crawl + 200 m veldig rolig utsvømming. Brukte 1 time og 40 min. Merker det på kroppen idag,  samtidig så har jeg fortsatt lyst til å trene idag.

Imponerende :). Utrolig bra! . Nå fikk jeg også lyst å begynne å svømme. Det er utrolig bra trening for kroppen!. Det sies at musklaturen blir mye mye bedre ved svømming. 

Jeg har vært å trent 14,3 km nå. Løp halve løypen og gikk halve. Er ikke helt i form etter å ha vært syk. Men det begynner å komme seg :) . 

Er imponert over din innsats. : 3000 meter i vannet er jo ganske langt... Det føles iallefall kjempelangt. Fantastisk! Du har virkelig grunn til å være stolt av innsatsen din! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mina1 skrev:

Imponerende :). Utrolig bra! . Nå fikk jeg også lyst å begynne å svømme. Det er utrolig bra trening for kroppen!. Det sies at musklaturen blir mye mye bedre ved svømming. 

Jeg har vært å trent 14,3 km nå. Løp halve løypen og gikk halve. Er ikke helt i form etter å ha vært syk. Men det begynner å komme seg :) . 

Er imponert over din innsats. : 3000 meter i vannet er jo ganske langt... Det føles iallefall kjempelangt. Fantastisk! Du har virkelig grunn til å være stolt av innsatsen din! 

Takk! :)

Det er et bra stykke, men nå har jeg en gang vært aktiv svømmer så jeg glir nok litt lettere i vannet enn de fleste. Teknikken er både gammeldags og litt rusten, men det blir som å sykle, har en lært det ordentlig en gang så er det der.

14,3 km er jo bra da, særlig hvis en ikke er helt i form. Flink er du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...