Gå til innhold

Hvor mye bruker du i matbudsjett i måneden? :)


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig, men det blir lite spennende og næringsrik mat. 

Anonymkode: 0c69d...93f

Neida, det blir god og fin mat.

Anonymkode: a0ef2...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, cathlin skrev:

Har du noe regnestykke eller oppsett?

Jeg har et regnskap som viser hva jeg har brukt på mat i måneden de siste årene. Snittet er drøyt 2200.

Anonymkode: a0ef2...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neida, det blir god og fin mat.

Anonymkode: a0ef2...537

Hva er din definisjon på god og fin mat?

Anonymkode: 0c69d...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er din definisjon på god og fin mat?

Anonymkode: 0c69d...93f

Mat som smaker godt.

Anonymkode: a0ef2...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et regnskap som viser hva jeg har brukt på mat i måneden de siste årene. Snittet er drøyt 2200.

Anonymkode: a0ef2...537

Hva er det du spiser og hvordan er din situasjon?  Spiser du alltid alene, eller inviterer du noen og blir invitert på middag?

Anonymkode: 0c69d...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mat som smaker godt.

Anonymkode: a0ef2...537

Hva synes du smaker godt?

Anonymkode: 0c69d...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, cathlin skrev:

Spesialisterklæringer bruker å gjøre susen. Ville prioritert å få tak i en spesialist som kan komme hjem til dere, når du orker å ta noe tak i etter pausen. Ikke lett å være pårørende i denne saken. Teit at systemet skal være så vrient av og til. At folk skal gjøre livet så unødvendig vanskelig er helt meningsløst irriterende.

Ja, må fokusere på dette med spesialisterklæring før noe annet i saken.

Og du har helt rett i at folk (NAV ansatte) gjør ting vanskeligere enn nødvendig. F.eks dette med at NAV (en saksbehandler i NAV) begynte å sette vilkår selv om Fylkesmannen hadde bestemt noe annet. Totalt unødvendig. 

Det er også stor forskjell på hvordan vi er blitt møtt av forskjellige saksbehandlere. Den første, en regelrytter uten vilje til å vedkjenne seg eller ta innover seg at det kan gis stønad i særskilte tilfeller. Denne saksbehandleren kunne tatt hensyn til dette i første omgang så vi hadde sluppet alt styret med pasientforening, personskadeforbundet og Fylkesmannen. Det er også den samme saksbehandleren som raskt igjen begynte å sette vilkår på tross av Fylkesmannens avgjørelse.

Nå har vi ny saksbehandler. Det virker faktisk som om hun genuint er opptatt av min sønns beste. Hun har ordnet det slik at når han søker om stønad neste gang så skal det bli innvilget lenger enn to mnd av gangen. Så vi slipper så mye styr. Hun forstår at jeg er sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes du smaker godt?

Anonymkode: 0c69d...93f

Kyllinggryte med ris, pastaretter, stekt laks, svinekoteletter med surkål, pizza.

Anonymkode: a0ef2...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du spiser og hvordan er din situasjon? 

Spiser normal mat.

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser du alltid alene, eller inviterer du noen og blir invitert på middag?

Nei, aldri.

Anonymkode: a0ef2...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 kr  :)

Her i huset går det som regel i menneskekjøtt og gresstrå som jeg finner i hagen. Til middag pleier jeg ofte å lage deilige menneskeburgere ut av den ytre delen av hjernen. Det er den som smaker mest kjøttrikt og godt.

Men spør meg ikke om oppskrift, for den deler jeg ikke.

 

Anonymkode: ddbcc...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 27.10.2017 den 14.40, ColaZero skrev:

Ja, må fokusere på dette med spesialisterklæring før noe annet i saken.

Og du har helt rett i at folk (NAV ansatte) gjør ting vanskeligere enn nødvendig. F.eks dette med at NAV (en saksbehandler i NAV) begynte å sette vilkår selv om Fylkesmannen hadde bestemt noe annet. Totalt unødvendig. 

Det er også stor forskjell på hvordan vi er blitt møtt av forskjellige saksbehandlere. Den første, en regelrytter uten vilje til å vedkjenne seg eller ta innover seg at det kan gis stønad i særskilte tilfeller. Denne saksbehandleren kunne tatt hensyn til dette i første omgang så vi hadde sluppet alt styret med pasientforening, personskadeforbundet og Fylkesmannen. Det er også den samme saksbehandleren som raskt igjen begynte å sette vilkår på tross av Fylkesmannens avgjørelse.

Nå har vi ny saksbehandler. Det virker faktisk som om hun genuint er opptatt av min sønns beste. Hun har ordnet det slik at når han søker om stønad neste gang så skal det bli innvilget lenger enn to mnd av gangen. Så vi slipper så mye styr. Hun forstår at jeg er sliten.

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cathlin skrev:

Hvordan går det med dere?

Hei :)

Joda det går greit. Sønnen min får sosialstøtte uten vilkår 3 mnd av gangen nå. Så nå forholder NAV seg til Fylkesmannens vedtak. Men vi måtte ha ny legeerklæring før de ga seg. Så heldigvis skrev sønnen min sin gamle fastlege en. NAV hadde ikke trengt en ny legeerklæring pga Fylkesmannens vedtak. Virker nesten som om de...ja har egentlig ikke ord...MÅ sette kjepper i hjulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...