Gå til innhold

2018 ... hva kan vi gjøre for å la alt bli bra


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg har mange planer for nye året og det er følgende : søke jobb, jobbe mest mulig, reise på en liten ferie, trene på helsestudio pluss trene utenfor studio i tillegg, gjøre samme positive endring i tankegangen som jeg har gjort i det siste , være med familie og barn og de som betyr mye for meg, dyrke interesser og så håper jeg også på at jeg kanskje tilfeldigvis treffer en mann dette året som kommer men ingen hast... det kommer om det kommer. Skal være avslappet rundt alt sånnt. Lage alt negativt som var om til noe positivt  

Hva med dere? Noe som inspirerer dere til å la psyken deres få det bedre og bra året som kommer ? Fortell ? 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal prøve å slappe av litt i forhold til den jeg er slik at jeg ikke hele tiden stresser meg selv opp. Det jeg mener å si er at jeg ønsker å akseptere meg selv med all den styrke jeg har, og alle feil og mangler. Det tror jeg faktisk blir det viktigste.

Jeg skal også være nøye med å bevege meg litt ute hver dag. Noen ganger går jeg fort slik at det blir trening, andre ganger daffer jeg meg gjennom en lett rute. Men ut skal jeg!

I november begynte jeg nye spisevaner. Nå har det blitt litt utflytende men etter nyttårsaften kastes alle godsakene ut og jeg plukker opp der jeg stanset.

Det er vel i grunnen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Jeg har mange planer for nye året og det er følgende : søke jobb, jobbe mest mulig, reise på en liten ferie, trene på helsestudio pluss trene utenfor studio i tillegg, gjøre samme positive endring i tankegangen som jeg har gjort i det siste , være med familie og barn og de som betyr mye for meg, dyrke interesser og så håper jeg også på at jeg kanskje tilfeldigvis treffer en mann dette året som kommer men ingen hast... det kommer om det kommer. Skal være avslappet rundt alt sånnt. Lage alt negativt som var om til noe positivt  

Hva med dere? Noe som inspirerer dere til å la psyken deres få det bedre og bra året som kommer ? Fortell ? 

Nei, det nytter ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunt kosthold og trening er et must. 

Jeg har også tro på å lese gode bøker. Rett og slett koble ut toppetasjen hva angår egne tanker.

Jeg ønsker også å være mye i naturen utover trening - se på havet, grille, bade, lukte på syriner osv.

Jeg må også ta noen valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, cilie skrev:

Sunt kosthold og trening er et must. 

Jeg har også tro på å lese gode bøker. Rett og slett koble ut toppetasjen hva angår egne tanker.

Jeg ønsker også å være mye i naturen utover trening - se på havet, grille, bade, lukte på syriner osv.

Jeg må også ta noen valg. 

Høres bra ut :) 

6 timer siden, elina777 skrev:

Bare kaos i hodet forsvinner blir alt bra...

Samme her: i morges våknet jeg med et kaos i hodet... men jeg skal roe det ned igjen. Denne dagen gir meg en del minner som var såre. Men de skal jeg koble ut. Nå skal jeg ned på et treningssenter, og trene. Gleder meg til det. Det er avkobling for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal begynne igjen der jeg var før jul, ting har sklidd litt ut i desember. Mindre Pepsi Max og mindre snop. En ny ting på lista er røyke stopp, har kjøpt inn nikotintyggegummi. Det er ikke et nyttårsforsett, men med i den planen jeg har lagt.

Ser av erfaring at ting tar tid å forandre så jeg skal fortsette å jobbe jevnt og trutt hos terapeuten. 

Ser fram til det nye året. Tror at jeg jeg er på rett vei og at jeg er bedre nå enn for ett år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg tidlig våken og burde få opp pulsen pga negative tanker/stress, men våkner opp m skikkelig vond hals. Merker jeg kremter og svelger og har ubehag lenge før jeg våkner ordentlig.  Vondt i munnen og litt i ørene også. Problemet er at dette mer el mindre har vart i hele desember. Dette er tungt når jeg allerede sliter m negative tanker om dagen👹

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, cilie skrev:

Sunt kosthold og trening er et must. 

Jeg har også tro på å lese gode bøker. Rett og slett koble ut toppetasjen hva angår egne tanker.

Jeg ønsker også å være mye i naturen utover trening - se på havet, grille, bade, lukte på syriner osv.

Jeg må også ta noen valg. 

Likte det med å se på havet og lukte på syriner!

Du har hanglet lenge nå. Å ikke velge er også et valg. Men det har vi snakket om før. Ønsker deg et godt nytt år med nye muligheter 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mina, det er så godt å se at de siste par-tre ukene har vært gode for deg! Det virker som om du har mer overskudd og ro.

Hva med å ha som mål at i 2018 skal du finne ei venninne? Jeg tror det hadde vært godt for deg. Ei du kunne treffe av og til, kanskje trene med, og ei du kunne prate med om alt og ingenting. Ei som så at du er et godt menneske som kunne bety noe for henne 😊 - og ei som kan være der for deg.

Jeg tror du trenger å bygge selvtillit, trygge økonomien din ved å få en annen jobb og få et mer sosialt liv. Da vil du bli tryggere på deg selv - og så når det er mer på plass, kan du ta opp jakten på en mann. Da tror jeg det ee større sjanse for å lykkes :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, påskelilje skrev:

Likte det med å se på havet og lukte på syriner!

Du har hanglet lenge nå. Å ikke velge er også et valg. Men det har vi snakket om før. Ønsker deg et godt nytt år med nye muligheter 💛

Syriner og hav er en god mix👌 Varer dog kort, så skal prøve å ha mye tid i mai/juni til å nyte begge samtidig. Ja, formen er dritt - tar meg en tur til lege på nyåret om ikke bedre asap. 

Ja, vi velger jo hele tiden, men kanskje prøve å bli mer komfortabel i valgene. Om jeg blir i jobben, så er d «fordi jeg vil det» - på en måte. 

Godt nytt år til deg og😊

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, påskelilje skrev:

Mina, det er så godt å se at de siste par-tre ukene har vært gode for deg! Det virker som om du har mer overskudd og ro.

Hva med å ha som mål at i 2018 skal du finne ei venninne? Jeg tror det hadde vært godt for deg. Ei du kunne treffe av og til, kanskje trene med, og ei du kunne prate med om alt og ingenting. Ei som så at du er et godt menneske som kunne bety noe for henne 😊 - og ei som kan være der for deg.

Jeg tror du trenger å bygge selvtillit, trygge økonomien din ved å få en annen jobb og få et mer sosialt liv. Da vil du bli tryggere på deg selv - og så når det er mer på plass, kan du ta opp jakten på en mann. Da tror jeg det ee større sjanse for å lykkes :wub:

Det stemmer at jeg har hatt noen bedre uker i det siste. Men det som jeg sitter igjen med er at jeg føler meg ikke bra nok for en mann. Jeg blir litt lei meg for det. Men jeg kaster bort dvelingen på det mye enklere enn før. Jeg sier til meg selv: "ja du er bra nok, du har bare vært uheldig på kjærlighetsfronten. Ingen er bedre enn deg" , og de setningene hjelper. :) . I dag er det en del minner ute å går fordi i dag er det nøyaktig 2 år siden da jeg hadde sex med eksen min og etter den sexen så ble jeg bare ignorert av han. Det var forferdelig vondt. Men det viktigste er at jeg bare lar være å tenke på det. Men det gikk hardt utover selvtilliten, for jeg tenker jo at det kan være min kropp som ikke var fin nok, bra nok osv...men viktig å bare la det være, og gjøre det beste jeg kan, og jeg gjorde mitt beste. :) . 

Jeg ser at date-pausen har vært godt for meg. Jeg har blitt gladere, og mer avslappet. Jeg har sluppet å utsette meg selv for usikkerheten,, og avvisningene. Men jeg har fokusert på å begynne å søke jobb ( har søkt to jobber), , har begynt å trene på treningsstudio, forsøker å finne positive ting å gjøre som gjør at jeg fokuserer mer positivt. Merker at det skal ikke så mye til for at jeg ramler igjen så jeg må forsøke å holde meg oppe, og gjøre som jeg har gjort de siste ukene. 

Jeg skal ikke gi opp jakten på en mann. Men jeg skal gjøre som du sier: fokusere mer på å gjerne være litt sosial ellers, søke jobber, og få mer trygghet og indre ro i meg selv. Jeg må tåle avvisninger, og derfor må jeg være mest mulig sterk når jeg begynner igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan vi gjøre for at 2018 og fremtiden blir bra?

* Voksne kan slutte å ha sex med barn.

* Voksne kan slutte å være ruset når de er sammen med barn. Voksne med rusproblem kan bruke prevensjon inntil de har vært rusfrie i et år.

* Vi kan slutte med mobbing.

Storparten av de som sliter og de som lager ulykke for andre har vært utsatt for minst en av disse faktorene.

noen hjelper deg

Anonymkode: e84d7...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan vi gjøre for at 2018 og fremtiden blir bra?

* Voksne kan slutte å ha sex med barn.

* Voksne kan slutte å være ruset når de er sammen med barn. Voksne med rusproblem kan bruke prevensjon inntil de har vært rusfrie i et år.

* Vi kan slutte med mobbing.

Storparten av de som sliter og de som lager ulykke for andre har vært utsatt for minst en av disse faktorene.

noen hjelper deg

Anonymkode: e84d7...cfc

Folk kan vise mer omsorg for andre. 

Man bør behandle andre slik man selv ønsker å bli behandlet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Folk kan vise mer omsorg for andre. 

Man bør behandle andre slik man selv ønsker å bli behandlet. 

Det må du gjerne mene, men slike runde mål har jeg liten tro på. Det må være konkret og avgrenset.

Anonymkode: e84d7...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må du gjerne mene, men slike runde mål har jeg liten tro på. Det må være konkret og avgrenset.

Anonymkode: e84d7...cfc

Et fint varmt smil til en person selv om vedkommende er fremmed kan faktisk redde en dag for den personen. Jeg har en mening om at man bør forsøke å behandle andre på samme måte man ønsker å bli behandlet selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg skal ikke gi opp jakten på en mann. Men jeg skal gjøre som du sier: fokusere mer på å gjerne være litt sosial ellers, søke jobber, og få mer trygghet og indre ro i meg selv. Jeg må tåle avvisninger, og derfor må jeg være mest mulig sterk når jeg begynner igjen :) 

Jeg mener også å ha lagt merke til at du virker bedre i perioder der du trener ofte - og også etter at du var hos legen nå før jul. :)

Ikke stress med dating på en god stund, ikke før til sommeren kanskje? Om du føler at du vil det når den tiden kommer. La tingene komme mer av seg selv, fokuser på det du nevner her og prøv å nyte livet! Godt Nytt År, Mina! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg mener også å ha lagt merke til at du virker bedre i perioder der du trener ofte - og også etter at du var hos legen nå før jul. :)

Ikke stress med dating på en god stund, ikke før til sommeren kanskje? Om du føler at du vil det når den tiden kommer. La tingene komme mer av seg selv, fokuser på det du nevner her og prøv å nyte livet! Godt Nytt År, Mina! :D 

Tusen takk :) . 

Fint at dere merker det også. Jeg merker at jeg er bedre etter å ha trent ofte, og etter å ha droppet datingen for en stund. Meldte meg i dag inn for et år på treningsstudioet. 

Jeg har tøffe stunder ennå, men når jeg får de tøffe stundene så klarer jeg faktisk å fokusere positivt. Og reise meg opp igjen ifra det ganske fort, og så gjør jeg noe som gjør at jeg slutter å tenke på det for en stund. Før tenkte jeg konstant på fortiden min. Nå gjør jeg ikke det lenger. Men når hjernen begynner å tenke på den så sier jeg til meg selv at det er ikke verdt bryet. :) 

Ja, jeg skal nyte livet mitt som det er, både med og uten mann. Mener det samme som deg at jeg må la tingene komme mer av seg selv. Ikke fokusere på datingen, men la alt skje når det føles greit. Akkurat nå har jeg hatt det veldig herlig med å være alene litt slik at jeg fikk alt gammelt på avstand. Jeg har innsett at jeg sitter ikke uten mann på nyttårsaften fordi jeg gjorde noe galt annet enn at jeg satset på feil type mann. 

Jeg er nok kommet en prosess lengre i tankegangen min nå enn jeg var, selv om jeg har et stykke igjen ennå. 

Ønsker deg også et riktig godt nyttår :D! Takker så mye for det gamle i året som var, og gode samtaler inne på forumet :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Maggie55 skrev:

Det kan glippe for alle i livet. 2018 blir sikkert ikke noe unntak for meg i så måte det heller.😊

 

Ting blir ikke alltid slik man hadde ønsket. Livet har man bare en gang, og man har ikke annet valg enn å leve slik det er og gjøre sitt beste hele tiden. Nyte de små øyeblikkene :). Sann kjærlighet vil alltid bestå, etter min mening. Den glipper ikke. Ønsker deg et riktig godt nyttår :) . Vi må bare gjøre vårt beste. Bedre kan man ikke gjøre. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...