Gå til innhold

Trening uke 40


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet på litt dårlige tider denne uken. Så jeg har ikke følt meg opplagt til å trene. Jeg har trent 17 km løpetur på lørdagen. I dag har jeg vært sliten og trøtt, og har ikke orket så mye, men vurderer å forsøke å løpe en tur / ta en fjelltur. Men jeg var flink i går da. Og jeg følte meg i god form på løpeturen i går. 

Og pga denne tråden her så vurderer jeg på det sterkeste å gjennomføre min 2 treningsøkt denne uken slik at jeg kommer opp i 2 økter iallefall. ;) . 

Hvordan har treningen vært for dere denne uken? 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
1 time siden, Mina1 skrev:

Jeg har jobbet på litt dårlige tider denne uken. Så jeg har ikke følt meg opplagt til å trene. Jeg har trent 17 km løpetur på lørdagen. I dag har jeg vært sliten og trøtt, og har ikke orket så mye, men vurderer å forsøke å løpe en tur / ta en fjelltur. Men jeg var flink i går da. Og jeg følte meg i god form på løpeturen i går. 

Og pga denne tråden her så vurderer jeg på det sterkeste å gjennomføre min 2 treningsøkt denne uken slik at jeg kommer opp i 2 økter iallefall. ;) . 

Hvordan har treningen vært for dere denne uken? 

For tidlig å si. Drar på en tur nå, så får vi se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Jeg har jobbet på litt dårlige tider denne uken. Så jeg har ikke følt meg opplagt til å trene. Jeg har trent 17 km løpetur på lørdagen. I dag har jeg vært sliten og trøtt, og har ikke orket så mye, men vurderer å forsøke å løpe en tur / ta en fjelltur. Men jeg var flink i går da. Og jeg følte meg i god form på løpeturen i går. 

Og pga denne tråden her så vurderer jeg på det sterkeste å gjennomføre min 2 treningsøkt denne uken slik at jeg kommer opp i 2 økter iallefall. ;) . 

Hvordan har treningen vært for dere denne uken? 

Har ikke fått trent i det hele tatt denne uken (pga reise), men hadde iallefall tenkt å trene idag. Har ikke greid å komme meg ut av leiligheten ennå :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, emilie321 skrev:

Har ikke fått trent i det hele tatt denne uken (pga reise), men hadde iallefall tenkt å trene idag. Har ikke greid å komme meg ut av leiligheten ennå :(

 

Håper at du har hatt en fin reise :)!. 

Jeg har heller ikke fått trent noe særlig. Kun i går. Men jeg har samme problemet som deg i dag: Har ikke klart å komme meg ut av leiligheten.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Sånn:). Da ble det en ekstra 5k tur. Jogget 10 km tidligere i uken, og trente styrke to ganger 💪 💪. Akkurat passe.

Har brukt de gamle Adidas-skoene med lite demping. Kan få vondt under foten i hvis jeg løper mye i sko med mye demping. Kjenner litt i knærne av sko med lite demping. Ikke noe seriøst noen av delene, men nok til at jeg passer på å variere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Håper at du har hatt en fin reise :)!. 

Jeg har heller ikke fått trent noe særlig. Kun i går. Men jeg har samme problemet som deg i dag: Har ikke klart å komme meg ut av leiligheten.... 

Ja, jeg hadde en fin reise, møtte også noen hyggelige folk på turen, spesielt en :)

Problemet med å komme seg igang har forverret seg betraktelig etter at jeg sluttet med brintellix, vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette. Er lite fornøyd med meg selv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, emilie321 skrev:

Ja, jeg hadde en fin reise, møtte også noen hyggelige folk på turen, spesielt en :)

Problemet med å komme seg igang har forverret seg betraktelig etter at jeg sluttet med brintellix, vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette. Er lite fornøyd med meg selv nå.

Høres flott ut :). Veldig gøy å reise!. Og det er koselig å komme seg ut blant andre folk som reiser også. Egen stemning i det. Og det gir minner for livet. 

Jeg har ikke kommet meg ut i dag fordi jeg har vært helt deppa nede... Jeg tenker på alle de gangene i fortiden min som jeg har blitt enten dumpet eller avvist av mannfolk, og lurer på hvorfor det har skjedd så utattelig mange ganger. Og så sitter jeg her å psyker meg ned for det. Men samtidig sier jeg til meg selv: "fortid og fortid.. du må legge lokk på det, og starte på nytt". Men enklere sagt enn gjort når jeg føler fortiden min ligger på "vitnemålene" mine. En fyr som jeg har møtt 4 ganger før spurte om å gå tur med meg, men jeg sa nei både i dag og i går: årsak: jeg har 0 tro på at han er oppriktig interessert pga jeg har jo opplevd så mange sånne, og orker det ikke igjen. Men veldig dumt av meg altså.... Fortiden har fortsatt grepet på meg ser jeg.... Vet ikke hvordan du har det , men om du også kan ha sånne negative dager? 

Så i dag er jeg trist pga jeg føler meg ikke bra nok... pga fortiden.... men jeg håper på at jeg klarer å ta meg en løpetur..... før det blir mørkt :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos kiropraktor to ganger denne uken, så har blitt lite trening ja. Ble 1,5 timer * 2 med Yoga. Ellers går jeg jo tur med bikkjene hver dag, rundt 5 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var klar til å erobre tråden, men fikk en tur på treningssenter m mølle og et par apparater  - og en real wake up call. Mine få turer i marka siste mnd har åpenbart vært altfor rolige. På mølle - med tallene svart på hvitt - ble det blytungt - og jeg mener blytungt. Det ble bare med den ene turen, da jeg i etterkant har slitt med vond hals hver morgen/kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Ja, jeg hadde en fin reise, møtte også noen hyggelige folk på turen, spesielt en :)

Problemet med å komme seg igang har forverret seg betraktelig etter at jeg sluttet med brintellix, vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette. Er lite fornøyd med meg selv nå.

Synes du bør snakke med lege om hvordan du har det uten den medisinen. Husk svaret ISW ga deg...

Håper du kommer deg "opp" igjen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Høres flott ut :). Veldig gøy å reise!. Og det er koselig å komme seg ut blant andre folk som reiser også. Egen stemning i det. Og det gir minner for livet. 

Jeg har ikke kommet meg ut i dag fordi jeg har vært helt deppa nede... Jeg tenker på alle de gangene i fortiden min som jeg har blitt enten dumpet eller avvist av mannfolk, og lurer på hvorfor det har skjedd så utattelig mange ganger. Og så sitter jeg her å psyker meg ned for det. Men samtidig sier jeg til meg selv: "fortid og fortid.. du må legge lokk på det, og starte på nytt". Men enklere sagt enn gjort når jeg føler fortiden min ligger på "vitnemålene" mine. En fyr som jeg har møtt 4 ganger før spurte om å gå tur med meg, men jeg sa nei både i dag og i går: årsak: jeg har 0 tro på at han er oppriktig interessert pga jeg har jo opplevd så mange sånne, og orker det ikke igjen. Men veldig dumt av meg altså.... Fortiden har fortsatt grepet på meg ser jeg.... Vet ikke hvordan du har det , men om du også kan ha sånne negative dager? 

Så i dag er jeg trist pga jeg føler meg ikke bra nok... pga fortiden.... men jeg håper på at jeg klarer å ta meg en løpetur..... før det blir mørkt :) 

Har du noen gang snakket med noen om hvordan du har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, cilie skrev:

Har du noen gang snakket med noen om hvordan du har det?

Nei jeg prater ikke med folk ellers om hvordan jeg har det . Men jeg sliter med fortiden min helt tydelig og klart. Jeg fungerer normalt, og later for folk som om alt er okey, men sliter med de følelsene jeg sitter inne med etter fortiden. Men fortid er jo fortid, men allikevel... det er som et "vitnemål" som gnager med meg. Jeg tror dårlig om meg selv pga den. Å bli dumpet og avvist 1000 ganger ... altså etter den fortid jeg har så er det mulig ikke så rart at jeg ikke har troen på at noen vil kunne elske meg lenger.... Jeg vet ikke.... Det som er tyngst er enkelte ting som jeg opplevde som var direkte ydmykende. Men jeg forsøker å være glad og fungere og tenke positivt, men iblant så får jeg bare lyst å grine av det hele av oppgitthet. Og å få ut noen tårer det hjelper godt :) 

Jeg tvang meg selv ut på en løpetur, og det var godt for kropp og sjel, og det hjelper godt på med å dempe ned de oppgitte tankene når de kommer,  så nå har jeg vært ute å trent to ganger denne uken. Og det er jeg fornøyd med :) . Jeg får smøre på med smilet :D

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mina1 skrev:

Nei jeg prater ikke med folk ellers om hvordan jeg har det . Men jeg sliter med fortiden min helt tydelig og klart. Jeg fungerer normalt, og later for folk som om alt er okey, men sliter med de følelsene jeg sitter inne med etter fortiden. Men fortid er jo fortid, men allikevel... det er som et "vitnemål" som gnager med meg. Jeg tror dårlig om meg selv pga den. Å bli dumpet og avvist 1000 ganger ... altså etter den fortid jeg har så er det mulig ikke så rart at jeg ikke har troen på at noen vil kunne elske meg lenger.... Jeg vet ikke.... Det som er tyngst er enkelte ting som jeg opplevde som var direkte ydmykende. Men jeg forsøker å være glad og fungere og tenke positivt, men iblant så får jeg bare lyst å grine av det hele av oppgitthet. Og å få ut noen tårer det hjelper godt :) 

Jeg tvang meg selv ut på en løpetur, og det var godt for kropp og sjel, og det hjelper godt på med å dempe ned de oppgitte tankene når de kommer,  så nå har jeg vært ute å trent to ganger denne uken. Og det er jeg fornøyd med :) . Jeg får smøre på med smilet :D

Så flink du er!!

Jeg tenkte på en profesjonell samtalepartner. Både mtp det du skriver her og i tråden om uføretrygd. Jeg kan vel ikke si at jeg har fått så mye hjelp av det selv, men ville likevel ikke vært foruten den erfaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, cilie skrev:

Så flink du er!!

Jeg tenkte på en profesjonell samtalepartner. Både mtp det du skriver her og i tråden om uføretrygd. Jeg kan vel ikke si at jeg har fått så mye hjelp av det selv, men ville likevel ikke vært foruten den erfaringen.

Takk så mye :)  Jeg forsøker å være flink å fungere og presser meg selv til å klare å gjøre vanlige oppgaver, pluss pleie hobbyer, osv selv om jeg har de følelsene. Det nye er at jeg har klart å begynne å se filmer igjen. Jeg hadde problemer å konsentrere meg om å se en film etter mitt siste brudd. Nå et og et halvt år etter så ser jeg heldigvis filmer igjen, og klarer å konsentrere meg om å se det. Fremsteg faktisk. Høres sikkert rart ut, men det var så mye tanker og følelser som sto i hodet på meg med alt som skjedde at det ble for mye rett og slett. 

Heldigvis så har jeg klart å reise meg litt opp og sammen, men jeg har problemer med troen på meg selv, troen på om noen er ærlige om sine følelser med meg, og så lurer jeg fortsatt på hvorfor jeg skulle oppleve å bli dumpet / avvist...så mange ganger / altså hvorfor jeg ikke var bra nok... Jeg vet ikke svarene på det... og jeg tenker at det kan være noe jeg ikke vet om eller kan for, men jeg må jo slutte å spekulere og legge det bak meg. Og se på alt med blanke ark igjen, men det er ikke lett. For jeg drar jo med meg usikkerheten og troen på at menn er ærlig med meg. 

Også går jeg rundt å lurer på om det er meg selv som er drittsekken siden jeg har blitt dumpet så mange ganger. Men kommer frem til at jeg forsøkte alltid å være hyggelig, så hva er det da?... osv.. Kan spekulere i det uendelige...Jeg er vel hyggeligere i virkeligheten enn jeg er her inne da, og om jeg er uhøflig eller frekk her inne så er det bare å si ifra ;) . Så jeg kan ikke akkurat se at det er personligheten min som gjør at jeg har opplevd det jeg har, jo.... jeg er sart... og har liten tro på meg selv iblant... så det kan føre meg dårlig hen på sin måte sikkert, for folk kan jo utnytte det uten at de vil det eller mener det eller bevisst. 

Nå lager jeg taco :) Nam.. forsøker å ikke tenke så mye å koble av. Er glad for at jeg klarte å tvinge meg ut å trene, for nå føler jeg meg mye bedre. Er noe med lykkehormoner og trening. Jeg leser også litt på nettet om det som profosjonelle skriver om slike situasjoner som jeg har havnet i. Tenkte å bestille en bok for å lese den. Mulig den kan være til hjelp. Treningen min er iallefall til god hjelp!. Så har funnet en medisin!. Men trenger nok flere ;) 

 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på ferie hele uka, så det har ikke blitt noen ordentlige treningsøkter. Vi har imidlertid gått veldig mye (ungene mente det var den mest aktive ferien vi har hatt), og jeg har som regel Endomondoen på 😊

Mandag: ca 4 km gåing i byen + en del inni butikker og museer.

Tirsdag: 14,5 km gåtur i ny by.

Torsdag: 2,5 km gåing + 1,5 time temmelig hard padling i kano

Fredag: 5 km gåing i by

Lørdag: hjemreise og fest om kvelden :P

Søndag: 4 km gåtur i skogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, påskelilje skrev:

Vi har vært på ferie hele uka, så det har ikke blitt noen ordentlige treningsøkter. Vi har imidlertid gått veldig mye (ungene mente det var den mest aktive ferien vi har hatt), og jeg har som regel Endomondoen på 😊

Mandag: ca 4 km gåing i byen + en del inni butikker og museer.

Tirsdag: 14,5 km gåtur i ny by.

Torsdag: 2,5 km gåing + 1,5 time temmelig hard padling i kano

Fredag: 5 km gåing i by

Lørdag: hjemreise og fest om kvelden :P

Søndag: 4 km gåtur i skogen

Ikke så dårlig det, da. Du får bare passe på at ikke løpeformen blir helt borte;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Vi har vært på ferie hele uka, så det har ikke blitt noen ordentlige treningsøkter. Vi har imidlertid gått veldig mye (ungene mente det var den mest aktive ferien vi har hatt), og jeg har som regel Endomondoen på 😊

Mandag: ca 4 km gåing i byen + en del inni butikker og museer.

Tirsdag: 14,5 km gåtur i ny by.

Torsdag: 2,5 km gåing + 1,5 time temmelig hard padling i kano

Fredag: 5 km gåing i by

Lørdag: hjemreise og fest om kvelden :P

Søndag: 4 km gåtur i skogen

Kjempebra trening det :) . Du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mina1 skrev:

Kjempebra trening det :) . Du er flink!

Takk takk! Den kanoturen ble faktisk veldig god trening. Padlet sammen med attenåringen, og han er veldig sterk. Jeg hadde nok bedre teknikk men var svakere - sammen ble det veldig bra! Var helt gjennomvåt av svette etter halvannen time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gargamel skrev:

Ikke så dårlig det, da. Du får bare passe på at ikke løpeformen blir helt borte;)

Nei, nå må jeg ut og løpe igjen! Får prøve en tur i ettermiddag, tenkte jeg, Fint vær her i dag!

Sykler du om vinteren? Det var bare 3 grader her i morges, så jeg tok bilen. Blir litt pingle når det er så kaldt, både pga kulda og fordi jeg er redd det er glatt. Så lenge det ikke er glatt, burde jeg jo egentlig sykle da. Kan jo ha stillongs under treningsbuksa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, påskelilje skrev:

Nei, nå må jeg ut og løpe igjen! Får prøve en tur i ettermiddag, tenkte jeg, Fint vær her i dag!

Sykler du om vinteren? Det var bare 3 grader her i morges, så jeg tok bilen. Blir litt pingle når det er så kaldt, både pga kulda og fordi jeg er redd det er glatt. Så lenge det ikke er glatt, burde jeg jo egentlig sykle da. Kan jo ha stillongs under treningsbuksa?

Ja, jeg har en vintersykkel med piggdekk, men er veldig flink til å finne unnskyldninger for å la være. Det er så mye mindre fristende når det er mørkt og kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...