Gå til innhold

En hel flaske vin drukket på en lørdag.. mye ?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Står 12 prosent på vinen ... Og hvis man drikker en hel flaske ... er det ille mye? Har tidligere vært helt avholdsmenneske... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Litt mye. Har nettopp tyllet i meg to glass vin og en øl til en obskur japansk film, så jeg dømmer ingen. Får vel legge meg nå. God natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Mina1 skrev:

Står 12 prosent på vinen ... Og hvis man drikker en hel flaske ... er det ille mye? Har tidligere vært helt avholdsmenneske... 

Vet ikke jeg, men er det lurt å blande alkohol og vanskelige følelser? God natt til deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mina1 skrev:

Står 12 prosent på vinen ... Og hvis man drikker en hel flaske ... er det ille mye? Har tidligere vært helt avholdsmenneske... 

Jeg hadde blitt dårlig før flaska var tømt, andre ville kanskje bare sett på det som oppvarming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mina1 skrev:

Står 12 prosent på vinen ... Og hvis man drikker en hel flaske ... er det ille mye? Har tidligere vært helt avholdsmenneske... 

Det kommer jo an på flere ting; hvor lang tid som går med, om man drikker til mat, hvor vant man er med alkohol med mer. Til en lang keld med mat og venner kan det typisk gå med en flaske pr. person som drikker vin, er min erfaring.

 

Å sitte alene og drikke en flaske vin på en time eller to er definitivt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mina1 skrev:

Står 12 prosent på vinen ... Og hvis man drikker en hel flaske ... er det ille mye? Har tidligere vært helt avholdsmenneske... 

Ikke bra hvis du sitter og drikker i ensom majestet.

Anonymkode: 9e4ec...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Gargamel skrev:

Litt mye. Har nettopp tyllet i meg to glass vin og en øl til en obskur japansk film, så jeg dømmer ingen. Får vel legge meg nå. God natt. 

Kanskje det var mye... Jeg skal ikke røre alkohol før på julaften nå. ;)

 

6 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde blitt dårlig før flaska var tømt, andre ville kanskje bare sett på det som oppvarming.

Vet... har bekjente som synes en flaske er lite... Men jeg ble litt svimmel... Brukte 6 timer på den vel og merke. :). 

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bra hvis du sitter og drikker i ensom majestet.

Anonymkode: 9e4ec...5eb

Jeg koste meg selv om jeg satt alene. Jeg synes ikke det er bra om man drikker mye sammen med noen heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Xtra. Jeg kan drikke en hel flaske vin på en lang kveld uten å bli dårlig eller uten å kjenne meg som alkoholiker :D Jeg blir sjelden beruset av to store glass vin (hvis jeg er veldig sulten og/eller sliten er det annerledes), så etter en flaske hadde jeg jo vært beruset, men slett ikke dritings, og særlig ikke hvis jeg hadde brukt 6 timer på den. 

Jeg kan kose meg alene med ett og to glass vin, men tar vel aldri mer enn det alene. 

Vet ikke om du ble noe klokere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du vet svaret på dette spørsmålet selv, siden du i en annen tråd skriver:

"Jeg har trøstedrukket pga at jeg har blitt forlatt , er singel , og har en del angst og litt tøffe livssituasjoner."

Nå synes jeg uansett at en flaske vin er mye, i tillegg er det slik at kvinner generelt tåler alkohol dårligere enn menn.

Men det vktigste poenget er at du bruker alkohol som trøst og angsfordriver, det er en farlig vei å begi seg inn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bra hvis du sitter og drikker i ensom majestet.

Anonymkode: 9e4ec...5eb

Nei, folk som bor alene skal aldri kunne kose seg med vin en fredags- eller lørdagskveld, skal de vel? Mens de som er så heldige å ha noen å dele livet og helgen med, kan gjøre akkurat som de vil?

Beklager at jeg angriper akkurat deg, men det irriterer meg at det er så mange som mener akkurat det. Et par kan sitte sammen bare de to og vinkartongen, så ofte de ønsker. Men er man alene og kjøper litt vin iblant, er det fare på ferde.

Jeg levde etter den "regelen" selv i hele ti år. Rørte aldri en dråpe hjemme hos meg selv, hvis jeg ikke hadde gjester. Men i ettertid har jeg lurt på hvorfor det er så viktig å mistenkeliggjøre de som sitter alene kanskje minst 90% av alle fredager og lørdager - hvorfor er det så fordømt viktig å gi dem dårlig samvittighet hvis de koser seg litt iblant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, laban skrev:

Nei, folk som bor alene skal aldri kunne kose seg med vin en fredags- eller lørdagskveld, skal de vel? Mens de som er så heldige å ha noen å dele livet og helgen med, kan gjøre akkurat som de vil?

Beklager at jeg angriper akkurat deg, men det irriterer meg at det er så mange som mener akkurat det. Et par kan sitte sammen bare de to og vinkartongen, så ofte de ønsker. Men er man alene og kjøper litt vin iblant, er det fare på ferde.

Jeg levde etter den "regelen" selv i hele ti år. Rørte aldri en dråpe hjemme hos meg selv, hvis jeg ikke hadde gjester. Men i ettertid har jeg lurt på hvorfor det er så viktig å mistenkeliggjøre de som sitter alene kanskje minst 90% av alle fredager og lørdager - hvorfor er det så fordømt viktig å gi dem dårlig samvittighet hvis de koser seg litt iblant?

Poenget er vel at hvis en sitter alene og drikker en hel faske for å drukne sorger er det fare på ferde.

Anonymkode: 9e4ec...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Babette skrev:

Jeg tror du vet svaret på dette spørsmålet selv, siden du i en annen tråd skriver:

"Jeg har trøstedrukket pga at jeg har blitt forlatt , er singel , og har en del angst og litt tøffe livssituasjoner."

Nå synes jeg uansett at en flaske vin er mye, i tillegg er det slik at kvinner generelt tåler alkohol dårligere enn menn.

Men det vktigste poenget er at du bruker alkohol som trøst og angsfordriver, det er en farlig vei å begi seg inn på.

Enig.  Når en legger til grunn svaret ditt i den andre tråden, blir svaret fra meg annerledes. Det siste avsnittet til Babette er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, laban skrev:

Nei, folk som bor alene skal aldri kunne kose seg med vin en fredags- eller lørdagskveld, skal de vel? Mens de som er så heldige å ha noen å dele livet og helgen med, kan gjøre akkurat som de vil?

Beklager at jeg angriper akkurat deg, men det irriterer meg at det er så mange som mener akkurat det. Et par kan sitte sammen bare de to og vinkartongen, så ofte de ønsker. Men er man alene og kjøper litt vin iblant, er det fare på ferde.

Jeg levde etter den "regelen" selv i hele ti år. Rørte aldri en dråpe hjemme hos meg selv, hvis jeg ikke hadde gjester. Men i ettertid har jeg lurt på hvorfor det er så viktig å mistenkeliggjøre de som sitter alene kanskje minst 90% av alle fredager og lørdager - hvorfor er det så fordømt viktig å gi dem dårlig samvittighet hvis de koser seg litt iblant?

Enig med deg, Laban. Jeg har aldri forstått poenget med det der, så sant en ikke bruker alkoholen som medisin mot depresjon, fortvilelse eller ensomhet.

Jeg er sjelden helt alene i huset. Når jeg først er det, kan jeg virkelig storkose meg alene i stua. Uten vin og med vin. Med vin kan være en del vin - uten at jeg føler noen skam rundt det. 

Men situasjonen til Mina er jo litt annerledes, kom det frem nå utover i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er vel at hvis en sitter alene og drikker en hel flaske for å drukne sorger er det fare på ferde.

Anonymkode: 9e4ec...5eb

Jeg er helt enig i at man ikke skal legge seg til vanen med å drikke for å drukne sorger. Det gjelder alle, uansett familiesituasjon.

Det jeg reagerte på, var at det skulle være så ille å drikke i ensom majestet. Det er ikke det at man sitter alene som er "feilen", slik mange mener.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er vel at hvis en sitter alene og drikker en hel faske for å drukne sorger er det fare på ferde.

Anonymkode: 9e4ec...5eb

Det er jeg enig i! Mina skrev ikke noe om dette i åpningsinnlegget, så ut fra det hun skrev kun der, var det ikke nødvendigvis fare på ferde. Nå viser det seg at det trolig ikke er heldig for henne å fortsette slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2017 den 13.02, Babette skrev:

Jeg tror du vet svaret på dette spørsmålet selv, siden du i en annen tråd skriver:

"Jeg har trøstedrukket pga at jeg har blitt forlatt , er singel , og har en del angst og litt tøffe livssituasjoner."

Nå synes jeg uansett at en flaske vin er mye, i tillegg er det slik at kvinner generelt tåler alkohol dårligere enn menn.

Men det vktigste poenget er at du bruker alkohol som trøst og angsfordriver, det er en farlig vei å begi seg inn på.

Velfig farlig å tørstedrikk. Du må gjerne kose deg med alkohol, men da skal den nytes. Ikke drikke for å bli beruset, da vil angsten bli desto større neste dag og man begynner igjen. 

Mitt råd, er selv glad i kose meg med alkohol i hyggelig selskap, men vet at ettervirkningene ikke er noe særlig. Så ta deg en gåtur, gjerne i skogen, gjør noe som gir deg glede og sitt minst mulig alene hjemme. Tro meg, drikking er en dårlig løsning! 

Mvh M, j30

Anonymkode: 5d3e0...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir definitivt en mengde en drikker for å bli full og vil ende med en solid bakrus for de fleste kvinner og en god del menn. Men dødelig eller livsfarlig er det jo ikke akkurat.

En halv flaske vin er vel ca toppen en drikker for "nytelsens skyld" og ikke ønsker at dagen etter skal bli ødelagt. 

 

Anonymkode: d7e76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir definitivt en mengde en drikker for å bli full og vil ende med en solid bakrus for de fleste kvinner og en god del menn. En halv flaske vin er vel ca toppen en drikker for "nytelsens skyld" og ikke ønsker at dagen etter skal bli ødelagt. 

Anonymkode: d7e76...1c8

En lørdag består av ganske mange timer.  Man trenger ikke være alkoholiker for å klare å fordele en vinflaske over så lang tid og med såpass stort matinntak ved siden av, at man ikke får søndagen ødelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velfig farlig å tørstedrikk. Du må gjerne kose deg med alkohol, men da skal den nytes. Ikke drikke for å bli beruset, da vil angsten bli desto større neste dag og man begynner igjen. 

Mitt råd, er selv glad i kose meg med alkohol i hyggelig selskap, men vet at ettervirkningene ikke er noe særlig. Så ta deg en gåtur, gjerne i skogen, gjør noe som gir deg glede og sitt minst mulig alene hjemme. Tro meg, drikking er en dårlig løsning! 

Mvh M, j30

Anonymkode: 5d3e0...63c

Var det meningen å svare meg? Så ser jeg at du skriver tørstedrikk, men det sto trøstedrikk i innlegget til Mina. Det blir noe helt annet. Tror ikke det er farlig å ta en øl som tørstedrikk. Det er i alle fall uslåelig godt i sommervarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...