Gå til innhold

Er der mange single her inne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i den. 

Kan være at jeg er for kresen i henhold i hva jeg har sjans på. Men jeg har datet ganske mange. Har møtt mange hyggelige menn men dersom jeg er interessert så er ikke de interessert tilbake. Og dersom de er interesserte så er det noen jeg kun ser på som venner og da har jeg mangler sexuell dragning. Jeg mener at jeg ikke er kresen men hvis jeg er så er jeg kun i henhold til hva jeg har sjans på. 

Anonymkode: 5ae5d...d3d

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er. Men ut fra venninners erfaringer har jeg dessverre inntrykk av at det kan være temmelig vanskelig å finne ny partner når man er kvinne og 40-50 år. Jevngamle menn er gjerne enten opptatt, kun ute etter useriøse forhold, eller søker yngre partnere. Selvfølgelig finnes en del hederlige unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg giftet meg da jeg var ung. For meg var det å bli gift og få familie et strekt ønske. Det var ganske ukomplisert egentlig. Vi hadde veldig lik bakgrunn og innstilling til livet. Vi var uerfaren med sex og forhold begge to. Vi ble forelsket, forlovet oss , giftet oss og fikk barn. Når man er helt ung skal man likevel formes og tilpasse seg voksenlivet og vi erfarte dette sammen helt fra starten på en måte. Tror jeg hadde opplevd det som vanskeligere å skulle tilpasse meg en ny partner nå i godt voksen alder. Tror egentlig at jeg bare var heldig. Har en del single venner. Jeg kan ikke snakke om mann og barn til de fordi de opplever det som skryt eller sårende. Jeg er bare et helt vanlig menneske som har hatt i overkant mange utfordringer med barna og som prøver å få til dette livet. Mine single venninner gir da utrykk for hvor heldig jeg er som har mann og barn og jeg får ikke lov å klage. I stedet må jeg lytte til de og være en støtte. På en måte forstår jeg det veldig godt men samtidig skulle jeg ønske jeg slapp å føle på en slags skyldfølelse fordi jeg har noe de lengter etter å oppleve selv. 

Anonymkode: 9bb0b...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg sier ikke at et godt utseende og et ærlig og sympatisk vesen nødvendigvis utelukker hverandre. Men det bør være grunn til å spørre seg selv hvilke kriterier en stiller om en stadig ender opp med slemme menn.

 

Selv har jeg ikke tro på å kun gå etter følelser som oppstår der og da. Det høres kanskje kynisk ut, men jeg har tro på å legge inn en viss objektiv og kritisk sans i tillegg.

 

Dette vet jeg ikke hvor du har fra, jeg har på ingen måte inntrykk av at dette er noe som særpreger norske menn.

Du misforstår meg. Jeg sier slett ikke at alle menn er slemme. Jeg sier at menn behandler kvinner dårlig. Det er to ulike ting og innebærer ikke nødvendigvis vold i det hele tatt. En mann kan fint være en kjernekar i øynene til en kompis eller familien sin men være et mareritt som kjæreste f.eks fordi kjæresten aldri er førsteprioritet og/eller hele tiden skal "testes" ut: "Er hun en verdig kjæreste for meg eller fins det enda bedre kvinner for meg?" Å være med noen på den måten er ødeleggende fordi én av de viktigste faktorene i et forhold, trygghet og få lov å være seg selv, faller helt bort. 

Og ja, det høres rimelig kynisk ut å velge partnere etter "kritisk sans". Hvem vil være kjæresten som er valgt fordi de var "så bra kjærestemateriale"?

 

Anonymkode: 26054...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du misforstår meg. Jeg sier slett ikke at alle menn er slemme. Jeg sier at menn behandler kvinner dårlig. Det er to ulike ting og innebærer ikke nødvendigvis vold i det hele tatt. En mann kan fint være en kjernekar i øynene til en kompis eller familien sin men være et mareritt som kjæreste f.eks fordi kjæresten aldri er førsteprioritet og/eller hele tiden skal "testes" ut: "Er hun en verdig kjæreste for meg eller fins det enda bedre kvinner for meg?"

Er det ikke slemte å teste ut kjærester slik du sier? Det synes jeg, selv om et familiemedlem måtte mene noe annet, i hvertfall om man skjønner at kjæresten har et helt annet syn på forholdet. Om man ikke føler seg prioritert av en ny kjæreste bør man vurdere hele forholdet og helst gå videre, da er det noe grunnleggende galt.

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Og ja, det høres rimelig kynisk ut å velge partnere etter "kritisk sans". Hvem vil være kjæresten som er valgt fordi de var "så bra kjærestemateriale"?

 

En viss kritisk sans er aldri dumt, selv om en med de romantiske brillene på anser det unødvendig. Selvfølgelig kommer følelsene først, men det er lov å ha to tanker i hodet på en gang, særlig om man skal velge noe så viktig som livspartner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Xtra skrev:

Er det ikke slemte å teste ut kjærester slik du sier? Det synes jeg, selv om et familiemedlem måtte mene noe annet, i hvertfall om man skjønner at kjæresten har et helt annet syn på forholdet. Om man ikke føler seg prioritert av en ny kjæreste bør man vurdere hele forholdet og helst gå videre, da er det noe grunnleggende galt.

 

En viss kritisk sans er aldri dumt, selv om en med de romantiske brillene på anser det unødvendig. Selvfølgelig kommer følelsene først, men det er lov å ha to tanker i hodet på en gang, særlig om man skal velge noe så viktig som livspartner.

Jeg syns også det er slemt. Men jeg vet at menn som holder på sånn ikke selv ser at det er slemt fordi de kan lene seg på positiv respons fra andre mennesker om at de er bra personer om du skjønner?  Enig i det siste. Men opplever vel helst at de fleste menn ikke tåler bli stilt krav til i det hele tatt. Stort sett har alle mine forhold tatt slutt i det øyeblikket jeg ser rødt og blir konfronterende i forhold til oppførselen deres. Man er liksom bare verdt noe så lenge man holder kjeft og er ei dørmatte egentlig. 

Anonymkode: 26054...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Xtra skrev:

 

En viss kritisk sans er aldri dumt, selv om en med de romantiske brillene på anser det unødvendig. Selvfølgelig kommer følelsene først, men det er lov å ha to tanker i hodet på en gang, særlig om man skal velge noe så viktig som livspartner.

Enig! Det er lurt å tenke gjennom hva akkurat denne partneren tilfører en av positive ting i forholdet, men også hvilke ting/aktiviteter/egenskaper som en ikke vil kunne ha felles med akkurat denne partneren. Og det siste er lett å legge et slør over når en er forelsket...

Men dersom f.eks det å gå på ski er noe son virkelig betyr mye for en selv, og en velger en partner som hater vinter og aldri kunne tenke seg ut på ski - så bør en være bevisst rundt det at felles skiturer ikke vil kunne binde paret sammen.  Kanskje tvert i mot, så vil det kanskje føre til konflikter om hva fritida skal brukes til. Og dette kan gjelde religion/livssyn, kulturopplevelser, økonomiske forbruksvaner etc. Jeg mener ikke at en skal være helt like, men en bør tenke over viktige ulikheter. 

Men dette er ikke så lett dersom en er stormforelsket! Vil tro at det er vanskeligst å se dette når en er 18-19 år og er midt i sin heftigste ungdomsforelskelse, men en kan jo også bli bergtatt i mer voksen alder :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du misforstår meg. Jeg sier slett ikke at alle menn er slemme. Jeg sier at menn behandler kvinner dårlig. 

Indinuerer du ikke at alle menn behandler kvinner dårlig?

Anonymkode: 62e45...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Indinuerer du ikke at alle menn behandler kvinner dårlig?

Anonymkode: 62e45...094

Ikke alle, men tror helt klart det gjelder flertallet ja. Men jeg vet ikke om det er fordi kvinner og menn er grunnleggende forskjellige og trenger helt forskjellige ting fra en partner eller fordi menn er et "ondere" kjønn. 

Anonymkode: 26054...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle, men tror helt klart det gjelder flertallet ja. Men jeg vet ikke om det er fordi kvinner og menn er grunnleggende forskjellige og trenger helt forskjellige ting fra en partner eller fordi menn er et "ondere" kjønn. 

Anonymkode: 26054...e39

Dette høres bare forskudd ut. Som å si at innvandrere er "ondere" enn etniske nordmenn.

Anonymkode: 62e45...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du misforstår meg. Jeg sier slett ikke at alle menn er slemme. Jeg sier at menn behandler kvinner dårlig. Det er to ulike ting og innebærer ikke nødvendigvis vold i det hele tatt. En mann kan fint være en kjernekar i øynene til en kompis eller familien sin men være et mareritt som kjæreste f.eks fordi kjæresten aldri er førsteprioritet og/eller hele tiden skal "testes" ut: "Er hun en verdig kjæreste for meg eller fins det enda bedre kvinner for meg?" Å være med noen på den måten er ødeleggende fordi én av de viktigste faktorene i et forhold, trygghet og få lov å være seg selv, faller helt bort. 

Og ja, det høres rimelig kynisk ut å velge partnere etter "kritisk sans". Hvem vil være kjæresten som er valgt fordi de var "så bra kjærestemateriale"?

 

Anonymkode: 26054...e39

Jeg er fullt enig med deg. Har man dårlige erfaringer og har opplevd å bli dumpet mange ganger så er det lett å tenke som du. Jeg har erfaringen med at det virker som om det er lett å kaste meg og finne en ny. Og da blir man kritisk og føler seg ikke god nok. En naturlig følelse. Og man blir redd for å forsøke på nytt. Man orker ikke å gå gjennom alt det samme. Jeg føler derfor at jeg har det bedre nå når jeg tok datepause enn hvordan jeg har hatt det med all usikkerheten rundt menn. 

 

 

Anonymkode: 5ae5d...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle, men tror helt klart det gjelder flertallet ja. Men jeg vet ikke om det er fordi kvinner og menn er grunnleggende forskjellige og trenger helt forskjellige ting fra en partner eller fordi menn er et "ondere" kjønn. 

Anonymkode: 26054...e39

Det er hva vi har erfart som gjør at vi tenker sånn. Jeg har samme tanker som deg. Vet at de kan være feile. Men jeg har de pga jeg har følt meg behandlet som en dukke mange ganger. 

Anonymkode: 5ae5d...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres bare forskudd ut. Som å si at innvandrere er "ondere" enn etniske nordmenn.

Anonymkode: 62e45...094

Absolutt ikke. Du trenger ikke se lenger en til rettssytemet for å underbygge en påstand om at menn er "ondere" enn kvinner da nesten samtlige kriminelle er menn, men det er en helt annen diskusjon. 

Anonymkode: 26054...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. Du trenger ikke se lenger en til rettssytemet for å underbygge en påstand om at menn er "ondere" enn kvinner da nesten samtlige kriminelle er menn, men det er en helt annen diskusjon. 

Anonymkode: 26054...e39

Innvandrere er også overrepresentert i rettsystemet.

Anonymkode: 62e45...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del så er det erfaringer innen kjærlighet og menn som gjør at jeg får ingen tro på dem. Det er ikke noe med at jeg dømmer menn, men man blir jo skeptisk når det samme skjer hver gang, og dersom man opplever faktisk å bli dumpet og kastet gang på gang. Da er det gjerne ikke så rart at man blir oppgitt. Jeg har tatt meg en pause pga det. Men jeg håper på å våge å ta risken igjen. Men det følelsesmessige ble veldig tungt psykisk å bære, og derfor var det lurt med en pause. 

Anonymkode: 5ae5d...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Innvandrere er også overrepresentert i rettsystemet.

Anonymkode: 62e45...094

Ja, det er de og det handler nok i stor grad om kulturforskjeller. En trenger jo ikke dra lenger en til Sør-Europa for å finne en så frynsete moral i forhold til mange ting at en kjapt kommer i konflikt med norsk rettssystem. Men ser ikke helt hva det har med denne diskusjonene å gjøre siden innvandrere absolutt ikke behandler kvinner dårligere enn norske menn. Ofte tvert i mot. 

Anonymkode: 26054...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Men ser ikke helt hva det har med denne diskusjonene å gjøre siden innvandrere absolutt ikke behandler kvinner dårligere enn norske menn. Ofte tvert i mot. 

Anonymkode: 26054...e39

Det har noe med diskusjonen å gjøre siden du hele tiden er inne på at spesielt norske menn er så forferdelige. Ekteskap mellom norske kvinner og menn fra andre kulturer går i alle fall ofte dårlig. Skilsmisseraten er mer enn 4 ganger høyere enn mellom norske par. Jeg får ikke det til å rime med at norske menn behandler kvinner dårligere enn hva utenlandske menn gjør.

"Over halvparten (54 prosent) av de norske kvinnene som giftet seg med menn fra kulturer fjernt fra vår egen i 1990, er skilt i dag.

Samtidig har bare 13 prosent av de helnorske ekteskapene som ble inngått samme år gått i oppløsning, viser tall fra Statistisk sentralbyrå."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/paa-skilsmissetoppen/a/49058/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er de og det handler nok i stor grad om kulturforskjeller. En trenger jo ikke dra lenger en til Sør-Europa for å finne en så frynsete moral i forhold til mange ting at en kjapt kommer i konflikt med norsk rettssystem. Men ser ikke helt hva det har med denne diskusjonene å gjøre siden innvandrere absolutt ikke behandler kvinner dårligere enn norske menn. Ofte tvert i mot. 

Anonymkode: 26054...e39

Det er vel derfor krisesentrene er stappfulle av innvandrerkvinner. Sånn er det nok.

Anonymkode: 62e45...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/18/2017 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg burde tatt til takke med det jeg får. Det er noe i det. Men jeg vil heller være singel, enn å være sammen med hvem som helst. 

Jeg har opplevd at enkelte menn går single år etter år de også. Tiltross for at de er attraktive. 
 

Anonymkode: 5ae5d...d3d

Kan det være fordi menn ikke orker alt styret? Kvinner skal hele tiden "snakke om det", og gjøre ting i tospann. Menn trenger alenetid men mulighet til å drive med egne ting, som hobbyer, tur og skog og mark og idrett.

Anonymkode: 62e45...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Menn trenger alenetid men mulighet til å drive med egne ting, som hobbyer, tur og skog og mark og idrett.

Anonymkode: 62e45...094

Mon om jeg er en mann?  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være fordi menn ikke orker alt styret? Kvinner skal hele tiden "snakke om det", og gjøre ting i tospann. Menn trenger alenetid men mulighet til å drive med egne ting, som hobbyer, tur og skog og mark og idrett.

Anonymkode: 62e45...094

Jeg har ofte fått inntrykk av at disse mennene som er på singelmarkedet / nettdating egentlig har dame. De mest attraktive av dem har ofte en såkallt "venninne" som de treffer iblant og reiser med til Syden med osv i tillegg til at de er på markedet. Så det er mulig ikke så rart at de er opptatte til å holde kontakten i lengden... 

Anonymkode: 5ae5d...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...