Gå til innhold

Hva spiste og drakk du i går?


påskelilje

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, issomethingwrong skrev:

I går:

Frokost: Ingenting. Liker generelt ikke å spise frokost på hverdagene. I helgene koser jeg meg med frokost og TV. 

Lunch: 3 skiver grovt brød med ost og skinke, og ett glass lettmelk.

Klokken 15: En liten bit omelett med litt salat. Dette fordi jeg jobbet sent i går, så trengte litt mat før sen middag.

Middag: 2 stekte egg + 3 skiver bacon. 

Ikke så sunt, men holdt meg innafor på kalorier, og ikke noe søtt.

Det var ikke mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎01‎.‎09‎.‎2017 den 11.10, Xtra skrev:

Utrolig hvor sunt og magert alle spiser når de skal oppgi alt. Kanskje ikke så rart jeg har et par kilo ekstra likevel ;) 

OK - her var søndagsmenyen min:

Frokost ca klokka 10: 2 skiver med smør og pålegg (husker ikke hva) + et kokt egg + melk + kaffe

I løpet av gåtur med mannen om formiddagen: en kaffe latte på kafé :wub:

"Formiddagsmat" ca 14.30: 2 tjukke skiver med smør og gulost (nistepakke på vei hjem fra fjellet - sønnen hadde skjært megatjukke skiver) + saft + kaffe

Middag ca klokka 18: Grønnsakswok med kokosmelksaus og pasta

Kveldsmat: 2 skiver brød med smør og kjøttpålegg + melk + 6 ruter Firkløver + noen tyrkiske pepper :rolleyes:

(og lørdagskvelden ble det noen glass vin... :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... jeg er usedvanlig kjedelig, da jeg spiser omtrent det same hver dag.

Frokost: Havregrøt av 1 dl havregryn og 100 g cottagecheese. En appelsin.

Lunch: 2 brødskiver med enten egg og kaviar eller ost og skinke. En Pære.

Middag: Fjordland (middagsredningen for oss som er late). Spesielt glad i torsk, laks, chili con carne og kyllingrettene. 1 gulrot eller 1 pære.

Kvelds: Yoghurt eller kesam blandet med cottage cheese og 1 spiseskje musli. En gulrot eller pære. 

Også drikker jeg vann, te og pepsi max.

Har kommet frem til at det enkleste er det beste;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, frosken skrev:

Hmmm... jeg er usedvanlig kjedelig, da jeg spiser omtrent det same hver dag.

Frokost: Havregrøt av 1 dl havregryn og 100 g cottagecheese. En appelsin.

Lunch: 2 brødskiver med enten egg og kaviar eller ost og skinke. En Pære.

Middag: Fjordland (middagsredningen for oss som er late). Spesielt glad i torsk, laks, chili con carne og kyllingrettene. 1 gulrot eller 1 pære.

Kvelds: Yoghurt eller kesam blandet med cottage cheese og 1 spiseskje musli. En gulrot eller pære. 

Også drikker jeg vann, te og pepsi max.

Har kommet frem til at det enkleste er det beste;-)

Jeg er også kjedelig, spiser mye det samme. Det går i perioder. 

Frokost : 2 skiver brød med leverpostei og pepperskinke

Lunch : 2 skiver brød med egg og litt lett majones

Middag : 2 1/2 kylling/kalkun pølser (stekt i biter), ris og 250 g grønnsak blanding 

Kvelds : 2 skiver brød med leverpostei og pepperskinke

Kjenner at jeg begynner å savne havregrøt. Var lei en stund etter å ha spist det opp til 3 ganger om dagen i en lang periode (pga økonomien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lite dere spiser! Og så lite frukt og grønt?

Jeg spiser relativt likt hver dag, og starter minst tre av ukedagene med stekt egg. Eggene steiker mens jeg sminker meg, ett eller to egg og en halv lompe pr egg. Jeg drikker to store glass vann om morgenen, ett før mat og ett etter. Dernest spiser jeg lunsj som enten består av et par knekkebrød med ost, kaviar, hummus, ost eller noe lignende, eller en skål med salat med to store glass vann til. En skjelden gang kjøper jeg varmmat.

Til middag spiser jeg kjøtt/fisk med litt pasta og masse forskjellige grønnsaker. Halvparten av opsjonen - minst - er grønnsaker. Jeg spiser skjeldent poteter eller ris. Også her drikker jeg vann til.

Jeg tar gjerne et par knekkebrød til kvelds, og  ingen kveld uten frukt. Her varierer det mellom eple, druer, plommer, moreller, appelsin, kiwi etc, gjerne flere varianter en og samme dag. I dag har jeg både jordbær og grønne druer i hus feks. Masse kalorier her, men likevel mye sunnere enn sukkerholdig godteri og drikke :) 

I tillegg til dette blir det gjerne en youghurt, litt nøtter, noen skiver spekeskinke og ost som snaks i ukedagene, mens i helgene går det i potetgull. En pose både lørdag og søndag. Og lakris. Og litt sjokolade. Og øl. Hm. Har visst litt å gå på om jeg vil ned i vekt... :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kayia skrev:

Så lite dere spiser! Og så lite frukt og grønt?

Jeg spiser relativt likt hver dag, og starter minst tre av ukedagene med stekt egg. Eggene steiker mens jeg sminker meg, ett eller to egg og en halv lompe pr egg. Jeg drikker to store glass vann om morgenen, ett før mat og ett etterpå. Dernest spiser jeg lunsj som enten består av to knekkebrød med ost, kaviar, hummus, ost eller noe lignende, eller en skål med salat med to store glass vann til. Til middag spiser jeg kjøtt/fisk med litt pasta og masse forskjellige grønnsaker. Jeg spiser skjeldent poteter eller ris. Også her drikker jeg vann.

Jeg tar gjerne et par knekkebrød til kvelds, og  ingen kveld uten frukt. Her varierer det mellom eple, druer, plommer, moreller, appelsin, kiwi etc, gjerne flere varianter en og samme dag. I dag har jeg både jordbær og grønne druer i hus feks. Masse kalorier her, men likevel mye sunnere enn sukkerholdig godteri og drikke :) 

Nå skal ikke jeg ha så mye frukt og når jeg spiser det, så er det få typer jeg kan spise. Epler og pærer er digg, men får så mye syre i magen og blir så sulten av det. Druer kan jeg ikke spise pga diabetes (druer gir høyere blodsukker enn sjokolade) sitrusfrukter skal jeg heller ikke ha (jukser litt innimellom)    Spiser en del banan, helst i forbindelse med trening. Spiser mye gulrøtter da. Og jordbær og blåbær.

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Kayia skrev:

Så lite dere spiser! Og så lite frukt og grønt?

Jeg synes også noen her spiser lite, men lurer innimellom på om det er jeg som spiser mye? Jeg kunne dog spist det dobbelte av det jeg gjør uten problemer, men da hadde jeg jo trillet rundt...

Kjæresten innbiller seg at han spiser så mye, han er 28 cm høyere / 20 kg tyngre enn meg og jeg kan spise ham under bordet når som helst. Jeg har vurdert å teste hvor mange brødskiver jeg faktisk klarer å trø i meg før jeg må stoppe, men har ikke gjort det så langt - liker ikke den slags sløsing av mat. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg synes også noen her spiser lite, men lurer innimellom på om det er jeg som spiser mye? Jeg kunne dog spist det dobbelte av det jeg gjør uten problemer, men da hadde jeg jo trillet rundt...

Kjæresten innbiller seg at han spiser så mye, han er 28 cm høyere / 20 kg tyngre enn meg og jeg kan spise ham under bordet når som helst. Jeg har vurdert å teste hvor mange brødskiver jeg faktisk klarer å trø i meg før jeg må stoppe, men har ikke gjort det så langt - liker ikke den slags sløsing av mat. :) 

Jeg kan også spise veldig mye mer enn jeg gjør. Men jeg må begrense meg temmelig mye (i forhold til det jeg har lyst på) dersom jeg skal holde vekta, evt gå litt ned.

Vi hadde litt rar middag i dag, så jeg ble ikke skikkelig mett. Derfor hadde jeg ordentlig kveldsmat nå med tre skiver, to glass melk og et eple. Nå var de norske eplene kommet - nyyydelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest franklyscarlet

Frokost: grøt av steel cut havre, havremelk, kanel og en most banan.

Lunsj: Chili con kidneybønner med salat og ris.

Middag: Ovnsbakte poteter, to linseburgere, og div. grønnsaker + havre creme fraiche og ketchup.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble liv i en gammel tråd :D, men vi kan godt ta en ny runde! Selv om jeg burde holdt gårsdagens meny for meg selv...

Det jeg spiste i går, var følgende:

Frokost 07.20: En eller to skiver hjemmelaget grovbrød med avocado og fårepølse på + ett glass skummet melk + en halv banan.

Formiddag: Ett glass vann og et stort krus kaffe

Lunsj 11.30: Var på farten på befaring, så jeg spiste i bilen mens jeg kjørte: Et grovt rundstykke, en banan, 2/3 av en Litago sjokolademelk

Mellommåltid kl14 (det pleier jeg ikke å ha, så det var jo litt flaut at jeg hadde akkurat da jeg skulle rapportere det :P): Et eple + et wienerbrød (!)

Middag kl 17: Hjemmelaget grønnsakssuppe av poteter, kålrabi, gulrot, purre, løk, crusha tomater, bønner og litt broccoli. Vann å drikke.

Mellommåltid igjen kl 19: 1,5 kjeks + en Smil + en kopp kaffe

På koret kl 21: En kopp kaffe + 2 stykker eplekake + noen druer

Haha - ikke rart at jeg ikke går ned i vekt!!! Men jeg pleier ikke å stappe innpå med så mye usunt på én dag altså!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

-Frokostblanding og banan til frokost. 

-Kylling og couscous til lunsj. 

-Havregrøt som mellommåltid

"ball" til middag (sent) . 

-Brownie med is til dessert.

Ganske heftig dag på spisefronten:D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost kl. 7: En stor porsjon havregryn med "dobbel null"-yoghurt og litt solsikkefrø, noen agurkskiver

Lunsj kl. 1130: To skiver mellomgrovt brød med skinke / halvfet ost, et eple

Middag kl. 1745: Spaghetti og kyllingfilet kjøpt ferdigskivet og -stekt (veldig mye mat, men kun disse to ingrediensene)

Sent på kveld: En liten skvett rødvin, ellers bare kalorifritt drikke i løpet av dagen

Torsdager er litt spesielle på matfronten for meg, fordi jeg er borte hele dagen.  Vanligvis spiser jeg et eller annet når jeg omsider har kommet hjem og fått ryddet opp, men akkurat denne torsdagen var jeg fortsatt mett etter middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser ikke mellom 20:00 og 11:00, så ingen frokost her:

Lunsj kl. 11:00: Salat fra salatbaren på jobb.  Kikerter, kokt skinke, ost, salat, råkostblanding, tomater, mais. 30g. dressing

Mellommåltid kl. 14:00: Cottage cheese, mandler, eplesyltetøy med kunstig søtning.  Kaffe latte fra kaffemaskinen på jobb. 

Etter jobb kl. 17:00:  1 porsjon nudler (Unntak! Var så sulten og fant en av ungdommenes nudelpakker i skapet)  Spiste mandler mens jeg ventet på at nudlene skulle bli myke..)

Middag kl. 19:30: Hjemmelaget lasagne og Foccacia med smør. 

 

Drikker kalorifritt til alle måltider. 

 

Prøver å gå ned i vekt, og verken nudler eller lasagne og Foccacia er helt innafor egentlig. Men slik ble det i går. 

Årsaken til faste mellom 20:00 og 11:00 er at det er den enkleste måten å kutte kalorier på for meg. Jeg er nesten alltid sulten/har lyst på noe, og går ofte på en smell sent på kvelden selv om jeg har vært flink hele dagen ellers.  Etter at jeg kuttet spising etter 20:00 klarer jeg å la det være.  

 

Endret av Kalevaala
la til en latte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg er et levende bevis på hvor mye kosthold betyr i forhold til trening om en KUN skal tenke vekt ( noe en ikke bør )

Altså denne høstferien har jeg vært meget sporty :) Jeg var på 4 fjellturer i løpet av ei uke, hvor to av dem var toppturer. Den ene er merket med rødt som betyr krevende tur. Helga før høstferien var jeg også på Gaustadtoppen. 

Men i høstferien bodde vi på hotell. Jeg la meg godt til rette i hotellsenga med Sørlandsskips, sjokolade og masse annet godteri, fullstendig hemningsløs hele uka. Egg og bacon til frokost hver dag og faktisk sånne søte små wienerbrød i tillegg til egg og bacon. 

Kjæresten som vanligvis maser om at jeg jeg har for mye selvdisiplin på matfronten,  lurte på hva i alle dager som gikk av meg? ;)

Resultatet av den sporty ferien min er 2 hele kilo opp i løpet av ei uke. :lol::blink:

Er det mulig ??

Ok, så veldig overrasket er jeg ikke, men 2 kilo på ei uke er mye.

Jeg angrer likevel ikke. Jeg trengte utskeielsen :) Noen gram av de 2 kiloene er nok muskler . Lårene mine kjennes hardere ut etter fjellklatringa. 

Har gått ned 300 gram igjen siste uka. Er ikke like fort gjort å gå ned de 2 kiloene igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
6 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg er et levende bevis på hvor mye kosthold betyr i forhold til trening om en KUN skal tenke vekt ( noe en ikke bør )

Altså denne høstferien har jeg vært meget sporty :) Jeg var på 4 fjellturer i løpet av ei uke, hvor to av dem var toppturer. Den ene er merket med rødt som betyr krevende tur. Helga før høstferien var jeg også på Gaustadtoppen. 

Men i høstferien bodde vi på hotell. Jeg la meg godt til rette i hotellsenga med Sørlandsskips, sjokolade og masse annet godteri, fullstendig hemningsløs hele uka. Egg og bacon til frokost hver dag og faktisk sånne søte små wienerbrød i tillegg til egg og bacon. 

Kjæresten som vanligvis maser om at jeg jeg har for mye selvdisiplin på matfronten,  lurte på hva i alle dager som gikk av meg? ;)

Resultatet av den sporty ferien min er 2 hele kilo opp i løpet av ei uke. :lol::blink:

Er det mulig ??

Ok, så veldig overrasket er jeg ikke, men 2 kilo på ei uke er mye.

Jeg angrer likevel ikke. Jeg trengte utskeielsen :) Noen gram av de 2 kiloene er nok muskler . Lårene mine kjennes hardere ut etter fjellklatringa. 

Har gått ned 300 gram igjen siste uka. Er ikke like fort gjort å gå ned de 2 kiloene igjen ;)

Det er ikke sikkert de to kiloene er bare flesk. Jeg tror ikke du greier å trøkke i deg 14 000 kcal for mye på en uke, men man skal aldri si aldri. Jeg tipper det er vann som bindes i kroppen pga sukker og alkohol. I såfall forsvinner en del av det ganske fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Gargamel skrev:

Det er ikke sikkert de to kiloene er bare flesk. Jeg tror ikke du greier å trøkke i deg 14 000 kcal for mye på en uke, men man skal aldri si aldri. Jeg tipper det er vann som bindes i kroppen pga sukker og alkohol. I såfall forsvinner en del av det ganske fort. 

He he, takk for at du prøver å trøste meg. Du er snill du :):)

Det vannet er i så fall ute av kroppen nå. 

Jeg tror nok heller at kroppen har fått litt sjokk etter alt jeg dytter i meg og at det er rent fett . Jeg spiser vel vanligvis over gjennomsnittlig sunt . 

Men men, ingen krise dette altså. Jeg ser jo selv at jeg langt unna å være overvektig enda, men jeg sto over fredagsvaffelen på jobben i dag.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg er et levende bevis på hvor mye kosthold betyr i forhold til trening om en KUN skal tenke vekt ( noe en ikke bør )

Altså denne høstferien har jeg vært meget sporty :) Jeg var på 4 fjellturer i løpet av ei uke, hvor to av dem var toppturer. Den ene er merket med rødt som betyr krevende tur. Helga før høstferien var jeg også på Gaustadtoppen. 

Men i høstferien bodde vi på hotell. Jeg la meg godt til rette i hotellsenga med Sørlandsskips, sjokolade og masse annet godteri, fullstendig hemningsløs hele uka. Egg og bacon til frokost hver dag og faktisk sånne søte små wienerbrød i tillegg til egg og bacon. 

Kjæresten som vanligvis maser om at jeg jeg har for mye selvdisiplin på matfronten,  lurte på hva i alle dager som gikk av meg? ;)

Resultatet av den sporty ferien min er 2 hele kilo opp i løpet av ei uke. :lol::blink:

Er det mulig ??

Ok, så veldig overrasket er jeg ikke, men 2 kilo på ei uke er mye.

Jeg angrer likevel ikke. Jeg trengte utskeielsen :) Noen gram av de 2 kiloene er nok muskler . Lårene mine kjennes hardere ut etter fjellklatringa. 

Har gått ned 300 gram igjen siste uka. Er ikke like fort gjort å gå ned de 2 kiloene igjen ;)

Godt å høre at du også kan skeie ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 13.10.2017 den 23.49, påskelilje skrev:

Godt å høre at du også kan skeie ut!

Det kan jeg, men etter den søte kløe kommer den sure svie. 

Minner meg på at nå må jeg få på treningstøyet og komme meg på Evo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...