Gå til innhold

Mye meningsfylt har skjedd på dette forumet


frosken

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget dol i 1998, tror jeg. Det var ganske spennende å finne et nettforum hvor folk snakket om så mangt, inklusive psykiatri. Vi hadde også en chat den gangen, småprat, og mange interessante samtaler foregikk også der. I begynnelsen var det for øvrig litt forvirrende, særlig med disse bokstavkombinasjonene som ikke sa meg noe som helst, som for eksempel lol og *s*. 

Jeg synes et forum som dette har noen unike muligheter for gode samtaler mellom mennesker som ikke kjenner hverandre. Jeg tror mange har opplevd at det er mulig å være mer åpen og direkte her enn de har kunnet være i RL. I årene som har gått har jeg truffet veldig mange mennesker her inne, og mange vanskelige situasjoner, gode opplevelser, sterke følelser osv. har vært delt. Jeg synes jeg har blitt kjent med manges unike situasjon gjennom hva som har blitt skrevet. Jeg er litt fristet til å begynne å skrive om noen av de som har gjort størst inntrykk på meg, men av fare for å glemme noen som ikke bør glemmes, så lar jeg det være. Jeg har lært mye om helsenorge, noen forteller om svært gode erfaringer med behandling, mens andre bruker svært lang tid før de får fornuftig hjelp. 

Egentlig er jeg motstander av "avskjedsinnlegg" på dol. Dette er allikevel en variant av et avskjedsinnlegg, da jeg har bestemt meg for å ta en lang pause. Pausen har imidlertid ikke noe med dol å gjøre, men med at jeg har lyst til å bruke mer tid på andre ting og at jeg har vært såpass involvert i dette forumet i mange år, at det er enklere å holde seg helt borte enn å stikke innom av og til. Tror jeg da. Men det ender vel med meg som med flisa, plutselig er vi her igjen for å snakke om våre yndlingstemaer;-) (Nå som det snart er jul, så skal vel noen skrive om Flisas kolakker eller hva de nå heter, igjen). 

Men jeg har lyst til å ønske dere alle god jul - og mange fine skiturer i året som kommer:-) Ønsk dere felleski til jul, dersom dere ikke allerede har det! Også håper jeg at alle som trenger hjelp fra behandlingsapparatet vil få det i tiden som kommer. Det finnes mye bra hjelp der ute, så det gjelder å ikke gi opp, men gjøre nye forsøk dersom ting ikke fungerer. 

Og takk for mange fine samtaler i årene som har gått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, frosken skrev:

Jeg oppdaget dol i 1998, tror jeg. Det var ganske spennende å finne et nettforum hvor folk snakket om så mangt, inklusive psykiatri. Vi hadde også en chat den gangen, småprat, og mange interessante samtaler foregikk også der. I begynnelsen var det for øvrig litt forvirrende, særlig med disse bokstavkombinasjonene som ikke sa meg noe som helst, som for eksempel lol og *s*. 

Jeg synes et forum som dette har noen unike muligheter for gode samtaler mellom mennesker som ikke kjenner hverandre. Jeg tror mange har opplevd at det er mulig å være mer åpen og direkte her enn de har kunnet være i RL. I årene som har gått har jeg truffet veldig mange mennesker her inne, og mange vanskelige situasjoner, gode opplevelser, sterke følelser osv. har vært delt. Jeg synes jeg har blitt kjent med manges unike situasjon gjennom hva som har blitt skrevet. Jeg er litt fristet til å begynne å skrive om noen av de som har gjort størst inntrykk på meg, men av fare for å glemme noen som ikke bør glemmes, så lar jeg det være. Jeg har lært mye om helsenorge, noen forteller om svært gode erfaringer med behandling, mens andre bruker svært lang tid før de får fornuftig hjelp. 

Egentlig er jeg motstander av "avskjedsinnlegg" på dol. Dette er allikevel en variant av et avskjedsinnlegg, da jeg har bestemt meg for å ta en lang pause. Pausen har imidlertid ikke noe med dol å gjøre, men med at jeg har lyst til å bruke mer tid på andre ting og at jeg har vært såpass involvert i dette forumet i mange år, at det er enklere å holde seg helt borte enn å stikke innom av og til. Tror jeg da. Men det ender vel med meg som med flisa, plutselig er vi her igjen for å snakke om våre yndlingstemaer;-) (Nå som det snart er jul, så skal vel noen skrive om Flisas kolakker eller hva de nå heter, igjen). 

Men jeg har lyst til å ønske dere alle god jul - og mange fine skiturer i året som kommer:-) Ønsk dere felleski til jul, dersom dere ikke allerede har det! Også håper jeg at alle som trenger hjelp fra behandlingsapparatet vil få det i tiden som kommer. Det finnes mye bra hjelp der ute, så det gjelder å ikke gi opp, men gjøre nye forsøk dersom ting ikke fungerer. 

Og takk for mange fine samtaler i årene som har gått. 

Takk for alt du har bidratt med for at jeg, og mange, mange skal få det så bra som mulig! Takk for info, for spørsmål (også de provoserende kritiske :o) - de som har fått meg til å tenke...) takk for engasjementet, alvoret når det har vært på sin plass, og for sleivsparkene når anledningen har passet. Du har gjort en forskjell! Takk for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Du vil bli savnet. God jul - og mange fine skiturer! :) 

Takk:-) De nye felleskiene mine er noe helt annet enn zeroskiene jeg sloss sånn med. Det eneste problemet nå, er at jeg lurer på å skifte bindinger fra Salomon til Rottefella på alle skiene mine. Trenger nye støvler og det finnes nesten ikke utvalg i Salomon :-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dol er ikke det samme uten deg her inne. Det har for meg alltid vært en trygghet å ha deg her inne, for du passer på alle og vil at alle skal ha det bra her. 

Jeg kjenner ingen som er så rettferdig som deg, og jeg har aldri sett deg dømme noen. Du har en unik evne til å se ting fra flere sider. 

Kommer til å savne deg.. selv om du gjorde meg sint mange ganger (men det var aldri vondt ment) :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ski med feller er allerede brukt opptil flere ganger denne sesongen. Litt trekkhjelp opp fjellet har jeg fått også, ihvertfall når han ikke har kennelhoste. Husk å ta deg en tur på Gaustatoppen en sommerdag, og se etter steinen det står "frosken" på. Om du ikke allerede har gjort det da ;)

God jul! Håper du også får mange fine skiturer i vinter. Men var det ikke du som ikke var helt fornøyd med feller i fjor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh - felle-ski! *klaskepanne* Har lest overskrifter om disse felles-skiene og lurt på hvem man skal ha de sammen med.. Jaja! God jul og lykke til! <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Og mens vi venter på at du skal komme tilbake,- takk for mange gode innspill Frosken. Du har helt rett. Det har skjedd mye bra her. Ja det er skjønt å ha en plass å åpne opp for alt som ikke kan snakkes om i det åpne rom, for min del har det reddet liv mere enn en gang (tenker ikke på sf men livsverdi). Her synes jeg de aller aller fleste er gode til å gi hjelpende svar. Hjelp til å få rett behandling, hjelp til å se deg selv på en bedre måte.

Takk. Måtte du få en fantastisk jul og ett flott 2018 ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Trine skrev:

Ski med feller er allerede brukt opptil flere ganger denne sesongen. Litt trekkhjelp opp fjellet har jeg fått også, ihvertfall når han ikke har kennelhoste. Husk å ta deg en tur på Gaustatoppen en sommerdag, og se etter steinen det står "frosken" på. Om du ikke allerede har gjort det da ;)

God jul! Håper du også får mange fine skiturer i vinter. Men var det ikke du som ikke var helt fornøyd med feller i fjor?

Ski med feller og felleski er to helt forskjellige ting! Ski med feller synes jeg fortsatt er noe herk - selv om det kan være helt nødvendig dersom man skal ha på seg fjellski - mens mine nye felleski er fantastiske.

Egentlig burde vi inngått en deal: Jeg skal bruke fjellski med feller mer - og du burde ønske deg felleski til jul:-)

Takk for påminnelsen om Gaustatoppen, kanskje det kan bli noe av neste sommer. 

God jul til deg også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, *skal* skrev:

Ahhh - felle-ski! *klaskepanne* Har lest overskrifter om disse felles-skiene og lurt på hvem man skal ha de sammen med.. Jaja! God jul og lykke til! <3 

Nå må du snart komme deg på skitur, skal!

Håper du har det rimelig ok - og at du får en god jul:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frosken!   

Nå trykket jeg "liker" på startinnlegget ditt, men liker absolutt ikke at du forsvinner fra DOL. 

Vil takke for all god hjelp og støtte i den tiden jeg har vært her. Du har betydd en forskjell. Ikke bare de gangene du har svart meg, men også andre brukere. Håper virkelig vi får se mer til deg senere.

Vil ønske deg en riktig god jul og et flott 2018.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, frosken skrev:

Men det ender vel med meg som med flisa, plutselig er vi her igjen for å snakke om våre yndlingstemaer;-)

Håper det, selv om jeg forstår beslutningen din - du vil bli savnet :(

9 timer siden, frosken skrev:

Men jeg har lyst til å ønske dere alle god jul - og mange fine skiturer i året som kommer:-) (...)

Og takk for mange fine samtaler i årene som har gått.

Takk, det samme til deg - ønsker deg alt godt for 2018!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Frosk! Du vil bli savnet! Takk for alle gode råd opp gjennom årene! Selv om noen av dem kunne virke litt krasse og firkantet der og da, vet jeg at det var godt ment, og innimellom fikk jeg berettiget kritikk fra deg som jeg trengte å høre. Du husker perioden for rundt 3-8 år siden, regner jeg med... DOL har vært mitt fristed og mitt støtteapparat i vanskelige perioder, men også et sted der en kan tøyse og tulle om mye - og der har du vært en viktig person :)

Ønsker deg alt godt! Og jeg ønsker meg felleski til jul :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Du får ha en fin ferie fra dol, så snakkes vi når du er tilbake, o mystiske, men kloke frosk. 

Er Flisas kolakker, feilstaving av kolakaker?? Livets mysterier... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at du har betydd mye for mange her inne,meg og. Du tar deg god tid til å svare og er alltid rettferdig! Du vil bli savnet ja :( 

God jul til deg frosken! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forståelig, jeg bruker dol stadig mindre jeg også :) Takk for alle diskusjoner gjennom mange år, ta godt vare på deg selv og ha både god dol- og juleferie :) Og ikke minst- velkommen tilbake om det skulle føles riktig igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...