Gå til innhold

Er det så ille da?


Gjest Masi

Anbefalte innlegg

Men i alle dager!

Dere tar jo helt av her jo.

Han vet at om jeg ikke er der dersom han våkner så er jeg nede på kafeen.an kan også bruke telefonen.Han kan nødnummeret til brann og politi.

Han er voksen for alderen og temmelig selvstendig.

Dere får meg jo til å fremstå som et monstrum her.

Og er det bedre å ta med seg fremmede menn hjem?Hva om guttungen våkner da og så er det en fremmed mann der?Er det noe bedre da?

....men det er jo ingen som tar av her. De fleste forteller deg på en pen og pyntlig måte at du burde revurdere hva du gjør.

Da la inn innlegget for å høre andres mening, den har du også fått.....svært få er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lionn

    28

  • Vincent

    9

  • Jane

    8

  • yellow

    8

Mest aktive i denne tråden

Nei.Jeg kødder ikke.Jeg spurte for å høre om det var så ille,og forstår jo det at dere helt klart mener det.Guttungen min er en trygg unge,han er sjelden syk og våkner sjelden opp om natten.Dessuten vet han hvor jeg er.Han kan også telefonnummeret mitt,og telefonen står rett utenfor soverommet hans.

Du vil nok aldri skjønne det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Du forsvarer deg selv med at han sover,men det er det jo aldri noen garanti for.

Har selv en 5 år gammel datter,vi har ingen avlastning.

En gang har jeg vært fristet til å forlate henne alene i huset en liten stund,p.g.a sykdom,og nødvendige medisiner,men heldigvis sa magefølelsen min nei.

Det burde den også gjøre hos deg hvis du var en ansvarlig mor.

Det som er så skremmende er at dette kanskje kan utvikle seg til å gjelde mer enn en time ,etter hvert som du ser at alt har gått bra.

Husk,det er for sent å angre og være etterpåklok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er forskjell på å være 2 og 5, er det ikke? Der jeg vokste opp, tror jeg det var vanlig at foreldrene våre satt hos naboen mens ungene sov. Det var rekkehus, da. Men forskjellen er vel ikke så stor? Og en fem åring kan en vel fortelle før han legger seg at jeg er der og der om du våkner....

Ikke at jeg forsvarer å gjøre det slik, men jeg syens det er stor forskjell på en femæåring og en to-åring!

OM det skulle skje noe blir du medskyldig i drap. ( det være seg brann eller annet!)

Jeg har 2 barn på 10 og 9 år som jeg ikke lar være hjemme med 2 åringen min i 10 min på dagtid , ( hvis jeg skal i butikken f.eks) tilfelle det skulle skje noe!!

Uansett om han er voksen for alderen , så er han liten allikevel!

Du tullet ikke vel??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Respektløst

Nei.Jeg kødder ikke.Jeg spurte for å høre om det var så ille,og forstår jo det at dere helt klart mener det.Guttungen min er en trygg unge,han er sjelden syk og våkner sjelden opp om natten.Dessuten vet han hvor jeg er.Han kan også telefonnummeret mitt,og telefonen står rett utenfor soverommet hans.

Poenget, kjære deg, er da ikke om hvor vidt gutten din pleier våkne eller ei. Poenget er ikke om hvor trygg han er, eller hvor lett han klarer trykke nummeret ditt alene. POENGET, kjære deg, er at du som mor har ANSVAR for denne guttungen din, og i mine, og de fleste andres øyne, er du på langt nær en ansvarsfull mor. En slik mor lar nemlig aldri barnet være alene på den måten, SAMME hvor trygg han virker. Ikke rart han virker trygg, herregud, han er fem år og vandt med at mor springer fra ham? Det er en veslevoksen selvstendighet, ingen virkelig trygghet som du kaller det. Din mor har rett i hva hun sier, og din mor burde tatt hånd om gutten når hun innser at du selv ikke klarer det. Du gjør skam på andre alenemødre, vær så snill å voks littegrann. Med vennlig hilsen også alenemamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden er full av sludder fra ekle mødre som har en iboende trang til å mene både det ene og det andre om andres barneoppdragelse.

Jeg kan ikke fatte at dette skulle være så ille nei - og jeg kan heller ikke fatte at det skal være så mange som har bedre grunnlag for en slik vurdering enn det du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Respektløst

Men i alle dager!

Dere tar jo helt av her jo.

Han vet at om jeg ikke er der dersom han våkner så er jeg nede på kafeen.an kan også bruke telefonen.Han kan nødnummeret til brann og politi.

Han er voksen for alderen og temmelig selvstendig.

Dere får meg jo til å fremstå som et monstrum her.

Og er det bedre å ta med seg fremmede menn hjem?Hva om guttungen våkner da og så er det en fremmed mann der?Er det noe bedre da?

Sannsynligvis vil du aldri forstå, og det er trist. Det finnes mødre fra helvete, som Pams eks sa. Vil ikke kalle deg en av dem, men JA, det er ABSOLUTT bedre om sønnen din våkner og ser mamma har besøk av en mannlig VENN, enn om han våkner og vet mamma er på pub med mannlig venn. Dette vil du sannsynligvis aldri forstå, virker det som. Spiller ingen rolle hvor voksen gutten er, man går IKKE IFRA femåringer SAMME HVA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ille, for hva om han våkner og blir livredd? Hva om han får mareritt og ikke finner mamma når han våkner? eller om det skulle bli brann?

greit at han kanskje kan nr til brannvesen (det kunne sønnen min også lenge før han var 5 år), men du vet ikke hvordan han ville reagert om det skulle bli brann.

Nei, om du ikke klarer å skaffe barnevakt, så kan du vel heller invitere besøket hjem til deg. Han tar da ingen skade av å se at du har besøk..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.Jeg kødder ikke.Jeg spurte for å høre om det var så ille,og forstår jo det at dere helt klart mener det.Guttungen min er en trygg unge,han er sjelden syk og våkner sjelden opp om natten.Dessuten vet han hvor jeg er.Han kan også telefonnummeret mitt,og telefonen står rett utenfor soverommet hans.

Jeg vil tro at huset deres brenner veldig sjelden også.

Du slipper å bry folk med å passe på han, og huset brenner jo aldri, så hvorfor ikke...

Enhver idiot kan lage unger, men det kreves skikkelige rollemodeller for å gjøre dem til gode menn/kvinner, og jeg er helt sikker på at sønnen din kommer til å bli narkoman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er full av sludder fra ekle mødre som har en iboende trang til å mene både det ene og det andre om andres barneoppdragelse.

Jeg kan ikke fatte at dette skulle være så ille nei - og jeg kan heller ikke fatte at det skal være så mange som har bedre grunnlag for en slik vurdering enn det du har.

Har du barn selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg er HELT feil! Klart at det KAN skje ting når du er borte - det kan bli brann, innbrudd, du kan bli overkjørt på veien...Ja jeg veit at sjansene er minimale for at det skal skje, men likevel!

Når man har barn sier det seg selv at man ikke kan være like mye ute som før. Alternativet er å invitere venner hjem til seg. Dette er en del av det å være foreldre, mener nå jeg!

Jeg synes det er uansvarlig. Herregud, du er voksen! Oppfør deg som en også da, vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest terningkast6

I et innlegg lenger ned i tråden skriver du at gutten er *voksen for alderen*. Synes det sier ganske mye om deg og din modenhet siden du kan betrakte en 5-åring som voksen!

Det er ikke så mange år siden jeg leste i avisene om et ektepar som mistet barna sine i en brann, de var selv hos naboen og tenkte vel som deg, at barna var trygg. En brann kan utvikle seg uhyggelig fort, og en liten sovende femåring er ikke i stand til å ringe brannvesen uansett om han kan nummeret eller ikke.

Hvis du var min nabo tror jeg jamen jeg ville tatt en telefon til barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager!

Dere tar jo helt av her jo.

Han vet at om jeg ikke er der dersom han våkner så er jeg nede på kafeen.an kan også bruke telefonen.Han kan nødnummeret til brann og politi.

Han er voksen for alderen og temmelig selvstendig.

Dere får meg jo til å fremstå som et monstrum her.

Og er det bedre å ta med seg fremmede menn hjem?Hva om guttungen våkner da og så er det en fremmed mann der?Er det noe bedre da?

Jeg synes ikke det er ille. Du kjenner gutten din bedre enn disse kaklehønene på DOL. Du veit selv best hvordan gutten din vil reagere hvis han våkner og du ikke er der.

Og så lenge du sjekker gutten med jevne mellomrom, trenger du ikke ha dårlig samvittighet.

Det mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er ille. Du kjenner gutten din bedre enn disse kaklehønene på DOL. Du veit selv best hvordan gutten din vil reagere hvis han våkner og du ikke er der.

Og så lenge du sjekker gutten med jevne mellomrom, trenger du ikke ha dårlig samvittighet.

Det mener

Og vi ser ut til å være de eneste som faktisk ikke synes det er ille. Dette minner meg om den danskebåtdiskusjonen for 100 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Og vi ser ut til å være de eneste som faktisk ikke synes det er ille. Dette minner meg om den danskebåtdiskusjonen for 100 år siden.

Kommer inn litt seint, men jeg er selvfølgelig enig. Vi har ikke brukt barnevakt til snuppa siden hun var 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...