Gå til innhold

Hva spiste og drakk du i går?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Er du bevisst på hva du spiser og drikker? Jeg prøver å være bevisst et ganske sunt kosthold, men takker som regel ja til kake dersom det står fremme på jobb eller på koret. Sjelden vi har det hjemme da. Prøvde å tenke etter hva jeg spiste i går. har kommet frem til dette:

Frokost 7.20: En liten skål med havregryn, tyttebærsyltetøy og melk (vanligvis spiser jeg brød, men det var tomt).

Formiddag: 1-2 krus med kaffe + et par glass vann

Formiddagsmat 11.30: En skål med salat + 2 skiver grovt brød + vann + kaffe

Middag 17.30: 1,5 kyllinglår, hjemmelaget tomatsaus med crusha tomater, løk, hvitløk og basilikum + ris + stekt sopp. En neve med hageblåbær til dessert. Vann. Spiste muligens litt hageblåbær og solsikkefrø mens jeg laget middag :D

På koret kl 21: 3 stk vestlandslefse med smør og sukker, et par plommer, noen hageblåbær, kaffe, vann.

 

Ser at det gikk lang tid fra lunsj til middag. Og lefser har jeg ikke ofte. Men det blir ofte litt kos om ettermiddag/kveld, med vin, øl, is eller lignende Forbedringspotensiale der :)

Hva spiste du i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frokost kl. 7: En stor porsjon havregryn, villbringebær og kalorifattig yoghurt

Lunsj kl. 1130: To skiver halvgrovt brød med kokt skinke / lett-nøkkelost og et eple

Middag kl. 17: Kylling (kjøpt ferdig grillet, varmet i stekepanne), ris og salat

"Dessert" kl. 19: En nektarin

Kveldskos kl. 2045: En liten porsjon middagsrester - mest salat, litt ris og bittelitt kylling

Kun kaloriløs drikke hele dagen - kullsyrevann, te og kaffe

Jeg spiser mye, men mest mat.  Kaker / dessert bare når jeg er på besøk eller har gjester.  Vi har kjeks på korøvelsene, den rører jeg nesten aldri.  Hvis jeg ikke har noen middagsrester, spiser jeg ofte Kornmo bakt knekkebrød uten pålegg eller noen nøtter om kvelden, evt. (langt sjeldnere) en is.

Jeg liker "tørr" mat (jeg vet det er litt sært), så det blir lite dressing, rømme og denslags.  Noen retter må det jo være saus på, men jeg er ingen storforbruker av det heller.

Jeg drikker en liter skummet melk i uka, ellers er det kalorifritt.  Bortsett fra vin ;) Jeg liker ikke øl, så hvis andre drikker det, tar jeg cider eller "rusbrus". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

2 Knekkebrød og kaffe til frokost. 

Spaghetti med kjøttsaus til lunsj + vann

Litt frukt, te etc på jobb utover ettermiddagen. 

Fiskepanetter til middag +vann.

Yoghurt og to knekkebrød til kveldsmat.

Har ingen plan om å forbedre kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Frokost kl. 7: En stor porsjon havregryn, villbringebær og kalorifattig yoghurt

Lunsj kl. 1130: To skiver halvgrovt brød med kokt skinke / lett-nøkkelost og et eple

Middag kl. 17: Kylling (kjøpt ferdig grillet, varmet i stekepanne), ris og salat

"Dessert" kl. 19: En nektarin

Kveldskos kl. 2045: En liten porsjon middagsrester - mest salat, litt ris og bittelitt kylling

Kun kaloriløs drikke hele dagen - kullsyrevann, te og kaffe

Jeg spiser mye, men mest mat.  Kaker / dessert bare når jeg er på besøk eller har gjester.  Vi har kjeks på korøvelsene, den rører jeg nesten aldri.  Hvis jeg ikke har noen middagsrester, spiser jeg ofte Kornmo bakt knekkebrød uten pålegg eller noen nøtter om kvelden, evt. (langt sjeldnere) en is.

Jeg liker "tørr" mat (jeg vet det er litt sært), så det blir lite dressing, rømme og denslags.  Noen retter må det jo være saus på, men jeg er ingen storforbruker av det heller.

Jeg drikker en liter skummet melk i uka, ellers er det kalorifritt.  Bortsett fra vin ;) Jeg liker ikke øl, så hvis andre drikker det, tar jeg cider eller "rusbrus". 

Dette høres ekstremt sunt, bærekraftig og kalorifattig ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gargamel skrev:

2 Knekkebrød og kaffe til frokost. 

Spaghetti med kjøttsaus til lunsj + vann

Litt frukt, te etc på jobb utover ettermiddagen. 

Fiskepanetter til middag +vann.

Yoghurt og to knekkebrød til kveldsmat.

Har ingen plan om å forbedre kostholdet.

Jeg synes ikke det ser ut til å ha særlig forbedringspotensiale. Måtte evt. vært noe mer fersk mat i form av grønnsaker og fersk kjøtt/fisk.

 

Utrolig hvor sunt og magert alle spiser når de skal oppgi alt. Kanskje ikke så rart jeg har et par kilo ekstra likevel ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Xtra skrev:

Var på venninnetreff på kvelden, så det tror jeg ikke jeg skal komme nærmere inn på!

 

Men jeg holdt meg unna øl! :P 

*flire*

Mannen min satt faktisk med et glass vin da jeg kom hjem fra koret, og vanligvis hadde nok jeg også tatt ett, men så hadde jeg jo akkurat spist de lefsene, så da stod jeg over. Men i kveld blir det nok vin, ja!

Øl er godt synes jeg! Og vin!

mmm - nå fikk jeg faktisk lyst på øl. Snart lunsj nå, men ingen øl å få her nå... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Utrolig hvor sunt og magert alle spiser når de skal oppgi alt. Kanskje ikke så rart jeg har et par kilo ekstra likevel ;) 

*flire igjen*

Ja - jeg valgte kanskje en litt sunn dag for min del (bortsett fra de lefsene da).

Dagen før - hva spiste jeg da tro? Jo, da laget 16-åringen grønn pai med masse grønne grønnsaker. Godt det! Jeg spiste vel omtrent som normalt (med brød og skummet melk til frokost) - men vi var på besøk om kvelden og fikk is og boller + at vi hadde vin da vi kom hjem :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Xtra skrev:

Dette høres ekstremt sunt, bærekraftig og kalorifattig ut! 

Jeg var heldig med dagens meny, det var en av grunnene til at jeg svarte :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, laban skrev:

Frokost kl. 7: En stor porsjon havregryn, villbringebær og kalorifattig yoghurt

Lunsj kl. 1130: To skiver halvgrovt brød med kokt skinke / lett-nøkkelost og et eple

Middag kl. 17: Kylling (kjøpt ferdig grillet, varmet i stekepanne), ris og salat

"Dessert" kl. 19: En nektarin

Kveldskos kl. 2045: En liten porsjon middagsrester - mest salat, litt ris og bittelitt kylling

Kun kaloriløs drikke hele dagen - kullsyrevann, te og kaffe

Jeg spiser mye, men mest mat.  Kaker / dessert bare når jeg er på besøk eller har gjester.  Vi har kjeks på korøvelsene, den rører jeg nesten aldri.  Hvis jeg ikke har noen middagsrester, spiser jeg ofte Kornmo bakt knekkebrød uten pålegg eller noen nøtter om kvelden, evt. (langt sjeldnere) en is.

Jeg liker "tørr" mat (jeg vet det er litt sært), så det blir lite dressing, rømme og denslags.  Noen retter må det jo være saus på, men jeg er ingen storforbruker av det heller.

Jeg drikker en liter skummet melk i uka, ellers er det kalorifritt.  Bortsett fra vin ;) Jeg liker ikke øl, så hvis andre drikker det, tar jeg cider eller "rusbrus". 

Jeg drikker også skummet melk, har blitt vant til det etter at Nickløs pushet det på meg i en kostholdstråd for halvannet år siden :D, men jeg er også veldig glad i juice, men siden den allerede nevnte Nickløs i den allerede nevnte tråden påpekte at det var veldig mange kalorier i juice, har vi kuttet ned på det. Men jeg elsker egentlig juice da - så når jeg først kjøper det, drikker jeg jo av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Haha :D

Dessuten klarer jeg ikke leve etter prinsippet "ofte og lite".  Det blir lett "mye, men ikke altfor ofte".  Klarer ikke gå konstant sulten.  Men frokosten og lunsjen ovenfor er standard på arbeidsdager.  Dvs. jeg spiser brød / knekkebrød til frokost én dag i uka og havregryn de fire andre. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
19 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg synes ikke det ser ut til å ha særlig forbedringspotensiale. Måtte evt. vært noe mer fersk mat i form av grønnsaker og fersk kjøtt/fisk.

 

Utrolig hvor sunt og magert alle spiser når de skal oppgi alt. Kanskje ikke så rart jeg har et par kilo ekstra likevel ;) 

Det var jo tross alt en torsdag. Skeier ikke så mye ut da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder ganske god oversikt over hva jeg spiser og i går var en god dag:

Frokost - 2 ryvitaknekkebrød m/hjemmelaget leverpostei

Mellom: en neve peanøtter + 4 melkerullsjokolader (mine kolleger vet at de ikke skal sette igjen sånt!)

Lunsj - 3 ryvitaknekkebrød m/kaviar og hvitost

Middag: 2 karbonadesmørbrød m/grovt brød og masse ertestuing og løk :D

Jeg drikker bare te med steviasuketter og vann så der er det ingenting å hente. Det hender det blir et knekkebrød, en skive eller en frukt til kvelds, men i går ble det en joggetur i stedet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Xtra skrev:

Utrolig hvor sunt og magert alle spiser når de skal oppgi alt. Kanskje ikke så rart jeg har et par kilo ekstra likevel ;) 

Jeg spiser ikke magert - du finner ingen lettprodukter i mitt hus, annet enn lettmelk fordi jenteungen som er den eneste som drikker melk ikke vil ha h-melk. Kroppen trenger fett, enkelt og greit. Og de fleste lett-produkter er stappet fulle av sukker eller andre tilsetningsstoffer for å erstatte fettet og det gjør det bare verre. Med unntak av steviasukettene mine så holder jeg meg langt unna kunstig søtning også. Da spiser jeg heller en skyr med litt sukker enn en med aspartam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost i 8-tiden tror jeg: 4 knekkebrød. En med leverpostei og agurk, en med makrell i tomat og agurk og to med brunost. Margarin på alle 4. Et glass appelsinjuice og 3 store kopper kaffe.
Lunsj ca kl 12: 2 knekkebrød med salami og margarin. Et glass vann.
Middag: Fiskegrateng og to gulrøtter. Vann (husker ikke hvor mye)
Kveldssynderen: En vaffel og et par biter sjokolade på et møte etter treninga.

Innimellom alt dette har jeg nok fått i meg 2-3 havrekjeks og litt vann.

Jeg er ikke veldig opptatt av hva jeg spiser, det viktigste er å få i seg mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2 skiver mellom grovt brød med leverpostei og pepperskinke + 3 krus med iskaffe (hjemmelaget med lett melk)

Lunch: 2 skiver mellom grovt brød med leverpostei og pepperskinke + kalori fri saft

Middag: 2 skiver mellom grovt brød med 2 egg + litt lett majones og 2 gulrøtter + kalori fri saft

Mellommåltid: 2 mellom grovt brød med litt smør og syltetøy + 3 krus med iskaffe (hjemmelaget med lett melk)

Kvelds: 2 mellom grovt brød med leverpostei og pepperskinke og 1 gulrot + kalori fri saft

Igår ble det en dag med mye brød, orket ikke å lage ordentlig middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Frokost: 2 skiver mellom grovt brød med leverpostei og pepperskinke + 3 krus med iskaffe (hjemmelaget med lett melk)

Lunch: 2 skiver mellom grovt brød med leverpostei og pepperskinke + kalori fri saft

Middag: 2 skiver mellom grovt brød med 2 egg + litt lett majones og 2 gulrøtter + kalori fri saft

Mellommåltid: 2 mellom grovt brød med litt smør og syltetøy + 3 krus med iskaffe (hjemmelaget med lett melk)

Kvelds: 2 mellom grovt brød med leverpostei og pepperskinke og 1 gulrot + kalori fri saft

Igår ble det en dag med mye brød, orket ikke å lage ordentlig middag. 

10 brødskiver? Samler du ikke mye vann i kroppen av det? Selv går jeg fort opp en kg over natten (i vann i kroppen) om jeg spiser to små, grove baguetter til kvelds. Merker det på at jeg ikke får av meg ringene om morgenen, evt. at de sitter strammere enn normalt i alle fall. Karbohydrater = vannsamler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Lillemus skrev:

10 brødskiver? Samler du ikke mye vann i kroppen av det? Selv går jeg fort opp en kg over natten (i vann i kroppen) om jeg spiser to små, grove baguetter til kvelds. Merker det på at jeg ikke får av meg ringene om morgenen, evt. at de sitter strammere enn normalt i alle fall. Karbohydrater = vannsamler.

Nei, jeg samler ikke vann så lenge jeg får rørt på meg, men nå pleier jeg ikke å spise så mange brødskiver pr dag da. Har prøvd meg med svært lite karbohydrater, men da blir jeg uvel. Spiser ofte et knekkebrød som nesten bare består av proteiner ved siden av en brødskive, det er den beste kombinasjonen. Er dessverre tom for dem nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går:

Frokost: Ingenting. Liker generelt ikke å spise frokost på hverdagene. I helgene koser jeg meg med frokost og TV. 

Lunch: 3 skiver grovt brød med ost og skinke, og ett glass lettmelk.

Klokken 15: En liten bit omelett med litt salat. Dette fordi jeg jobbet sent i går, så trengte litt mat før sen middag.

Middag: 2 stekte egg + 3 skiver bacon. 

Ikke så sunt, men holdt meg innafor på kalorier, og ikke noe søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...