Gå til innhold

Trene ute i dårlig vær...


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

For meg er det veldig vanskelig. Tenker på å ha meg en fin treningsøkt i dag, men det regner i ett. Har ikke regntøy i hus heller. Men tåler jeg å bli våt? hehe ;) . Dette er noe som skjer hver senhøst og vinter, og jeg faller ut av det og stopper å trene i flere måneder. Dette må ikke skje igjen. Hvordan er det med dere , og værforhold og trening? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Det er ikke så farlig med regn hvis det ikke er veldig kaldt samtidig. (Det er dog fristende å utsette det hvis man kan) . Man blir uansett svett så regnklær er meningsløst. Tynn ull under pluss lett lue, kanskje?

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mina1 skrev:

For meg er det veldig vanskelig. Tenker på å ha meg en fin treningsøkt i dag, men det regner i ett. Har ikke regntøy i hus heller. Men tåler jeg å bli våt? hehe ;) . Dette er noe som skjer hver senhøst og vinter, og jeg faller ut av det og stopper å trene i flere måneder. Dette må ikke skje igjen. Hvordan er det med dere , og værforhold og trening? 

Nei, har jeg først bestemt meg for å trene spiller været liten (men dot - en liten)  rolle. Det er jo bare de første fem minuttene man bryr seg om at det er vått eller kaldt. Har man først fått varmen gjør ikke litt regn noen ting.

 

Men jeg skal trene på treningssenter i dag  ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xtra skrev:

Nei, har jeg først bestemt meg for å trene spiller været liten (men dot - en liten)  rolle. Det er jo bare de første fem minuttene man bryr seg om at det er vått eller kaldt. Har man først fått varmen gjør ikke litt regn noen ting.

 

Men jeg skal trene på treningssenter i dag  ;) 

 

Jeg skal forsøke å trene tross at jeg må løpe i regnet. Skal forsøke det... Jeg kommer til å bli klissvåt, men allikevel en liten treningstur er bare sunt for kropp og sjel ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her som for @Xtra - Været spiller liten rolle for trening, men du må passe på at ekstremitetene ikke blir kalde.

Jeg løper feks med shorts nesten hele vinteren, men bruker knevarmere. På hodet bruker jeg pannebånd, da blir ikke ørene kalde, samtidig som du slipper ut overskuddsvarme. Hansker bruker jeg på ekstra kalde dager. Bruker overtrekksjakke og bukse om det regner, for våte armer og bein blir fort kalde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel uansett dusje når du kommer hjem? Klær tørker, og så vidt meg bekjent er huden relativt vanntett ;) Jeg har hunder så her spiller det ingen rolle hvordan vær det er, ut må jeg uansett. Vært to timer i skogen i dag, også blir det vel en liten tur etterpå også. Ble både våt og kald, men etter en varm dusj var det godt å slappe av litt på sofaen. Dusjen og sofaen hadde ikke vært like god om jeg ikke først hadde blitt våt og kald ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Trine skrev:

Du skal vel uansett dusje når du kommer hjem? Klær tørker, og så vidt meg bekjent er huden relativt vanntett ;) Jeg har hunder så her spiller det ingen rolle hvordan vær det er, ut må jeg uansett. Vært to timer i skogen i dag, også blir det vel en liten tur etterpå også. Ble både våt og kald, men etter en varm dusj var det godt å slappe av litt på sofaen. Dusjen og sofaen hadde ikke vært like god om jeg ikke først hadde blitt våt og kald ;)

Jeg har vært å trent nå ;) . Kom helt våt hjem, men det gikk fint :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Caprioli skrev:

Samme her som for @Xtra - Været spiller liten rolle for trening, men du må passe på at ekstremitetene ikke blir kalde.

Jeg løper feks med shorts nesten hele vinteren, men bruker knevarmere. På hodet bruker jeg pannebånd, da blir ikke ørene kalde, samtidig som du slipper ut overskuddsvarme. Hansker bruker jeg på ekstra kalde dager. Bruker overtrekksjakke og bukse om det regner, for våte armer og bein blir fort kalde.

Jeg skal kjøpe et pannebånd ... smart tips.. Takk for tipset :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å løpe i øsende regn, men det er ytterst sjelden det stopper meg likevel. Sterk vind kan også være en utfordring. Jeg har en god vannavstøtende jakke fra løplabbet, og også et par bukser som funker OK. Våt blir man uansett, men som andre sier er cluet å unngå å fryse. Det jeg liker minst er å bli klissvåt på føttene, så hvis det regner så mye at vannet blir liggende på veien og det sier svupp for hvert steg og skoene blir tunge, er det ikke spesielt behagelig.

Er det altfor ille, blir det tredemølla i kjellerstua i stedet, men det er fryktelig kjedelig og kun en nødløsning, selv om jeg kan se på TV samtidig.

Jeg løper også saktere på tredemølle enn ute, får liksom ikke med meg beina.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker selvsagt at det ikke regner, men hvis jeg har bestemt meg for å løpe en dag, og det aldri slutter å regne, så løper jeg likevel. Har da ulltrøye under, og løpejakke utenpå. Har lang bukse og gjerne ullsokker i joggeskoene. Blir våt, men ikke kald. Går helt fint. Har tynn lue eller pannebånd. Da gjør det ikke noe om det regner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2017 den 17.50, Babette skrev:

Jeg liker ikke å løpe i øsende regn, men det er ytterst sjelden det stopper meg likevel. Sterk vind kan også være en utfordring. Jeg har en god vannavstøtende jakke fra løplabbet, og også et par bukser som funker OK. Våt blir man uansett, men som andre sier er cluet å unngå å fryse. Det jeg liker minst er å bli klissvåt på føttene, så hvis det regner så mye at vannet blir liggende på veien og det sier svupp for hvert steg og skoene blir tunge, er det ikke spesielt behagelig.

Er det altfor ille, blir det tredemølla i kjellerstua i stedet, men det er fryktelig kjedelig og kun en nødløsning, selv om jeg kan se på TV samtidig.

Jeg løper også saktere på tredemølle enn ute, får liksom ikke med meg beina.

 

Jeg har det på samme måte. Liker ikke å løpe hvis det striregner ute . Litt regn i luften går bra. I går regnet det veldig så jeg orket ikke å løpe i det været. Men jeg forsøker å trene to ganger i uken fast. Jeg går jo til butikker osv men teller ikke det med som trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...