Gå til innhold

Uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man må ha nærmere 20000 utbetalt. Alt under det er simpelt. Hun det sto om i avisa hadde 23000 i måneden (asylsøker) får etniske nordmenn så mye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, erik123 skrev:

Man må ha nærmere 20000 utbetalt. Alt under det er simpelt. Hun det sto om i avisa hadde 23000 i måneden (asylsøker) får etniske nordmenn så mye? 

Tror det er vært få uføre som får over 20.000 utbetalt. Snittet ligger nok nærmere 15.000.

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min erfaring. Spørs hvor lenge du har jobbet og hva du har tjent. De som ikke har jobbet får lav pensjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2/26/2018 den 11.13, erik123 skrev:

Man må ha nærmere 20000 utbetalt. Alt under det er simpelt. Hun det sto om i avisa hadde 23000 i måneden (asylsøker) får etniske nordmenn så mye? 

Hun hadde sikkert mange barn.

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får ca 14 000 utbetalt. Har høyskoleutdannelse og har lang erfaring i yrkeslivet. Men jobbet deltid de siste årene fordi jeg var så sliten og plaget med psyken. Ikke så lurt kanskje men jeg hadde jo ikke tenkt å ende opp som ufør. Har flere barn men de er rett over 18 år. Må forsørge to av de fordi de bor hjemme enda og hjelpe til litt økonomisk med de som har flyttet ut og studerer. Min redning er at jeg er gift og vi har to inntekter. 

Anonymkode: 7bc05...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2018 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Hun hadde sikkert mange barn.

Anonymkode: 4bf66...baf

Skal man få¨mer for å ha mange barn? Er det noe våre nye landsmenn utnytter? Dette må NAV se på. Slik skal det ikke være. 

Har du prøvd Tolvon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, erik123 skrev:

Skal man få mer for å ha mange barn? Er det noe våre nye landsmenn utnytter?

Nå er det vel ikke uvanlig at stønadsordninger, uansett type, er graderte avhengig av om man forsørger barn eller ikke.  Eller synes du barn med f.eks. uføre eller arbeidsløse foreldre bør forsørge seg selv, når de har vært så tankeløse og valgt foreldre med lav inntekt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, erik123 skrev:

Skal man få¨mer for å ha mange barn?

Man får vel tillegg pr barn. Det gjelder alle.

7 minutter siden, erik123 skrev:

Er det noe våre nye landsmenn utnytter? Dette må NAV se på. Slik skal det ikke være. 

Har du prøvd Tolvon? 

Ja, ble toralt zombie dagen etter så det gikk ikke.

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig enig i at det er store kontraster også i samfunnet av i dag. Men det er ofte så vanskelig å vite helt hva man skal stille opp med spesielt når man er i " taperlategorien" føler man iallefall selv ofte. At enkelte har en ståpåvilje av dimensjoner som oftest de mest utsatte og de som har lidd de største forsakelser eller tap i livet gir mye til oss andre å se føler jeg.Det blir ofte slik at man tenker mest på sitt og sine i en ofte kaotisk og stressfylte verden.

Anonymkode: a9150...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker
1 time siden, erik123 skrev:

Utnytter våre nye landsmenn systemet med å skaffe seg mange barn?Det må myndighetene få stoppet. 

De har bl.a. redusert barnetillegget slik at en ikke kan få mer enn 95% utbetalt enn det en hadde i lønn før uførhet.

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.3.2018 den 14.44, AnonymBruker skrev:

De har bl.a. redusert barnetillegget slik at en ikke kan få mer enn 95% utbetalt enn det en hadde i lønn før uførhet.

Anonymkode: 4bf66...baf

Det er et hån mot de uføre. De svakeste skal få det enda verre. Høyreregjeringen får det til Og gir skattelette til Rema Reitan. Vi må få tilbake barnetillegget. De uføre med barn har det ille. På grunn av innvandring må det kuttes i velferden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, erik123 skrev:

Det er et hån mot de uføre. De svakeste skal få det enda verre. Høyreregjeringen får det til Og gir skattelette til Rema Reitan. Vi må få tilbake barnetillegget. De uføre med barn har det ille. På grunn av innvandring må det kuttes i velferden. 

Er det ikke et hån mot arbeidsfolk at uføre skal ha mer utbetalt som uføre enn da de jobbet?

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det får de heller ikke. De får knapt 66% av det de tjente når de jobbet. Så dette er løgn igjen. Hva faen har du i mot uføre? Mange av de har blitt uføre etter et langt arbeidsliv, inkludert meg selv. De aller fleste har jobbet og slitt, det må du huske på, og de fortjener sin usle pensjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, erik123 skrev:

Og det får de heller ikke. De får knapt 66% av det de tjente når de jobbet.

Poenget er at med barnetillegg fikk mange mer i uføre enn de fikk i lønn når de jobbet. Det var grunnen til at det ble strammet inn. Maks utbetaling inkludert barnetillegg er nå 95%, langt mer enn 66%.

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil. 66% ER RIKTIG. jEG VET DET FOR JEG FÅR TRYGD. Så her er du på tynn is. Synes du 10000 i måneden er noe å bli missunnelig på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, erik123 skrev:

Vi må få tilbake barnetillegget. De uføre med barn har det ille. På grunn av innvandring må det kuttes i velferden. 

Ovenfor her var du motstander av barnetillegg fordi innvandrere da kan spekulere i å få mange barn. Skal det være andre regler for etnisk norske uføre med barn, enn for uføre innvandrere med barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva tror du selv? Det kan godt være forskjellige regler. Hvem skal vi bry oss mest om, innvandrere eller etniske nordmenn? Svaret sier seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...