Gå til innhold

Bare lurer/Giske


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Men det skjer i en " jobbsituasjon" hvor de unge er for å lære og bruker av sin tid for å utforske overleverte idealer. Det gir ettertanke over hvordan både arbeidslivet og yrkeslivet mer og mer er blitt. Man behøver bare ringe et offentlig kontor så forstår man at alt er ofte ikke OK rundtomkring. Menneskene som skal være en " elite" er et like tilfeldig utvalg som du og jeg og det kan ligge så mye bak en stor personlig suksess og det er kanskje ikke unge alltid klar over. Men Giske har gitt et positivt inntrykk kanskje derfor alt er så uforståelig og sjokkerende. Alt kommer ofte ikke frem i media naturlig nok så det kan ligge så mye bak. Godt disse har et godt støtteapparat iallefall virker det som om man engasjerer hele organisasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
13 timer siden, laban skrev:

Vi (begge kjønn) skal tåle vanlig flørt og tilnærmelser som ikke har noe med maktmisbruk å gjøre. 

Men du skjønner kanskje at situasjonen blir veldig annerledes hvis det er den mye eldre sjefen / læreren / studieveilederen / parti(nest)lederen din som prøver seg på en insisterende måte? Hvis han skal sette karakter på deg eller bestemme over din lønn, dine jobbmuligheter eller verv i organisasjonen, har han såpass mye makt at han skal gå ekstremt forsiktig fram. 

Jo jeg forstår jo det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men maktfordelingen er helt skjev mellom han og en 19 åring og det kan bli vanskelig for henne å sette samme grenser som hun ville satt mot en jevnaldrende. 

Eldre menn som legger an på veldig unge kvinner er ikke noe å respektere.

Anonymkode: 05453...4f0

Nei sier ikke at jeg respekterer det, bare lurte på om det var så ille som folk skal ha det til. Det er vel maktovergrep da kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 timer siden, Gargamel skrev:

https://m.nettavisen.no/politikk/her-er-giske-varslene/3423403011.html

Det er fire opprinnelige saker. Den verste saken angår en mye yngre jente på 18. Hun sier han prøvde å kysse henne. Det er i den saken han tar selvkritikk, men også benekter at det skjedde på den måten hun påstår. 

De tre andre sakene angår kvinner i 30 og 40 åra. 

Så er det en haug med andre varsler som har blitt lagt til siden som grunnløse.

Den med 18 åringen er uansett  for drøy, og han innrømmer at han har tråkket over.

Bortsett frs den ene saken må jeg si meg enig med @stjernestøv i at noen virker veldig skjøre og har alfor lav terskel for å varsle. 

 

 

 

Ja nettopp! Det var det jeg tenkte. Det blir noe annet med enn 18 åring enn en godt voksen dame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Nå var kommentarene gått for langt sa en politirepresentant og forfatter på radio. Ting hadde ikke lenger med virkelighet å gjøre i kommentarfeltene. Folk. var begynt å spekulere og kosegraden over andres elendighet var blitt for høy.Det gjenspeiler kanskje et slags " sosialt vakuum" at man møtes på slik måte for å kanskje bare dyrke eget ego?

Den faktiske " Giske saken" forteller vel egentlig bare at også veldig sterke grupper mennesker merker problemene for fullt i dag og at det vises på spørsmålet om deres arbeide. På samme tid som nav følger oss andre opp ved det minste feil. Men det henger ikke på greip at politikere skal mobbes spesielt når de trenger støtte og menneskelighet. Rettsinstanser og konfliktråd burde ha en oppgave her. De er vel også på Facebook og Twitter. Sykt spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Ingen hadde jo turt bare sende Ap og alle de involverte også Giske som tydelig har foregått seg overfor de som i situasjonen er svakere parter ,en nydelig blomsterbukett med uttrykk for solidaritet. Slik er vårt samfunn blitt.⛅️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2018 den 20.11, stjernestøv skrev:

Jaja men menn er menn, og han har jo ikke akkurat voldtatt noen. 

Herremin... Jeg tror virkelig ikke det jeg leser her! Unnskyldningen "menn er menn" trodde jeg faktisk var gått ut på dato for lenge siden! Hvor langt skal de strekke oppførselen sin under påskudd av at "de er jo menn!" før det går for langt? Setter du ikke grensa før ved voldtekt? Jeg setter den lenge før! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
17 minutter siden, Lillemus skrev:

Herremin... Jeg tror virkelig ikke det jeg leser her! Unnskyldningen "menn er menn" trodde jeg faktisk var gått ut på dato for lenge siden! Hvor langt skal de strekke oppførselen sin under påskudd av at "de er jo menn!" før det går for langt? Setter du ikke grensa før ved voldtekt? Jeg setter den lenge før! 

Bare mener flørting er nokså uskyldig, om man ikke tar et nei for et nei er det verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bare mener flørting er nokså uskyldig, om man ikke tar et nei for et nei er det verre. 

Jeg er så gammel at det ikke gjør meg noe, men når politikere eller andre "maktmenn" prøver seg på ungjentene da reagerer jeg! Hadde han tatt et nei for et nei så hadde det jo ikke vært noen sak dette, men han er så høy på seg selv tydeligvis, at han tror alle jentene vil ligge langflate etter ham. Det er direkte kvalmt. Og jeg har så inderlig vondt av hans kone og barn midt oppe i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Jeg er så gammel at det ikke gjør meg noe, men når politikere eller andre "maktmenn" prøver seg på ungjentene da reagerer jeg! Hadde han tatt et nei for et nei så hadde det jo ikke vært noen sak dette, men han er så høy på seg selv tydeligvis, at han tror alle jentene vil ligge langflate etter ham. Det er direkte kvalmt. Og jeg har så inderlig vondt av hans kone og barn midt oppe i dette!

Jo forstår det med den ungjenta, og veldig synd for familien hans ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Jo forstår det med den ungjenta, og veldig synd for familien hans ja. 

Jeg har også så inderlig vondt av kona han. Har veldig sansen for henne, og har alltid syntes at Giske gjorde et kupp med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Det handler jo ombod som høres ut somlivsfarlig kyssing. I gata hvor jeg vokste opp var den en gutt som alltid kysset veldig grundig jentene når han fulgte dem hjem. Dette var før skolepliktig alder og helt uskyldig. Alle som bare forble ukysset ble bare " anbefalt" denne gutten. Prøvet selv og har aldri kysset stort siden. Har ofte tenkt på denne gutten da dette var en institusjonalisert " lek" eller erfaringsbyggesosialisering. Jeg har aldri hørt om dette i sosiologien før ikke fra England engang. Hvorfor jeg kom til å tenke på sånne prepubertale greier vet jeg ikke. Var vel nettopp derfor som tittel på tråen her. Det var bare lureri det hele men jo mer en morsom" historie kanskje for noen. Hvem vet. De barna er løpt hver til sitt nå og sigøynerleieren på idrettsplassen er flyttet videre i sommerleker for dette er mange år siden.

Det er så mange tåkefyrste i dag føler jeg. Sikkert ikke lett å være i politikerstanden heller. Jeg var aldri enig i spillpolitikken og de enarmede bandittene og at ap kunne gjort mere for å redde arbeidsplasser men sånne personangrep burde ikke skje på noe måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Gargamel skrev:

Ser ut som Haddy støtter han 100%. Han er heldig som har henne. 

Hva legger du/hun i det? Hva mener du med støtter ? Synes hun det er grei oppførsel, eller synes hun det er dårlig oppførsel men hun er glad i ham likevel ?

Anonymkode: cf810...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du/hun i det? Hva mener du med støtter ? Synes hun det er grei oppførsel, eller synes hun det er dårlig oppførsel men hun er glad i ham likevel ?

Anonymkode: cf810...760

Mener du at dette er noe almenheten har krav på å vite?

 

Godt for ham at hun støtter ham i denne tiden. Men når det er sagt - hva annet kan hun gjøre om hun skal fortsette å leve med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Er noen av sakene fra etter han ble samboer med N´je?

Er de ikke gift?

 

Anonymkode: fd663...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er de ikke gift?

 

Anonymkode: fd663...e5c

vet ikke, men tror sambo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...