Gå til innhold

Droppe å gå på vekten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Gargamel skrev:

Du må nok regne med at det går treigere etter hvert. Det er da det gjelder å være sterk i troen:-) 

Ja sant det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Når startet du med styrketrening ? Mener det ikke er så lenge siden du skrev at du startet ?

I desember :) . Men jeg føler, og ser resultater på kroppen allerede.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
21 minutter siden, Mina1 skrev:

I desember :) . Men jeg føler, og ser resultater på kroppen allerede.. 

Ja, det gjør du nok, men kanskje ikke 4 kilo med muskler siden desember slik noen påstår. Var det jeg stusset over. Svaret til andre her ble litt usannsynlig for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, det gjør du nok, men kanskje ikke 4 kilo med muskler siden desember slik noen påstår. Var det jeg stusset over. Svaret til andre her ble litt usannsynlig for meg :)

Jeg veier ikke meg mer enn toppen en gang i måneden, og jeg har vekslet mellom 57 kg og 59,1 før. I julen lå jeg på 59,9 kg. Men den kunne også ligge på 57 kg sekundet etter at jeg gikk oppå den... vet ikke hvorfor...  Og nå ligger jeg på 59,9- 61 kg. Er ikke så mye ifra. Jeg tror også badevekten er noe ustabil, for iblant kan den faktisk vise et kilo eller nesten 2 kilo mindre når jeg går oppå å veier meg osv.. Men jeg tror at jeg har fått mer muskler på denne korte tiden. Vekten er noe uklar pga badevekten kan variere fra sekund til sekund altså... Men tror jeg skal få nye batterier i min egen nå, og se :) . Jeg har bare lånt en badevekt når jeg har vært hos mine foreldre. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, elina777 skrev:

Elsker styrketrening 

PT sier jeg er veldig sterk

 

men den jævla vekta den...

Jeg liker også styrketrening ved siden av svømming.

Men vekta er stabil høy.... enn så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
9 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg veier ikke meg mer enn toppen en gang i måneden, og jeg har vekslet mellom 57 kg og 59,1 før. I julen lå jeg på 59,9 kg. Men den kunne også ligge på 57 kg sekundet etter at jeg gikk oppå den... vet ikke hvorfor...  Og nå ligger jeg på 59,9- 61 kg. Er ikke så mye ifra. Jeg tror også badevekten er noe ustabil, for iblant kan den faktisk vise et kilo eller nesten 2 kilo mindre når jeg går oppå å veier meg osv.. Men jeg tror at jeg har fått mer muskler på denne korte tiden. Vekten er noe uklar pga badevekten kan variere fra sekund til sekund altså... Men tror jeg skal få nye batterier i min egen nå, og se :) . Jeg har bare lånt en badevekt når jeg har vært hos mine foreldre. 

Jeg lurer på om det er vekta som tuller. Synd å si det, men man går ikke opp 4 kg muskler på en måned. Det tar heller et år, hvis du er flink. 

Jeg tror nok man ganske fort blir strammere. Det tviler jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg har bare lånt en badevekt når jeg har vært hos mine foreldre. 

Man skal veie seg om morgenen, etter dobesøk, før frokost og uten klær. Om du er på besøk hos dine foreldre og veier deg på ettermiddagen med klær på så vil vekta vise helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Lillemus skrev:

Man skal veie seg om morgenen, etter dobesøk, før frokost og uten klær. Om du er på besøk hos dine foreldre og veier deg på ettermiddagen med klær på så vil vekta vise helt feil.

Så lenge man veier seg på ca. samme tidspunkt på dagen og med samme mengde klær fra gang til gang er det vel ikke så viktig hvilket tidspunkt på dagen det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Lillemus skrev:

Man skal veie seg om morgenen, etter dobesøk, før frokost og uten klær. Om du er på besøk hos dine foreldre og veier deg på ettermiddagen med klær på så vil vekta vise helt feil.

Ja jeg veide meg med stor strikkejakke på og full bekledning men skal kjøpe batterier til vekten jeg selv har i dag tenker jeg. Ble nysgjerrig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Så lenge man veier seg på ca. samme tidspunkt på dagen og med samme mengde klær fra gang til gang er det vel ikke så viktig hvilket tidspunkt på dagen det er. 

Man spiser jo forskjellig fra dag til dag så dersom man vil ha det så nøyaktig som mulig så er det en fordel å gjøre det i nettoen om morgenen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Man spiser jo forskjellig fra dag til dag så dersom man vil ha det så nøyaktig som mulig så er det en fordel å gjøre det i nettoen om morgenen. :)

Er enig i dette.

Det jeg synes er viktigst med å følge med på vekta, er om jeg går opp, ned eller er stabil. Det ser en først når det har gått en del uker.  Nå har jeg hatt noenlunde stabil  vekt en god stund (vekta varierer gjerne med 3 kilo) Jeg vet jo selv hva jeg spiser så det er sjelden at vekta går vesentlig opp eller ned uten at jeg har en viss aning. Men må jo innrømme at det er inspirerende å se vekta gå nedover i perioder hvor jeg er flink med maten. Ser jeg at vekta går opp så inspirerer det også til at jeg tar meg selv i nakken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å kjøpe batterier til vekten i går. Men skal virkelig gjøre det :) . Litt spennende å se. Men faktisk så er ikke alltid vekten et svar på om den helsemessige situasjoner. Om jeg veier foreks 57 kilo eller 61 kilo, så kan det godt være at helsen min har sunnere av å være 61 kilo. Men vekten kan være en målepinn i visse situasjoner. Foreks dersom kroppsvekten er ekstremt høy, eller ekstremt lav osv... så er det lurt å tenke over om alt står bra til. Så vekten har betydnining i visse tilfeller. 

Er det noen som har tatt en sånn måletest ..( tror den kan tas på treningssenter) , om fettprosent i henhold til alder osv? 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
3 timer siden, Mina1 skrev:

Glemte å kjøpe batterier til vekten i går. Men skal virkelig gjøre det :) . Litt spennende å se. Men faktisk så er ikke alltid vekten et svar på om den helsemessige situasjoner. Om jeg veier foreks 57 kilo eller 61 kilo, så kan det godt være at helsen min har sunnere av å være 61 kilo. Men vekten kan være en målepinn i visse situasjoner. Foreks dersom kroppsvekten er ekstremt høy, eller ekstremt lav osv... så er det lurt å tenke over om alt står bra til. Så vekten har betydnining i visse tilfeller. 

Er det noen som har tatt en sånn måletest ..( tror den kan tas på treningssenter) , om fettprosent i henhold til alder osv? 

Inbody scan? Det har jeg tatt . Hadde altfor høy fettprosent, men også unormalt mye muskler så den Sier jeg skal veie 60. Merkelig nok veide jeg bare 50 før medisiner. Men målet er 60 det blir å kle kroppen min bedre. PT sier kanskje helt opp i 65 siden jeg bygger muskler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 timer siden, Mina1 skrev:

 

Er det noen som har tatt en sånn måletest ..( tror den kan tas på treningssenter) , om fettprosent i henhold til alder osv? 

Ja, på en helsestasjon. Den målte alt mulig rart. Fettprosent og muskler i armer, bein og kropp separat pluss totalen. Husker ikke alt. Jeg er jo litt tung med bmi på rundt 25, men hadde litt lavere fettprosent og litt mer muskler enn normen. Ingen må tro jeg ser direkte glamorøs ut av den grunn. Helt hverdagslig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja, på en helsestasjon. Den målte alt mulig rart. Fettprosent og muskler i armer, bein og kropp separat pluss totalen. Husker ikke alt. Jeg er jo litt tung med bmi på rundt 25, men hadde litt lavere fettprosent og litt mer muskler enn normen. Ingen må tro jeg ser direkte glamorøs ut av den grunn. Helt hverdagslig. 

 

Jeg tenker at så lenge man trener og forsøker å tenke litt over hva man spiser osv så får man være den man er. :). Hvis noe blir et stort problem fins det hjelp å få. Men som oftest så har folk en noenlunde normal kropp. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg på min egen vekt i bare trusa, men det etter å ha spist, og vært ute å trent ;) . : 59,4 kilo. Er 1.66 høy, så jeg tror ikke vekten er så ille i henhold til høyden. Men har lest at man bør egentlig ligge normalt sett på 56 kg om man er 1.66, altså -10 av tallet 66.. Men bør og bør... det er nok alt avhengig av bygnng, muskler, og alt mulig annet. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mina1 skrev:

Men har lest at man bør egentlig ligge normalt sett på 56 kg om man er 1.66, altså -10 av tallet 66..

Det der var noe som sto i ukebladene sammen med slankekurene, før man begynte å bruke BMI.  Du har helt normal vekt i forhold til høyden ut fra BMI-beregning: https://www.melk.no/bmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...