Gå til innhold

Ekkel følelse i underlivet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg sliter med en ekkel følelse i underlivet. Det er ikke vondt, det er mer enn fornemmelse som er veldig plagsom. 

Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men du vet den følelsen man kjenner på når man er rastløs/ stresset/ irritert? DEN følelsen føler jeg at jeg har i underlivet (sentrert rundt klitoris/ følsomme deler, mer eller mindr hele tiden. Av og til kommer det milde stikninger og "ilninger" som går helt opp til magen, slik at man blir kvalm/ urolig. 

Dette går mye ut over konsentrasjonen min, da jeg ikke kan sitte i ro lenge uten å bli helt gal og rastløs av denne følelsen, og den gjør at jeg føler meg skamfull og ekkel.

Har lurt på om det kan være noe psykisk, siden jeg ha opplevd en del vonde/ lettere traumatiske opplevelser knyttet til sex der jeg har følt meg krenket, verdiløs og utnyttet, og jeg fikk også en kjønnssykdom av min eks, noe jeg tok veldig tungt da han behandlet meg så dårlig etter bruddet vårt (var da jeg fikk den) og han såret meg veldig og tok vekk alt av selvtillit hos meg.

Det var forøvrig etter denne kjønnssykdommen jeg fikk denne følelsen, derfor er jeg redd det kan være noe psykisk etter den skammen. De vonde seksuelle opplevelsene kom i etterkant, så de gjorde det nok heller ikke bedre. Har en følelse av at jeg er ekkel og skitten. 

Men siden jeg kjenner denne følelsen såppas fysisk, kanskje den har en forklaring? 

Håper du har noen svar, på forhånd takk :) 

Anonymkode: f84b1...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har før hørt om tilsvarende symptomer, men jeg har dessverre ingen sikker forklaring eller forslag til behandling. Det kan være reaksjon på det du tidligere har opplevd. Kan det være muskelspenninger? Jeg foreslår at du får henvisning til sexolog som kan hjelpe deg.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...