Gå til innhold

Gode filmer! - Filmtråden :)


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 344
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    153

  • AnonymBruker

    7

  • tilstede

    5

  • gråstein

    1

De fleste krigsfilmer fremstiller krig som noe vakkert, ærefylt og spennende. For de aller fleste aktører er virkeligheten alt annet enn dette.

I så måte synes jeg sør-koreanske Tae Guk Gi (Brotherhood of War) er et veldig hederlig unntak. Mange år siden jeg så den nå, men satt igjen med en skikkelig vond følelse etterpå, hva gjelder krig. Filmen handler om et brødrepar som får livet sitt fanget i koreakrigen på femtitallet. Veldig kraftfull historie, og har fått strålende kritikker (8,1 på IMDB for eksempel).

http://www.imdb.com/title/tt0386064/

Filmen ligger forøvrig i sin helhet på YouTube, med original tale og engelsk tekst: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mina1 skrev:

Leter etter kveldens film eller dokumentar :) Noe å anbefale? :) 

 

La meg tidlig i går :) Hvorfor ikke begynne å se på en serie? Er jo knallbra noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Caprioli skrev:

De fleste krigsfilmer fremstiller krig som noe vakkert, ærefylt og spennende. For de aller fleste aktører er virkeligheten alt annet enn dette.

I så måte synes jeg sør-koreanske Tae Guk Gi (Brotherhood of War) er et veldig hederlig unntak. Mange år siden jeg så den nå, men satt igjen med en skikkelig vond følelse etterpå, hva gjelder krig. Filmen handler om et brødrepar som får livet sitt fanget i koreakrigen på femtitallet. Veldig kraftfull historie, og har fått strålende kritikker (8,1 på IMDB for eksempel).

http://www.imdb.com/title/tt0386064/

Filmen ligger forøvrig i sin helhet på YouTube, med original tale og engelsk tekst: 

 

 

Takk for tipset :) . Jeg skal søke den opp. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, stjernestøv skrev:

La meg tidlig i går :) Hvorfor ikke begynne å se på en serie? Er jo knallbra noen av dem.

Filmen jeg så på i går var utrolig spennende, og slutten var helt anderledes enn jeg hadde trodd den ville bli... Altså det kom overraskende momenter inn.... Var en slags psykopat-film... 

Jeg skulle kanskje begynt å se på en serie, men jeg er så utålmodig. Jeg vil vite slutten der og da... Da jeg var i tyveårene så jeg på sunset beach, og home and away, ... men det endte med at jeg gikk rundt og bare gledet meg til neste episode .. ble ny episode etter episode.. og nå er jeg lei av å vente på slikt hehe . Utålmodige meg ;) . Men må beundre dere som har tålmodighet til å se på serier. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Filmen jeg så på i går var utrolig spennende, og slutten var helt anderledes enn jeg hadde trodd den ville bli... Altså det kom overraskende momenter inn.... Var en slags psykopat-film... 

Jeg skulle kanskje begynt å se på en serie, men jeg er så utålmodig. Jeg vil vite slutten der og da... Da jeg var i tyveårene så jeg på sunset beach, og home and away, ... men det endte med at jeg gikk rundt og bare gledet meg til neste episode .. ble ny episode etter episode.. og nå er jeg lei av å vente på slikt hehe . Utålmodige meg ;) . Men må beundre dere som har tålmodighet til å se på serier. 

Bra du fant en god film :) 

Her blir seriene sett fort, er jo så spennende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bra du fant en god film :) 

Her blir seriene sett fort, er jo så spennende :) 

Er det en slutt i seriene? Eller er det aldri en slutt? For eks i filmene er det en slutt. En ending på en måte. Er en sjelden gang at en film har åpen slutt... Jeg husker jeg så en serie en gang og den endte ubesvart med en gåte i slutten... og da følte jeg at det var så meningsløst å se den ;) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Er det en slutt i seriene? Eller er det aldri en slutt? For eks i filmene er det en slutt. En ending på en måte. Er en sjelden gang at en film har åpen slutt... Jeg husker jeg så en serie en gang og den endte ubesvart med en gåte i slutten... og da følte jeg at det var så meningsløst å se den ;) 

Ja det er en slutt på seriene dessverre, vil bare se mer og mer jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja det er en slutt på seriene dessverre, vil bare se mer og mer jeg :) 

Hvilke serier kan du anbefale? :) . Vet du liker Dexter ... er det flere? :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mina1 skrev:

Hvilke serier kan du anbefale? :) . Vet du liker Dexter ... er det flere? :) 

Bates motel, hemlock grove,american horror story som er avsluttende etter en sesong, stranger things...å kommer ikke på flere. Joda game of trhrones og twin peaks, men det er på hbo nordic. Må jo ikke glemme Grimm, den er helt topp :) På netflix. Og supernatural.

Begynte å se på denne i går, men vet ikke om den er noe...

 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bates motel, hemlock grove,american horror story som er avsluttende etter en sesong, stranger things...å kommer ikke på flere. Joda game of trhrones og twin peaks, men det er på hbo nordic. Må jo ikke glemme Grimm, den er helt topp :) På netflix. Og supernatural.

Begynte å se på denne i går, men vet ikke om den er noe...

 

Takk for tips :) Jeg ender sikkert opp med serier etterhvert. Jeg må iblant lete og lete for å finne en film. Men har egentlig sett en god del bra filmer i det siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Takk for tips :) Jeg ender sikkert opp med serier etterhvert. Jeg må iblant lete og lete for å finne en film. Men har egentlig sett en god del bra filmer i det siste. 

Ja det er det, når man har sett de beste...hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er det, når man har sett de beste...hva da?

Da blir det kanskje serier ;) . Jeg skal se etter om jeg ikke finner noen bra filmer i kveld.. Jeg har blitt hekta på å se filmer tydeligvis , men det er utrolig koselig med en film på kveldene. Før tenkte jeg at å se film var sløsing av livet, men det er avkoblende, og ingenting er sløsing av livet er min nye tanke om det :) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Da blir det kanskje serier ;) . Jeg skal se etter om jeg ikke finner noen bra filmer i kveld.. Jeg har blitt hekta på å se filmer tydeligvis , men det er utrolig koselig med en film på kveldene. Før tenkte jeg at å se film var sløsing av livet, men det er avkoblende, og ingenting er sløsing av livet er min nye tanke om det :) . 

Ja det er avkoblende, iallefall når det er spenning hele tiden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja det er avkoblende, iallefall når det er spenning hele tiden :) 

Det er :) Jeg merker at filmene leder hodet mitt på andre tanker enn visse ting som jeg ofte kan sitte fast i å tenke på. Det leder tankene bort i fra vanskelige ting. Så helt klart det har en avkoblende effekt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja det er avkoblende, iallefall når det er spenning hele tiden :) 

Så en dokumentar på you tube om denne jenten... - egentlig født gutt, men barnet føler seg som en jente, og foreldrene lar henne være det barnet er lykkelig med. : Interessant dokumentar. De vant en rettsak, og den er jeg helt enig i : at skolen må akseptere barnets følelser. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mina1 skrev:

Så en dokumentar på you tube om denne jenten... - egentlig født gutt, men barnet føler seg som en jente, og foreldrene lar henne være det barnet er lykkelig med. : Interessant dokumentar. De vant en rettsak, og den er jeg helt enig i : at skolen må akseptere barnets følelser. 

 

Var nok en bra dokumentar, så litt på "Født i feil kropp" når det gikk. Klart de må få være den de føler de er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Var nok en bra dokumentar, så litt på "Født i feil kropp" når det gikk. Klart de må få være den de føler de er :) 

Enig i det . Var en ganske bra dokumentar :) . Men forstår dilemmaet til foreldrene. De blir jo redd mobbing osv. Og det er jo det som desverre lett kan skje. Altså når personen går i jenteklær og jentegarderober og toaletter, men har et annet kjønn... Men samtidig så mener jeg at man må la barnet få være den de er. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Mina1 skrev:

Er det en slutt i seriene? Eller er det aldri en slutt? For eks i filmene er det en slutt. En ending på en måte. Er en sjelden gang at en film har åpen slutt... Jeg husker jeg så en serie en gang og den endte ubesvart med en gåte i slutten... og da følte jeg at det var så meningsløst å se den ;) 

Begynn på en serie som ikke er så lang da, og som har en definert slutt. Det er mange av dem. Det er ikke alle serier som går over mange sesonger.

Anonymkode: 10588...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...