Gå til innhold

Hvem ta kontakt etter date....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 29.10.2017 den 18.36, Gargamel skrev:

Enig med @XbellaX, men han vil helt sikkert ta kontakt hvis han er interessert. 

Han tok kontakt først. Han tok kontakt i dag. Han skrev at han synes at det var et hyggelig treff selv om kjemien ikke var der og ønsket meg lykke til videre. Jeg skrev tilbake at jeg synes også at det var et hyggelig treff og at jeg ønsket han lykke til. Så min oppfatning er fortsatt den jeg har fått inntrykk av og det er at mannen vil ta kontakt om han er interessert og ofte rett etter møtet. 

Men selv om dette var bare en date og ingen følelser i bilde så er det litt sånn trist å bli avist. Altså det er litt kjedelig for det er lett å tenke at det må ha med at jeg ikke er attraktiv nok i og med at jeg har blitt avvist en god del ganger. Men denne gangen så har ikke jeg sagt at jeg var interessert og det gir en bedre følelse. 

Anonymkode: bda0e...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han tok kontakt først. Han tok kontakt i dag. Han skrev at han synes at det var et hyggelig treff selv om kjemien ikke var der og ønsket meg lykke til videre. Jeg skrev tilbake at jeg synes også at det var et hyggelig treff og at jeg ønsket han lykke til. Så min oppfatning er fortsatt den jeg har fått inntrykk av og det er at mannen vil ta kontakt om han er interessert og ofte rett etter møtet. 

Men selv om dette var bare en date og ingen følelser i bilde så er det litt sånn trist å bli avist. Altså det er litt kjedelig for det er lett å tenke at det må ha med at jeg ikke er attraktiv nok i og med at jeg har blitt avvist en god del ganger. Men denne gangen så har ikke jeg sagt at jeg var interessert og det gir en bedre følelse. 

Anonymkode: bda0e...080

Det høres ut som han gjorde det på en bra måte, men jeg skjønner at det er litt sårt å bli avvist. Han følte vel at dere ikke passer godt nok sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Det høres ut som han gjorde det på en bra måte, men jeg skjønner at det er litt sårt å bli avvist. Han følte vel at dere ikke passer godt nok sammen.

Ja det var veldig vondt å bli avvist. På en måte så kan man ikke finne ut om man passer sammen på en date ... egentlig for å si det sånn... etter min mening, men et eller annet var det som ikke matchet. Jeg synes uansett at det var realt gjort å si ifra på den måten han gjorde uansett. 

Jeg følte selv at han var anderledes enn meg. Han var hyggelig og alt det, men han hadde en måte å ordlegge seg på om ting og tang under treffet som fikk meg til å føle at han var anderledes enn meg. Samt at han var en person som gikk en god del ut på byen, og han reiste ganske mye osv. Jeg følte litt forskjell der, men jeg hadde gitt han en sjans fordi han var pen og tiltrekkende. 

Jeg tenker at det kan være utseende mitt som ikke slår ann siden jeg blir avvist på første date liksom. Ikke for å rakke ned på meg seg altså, men jeg føler at jeg er veldig hyggelig når jeg er på date. Og alle sier jo at jeg er hyggelig ;) . Har hørt at enkelte damer spør daten rett ut hva var det med kjemien som ikke stemte osv... men det gjør ikke jeg. Når han sier at kjemien ikke stemmer så synes jeg at det er en fin måte å si det på uansett, og jeg behøver ikke å vite hva det er. Alt er uansett en smakssans, men det er lett for å tenke: hjelp er det utseende mitt eller... hva... Men men jeg har en regel: det er bedre å våge å bli avvist enn aldri forsøke :) 

Anonymkode: bda0e...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er lurt å ikke grave i det, men bare gå videre. Det er nok ikke alltid noe helt konkret som gjør at det ikke matcher. Du har sikkert møtt noen du også, som du ikke ønsker noe mer med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Jeg synes det er lurt å ikke grave i det, men bare gå videre. Det er nok ikke alltid noe helt konkret som gjør at det ikke matcher. Du har sikkert møtt noen du også, som du ikke ønsker noe mer med. 

Jeg måtte telle gjennom datene mine... Og tellte nå 17 personer siden forrige brudd , altså på omtrent 2 år : hvorav 7 personer er uinteressert i meg. og 10 er interessert.  Men det var ikke noe i veien med de 10. 

 

Anonymkode: bda0e...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte telle gjennom datene mine... Og tellte nå 17 personer siden forrige brudd , altså på omtrent 2 år : hvorav 7 personer er uinteressert i meg. og 10 er interessert.  Men det var ikke noe i veien med de 10. 

 

Anonymkode: bda0e...080

Nei, det er gjerne ikke noe « i veien», men noe som gjør at vedkommende ikke er kjærestemateriale. (Kjemi, fortid, framtid, famile, utseende, interesser, kommunikasjon osv osv) Men for andre, så stemmer det som ikke stemmer for akkurat deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ahh høres ut som om jeg har et luksusproblem... når 10 personer ville treffe meg igjen, og 7 personer var uinteressert. .. 

Nei men uansett så har jeg ikke den store selvtilliten. Jeg lurer liksom på hvorfor de 7 personene ikke ville treffe meg igjen, men jeg vet jo lite om livet deres, og situasjoner. Vet ingentiing om deres liv. Og de som ofte avviser meg er menn som jeg vil si er ganske attraktive utseendemessig i henhold til alderen. 

Anonymkode: bda0e...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cilie skrev:

Nei, det er gjerne ikke noe « i veien», men noe som gjør at vedkommende ikke er kjærestemateriale. (Kjemi, fortid, framtid, famile, utseende, interesser, kommunikasjon osv osv) Men for andre, så stemmer det som ikke stemmer for akkurat deg. 

Ja, og det kan være mange årsaker til at man gir noen avslag. Men det er bedre det enn å bli brukt til sex :) . De viser iallefall at de ikke er innstillt på å utnytte. 

Anonymkode: bda0e...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 29.10.2017 den 21.15, AnonymBruker skrev:

Han var veldig hyggelig. Spanderte kaffe på meg, osv. Men jeg følte at han ikke viste en flørtende tone... Noe menn ofte gjør når de er interessert. Men jeg viste heller ingen flørtende tone fordi jeg vil jo ikke virke helt hyper.

Anonymkode: bda0e...080

Du må våge å vise litt interesse neste gang du faktisk er interessert. Hvis du ikke tør å flørte noe vil han fort føle at kjemien ikke er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gargamel skrev:

Du må våge å vise litt interesse neste gang du faktisk er interessert. Hvis du ikke tør å flørte noe vil han fort føle at kjemien ikke er der.

Så det kan være at jeg ikke viser interesse / flørter så får jeg avvisning tenker du?

Jeg flørtet ikke i det hele tatt med han. Jeg oppførte meg bare hyggelig men ingen flørt. Han stirret veldig på meg og jeg vet at jeg følte situasjonen ubehagelig og var veldig å snu meg litt bort. Han foreslo å gå lengre tur enn vi hadde tenkt og jeg så ja til det. Jeg begynte i etterkant å tenke at jeg viste mulig for lite interesse på daten og at han kan ha tolket meg som uinteressert i han. Men jeg vet ikke. 

Uansett jeg er ganske så lei av avvisninger nå. Selvfølgelig forstår jeg at det er en del av gamet men jeg er lei det. Har vært på 17 dater på nesten 2 år. Hvorav jeg fikk 7 avvisninger og 10 interesserte men de 10 interesserte så virket noen av de kun interessert i sex. 

Jeg tenker jo : huff. Skal jeg orke dette med dating mer... Så mange også har jeg ikke fått kjæreste. Og desverre ... leser det mange andre steder på nettet at det er en del som avviser pga de likte ikke utseende på daten og da begynner jeg å tenke det og. Altså om det er noe med meg som de reagerer på.. Jeg synes selv at jeg er penere enn normale i min aldersgruppe men det kan jo være at min dømmekraft er helt feil. Og at det er motsatt. Det er litt nedtur og. 

Nå vet jeg ikke helt om jeg skal ta en pause fra dating eller om jeg skal fortsette. Eller om jeg bare skal senke kravene. Jeg kan ikke si at de jeg har møtt har vært noe kjempepene selv om jeg har vært mest tiltrukket til de som avviser meg. Men jeg tror at de som avviser meg er mer attraktiv på markedet. Så mulig jeg bør tenke på å senke kravet eller slå meg til ro med å være alene. Det føles meningsløst å skulle bruke resten av livet på dating ;)

Anonymkode: bda0e...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det kan være at jeg ikke viser interesse / flørter så får jeg avvisning tenker du?

Jeg flørtet ikke i det hele tatt med han. Jeg oppførte meg bare hyggelig men ingen flørt. Han stirret veldig på meg og jeg vet at jeg følte situasjonen ubehagelig og var veldig å snu meg litt bort. Han foreslo å gå lengre tur enn vi hadde tenkt og jeg så ja til det. Jeg begynte i etterkant å tenke at jeg viste mulig for lite interesse på daten og at han kan ha tolket meg som uinteressert i han. Men jeg vet ikke. 

Uansett jeg er ganske så lei av avvisninger nå. Selvfølgelig forstår jeg at det er en del av gamet men jeg er lei det. Har vært på 17 dater på nesten 2 år. Hvorav jeg fikk 7 avvisninger og 10 interesserte men de 10 interesserte så virket noen av de kun interessert i sex. 

Jeg tenker jo : huff. Skal jeg orke dette med dating mer... Så mange også har jeg ikke fått kjæreste. Og desverre ... leser det mange andre steder på nettet at det er en del som avviser pga de likte ikke utseende på daten og da begynner jeg å tenke det og. Altså om det er noe med meg som de reagerer på.. Jeg synes selv at jeg er penere enn normale i min aldersgruppe men det kan jo være at min dømmekraft er helt feil. Og at det er motsatt. Det er litt nedtur og. 

Nå vet jeg ikke helt om jeg skal ta en pause fra dating eller om jeg skal fortsette. Eller om jeg bare skal senke kravene. Jeg kan ikke si at de jeg har møtt har vært noe kjempepene selv om jeg har vært mest tiltrukket til de som avviser meg. Men jeg tror at de som avviser meg er mer attraktiv på markedet. Så mulig jeg bør tenke på å senke kravet eller slå meg til ro med å være alene. Det føles meningsløst å skulle bruke resten av livet på dating ;)

Anonymkode: bda0e...080

Du må nesten klare å stikke frem hodet og vise interesse hvis du skal date. Hvis ikke er du nok ikke klar.

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si til at utseende-fokuset ditt. Min magefølelse er at du er på villspor når du tror dette handler om utseendet ditt, men jeg kan ikke se inn i hodet til datene dine. Noen går bare etter utseende, men vil du være trofé-kona til en sånn fyr? Er det ikke bedre med en som er glad i hele deg og aksepterer deg fullt ut sånn som du er, også om du forandrer deg utseendemessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gargamel skrev:

Du må nesten klare å stikke frem hodet og vise interesse hvis du skal date. Hvis ikke er du nok ikke klar.

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si til at utseende-fokuset ditt. Min magefølelse er at du er på villspor når du tror dette handler om utseendet ditt, men jeg kan ikke se inn i hodet til datene dine. Noen går bare etter utseende, men vil du være trofé-kona til en sånn fyr? Er det ikke bedre med en som er glad i hele deg og aksepterer deg fullt ut sånn som du er, også om du forandrer deg utseendemessig?

Enig i det du sier om utseende. Jeg tror også han som jeg møtte sist mulig hadde en del damekontakter. Han har vært på dating på nettet i flere år. Jeg har sett han der lenge. Han gikk mye ut på byen og det er ingen grunn som tilsier at han skulle få problemer å få seg dame. Jeg husker at jeg reagerte på forhånd i at han plutselig skrev og så var han plutselig borte i flere uker og så kom han tilbake iblant. Da han tok kontakt sist og spurte om date så hadde jeg ikke hørt fra han på flere uker på tinder. Derfor så kjenner jeg lite til hans situasjon og hvorfor avvisning osv.  

Jeg har også hørt at mange menn i 40 årene ønsker å være singel og vil ikke binde seg i en relasjon. Jeg vet ikke om det er tilfelle men må ærlig si at den fyren jeg traff sist mest sannsynlig har nok flere damekontakter med tanke på at han var attraktiv og mye på byn. En trøst er at jeg sikkert ikke er den første han har avvist. Jeg tror at han hadde lett for å komme i kontakt med damer. 

Jeg tenker at det er lurt å basere dating på annet enn det overfladiske. Hvis mennene er ute etter en modell så er de uansett ikke noe å ha. Det er så mye mer som teller. Sant det  

Anonymkode: bda0e...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får trøste meg med at det er gjerne en årsak til at attraktive menn er på singlemarkedet på tinder i 40 årene. Er ikke sikkert at alle er ute etter det samme som jeg. Og det kan være mye situasjonbetinget som gjør avvisningene og. 

Anonymkode: bda0e...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det kan være at jeg ikke viser interesse / flørter så får jeg avvisning tenker du?

Jeg flørtet ikke i det hele tatt med han. Jeg oppførte meg bare hyggelig men ingen flørt. Han stirret veldig på meg og jeg vet at jeg følte situasjonen ubehagelig og var veldig å snu meg litt bort. Han foreslo å gå lengre tur enn vi hadde tenkt og jeg så ja til det. Jeg begynte i etterkant å tenke at jeg viste mulig for lite interesse på daten og at han kan ha tolket meg som uinteressert i han. Men jeg vet ikke. 

Uansett jeg er ganske så lei av avvisninger nå. Selvfølgelig forstår jeg at det er en del av gamet men jeg er lei det. Har vært på 17 dater på nesten 2 år. Hvorav jeg fikk 7 avvisninger og 10 interesserte men de 10 interesserte så virket noen av de kun interessert i sex. 

Jeg tenker jo : huff. Skal jeg orke dette med dating mer... Så mange også har jeg ikke fått kjæreste. Og desverre ... leser det mange andre steder på nettet at det er en del som avviser pga de likte ikke utseende på daten og da begynner jeg å tenke det og. Altså om det er noe med meg som de reagerer på.. Jeg synes selv at jeg er penere enn normale i min aldersgruppe men det kan jo være at min dømmekraft er helt feil. Og at det er motsatt. Det er litt nedtur og. 

Nå vet jeg ikke helt om jeg skal ta en pause fra dating eller om jeg skal fortsette. Eller om jeg bare skal senke kravene. Jeg kan ikke si at de jeg har møtt har vært noe kjempepene selv om jeg har vært mest tiltrukket til de som avviser meg. Men jeg tror at de som avviser meg er mer attraktiv på markedet. Så mulig jeg bør tenke på å senke kravet eller slå meg til ro med å være alene. Det føles meningsløst å skulle bruke resten av livet på dating ;)

Anonymkode: bda0e...080

Livet er ingen skjønnhetskonkurranse. Og det å forelske seg handler om  mye mer - og dypere - enn å synes noen er pen. Det er ikke gull alt som glimrer. Og du kan like gjerne finne gull blant gråstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte telle gjennom datene mine... Og tellte nå 17 personer siden forrige brudd , altså på omtrent 2 år : hvorav 7 personer er uinteressert i meg. og 10 er interessert.  Men det var ikke noe i veien med de 10. 

 

Anonymkode: bda0e...080

Der var voldsomt til dating.

Anonymkode: fa45d...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det til deg før, men det høres ut som du har et usunt forhold til menn (ennå), og bør jobbe med selvbildet før du hiver deg utpå dating igjen.

Slik du framstiller det høres det ikke ut som du fokuserer eller bryr deg det minste om hvorvidt DU liker en mann eller om han er riktig for deg når du er på date. Hvorvidt han faller for deg og syns du er pen virker å være totalt overskyggende alt annet, og det er et dårlig utgangspunkt både for å finne en DU kan trives med, samt for å vurdere hvorvidt en mann er godt kjæresteemne for DEG. 

Slapp av på mannefronten til du har bedre kontakt med deg selv er mitt råd - igjen. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der var voldsomt til dating.

Anonymkode: fa45d...8de

Jeg føler det ikke virker så mye , for dette er gjennom 2 år. Mange dager gjennom 2 år. Dermed så blir 17 .. for det meste engangstreff ... ganske lite... hvis du tenker i antall dager ;) . Men det føles mye for meg på en måte: ja for jeg er lut lei!. Og det føles håpløst ut å finne noen. Har lyst å ta til takke med en bare for å slippe å gå på let snart.... 

Anonymkode: bda0e...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg har sagt det til deg før, men det høres ut som du har et usunt forhold til menn (ennå), og bør jobbe med selvbildet før du hiver deg utpå dating igjen.

Slik du framstiller det høres det ikke ut som du fokuserer eller bryr deg det minste om hvorvidt DU liker en mann eller om han er riktig for deg når du er på date. Hvorvidt han faller for deg og syns du er pen virker å være totalt overskyggende alt annet, og det er et dårlig utgangspunkt både for å finne en DU kan trives med, samt for å vurdere hvorvidt en mann er godt kjæresteemne for DEG. 

Slapp av på mannefronten til du har bedre kontakt med deg selv er mitt råd - igjen. 

Det stemmer nok at jeg blir mer opptatt av å bli likt enn noe som helst annet... så jeg bør nok finne meg selv ja... Jeg blir også et rent nervevrak av all datingen, så jeg tror det er lurt å finne seg selv, og blir tryggere i seg selv. 

Anonymkode: bda0e...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte nå å slette de to dateprofilene jeg har. Jo jeg fjernet en av dem. Men da jeg skulle fjerne den andre så ser jeg at jeg har fått utrolig mange interessante meldinger fra mannfolk . Typisk ;) . 

Jeg vet ikke om jeg bare burde gi opp å forsøke å finne den rette siden jeg har forsøkt så mange ganger. Eller kanskje jeg bare skulle søkt etter sex... Men har heller ingen glede av å ha følelsesløs sex. Jeg valgte iallefall å beholde en av appene inntil videre. Jeg høres desperat ut, men jeg ønsker jo å finne en partner. Det er som å ønske å finne seg en jobb... 

Anonymkode: bda0e...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2017 den 8.18, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke helt om jeg skal ta en pause fra dating eller om jeg skal fortsette. 

Anonymkode: bda0e...080

Jeg blir helt matt. For et par dager siden skulle du ikke date før etter jul. Noen timer (!) senere skulle du ut på date! Som du virrer...

Siden dette stresser deg noe voldsomt så skjønner jeg ikke hvorfor du orker. Det å date via en app er da ikke den eneste måten å treffe noen på?! 

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...