Gå til innhold

Uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, erik123 skrev:

Det skinner tydelig gjennom hos enkelte, dessverre er det et fenomen i tiden nå. Svake grupper skal hetses. 

Hvor er hetsingen i denne tråden?

 

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hetser ikke uføre jeg er ufør selv. Vært i mange år.

 

Du må ikke ta inn over deg hva tullinger skriver i kommentarfelt. Da ber du om å få en sur hverdag. Hvis noen sier til meg att jeg burde jobbe så bare ignorerer jeg de. Det finnes mange som ikke liker "uføre og andre som lever på det offentlige" men man kan da ikke la det gå utover humøret. Så vidt jeg vet er flere som du beskylder for å hetse uføre, selv uføre Erik 123.....

Anonymkode: f2218...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger nå å ikke se på meg som tilhørende en "svak gruppe" selv om jeg er uføretrygdet. Uheldig er vel heller rette ordet. Alle kan i prinsippet bli syke, skadede og dermed uføre. Selv de sterkeste. Synes det svak-begrepet også er ganske stigmatiserende...

Anonymkode: ffe33...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er ufør selv og hetser IKKE uføre. DET bør du komme med eksempel på! Vet at mange hetser uføre. Jeg har vært i jobb i over 35 år , og har god samvittighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva Historen kommer til å si om oss som er havnet utenfor arbeidslivet lenge før tida og noen mener endog vi skal miste lovlig opptjent pensjon uten å kny. De kommer til å si "Alle er ikke like heldige å ha de gode genene som oss." Det er så veldig mange hjerter som gråter i dag. Alle har vi vårt.

Anonymkode: a9150...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, erik123 skrev:

Og uføretrygen er så liten. Ihvertfall min.

Hvor liten?

4 minutter siden, erik123 skrev:

Det er skammelig etter så mange år i arbeidslivet. Andre får alt de peker på. 

Det gjør de vel ikke.

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, erik123 skrev:

Og det vet du noe om..... ? Du burde ha fått med deg at enkelte grupper får alt de peker på. Derfor stemmer så mange uføre på Frp!!

Akkurat nå kjefter jeg på deg, ikke fordi du er ufør men fordi du er du.

Har aldri opplevd maken til grinebiteri, generalisering og sutring. Jeg (og de fleste andre) blåser vel i hvor folk får pengene sine fra, om det er lønn eller uføretrygd. Du må slutte å demotivere folk sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, erik123 skrev:

Og det vet du noe om..... ? Du burde ha fått med deg at enkelte grupper får alt de peker på. Derfor stemmer så mange uføre på Frp!!

Kan du ikke svare på,hvor liten trygden er?

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2018 den 19.28, AnonymBruker skrev:

Jeg velger nå å ikke se på meg som tilhørende en "svak gruppe" selv om jeg er uføretrygdet. Uheldig er vel heller rette ordet. Alle kan i prinsippet bli syke, skadede og dermed uføre. Selv de sterkeste. Synes det svak-begrepet også er ganske stigmatiserende...

Anonymkode: ffe33...3ed

Jeg er ikke svak, men er ufør. Etter mange år med psykiske problemer. Det har vært utrolig tøft. Og kreftene har tatt slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, erik123 skrev:

Det har ikke du noe med. Dety må jeg ikke opplyse, men den er liten. 

Hvis du har jobbet i 35 år er den nok en god del over minstetrygd.

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, erik123 skrev:

Hva er minstetrygd? Jeg fortjener vel litt mer en det. Jeg er en av de såkalte sliterne. Alt under 30000 er lite. 

Hvis du mener at all trygd under 30000 er lite så synes jeg du er kravstor. Mange som jobber 100% som har vesentlig mindre i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Hvis du mener at all trygd under 30000 er lite så synes jeg du er kravstor. Mange som jobber 100% som har vesentlig mindre i måneden.

Helt enig. 

Anonymkode: 8c7f6...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, erik123 skrev:

Hva er minstetrygd? Jeg fortjener vel litt mer en det. Jeg er en av de såkalte sliterne. Alt under 30000 er lite. 

Nå har du helt urealistiske krav. Mange som jobber fulltid tjener godt under dette.

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har du helt urealistiske krav. Mange som jobber fulltid tjener godt under dette.

Anonymkode: 4bf66...baf

Det var nok litt i overkant ja. Men 24000 må de ha. Det bør de ha etter et langt liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, erik123 skrev:

Det var nok litt i overkant ja. Men 24000 må de ha. Det bør de ha etter et langt liv. 

Brutto før skatt, eller netto utbetalt?

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...