Gå til innhold

Vurderer å trekke meg ut fra forumet.. er jeg en dramaqueen her inne?


Gjest Mina1

Er jeg en dramaqueen på forumet?   

31 stemmer

  1. 1. Er jeg en dramaqueen på forumet?

    • Ja
      20
    • Nei
      11
  2. 2. Er jeg uhøflig / plagsom i det jeg skriver for deg?

    • Ja
      8
    • Nei
      23


Anbefalte innlegg

1 time siden, stjernestøv skrev:

Tusen takk for fine ord, det er godt å vite at noen forstår meg :) 

Ja det er viktig å respektere hverandre som man er, jeg respekterer deg også :) 

Takk for flotte ord :) . Ja jeg forstår deg og helt enig: viktig å respektere hveandre. 

1 time siden, Gargamel skrev:

Er ikke Dramaqueen et skjellsord? Skal vi virkelig diskutere hvilke skjellsord som passer til hvem?

Jeg ser på ordet dramaqueen som et skjellsord og dette innlegget kom ikke uten en grunn. Nei , jeg står fast i at det blir galt å kalle meg dramaqueen :).  Tror du forstår hva jeg mener. 

1 time siden, frosken skrev:

Jeg tenker at det skal vi jo vanligvis ikke gjøre, men ut i fra trådstarters egen overskrift, så virker det relevant å svare henne slik Trine gjør. 

Skal jeg kalle deg for drama-king eller Trine for dramaqueen ? Så dere blir ikke fornærmet om jeg kaller dere det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Mina1 skrev:

Skal jeg kalle deg for drama-king eller Trine for dramaqueen ? Så dere blir ikke fornærmet om jeg kaller dere det? 

Det kan du gjerne gjøre for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Eva Sofie skrev:

 

Du sier du er nærtagende for hva andre sier og mener om deg. Med det som utgangspunkt tror jeg du gjorde noe svært uheldig med å opprette denne avstemningen.

Du gnagde og gnagde på eksen din tidligere og all ære til deg som ikke lenger gjør dette, men jeg synes du nå har funnet et annet emne å gnage på: Er jeg en dramawueen... Du skriver mye det samme om og om igjen i de ulike svarene du gir i denne tråden, f.eks. at du føler deg såret av en som kalte deg dramaqueen og alle argumentene du finner for at du ikke er det.

Nei dette betyr ikke mye for meg. Jeg er fortsatt sårbar over hvordan eksen forlot meg. Men jeg har funnet tiltak for å ikke fokusere på det med å kutte ut å surfe han opp.. Og forstår at alle ikke liker meg. Noen mennesker verken ønsker å forstå eller liker meg. Og det går helt greit. Slik er livet. 

Jeg synes bare at enkelte ord brukt mot andre er frekke. Jeg bryr meg ikke om du synes denne tråden er teit. Og jeg gnager ikke på dette. Jeg hater drama. Men jeg tar opp ting dersom jeg synes folk er frekke. Det er hva jeg gjorde. Dere får bare fortsette å skrive. Jeg gidder ikke å si noe mer annet enn at jeg synes at det er frekt å gi meg et slikt kallenavn. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mina1 skrev:

Nei dette betyr ikke mye for meg. Jeg er fortsatt sårbar over hvordan eksen forlot meg. Men jeg har funnet tiltak for å ikke fokusere på det med å kutte ut å surfe han opp.. Og forstår at alle ikke liker meg. Noen mennesker verken ønsker å forstå eller liker meg. Og det går helt greit. Slik er livet. 

Jeg synes bare at enkelte ord brukt mot andre er frekke. Jeg bryr meg ikke om du synes denne tråden er teit. Og jeg gnager ikke på dette. Jeg hater drama. Men jeg tar opp ting dersom jeg synes folk er frekke. Det er hva jeg gjorde. Dere får bare fortsette å skrive. Jeg gidder ikke å si noe mer annet enn at jeg synes at det er frekt å gi meg et slikt kallenavn. 

At man kanskje synes du gnager på ting, hausser opp ting, og er et snev av dramaqueen, har ingen ting med å like/ikke like å gjøre.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Er ikke Dramaqueen et skjellsord? Skal vi virkelig diskutere hvilke skjellsord som passer til hvem?

Jeg tenker at dramaqueen ikke er et skjellsord, men en passende forklaring på enkelte mennesker. Man velger jo selv hvordan man vil oppfatte ord. Jeg blir ikke fornærmet om noen spinner rundt eller har munndiaré og noen andre sier "Har du adhd eller???" Hadde jeg blåst ting ut av proposjoner hadde jeg heller ikke blitt fornærmet om noen kalte meg dramaqueen. Og når noen spør rett ut så regner jeg med at de vil ha et ærlig svar. Det hender jeg spør folk om de syns jeg er vanskelig, da forventer jeg at de sier ja dersom de faktisk syns jeg er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Mina1 skrev:

Skal jeg kalle deg for drama-king eller Trine for dramaqueen ? Så dere blir ikke fornærmet om jeg kaller dere det? 

Enig med Frosken, om du vil kalle meg dramaqueen så gjør du det. Jeg blir ikke fornærmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Så dere blir ikke fornærmet om jeg kaller dere det? 

Har du tenkt på at jo mer styr du lager over å bli kalt dramaqueen, desto mer befester du inntrykket av å være akkurat det, hos de som fra før tenker i de baner?  

Det er ingen objektiv sannhet som bestemmer hva som er normal reaksjon og hva som er dramaqueen-fakter.  Det kommer an på hva saken gjelder, om det er en engangsreaksjon eller "normalen", hvem som bedømmer det - altså synsing.  Hvis man er aktiv på et nettforum, vil man før eller senere irritere noen, bli misforstått, mistolket osv.  Det er uunngåelig når kommunikasjonen foregår skriftlig.  Dessuten finnes det reell uenighet, det er ingenting galt med det.

Jeg og mange av de andre her har blitt kalt diverse ting opptil flere ganger.  Hvis det er misforståelser som ligger bak, kan det noen ganger oppklares - men andre ganger hjelper det ikke, det blir bare verre, enten fordi det er vanskelig å forklare og / eller fordi leseren ikke vil tolke ting slik en selv gjør, uansett.  Trøsten er at de som kjenner en, som regel vil se at hensikten var god, det kom bare litt feil ut - eller at det er den annen part som er vrang.  Det nytter ikke å bli fornærmet over sånt.  Og snart er det noe annet som får oppmerksomheten. 

Den beste måten du kan overbevise om at du ikke er noen dramaqueen nå, er gjennom å la saken ligge.  Show, don't tell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, laban skrev:

Har du tenkt på at jo mer styr du lager over å bli kalt dramaqueen, desto mer befester du inntrykket av å være akkurat det, hos de som fra før tenker i de baner?  

Det er ingen objektiv sannhet som bestemmer hva som er normal reaksjon og hva som er dramaqueen-fakter.  Det kommer an på hva saken gjelder, om det er en engangsreaksjon eller "normalen", hvem som bedømmer det - altså synsing.  Hvis man er aktiv på et nettforum, vil man før eller senere irritere noen, bli misforstått, mistolket osv.  Det er uunngåelig når kommunikasjonen foregår skriftlig.  Dessuten finnes det reell uenighet, det er ingenting galt med det.

Jeg og mange av de andre her har blitt kalt diverse ting opptil flere ganger.  Hvis det er misforståelser som ligger bak, kan det noen ganger oppklares - men andre ganger hjelper det ikke, det blir bare verre, enten fordi det er vanskelig å forklare og / eller fordi leseren ikke vil tolke ting slik en selv gjør, uansett.  Trøsten er at de som kjenner en, som regel vil se at hensikten var god, det kom bare litt feil ut - eller at det er den annen part som er vrang.  Det nytter ikke å bli fornærmet over sånt.  Og snart er det noe annet som får oppmerksomheten. 

Den beste måten du kan overbevise om at du ikke er noen dramaqueen nå, er gjennom å la saken ligge.  Show, don't tell.

Årsaken til at jeg laget nummer av det er at jeg fortsatt har det vondt anngående det som skjedde med eksen. Jeg har lett for å dvele over alt jeg kunne gjort anderledes.. Jeg kjenner en tristhet over det ennå.  Men når en person ikke vil forstå eller prate ut så blir det sånn, og den situasjonen var feil i utgangspunktet med tanken på at jeg taklet ikke at han møtte eksen sin alene på den måten. Det ble jo feil. Så jeg trøster meg med det selv om jeg kunne ønske at han viste å ville kommunisere en verdigere slutt med meg siden han ikke var forelsket i meg lenger. Jeg kjenner meg ikke sterk eller med godt mot etter dette, men jeg forsøker å skyve alt bort nå. 

Men jeg er derfor ganske sårbar, forstå det... Jeg surfer han ikke opp lenger, men er veldig å dvele på alt. hva er jeg? hvem er jeg? kunne jeg gjort noe anderledes... og da er man litt hårsår dersom noen andre kommer med en noe uheldig kommentar. 

Dette var bare en forklaring: håper folk kan vise hensyn til det at jeg er litt hårsår og sårbar, og jeg ønsker ikke å havne tilbake der jeg var.  Jeg har hatt det forferdelig vondt. Jeg har ikke etterforsket noe som helst om den saken siden torsdag. Altså jeg var jo nyskjerrig på hvorfor alt ble som det ble og surfet han opp daglig... Men jeg kjenner at jeg har det bedre etter å ha sluttet med det. Mye bedre!! . Men samtidig så kjenner jeg som sagt på at jeg ikke er helt frisk ennå. Jeg er svært hårsår pga situasjoen min. Men jeg må forsøke å slutte å være det. Jeg må akseptere meg selv for den jeg er, og de som vil forstå meg vil gjøre det, men de som ikke vil må jo få mene alt annet om meg. 

Det er viktig for meg å komme over det som har vært, og bli sterkere igjen. Det gjør ingenting bra i å bli sittende å hate seg selv og dvele. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Trine skrev:

Enig med Frosken, om du vil kalle meg dramaqueen så gjør du det. Jeg blir ikke fornærmet.

Noen kan oppfatte slike ord som fornærmelse. Vi er alle ulike. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det mange ting jeg hadde opplevd som verre å bli kalt for enn dramaqueen. Men kanskje det er mer sårende når noen kaller meg for noe jeg egentlig kjenner meg litt igjen i og prøver å ikke være. Husker på jobb så prøvde jeg så hardt å fremstå som rolig og fattet og likte derfor ikke om noen påpekte at jeg virka så " stressa". Eller sa :" ro deg ned". Det ble et sårt punkt for meg. 

Anonymkode: 42c6e...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det mange ting jeg hadde opplevd som verre å bli kalt for enn dramaqueen. Men kanskje det er mer sårende når noen kaller meg for noe jeg egentlig kjenner meg litt igjen i og prøver å ikke være. Husker på jobb så prøvde jeg så hardt å fremstå som rolig og fattet og likte derfor ikke om noen påpekte at jeg virka så " stressa". Eller sa :" ro deg ned". Det ble et sårt punkt for meg. 

Anonymkode: 42c6e...752

Ja og vi kan alle bli såret for ulike ting. Jeg er sårbar akkurat nå, og da blir det sånn. Men jeg skal forsøke å bli sterkere og røffere. ;) . 

Det spørs måten de sier det på. Ser jo at noen mennesker her inne har en tendens til å prate på en måte som gjør meg rolig og avslappet, mens noen kan si en kommentar som er litt sår å få tiltross for at dette bare er er et forum. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke forstår hvorfor du opprettet denne spørreundersøkelsen når du skriver: "Jeg er svært hårsår pga situasjoen min. Men jeg må forsøke å slutte å være det. Jeg må akseptere meg selv for den jeg er, og de som vil forstå meg vil gjøre det, men de som ikke vil må jo få mene alt annet om meg."

Du skriver du er hårsår for at andre ikke er enig med deg - om jeg forstår deg rett. Hva annet forventer du ved å lage denne spørreundersøkelsen? Når du lager en slik spørreundersøkelse inviterer du til å bli motsagt og om du er hårsår burde du ha tenkt deg om en ekstra gang før du klikket på Send-knappen. Du har selv invitert til dette.

Du vil nok si nå at jeg ikke liker deg, men da vil jeg minne om å skille sak og person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

At man kanskje synes du gnager på ting, hausser opp ting, og er et snev av dramaqueen, har ingen ting med å like/ikke like å gjøre.

Det er min oppfattelse av det. Altså vi oppfatter ting forskjellig. Går jeg på jobben i dag og kaller sjefen min for dramaqueen kommer jeg til å få høre det så deg "synger" i ørene mine ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mina1 skrev:

Noen kan oppfatte slike ord som fornærmelse. Vi er alle ulike. 

 

Jada, men når du oppretter en tråd fordi noen poengterte at du hadde skrevet noe dumt og du lurer på om du skal trekke deg ut av forumet pga det, og du deretter lager en avstemming for hvorvidt du er dramaqueen eller ikke, fordi noen kalte deg det, da syns ihvertfall jeg at du gjør et stort nummer ut av ingenting. Og jeg kommer ikke på noe bedre forklarende ord enn dramaqueen da. Og jeg tenker at om man har sider ved seg selv som man ikke liker så jobber man med å endre dem eller beskytter seg selv såpass at man ikke havner i situasjoner hvor disse siden blir fremhevet. Alternativt så aksepterer man at det er sånn man er, og da må man lære seg å håndtere at andre påpeker det. Det er ikke så lett, men du kan jo øve deg nå, på å gi faen i hva folk skulle mene om deg. Og kanskje også øve deg på å tenke at det er veldig stor forskjell på å mene at man overreagerer på noe og det å ikke like personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Trine skrev:

Jada, men når du oppretter en tråd fordi noen poengterte at du hadde skrevet noe dumt og du lurer på om du skal trekke deg ut av forumet pga det, og du deretter lager en avstemming for hvorvidt du er dramaqueen eller ikke, fordi noen kalte deg det, da syns ihvertfall jeg at du gjør et stort nummer ut av ingenting. Og jeg kommer ikke på noe bedre forklarende ord enn dramaqueen da. Og jeg tenker at om man har sider ved seg selv som man ikke liker så jobber man med å endre dem eller beskytter seg selv såpass at man ikke havner i situasjoner hvor disse siden blir fremhevet. Alternativt så aksepterer man at det er sånn man er, og da må man lære seg å håndtere at andre påpeker det. Det er ikke så lett, men du kan jo øve deg nå, på å gi faen i hva folk skulle mene om deg. Og kanskje også øve deg på å tenke at det er veldig stor forskjell på å mene at man overreagerer på noe og det å ikke like personen.

Jeg er ikke en dramaqueen etter min mening. Og 60 prosent er enig med meg i det her inne. Men etter min mening så vil jeg si at colazero og du er dramaqueen. Det er gjerne noe jeg mener dere bør jobbe med. Og nå sier jeg min personlige mening om mitt inntrykk av deg og colazero. Pleier ikke å slenge slike ord ut. Men nå sier jeg sannheten om hva jeg mener. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg er ikke en dramaqueen etter min mening. Og 60 prosent er enig med meg i det her inne. Men etter min mening så vil jeg si at colazero og du er dramaqueen. Det er gjerne noe jeg mener dere bør jobbe med. Og nå sier jeg min personlige mening om mitt inntrykk av deg og colazero. Pleier ikke å slenge slike ord ut. Men nå sier jeg sannheten om hva jeg mener. 

Jeg hadde ikke tenkt å stemme, fordi jeg synes dette var uklokt og lite gjennomtenkt av deg å sette opp denne undersøkelsen.

Jeg stemte likevel nå. Stemte for dramaqueen og stemte for at du ikke plager meg. Beklager, Mina. Du lager virkelig storm i et vannglass ved først å hause opp tilbakemeldingen du fikk i den tråden som ble slettet, og så lage denne tråden.

Lytt til Laban, Eva Sofie, Trine, Frosken og flere her. Ser du ikke at vi svarer deg som vi gjør fordi vi ser at du vikler deg inn i en labyrint av forklaringer og bortforklaringer, som ikke tjener deg noe godt i det hele tatt? Vi ønsker at du skal ha det godt med deg selv, og ikke føle deg tråkket på og beskyldt for ting. Men da må du ta til deg de rådene vi har sagt for hvordan det virker på andre når du kommuniserer på den måten du gjør. Og så er det jo bare et velment råd å prøve å unngå og svare igjen på bagateller og uhøflige ting.

Jeg liker deg, og vil ha deg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg hadde ikke tenkt å stemme, fordi jeg synes dette var uklokt og lite gjennomtenkt av deg å sette opp denne undersøkelsen.

Jeg stemte likevel nå. Stemte for dramaqueen og stemte for at du ikke plager meg. Beklager, Mina. Du lager virkelig storm i et vannglass ved først å hause opp tilbakemeldingen du fikk i den tråden som ble slettet, og så lage denne tråden.

Lytt til Laban, Eva Sofie, Trine, Frosken og flere her. Ser du ikke at vi svarer deg som vi gjør fordi vi ser at du vikler deg inn i en labyrint av forklaringer og bortforklaringer, som ikke tjener deg noe godt i det hele tatt? Vi ønsker at du skal ha det godt med deg selv, og ikke føle deg tråkket på og beskyldt for ting. Men da må du ta til deg de rådene vi har sagt for hvordan det virker på andre når du kommuniserer på den måten du gjør. Og så er det jo bare et velment råd å prøve å unngå og svare igjen på bagateller og uhøflige ting.

Jeg liker deg, og vil ha deg her!

Dermed trekket jeg meg fra forumet. For jeg føler meg ikke vel med å få det ordet på meg. Jeg sa bare min egen mening om situasjonen på lik måte som de andre gjør. Trekker meg unna for jeg føler meg ikke vel i slike settinger der folk kan si noe sånnt. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg er ikke en dramaqueen etter min mening. Og 60 prosent er enig med meg i det her inne. Men etter min mening så vil jeg si at colazero og du er dramaqueen. Det er gjerne noe jeg mener dere bør jobbe med. Og nå sier jeg min personlige mening om mitt inntrykk av deg og colazero. Pleier ikke å slenge slike ord ut. Men nå sier jeg sannheten om hva jeg mener. 

Tror nok mange her inne er enig med CZ og Trine, uten at jeg har tenkt å innlede noen meningsmåling. Det virker bare dumt å rekke tunge tilbake. Styret du opprettholder nå forsterker bare inntrykket.

 

For ordens skyld - det betyr på ingen måte at det ikke er plass til deg her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mina1 skrev:

Dermed trekket jeg meg fra forumet. For jeg føler meg ikke vel med å få det ordet på meg. Jeg sa bare min egen mening om situasjonen på lik måte som de andre gjør. Trekker meg unna for jeg føler meg ikke vel i slike settinger der folk kan si noe sånnt. 

Du er med andre ord ikke ute etter tilbakemeldinger eller råd, du søker kun støtte. Lykke til.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...