Gå til innhold

Klønete


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har begynt i et opptreningsopplegg/rehabilitering i gruppe. Men har så mye sosial angst at jeg blir hyperstressa og gjør/sier mye dumt uten å tenke meg om. Merker at andre reagerer. Har bare vært der noen få dager. Tenker etterpå på alt det dumme jeg har gjort og andres reaksjon på det. Jeg har egentlig alltid vært sånn. Føler nå at jeg har skjemt meg ut så jeg dro ikke dit i dag. Kvier meg, knalltøft å være i gruppe...

Vet ikke min arme råd 😓

Anonymkode: 147eb...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen ledere du kunne snakket med?

jeg ville benyttet anledningen til å søke hjelp for den sosiale angsten. Da kan du si det akkurat som det er og det du erfarer i gruppa

Anonymkode: bb874...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen ledere du kunne snakket med?

jeg ville benyttet anledningen til å søke hjelp for den sosiale angsten. Da kan du si det akkurat som det er og det du erfarer i gruppa

Anonymkode: bb874...eca

Jeg skal gjøre det neste gang jeg er der....føler meg bare såå mislykka.

Anonymkode: 147eb...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der noen i gruppa som bare " må kommentere" hva andre har på seg av klær eller sånne ting? Enkelte mennesker unnser seg ingenting selv om de selv ikke alltid er så stilig kledt selv? Sånne ting kan man jo ta opp i gruppa og argumentere for å holde fokus på hva man er samlet for og hva oppgavene hvis det er konkrete oppgaver består i. Man må ofte la sårende bemerkninger " gå inn der og ut der" .Man skal selvsagt ikke finne seg i alt men enkelte har en underlig for for " morsomheter".Kanskje er det mulig å bli med på noe annet istedet.

Anonymkode: aa765...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du med på et pilotprosjekt kanskje hvor behandlingen er spydspiss og kanskje blir retningsgivende for pasienter  eller klienter som kommer etter i tid.?

Da føler man kanskje på et særlig ansvar og har ikke så lett for bare å gi opp. Å snakke med lederene er kanskje mulig.

Anonymkode: aa765...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Hvis du har sosial angst er kanskje ikke gruppeterapi tingen. Med mindre det er en gruppe for folk med sosial angst, så klart, og det er det du skal få hjelp til. Jeg vet jo ikke hva problemet ditt er, men jeg tror kanskje en annen type oppfølging hadde vært bedre for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...