Gå til innhold

På vei inn i hypomani med rekordfart


Janus30

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
22 minutter siden, Janus30 skrev:

Får i morgen. 

Vet, men du burde vært det i går, i det minste snakket med legen på telefon slik nhd skrev. Fikk du noen slagplan av psykiateren på slependen som viser hva du skal gjøre? Har du gått bipolarskolen? 

Anonymkode: c101c...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet, men du burde vært det i går, i det minste snakket med legen på telefon slik nhd skrev. Fikk du noen slagplan av psykiateren på slependen som viser hva du skal gjøre? Har du gått bipolarskolen? 

Anonymkode: c101c...ba1

Jeg snakket med psykiater på DPS på telefon i går, hvilket resulterte i en konsultasjon i morgen. Jeg har til hensikt å møte opp og svare ærlig på de spørsmålene som kommer, samt følge rådene jeg får. 

Jeg har gått BP-skolen og laget en handlingsplan for situasjoner som dette. Jeg mener at jeg gjør det planen krever av meg, og at jeg tar dette veldig alvorlig. Min nærmeste familie er av samme oppfatning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Janus30 skrev:

Jeg snakket med psykiater på DPS på telefon i går, hvilket resulterte i en konsultasjon i morgen. Jeg har til hensikt å møte opp og svare ærlig på de spørsmålene som kommer, samt følge rådene jeg får. 

Jeg har gått BP-skolen og laget en handlingsplan for situasjoner som dette. Jeg mener at jeg gjør det planen krever av meg, og at jeg tar dette veldig alvorlig. Min nærmeste familie er av samme oppfatning. 

Ok. Bra :) 

Anonymkode: c101c...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Bra :) 

Anonymkode: c101c...ba1

Selv om jeg kan synes det er gøy å være søvnløs propell som vasker bilen om natten og snakker hele tiden, er det andre som synes det er ekkelt når atferdsendringene blir såpass uttalte. Det forstår jeg, og jeg vil ikke påføre mine pårørende ubehag som kan unngås. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Janus30 skrev:

Overlegen på en viss privat klinikk på Slependen. Går for å være blant landets aller beste på medikasjon for bipolare lidelser. Jeg tok det for gitt at jeg ikke ville få et preparat som ville gjøre vondt verre, noe jeg heller ikke har opplevd. 

Jeg har brukt Wellbutrin i flere år, så jeg gir den ikke skylden for det som nå har inntruffet. 

Ikke ender på medisiner før du har snakket med legen. Ring NÅ og si at du må inn i dag! Fortell det du skriver i åpningsinnlegget. Som påskelilje sa- gi kredittkortet ditt til sambo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Ikke ender på medisiner før du har snakket med legen. Ring NÅ og si at du må inn i dag! Fortell det du skriver i åpningsinnlegget. Som påskelilje sa- gi kredittkortet ditt til sambo!

Jeg lar det være opp til psykiateren å vurdere medisiner under morgendagens konsultasjon. 

Mastercard og Visa er innlevert. I dag fikk jeg 50 kr i lommepenger for å kjøpe lunsj :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Janus30 skrev:

Jeg lar det være opp til psykiateren å vurdere medisiner under morgendagens konsultasjon. 

Mastercard og Visa er innlevert. I dag fikk jeg 50 kr i lommepenger for å kjøpe lunsj :D

Veldig bra! Og kudos til deg for å ta affære når du kjenner igjen symptomer, veldig bra! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kayia skrev:

Veldig bra! Og kudos til deg for å ta affære når du kjenner igjen symptomer, veldig bra! :) 

Såpass skylder man de menneskene som alltid stiller opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Janus30 skrev:

Såpass skylder man de menneskene som alltid stiller opp. 

Blir så glad når jeg leser dette. Jeg opplevde at en i familien ikke klarte å se dette når de maniske periodene hans startet. Han følte seg frisk og full av energi, og opplevde oss som negative bremseklosser og støy. 

Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge kona sov jeg urolig i underkant av 45 minutter i natt. Det er det jeg har fått av søvn etter natt til første nyttårsdag. Likevel føler jeg en skikkelig boost etter denne blunden, og det er vel ikke utelukkende et godt tegn? 

Det merkes godt på kroppen nå at dette ikke er sunt. Jeg har synlige skjelvinger, puster hakkete, ujevn puls, mister ting i bakken og blodskutte øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, påskelilje skrev:

Blir så glad når jeg leser dette. Jeg opplevde at en i familien ikke klarte å se dette når de maniske periodene hans startet. Han følte seg frisk og full av energi, og opplevde oss som negative bremseklosser og støy. 

Lykke til i morgen!

Egoisme og sololøp er vel forholdsvis vanlig ved mani. Har man slike tendenser til vanlig vil jeg tro de forsterkes ytterligere under en oppstemt episode.  

Jeg har en klar og tydelig avtale med min kone. Den sier at det å dyrke sykdom og aktivt fremprovosere hypomani, ikke er forenlig med å være i et forhold som skal være positivt for begge parter. Det handler om respekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3.1.2018 den 14.27, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som har foreslått wellbutrin til deg? Wellbutrin kan da umulig være en bra medisin for bipolare eller..? Wellbutrin gjør jo at en får enda mer dopamin.. ikke så rart du ikke får sove da. 

Anonymkode: aea7f...b71

Helt enig. Wellbutrin virker aktiverende, og jeg ble close to crazy da jeg gikk på dem. 

Anonymkode: e8f6d...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Wellbutrin virker aktiverende, og jeg ble close to crazy da jeg gikk på dem. 

Anonymkode: e8f6d...82d

Wellbutrin kan vise seg å ha lavere risiko for å utløse mani enn SSRI, så påstanden om at det er en dum medisin for bipolare er ikke riktig.

http://www.bipolar-lives.com/benefits-of-wellbutrin.html

"Two common types of the drugs – serotonin reuptake inhibitors (SSRIs) and venlafazine – were found to carry the highest risks of later diagnoses of mania and bipolar disorder.

Patients prescribed the medication for major depression were found to be 35 per cent more likely to develop bipolar or mania.

Additional analysis showed that the heightened risk was most closely associated with SSRIs and venlafazine."

http://www.dailymail.co.uk/health/article-3364851/Common-antidepressants-linked-35-greater-risk-diagnosed-bipolar-disorder-mania.html#ixzz53J3g8IMD

"Treatment of unipolar depression with selective serotonin reuptake inhibitors (SSRIs) or venlafaxine (multiple brands) is associated with a significantly increased risk for subsequent diagnoses of manic or bipolar disorder, new research shows."

https://www.medscape.com/viewarticle/856106

"Adjunctive treatment with antidepressants in bipolar depression was associated with substantial risks of threshold switches to full-duration hypomania or mania in both acute and long-term continuation treatment. Of the three antidepressants included in the study, venlafaxine was associated with the highest relative risk of such switching and bupropion with the lowest risk."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16449476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
34 minutter siden, Janus30 skrev:

Wellbutrin kan vise seg å ha lavere risiko for å utløse mani enn SSRI, så påstanden om at det er en dum medisin for bipolare er ikke riktig.

http://www.bipolar-lives.com/benefits-of-wellbutrin.html

"Two common types of the drugs – serotonin reuptake inhibitors (SSRIs) and venlafazine – were found to carry the highest risks of later diagnoses of mania and bipolar disorder.

Patients prescribed the medication for major depression were found to be 35 per cent more likely to develop bipolar or mania.

Additional analysis showed that the heightened risk was most closely associated with SSRIs and venlafazine."

http://www.dailymail.co.uk/health/article-3364851/Common-antidepressants-linked-35-greater-risk-diagnosed-bipolar-disorder-mania.html#ixzz53J3g8IMD

"Treatment of unipolar depression with selective serotonin reuptake inhibitors (SSRIs) or venlafaxine (multiple brands) is associated with a significantly increased risk for subsequent diagnoses of manic or bipolar disorder, new research shows."

https://www.medscape.com/viewarticle/856106

"Adjunctive treatment with antidepressants in bipolar depression was associated with substantial risks of threshold switches to full-duration hypomania or mania in both acute and long-term continuation treatment. Of the three antidepressants included in the study, venlafaxine was associated with the highest relative risk of such switching and bupropion with the lowest risk."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16449476

Hvordan gikk det i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Janus30 skrev:

Wellbutrin kan vise seg å ha lavere risiko for å utløse mani enn SSRI, så påstanden om at det er en dum medisin for bipolare er ikke riktig.

http://www.bipolar-lives.com/benefits-of-wellbutrin.html

"Two common types of the drugs – serotonin reuptake inhibitors (SSRIs) and venlafazine – were found to carry the highest risks of later diagnoses of mania and bipolar disorder.

Patients prescribed the medication for major depression were found to be 35 per cent more likely to develop bipolar or mania.

Additional analysis showed that the heightened risk was most closely associated with SSRIs and venlafazine."

http://www.dailymail.co.uk/health/article-3364851/Common-antidepressants-linked-35-greater-risk-diagnosed-bipolar-disorder-mania.html#ixzz53J3g8IMD

"Treatment of unipolar depression with selective serotonin reuptake inhibitors (SSRIs) or venlafaxine (multiple brands) is associated with a significantly increased risk for subsequent diagnoses of manic or bipolar disorder, new research shows."

https://www.medscape.com/viewarticle/856106

"Adjunctive treatment with antidepressants in bipolar depression was associated with substantial risks of threshold switches to full-duration hypomania or mania in both acute and long-term continuation treatment. Of the three antidepressants included in the study, venlafaxine was associated with the highest relative risk of such switching and bupropion with the lowest risk."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16449476

Takk for interessant info. Glad for at denne medisinen funker for deg.

Men vi er nå engang sånn skrudd sammen at det som funker for én (eller de mange om du vil), ikke funker for andre. Jeg er tydeligvis en av de få. 

Håper forresten at det gikk bra hos psykiateren i dag, og at du fikk noen råd, vink og hjelp til å stagnere hypomanien. 

Anonymkode: e8f6d...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Hvordan gikk det i dag?

Korttidsbehandling med sovemedisin og beroligende. De var mest bekymret for den plutselige og totale søvnmangelen. De to neste dagene er veldig viktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for interessant info. Glad for at denne medisinen funker for deg.

Men vi er nå engang sånn skrudd sammen at det som funker for én (eller de mange om du vil), ikke funker for andre. Jeg er tydeligvis en av de få. 

Håper forresten at det gikk bra hos psykiateren i dag, og at du fikk noen råd, vink og hjelp til å stagnere hypomanien. 

Anonymkode: e8f6d...82d

Selvfølgelig. Forskning av denne typen gir svar på gruppenivå. 

Jeg fikk hjelp. Akkurat nå føler jeg at kroppen er helt ute og kjører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
49 minutter siden, Janus30 skrev:

Korttidsbehandling med sovemedisin og beroligende. De var mest bekymret for den plutselige og totale søvnmangelen. De to neste dagene er veldig viktige.

Ok håper det hjelper på da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok håper det hjelper på da. 

Det håper virkelig jeg også. De siste nettene har vært veldig krevende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...