Gå til innhold

Ødelagt av abilify


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Hehe ja mannen min var etter meg hele tiden "Nå gjør du det igjen, nå gjør du det igjen" hele tiden. Jeg prøvde å la være men klarte det ikke, det bare skjedde. Og jeg la meg sju om kvelden og sov til elleve tolv dagen etter, uff! 

Jeg sov minimalt på trilafon, men nå har jeg gått på 600 mg nozinan (døgndose) uten å sove mer enn noen få timer også da. Ja, jeg gjorde det også uten å tenke over det. Heldigvis så gikk det over da jeg gikk over på abilify.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg kan ikke forholde meg til annet enn det som står oppført i felleskatalogen og der står det oppført som en mindre vanlig bivirkning. Ikke ufattelig sjelden.

Men! Jeg synes det høres veldig rart ut at det er mange (ref fb grupper) som har denne rykningen i lillefingeren. Og alle i venstre. Nesten så jeg ikke tror det gitt.

Søk opp gruppa schizoaffective på fb og les innlegget selv, jeg kan gi link eller print screen

Anonymkode: c9bf2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg sov minimalt på trilafon, men nå har jeg gått på 600 mg nozinan (døgndose) uten å sove mer enn noen få timer også da. Ja, jeg gjorde det også uten å tenke over det. Heldigvis så gikk det over da jeg gikk over på abilify.

Jeg fikk en veldig høy dose hver tiende dag, var for å si det mildt helt vekke. Godt du klarer deg fint på abilify da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk opp gruppa schizoaffective på fb og les innlegget selv, jeg kan gi link eller print screen

Anonymkode: c9bf2...62a

Igår kl 21.38 på denne gruppa 

 

Schizoaffective disorder med over 4000 medlemmer

Anonymkode: c9bf2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ColaZero skrev:

Enig.

Ja dere trodde jeg "spilte" syk rett før jeg ble lagt inn med psykose og hallusinerte demoner

så mye peil har du issomethingwrong

Anonymkode: c9bf2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

aldri vært hos nevrolog, er det noe å vinne der?

Anonymkode: c9bf2...62a

Bruker du andre medisiner enn abilify? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske sært å bruke ordet "ødelagt" om en finger som skjelver.

Anonymkode: f0f12...803

Jeg skjelver og har ufrivillige bevegelser

folk legger merke til det

skulle aldri rørt antipsykotika 

psykose eller ikke

Anonymkode: c9bf2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk opp gruppa schizoaffective på fb og les innlegget selv, jeg kan gi link eller print screen

Anonymkode: c9bf2...62a

Neida, du behøver ikke det. Jeg tror på at flere sier det. Men jeg tror ikke det er helt sant at flere har rykninger i venstre lillefinger. Det blir litt sånn at man henger seg på i en diskusjon og alle er enige. Og sier at de har opplevd det samme. Uten at de har det. Hauser opp stemningen for å si det sånn. Men det er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske sært å bruke ordet "ødelagt" om en finger som skjelver.

Anonymkode: f0f12...803

Den skjelver ikke, den beveger seg opp og ned og jeg blir kjempesliten

men skjelvinger har jeg og

men klager ikke

men folk rundt meg klager

Anonymkode: c9bf2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjelver og har ufrivillige bevegelser

folk legger merke til det

skulle aldri rørt antipsykotika 

psykose eller ikke

Anonymkode: c9bf2...62a

Jeg synes også du burde oppsøke nevrolog siden du opplever dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ColaZero skrev:

Neida, du behøver ikke det. Jeg tror på at flere sier det. Men jeg tror ikke det er helt sant at flere har rykninger i venstre lillefinger. Det blir litt sånn at man henger seg på i en diskusjon og alle er enige. Og sier at de har opplevd det samme. Uten at de har det. Hauser opp stemningen for å si det sånn. Men det er min mening.

Det er langemann 

Anonymkode: c9bf2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litium

Anonymkode: c9bf2...62a

Er du innlagt nå? Jeg synes uansett du skal fortsette å drøfte dette med den psykiateren som behandler deg. Du vet jo at du trenger medisiner for å holde deg friskest mulig, men samtidig er det viktig at du og psykiateren jevnlig vurderer både virkninger og bivirkninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Er du innlagt nå? Jeg synes uansett du skal fortsette å drøfte dette med den psykiateren som behandler deg. Du vet jo at du trenger medisiner for å holde deg friskest mulig, men samtidig er det viktig at du og psykiateren jevnlig vurderer både virkninger og bivirkninger. 

Nei jeg er i utlandet hos min kjære, er helt stabil med disse dosene, men skal be om å komme til nevrolog når jeg er i Norge

Anonymkode: c9bf2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ColaZero skrev:

Jeg synes også du burde oppsøke nevrolog siden du opplever dette.

God ide

Anonymkode: c9bf2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er langemann 

Anonymkode: c9bf2...62a

Og alle har det i langemann? Eller er det noen som har det i langemann og noen i lillefinger, men alle på venstre hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ColaZero skrev:

Og alle har det i langemann? Eller er det noen som har det i langemann og noen i lillefinger, men alle på venstre hånd?

Vendte hånd, fikk inntrykk av at de hadde fingre som skjelver og ikke helt samme greie som meg

Anonymkode: c9bf2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg er i utlandet hos min kjære, er helt stabil med disse dosene, men skal be om å komme til nevrolog når jeg er i Norge

Anonymkode: c9bf2...62a

Prøv å ta godt vare på deg selv. Ta medisinene, vær forsiktig med alkohol og sørg for tilstrekkelig med søvn:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vendte hånd, fikk inntrykk av at de hadde fingre som skjelver og ikke helt samme greie som meg

Anonymkode: c9bf2...62a

Ok, forstår. Henger meg med på det Frosken sier om å holde seg friskest mulig og diskutere virkning/bivirkning med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...