Gå til innhold

2018 ... hva kan vi gjøre for å la alt bli bra


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Enkelte av oss ønsker nok et mye tettere samfunn enn det faktisk er eller kan bli ja. Men ingen får alt de drømmer om i livet tror jeg. Mye positivt å finne i fjæra allikevel.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Jeg prøver også å sette opp en god plan for de kommende to semester. I mai tror jeg at jeg vet mer om der er noen flere grep jeg kan ta i forhold til egen situasjon som kan gjøre muligheter til inntektsgivende arbeid bedre. Tenkte også å oppsøke en rådgiver før sommerferien. Utviklingen går så raskt så det er kanskje muligheter man ikke har fått med seg. Alle har sitt å tenke på når det gjelder fremtida og det er viktig å legge noen planer uansett situasjon føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan vi gjøre for at 2018 og fremtiden blir bra?

* Voksne kan slutte å ha sex med barn.

* Voksne kan slutte å være ruset når de er sammen med barn. Voksne med rusproblem kan bruke prevensjon inntil de har vært rusfrie i et år.

* Vi kan slutte med mobbing.

Storparten av de som sliter og de som lager ulykke for andre har vært utsatt for minst en av disse faktorene.

noen hjelper deg

Anonymkode: e84d7...cfc

Du glemte omsorgssvikt og vold. 

Anonymkode: 16927...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Maggie55 skrev:

Enkelte av oss ønsker nok et mye tettere samfunn enn det faktisk er eller kan bli ja. Men ingen får alt de drømmer om i livet tror jeg. Mye positivt å finne i fjæra allikevel.😊

Ja livet er ikke lett. Jeg synes at det er litt tøfft å være singel og over 40. Kommer jeg til å finne en mann som vil like meg? Og så tenker jeg: hva er galt med meg som gjør at mennene flyktet? Men samtidig så forstår jeg at jeg var i situasjoner som ble helt håpløse for meg å fikse opp i... jeg kan ikke fikse at en mann skal forstå hvem jeg er og elske meg.. det må han ønske å gi meg sjansen til selv . Jeg kan ikke sitte her å rakke ned på meg selv. Jeg må løfte hodet, og elske meg selv :) . Ja , jeg har tydeligvis lært meg selv å gi meg selv noen gode svar på hva jeg skal gjøre for å få det bedre!. ;).

Og en sak er sikker: 

"Ingen klarer å gjøre alt perfekt alltid. Vi er bare mennesker. Det er menneskelig å feile". 

Viktigste er å gjøre det beste ut av nåtiden og frem. Og ikke gnage over hva man skulle gjort anderledes. For det er for sent. Man må gi seg selv en ny start!. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Veldig enig i det med ny start hvis mulig.Vi er mange som kunne ønske at verden alltid var sånn.Men hvem som helst kan bli syke og god helsehjelp er ikke gitt at alle får så dessverre. Selv ikke her i landet. Det virker som det skorter på så mye på alle områder mer ennnoengang synes jeg det virker som og det gjør iallefall meg veldig urolig. Spesielt selvsagt om det gjelder ens nærmeste i livet.

Noe "vellykethetstyrrani "har aldri jeg ønsket nei. Det er mere enn bra nok å være seg selv.

Alt trenger man ikke. Det har jeg alltid sagt.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste man har som valg å gjøre er å gjøre sitt beste ut av ståstedet sitt her og nå. Ikke lett alltid, men klarer man å tenke på sitt beste så blir alt bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2017 den 21.40, Mina1 skrev:

Jeg har mange planer for nye året og det er følgende : søke jobb, jobbe mest mulig, reise på en liten ferie, trene på helsestudio pluss trene utenfor studio i tillegg, gjøre samme positive endring i tankegangen som jeg har gjort i det siste , være med familie og barn og de som betyr mye for meg, dyrke interesser og så håper jeg også på at jeg kanskje tilfeldigvis treffer en mann dette året som kommer men ingen hast... det kommer om det kommer. Skal være avslappet rundt alt sånnt. Lage alt negativt som var om til noe positivt  

Hva med dere? Noe som inspirerer dere til å la psyken deres få det bedre og bra året som kommer ? Fortell ? 

Jeg sliter med tung depresjon nå men å lese det du skrev minnet meg på at jeg har noen planer jeg også. Trening skal jeg fortsette med for det er så viktig for meg psykisk og fysisk. Jeg har også en plan om å skaffe meg en annen jobb som er bedre tilpasset min helse. Meditasjon er også noe som er positivt og det skal jeg fortsette med. Å ta en dag av gangen er viktig for når jeg sliter med depresjon så er frykten der for at jeg skal ha det sånn hver dag resten av livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Depressa skrev:

Jeg sliter med tung depresjon nå men å lese det du skrev minnet meg på at jeg har noen planer jeg også. Trening skal jeg fortsette med for det er så viktig for meg psykisk og fysisk. Jeg har også en plan om å skaffe meg en annen jobb som er bedre tilpasset min helse. Meditasjon er også noe som er positivt og det skal jeg fortsette med. Å ta en dag av gangen er viktig for når jeg sliter med depresjon så er frykten der for at jeg skal ha det sånn hver dag resten av livet. 

Jeg må innrømme at jeg sliter litt jeg også, men jeg innser at jeg må bare leve med de tankene jeg får iblant, og være sterk. Jeg har veldig dårlig tro på at jeg noensinne kommer til å finne meg en mann igjen, pga fortidens erfaringer. Kjipt , men sant. Men jeg skal forsøke å være tøff og sterk, og ikke la det prege tankene mine, og være sterk alene, og håpe på at alt en dag ordner seg. Pleier interessene mine. Og gjør mitt beste med det. Jeg har mye positivt i livet mitt som jeg er glad i. Klarer du å se en del positivt tiltross for at du er inne i en tung depresjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2017 den 8.16, emilie321 skrev:

Jeg skal begynne igjen der jeg var før jul, ting har sklidd litt ut i desember. Mindre Pepsi Max og mindre snop. En ny ting på lista er røyke stopp, har kjøpt inn nikotintyggegummi. Det er ikke et nyttårsforsett, men med i den planen jeg har lagt.

Ser av erfaring at ting tar tid å forandre så jeg skal fortsette å jobbe jevnt og trutt hos terapeuten. 

Ser fram til det nye året. Tror at jeg jeg er på rett vei og at jeg er bedre nå enn for ett år siden.

 

Jeg leste "En ny ting på lista er røyke sopp". Et øyeblikk trodde jeg jeg hadde dannet meg et helt feil bilde av deg, men skjønte ikke hva røyke sopp hadde med nikotintyggegummi å gjøre. Så jeg leste det et par ganger til, før jeg så det sto "stopp". Tror jeg skal gå og legge meg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
11 timer siden, Trine skrev:

 

Jeg leste "En ny ting på lista er røyke sopp". Et øyeblikk trodde jeg jeg hadde dannet meg et helt feil bilde av deg, men skjønte ikke hva røyke sopp hadde med nikotintyggegummi å gjøre. Så jeg leste det et par ganger til, før jeg så det sto "stopp". Tror jeg skal gå og legge meg nå!

Hehe. 

Jeg skal drikke mindre brus i år. Det har ikke noe med psyken å gjøre selvsagt, men med tennene mine. Og økonomien, så klart. Men det er første gang jeg tenker helse før økonomi. Da jeg slutta å røyke var det på grunn av dårlig økonomi. Utover det var jeg helt struts. 

Og så skal jeg fortsette å være flink til å gi litt mer f. Ikke la meg presse til å gjøre ting jeg ikke vil, som strengt tatt ikke er nødvendig. Stå opp for meg selv og andre mot sosialt press og stress i hverdagen. Det har jeg forsåvidt jobba med en stund og det funker veldig fint når en bare er i gang. Mindre sliten, mindre stressa, bedre selvfølelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Hehe. 

Jeg skal drikke mindre brus i år. Det har ikke noe med psyken å gjøre selvsagt, men med tennene mine. Og økonomien, så klart. Men det er første gang jeg tenker helse før økonomi. Da jeg slutta å røyke var det på grunn av dårlig økonomi. Utover det var jeg helt struts. 

Og så skal jeg fortsette å være flink til å gi litt mer f. Ikke la meg presse til å gjøre ting jeg ikke vil, som strengt tatt ikke er nødvendig. Stå opp for meg selv og andre mot sosialt press og stress i hverdagen. Det har jeg forsåvidt jobba med en stund og det funker veldig fint når en bare er i gang. Mindre sliten, mindre stressa, bedre selvfølelse. 

Gi mer f prøver jeg å lære meg også, men det er ikke så lett. Nå er jeg så sliten etter jula at jeg har mest lyst til å grave meg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så våknet jeg å begynte å tenke på fortiden igjen. Men jeg klarte fort å ta meg inn. Jeg er blitt flinkere til det. Sa til meg selv: du kan ikke gjøre noe mer med fortiden din. Du ville ikke at det skulle bli som det ble men du har ikke annet valg enn å tenke at du gjorde ditt beste, og la det seile. Jeg gikk deretter på butikken, gikk hjem og ryddet litt og vasket litt, gikk inn på Nav og søkte en jobb, laget middag klar for sønnen, og nå skal jeg ta å vaske litt og rydde litt til i huset før jeg går på jobb. Smil til verden og verden smiler litt igjen :) . Vi lever bare en gang, viktig å dra nytte av tiden. 

Det er mye en kan dra med seg av tanker i livet. Man kan psyke selvbildet sitt ned. Men det er viktig å forsøke å gjøre sitt beste! Det er ikke mer man kan gjøre i livet enn å gjøre sitt beste tross situasjoner :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yellow ledbetter
2 timer siden, Trine skrev:

Gi mer f prøver jeg å lære meg også, men det er ikke så lett. Nå er jeg så sliten etter jula at jeg har mest lyst til å grave meg ned.

Uff. Jul er ikke alltid så moro som folk vil ha det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Uff. Jul er ikke alltid så moro som folk vil ha det til. 

Nei, det er ihvertfall sikkert. Jeg blir like sliten hvert år. Var ei fra kommunen her i dag da, så jeg fikk lettet litt på tankene mine til noen som klarer å forstå det og ikke bare tar det personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
Akkurat nå, Trine skrev:

Nei, det er ihvertfall sikkert. Jeg blir like sliten hvert år. Var ei fra kommunen her i dag da, så jeg fikk lettet litt på tankene mine til noen som klarer å forstå det og ikke bare tar det personlig.

Det er bra at du har det tilbudet. Det er jo ikke lett å si fra når alle tar alt i verste mening. Da biter en i seg ting og holder ut så godt en kan. Det har vært en slitsom jul her også, men det har med andre ting å gjøre. Sykdom i familien (ikke her i huset) og masse praktiske greier som måtte ordnes, men det er heldigvis under kontroll nå. Bare jeg får ut julepynten så er alt som det skal være igjen. Takk og pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Det er bra at du har det tilbudet. Det er jo ikke lett å si fra når alle tar alt i verste mening. Da biter en i seg ting og holder ut så godt en kan. Det har vært en slitsom jul her også, men det har med andre ting å gjøre. Sykdom i familien (ikke her i huset) og masse praktiske greier som måtte ordnes, men det er heldigvis under kontroll nå. Bare jeg får ut julepynten så er alt som det skal være igjen. Takk og pris. 

Ja, de hjelper meg mye. Nei, det er nettopp det. Sier jeg til mamma at nå må jeg gå og være litt for meg selv, tenker hun automatisk at jeg blir sliten av dem. Jeg blir jo forsåvidt det, men det er jo liksom ikke fordi de er unormalt slitsomme, men fordi jeg tåler unormalt lite.

Er det alvorlig sykdom? Bra du har fått kontroll. Her er det ikke mye ekstra som skal til før det blir kaos i hodet. Men jeg har ihvertfall ingen julepynt som skal ut. Så bare jeg kommer inn i de vanlige rutinene igjen, blir det sikkert bedre. Også prøver jeg å kose meg med at det akkurat nå er skikkelig vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
2 minutter siden, Trine skrev:

Ja, de hjelper meg mye. Nei, det er nettopp det. Sier jeg til mamma at nå må jeg gå og være litt for meg selv, tenker hun automatisk at jeg blir sliten av dem. Jeg blir jo forsåvidt det, men det er jo liksom ikke fordi de er unormalt slitsomme, men fordi jeg tåler unormalt lite.

Er det alvorlig sykdom? Bra du har fått kontroll. Her er det ikke mye ekstra som skal til før det blir kaos i hodet. Men jeg har ihvertfall ingen julepynt som skal ut. Så bare jeg kommer inn i de vanlige rutinene igjen, blir det sikkert bedre. Også prøver jeg å kose meg med at det akkurat nå er skikkelig vinter.

Jo, det var alvorlig. Livstruende faktisk, og det hastet, men jeg klarte å holde hodet på plass og gjorde mitt da det var nødvendig, så det gikk heldigvis bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Jo, det var alvorlig. Livstruende faktisk, og det hastet, men jeg klarte å holde hodet på plass og gjorde mitt da det var nødvendig, så det gikk heldigvis bra. 

Uff,godt du klarte å holde hodet på plass. Jeg tror man får noen superevner når det trengs, men så blir man jo gjerne ganske utslått når det hele er over og man får tid til å puste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg må innrømme at jeg sliter litt jeg også, men jeg innser at jeg må bare leve med de tankene jeg får iblant, og være sterk. Jeg har veldig dårlig tro på at jeg noensinne kommer til å finne meg en mann igjen, pga fortidens erfaringer. Kjipt , men sant. Men jeg skal forsøke å være tøff og sterk, og ikke la det prege tankene mine, og være sterk alene, og håpe på at alt en dag ordner seg. Pleier interessene mine. Og gjør mitt beste med det. Jeg har mye positivt i livet mitt som jeg er glad i. Klarer du å se en del positivt tiltross for at du er inne i en tung depresjon? 

Jeg prøver å vinkle ting positivt. Det beste for meg er å ta små skritt når jeg er deprimert. Dele dagen/døgnet inn i små perioder der det eneste målet er å komme seg fra en periode til den neste. Ikke tenke stort og ikke tenke langt frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...