Gå til innhold

Timelønn privat renhold ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 250-300 kr pr time mye? 

Eller hva er vanlig? 

Anonymkode: 7986f...cc5

 

Jeg synes at 250 kr. holder.

Men er det skattet eller svart? Jeg synes det har litt å si...

Anonymkode: 58391...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 250-300 kr pr time mye? 

Hvis det er hvitt og inkl. mva er det helt normalt.

Anonymkode: 7d0e8...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 250-300 kr pr time mye? 

Eller hva er vanlig? 

Anonymkode: 7986f...cc5

Hva mener du med "privat renhold"? Tenker du på hva en som vasker hjemme hos andre bør få betalt eller hva det er rimelig å betale til et firma som selger denne tjenesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, frosken skrev:

Hva mener du med "privat renhold"? Tenker du på hva en som vasker hjemme hos andre bør få betalt eller hva det er rimelig å betale til et firma som selger denne tjenesten?

En som vasker hjemme hos andre. Er snakk om 3 timer i mnd. 

Anonymkode: 7986f...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

En som vasker hjemme hos andre. Er snakk om 3 timer i mnd. 

Anonymkode: 7986f...cc5

Moren min har en som gjør dette for henne. Tror hun betaler 200 kroner timen (og naboene er litt sure på henne fordi de mener hun betaler for mye og dermed er med på å presse prisen oppover). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, frosken skrev:

Moren min har en som gjør dette for henne. Tror hun betaler 200 kroner timen (og naboene er litt sure på henne fordi de mener hun betaler for mye og dermed er med på å presse prisen oppover). 

Hun har med andre ord naboer som er tilhengere av større sosiale ulikheter, antagelig så lenge det ikke rammer dem selv. Scorer 0 på mitt sympatibarometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Caprioli skrev:

Hun har med andre ord naboer som er tilhengere av større sosiale ulikheter, antagelig så lenge det ikke rammer dem selv. Scorer 0 på mitt sympatibarometer.

Scorer ikke på mitt heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi ble enige om 200 kr timen svart. 

Anonymkode: 7986f...cc5

Dersom du mottar ytelser fra NAV så er det enda mer uklokt enn vanlig med svart arbeid. 

Anonymkode: 4286c...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et firma lokalt averterte med 350 pr time.  Ofte er det underfirma som igjen leier inn firma har jeg fått inntrykk av. Det er ofte ikke mye fortjeneste ved noe. Mange vet ikke at det også gjelder leger og mye annet.

Jeg har ikke selv erfaring. Hva jeg i mitt liv tjente best på er medvirkning til en spørreundersøkelse med utforming av spørsmål og svaralternativer som ung student.

Ellers tror jeg ofte ikke det er stor fortjeneste ved noe i det store og det hele.  At noen blir veldig rike tror jeg skyldes en kombinasjon av veldig mange ting ikke talent alene.

Vanskelignok er det ofte å få en jobb. 😊

Lykke til med hva du finner interessant😊

Anonymkode: f7340...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er dumt å jobbe svart. Det er ikke så vanskelig å starte et eget lite firma bare kontakt brønnøysundregisteret tror mye mere lønnsomt. Tror man bare trenger et lite momsregnskap.

Man tjener på å jobbe hvitt. Hvis uhell skjer mhp forsikring og syketrygd. På lang sikt med fremtidig pensjonsmulighet.Framtidige arbeidsgivere ønsker kanskje dokumentasjon for tidligere praksis.

Folk har ofte så evig nok med seg selv i våre dager. Det er veldig dumt for lønnsdannelsen i et samfunn hvis mange jobber svart.Det er dumt om det er blitt slik at det er eneste mulighet.Det burde politikerne isåfall visst.😊

Anonymkode: f7340...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dumt å jobbe svart. Det er ikke så vanskelig å starte et eget lite firma bare kontakt brønnøysundregisteret tror mye mere lønnsomt. Tror man bare trenger et lite momsregnskap.

Man tjener på å jobbe hvitt. Hvis uhell skjer mhp forsikring og syketrygd. På lang sikt med fremtidig pensjonsmulighet.Framtidige arbeidsgivere ønsker kanskje dokumentasjon for tidligere praksis.

Folk har ofte så evig nok med seg selv i våre dager. Det er veldig dumt for lønnsdannelsen i et samfunn hvis mange jobber svart.Det er dumt om det er blitt slik at det er eneste mulighet.Det burde politikerne isåfall visst.😊

Anonymkode: f7340...586

Mange kan tilby lavere pris ved å vaske svart, og det er vel grunnen til at mange velger denne måten. Selvfølgelig er det bedre for begge parter at det er hvitt, men det blir ofte et rent pris-/kostnadsspørsmål. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Xtra skrev:

Mange kan tilby lavere pris ved å vaske svart, og det er vel grunnen til at mange velger denne måten. Selvfølgelig er det bedre for begge parter at det er hvitt, men det blir ofte et rent pris-/kostnadsspørsmål. 

 

Det gjør ikke ikke mer lovlig, eller mer moralsk riktig.

Anonymkode: 7d0e8...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør ikke ikke mer lovlig, eller mer moralsk riktig.

Anonymkode: 7d0e8...fca

Nei? Det har jeg heller ikke sagt noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei!

 

Almenngjøring av tariffavtale avgjør minstelønn for renholder. Per dags dato ligger tarifflønnen på kr 164,02,- per time for personer over 18 som har jobbet med renhold i mindre enn to år. Arbeidsoppgavene varierer fra kunde til kunde. Som renholder må du være svært tilpasningsdyktig og evnen til å se hva som må gjøres er viktig. :-) 

 

Jeg jobber for Support Service Partner AS i Tønsberg i bedriftsavdelingen. De har mye nyttig informasjon på hjemmesiden deres som du finner her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...