Gå til innhold

Intuisjonen gir korte svar.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Jeg blir både oppgitt og trist. Oppgitt over alle disse merkelig trådene du starter, likte trådene dine bedre når du gikk på medisin. Trist over hva du utsetter deg selv for når du kutter ut medisiner og for at du ikke klarer å se hva alle andre ser.

Når det er sagt så forstår jeg at du ønsker å klare deg selv, tror de fleste ønsker det. Psykiatere har god peiling på medisin og tror nok hvis du hadde vært mer samarbeidsvillig på det punktet så kunne du og psykiater funnet medisiner du kunne ha levd greit på, men da nytter det ikke å slutte i hytt og pine. Min erfaring med psykiatere er at de er flinke på å forklare virkning av medisin og at de ikke propper i deg medisin for moro skyld. I utgangspunktet ville du ikke ha vært hos en psykiater hvis du ikke trenger medisinsk vurdering. 

 

Anonymkode: 31587...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Kayia skrev:

Skjønner godt at samboeren din blir lei.

Syns ellers du bør fortelle psykiateren din at også sønnen din sliter med å sove og at dere sitter oppe om natten og ser serier sammen. Du insisterer alltid på at livet hos dere er som hos andre, men det du beskriver hee og ellers er ikke et vanlig liv, og det høres ikke ut som samboeren eller sønnen din har det særlig bra heller. 

Nei vi har alltid vært litt spesielle her i huset, alle sammen. Og min sønn tar noen sterke medisiner mot akne nå, lurer på om det er derfor han ikke får sove. Sa til psykiateren i dag at vi så på serier sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Neivel, dette gidder jeg ikke mer å diskutere. 

Forstår meg ikke på deg. Fornuftige råd fra fornuftige personer som i denne tråden nekter du å høre på, men alle mulige bizzarre idéer fra div. konspirasjonsnettsider og bøker og filmer sluker du rått.

Anonymkode: 37439...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er noe annet denne gangen, er fast bestemt på å klare dette. Det er meningen jeg skal være sånn. 

Akkurat det har du sagt hver eneste gang du har trappet ned på medisiner. Alikevel ender det med at du starter på medisiner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forstår meg ikke på deg. Fornuftige råd fra fornuftige personer som i denne tråden nekter du å høre på, men alle mulige bizzarre idéer fra div. konspirasjonsnettsider og bøker og filmer sluker du rått.

Anonymkode: 37439...d4f

Ja det er til å bli sint av, ikke sant? 

Jo jeg hører på folk her, men har mine meninger og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Akkurat det har du sagt hver eneste gang du har trappet ned på medisiner. Alikevel ender det med at du starter på medisiner igjen.

Skal heller ligge i sengen hele dagen før jeg starter på medisiner igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er noe annet denne gangen, er fast bestemt på å klare dette. Det er meningen jeg skal være sånn. 

Er man syk så er man syk, man kan ikke bare bestemme seg for at man er frisk så skjer det.

Anonymkode: 31587...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei vi har alltid vært litt spesielle her i huset, alle sammen. Og min sønn tar noen sterke medisiner mot akne nå, lurer på om det er derfor han ikke får sove. Sa til psykiateren i dag at vi så på serier sammen.

Bortforklaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Skal heller ligge i sengen hele dagen før jeg starter på medisiner igjen...

Ligge i senga og være redd? Gå glipp av oppveksten til barnebarnet som betyr så mye for deg? Bare fordi du heller vil oppleve ånder og demoner, eller hva det nå er du opplever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir både oppgitt og trist. Oppgitt over alle disse merkelig trådene du starter, likte trådene dine bedre når du gikk på medisin. Trist over hva du utsetter deg selv for når du kutter ut medisiner og for at du ikke klarer å se hva alle andre ser.

Når det er sagt så forstår jeg at du ønsker å klare deg selv, tror de fleste ønsker det. Psykiatere har god peiling på medisin og tror nok hvis du hadde vært mer samarbeidsvillig på det punktet så kunne du og psykiater funnet medisiner du kunne ha levd greit på, men da nytter det ikke å slutte i hytt og pine. Min erfaring med psykiatere er at de er flinke på å forklare virkning av medisin og at de ikke propper i deg medisin for moro skyld. I utgangspunktet ville du ikke ha vært hos en psykiater hvis du ikke trenger medisinsk vurdering. 

 

Anonymkode: 31587...749

Ja jeg ønsker å klare meg selv. De tar ikke hensyn til bivirkninger har jeg merket, alt er på meg. Det er ikke det, har hatt mye mindre vondt i kroppen på lav dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man syk så er man syk, man kan ikke bare bestemme seg for at man er frisk så skjer det.

Anonymkode: 31587...749

Jo man kan visst det. Må bare klare det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kayia skrev:

Bortforklaringer. 

Hæ? Vi har alltid vært spesielle her, det er sant. Vi er ingen vanlig familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er til å bli sint av, ikke sant? 

Jo jeg hører på folk her, men har mine meninger og. 

Nei, ikke sint, men forstår ikke hvorfor du konsekvent ønsker å ødelegge for deg selv.

Anonymkode: 37439...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Trine skrev:

Ligge i senga og være redd? Gå glipp av oppveksten til barnebarnet som betyr så mye for deg? Bare fordi du heller vil oppleve ånder og demoner, eller hva det nå er du opplever?

Ok. Det ga meg noe å tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke sint, men forstår ikke hvorfor du konsekvent ønsker å ødelegge for deg selv.

Anonymkode: 37439...d4f

Ønsker ikke å ødelegge for meg selv, ønsker å være meg selv igjen. Har ikke vært det på mange år pga av og på medisiner, nå vil jeg være meg igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hæ? Vi har alltid vært spesielle her, det er sant. Vi er ingen vanlig familie. 

Det er ingenting galt i å være spesiell, det er mange som er det, men når det grenser over til at du blir syk så er det ikke snakk om at det handler om å være spesiell. Man kan ha rare interesser, men når interessene begynner å styre alt så er det ikke sunt.

Anonymkode: 31587...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingenting galt i å være spesiell, det er mange som er det, men når det grenser over til at du blir syk så er det ikke snakk om at det handler om å være spesiell. Man kan ha rare interesser, men når interessene begynner å styre alt så er det ikke sunt.

Anonymkode: 31587...749

Ok. Nei nå er jeg sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hæ? Vi har alltid vært spesielle her, det er sant. Vi er ingen vanlig familie. 

Jeg kjenner mange særpregede mennesker både i og utenfor egen familie, men foresatte sitter ikke oppe om natta og ser serier sammen med en sønn som sannsynligvis selv trenger hjelp framfor å hjelpe, og man tusler ikke rundt i huset med kniv. Dét er langt beond "spesiell" atferd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@stjernestøv Som vi snakket om tidligere i dag så er syklusen "Syk - ta medisin - bli frisk - slutte medisin. Gjenta" en del av sykdomsbildet ditt. Og jeg kjenner som sagt igjen dette mønsteret fra en i min omgangskrets som jeg tror har et sykdomsbilde som ikke er så ulikt ditt. Tror derfor det er ganske vanlig.

Det er dessverre slitsomt både for deg og de rundt deg, men jeg tror ikke det er så mye vi her på forumet kan si for å få deg til å endre mening, så jeg ønsker deg alt det beste og håper ting ikke går alt for over styr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorPrøysen

Jeg skulle ønske du kunne gå fast — dvs. minst ukentlig — til en psykiater som hadde ansvar for medisineringen din, men som også drev jevnlig psykoterapi. Da kunne du tatt opp ambivalensen din rundt medisinering sammen med psykiateren. Det er heller ikke gitt at alle med psykoseproblematikk automatisk skal medisineres. Har du fått psykoterapi over lengre tid hos psykiater eller psykologspesialist?

Svarene du får her er desverre ofte strenge, formanende og lite konstruktive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...