Gå til innhold

Droppe å gå på vekten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, laban skrev:

Det der var noe som sto i ukebladene sammen med slankekurene, før man begynte å bruke BMI.  Du har helt normal vekt i forhold til høyden ut fra BMI-beregning: https://www.melk.no/bmi

Det var fint å høre. Men jeg mener også at en som er like høy som meg, med høyere vekt kan virke slankere enn meg, så vekt har ikke alltid et svar å gi. Men jeg er fornøyd med kiloene. Jeg er ikke for tynn, og jeg er ikke for feit etter egen vurdering. Mener selv at jeg er normal i henhold til alder, kjønn, og høyde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Gargamel skrev:

Ja, på en helsestasjon. Den målte alt mulig rart. Fettprosent og muskler i armer, bein og kropp separat pluss totalen. Husker ikke alt. Jeg er jo litt tung med bmi på rundt 25, men hadde litt lavere fettprosent og litt mer muskler enn normen. Ingen må tro jeg ser direkte glamorøs ut av den grunn. Helt hverdagslig. 

 

Regnes BMI likt for menn og kvinner? Litt rart, i så fall. Menn veier jo gjerne relativt sett mer enn kvinner, både grunnet kroppsbygning og relativ mengde muskler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
35 minutter siden, Xtra skrev:

Regnes BMI likt for menn og kvinner? Litt rart, i så fall. Menn veier jo gjerne relativt sett mer enn kvinner, både grunnet kroppsbygning og relativ mengde muskler. 

Ja det regnes likt, og jeg mener det er litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja det regnes likt, og jeg mener det er litt feil.

Og hva med iskald Heineken øl... påvirker den vekten min? haha. Nå sitter jeg med en velfortjent iskald Heineken etter en hard treningsøkt :D . Haha var mageøvelsene da bortkastet? Ølmage? :D haha. Jaja, verdt å trene uansett. Og verdt å kose seg og! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Og hva med iskald Heineken øl... påvirker den vekten min? haha. Nå sitter jeg med en velfortjent iskald Heineken etter en hard treningsøkt :D . Haha var mageøvelsene da bortkastet? Ølmage? :D haha. Jaja, verdt å trene uansett. Og verdt å kose seg og! ;) 

Javisst er det viktig å kose seg! For - i kveld skal jeg på fest. Så ukas forbrenning av kalorier blir vel et nullsumsprosjekt - evt i min disfavør :huh::rolleyes:

Men - det gjør ingenting. Ha en fin kveld, Mina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Javisst er det viktig å kose seg! For - i kveld skal jeg på fest. Så ukas forbrenning av kalorier blir vel et nullsumsprosjekt - evt i min disfavør :huh::rolleyes:

Men - det gjør ingenting. Ha en fin kveld, Mi

Tusen Takk !!!! Nyt kvelden :) Og vet du hva du har så rett : vi har full rett til å kose oss!. Ønsker deg lykke til på fest, og en flott kveld :) ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Tusen Takk !!!! Nyt kvelden :) Og vet du hva du har så rett : vi har full rett til å kose oss!. Ønsker deg lykke til på fest, og en flott kveld :) ! 

Tusen takk! Gleder meg sånn - god mat og god drikke og trivelige folk - og ingen planer i morgen formiddag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, Mina1 skrev:

Veide meg på min egen vekt i bare trusa, men det etter å ha spist, og vært ute å trent ;) . : 59,4 kilo. Er 1.66 høy, så jeg tror ikke vekten er så ille i henhold til høyden. Men har lest at man bør egentlig ligge normalt sett på 56 kg om man er 1.66, altså -10 av tallet 66.. Men bør og bør... det er nok alt avhengig av bygnng, muskler, og alt mulig annet. 

Jeg synes det sier det meste at du løper såpass fort og langt. Det betyr at kroppen din er i fantastisk form.

Ikke noe å stusse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Tusen takk! Gleder meg sånn - god mat og god drikke og trivelige folk - og ingen planer i morgen formiddag :P

Koselig å høre. :)!. Nyt kvelden med koselig folk og god mat og drikke. Viktig å kose seg!!!!!!!! Nyt maks!!!!!! . Du er så sprek og flink! Dette fortjener du !

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg synes det sier det meste at du løper såpass fort og langt. Det betyr at kroppen din er i fantastisk form.

Ikke noe å stusse på.

Ja jeg er jo flink sant... Jeg løp 3 km på 14.01. Jeg måtte tyv-titte å se hva de andre løp på ... de hadde hastigheten på 9.5 km i timen mens jeg vekslet mellom 12 - 14.5 km i timen. Men noen av de løp lengre men jeg liker å løpe fort og hurtig på møllen. Tar en langtur utenfor på 18 km en gang i uken. Er også fornøyd med å ha meldt meg på i halvmaraton til våren. 

Så ja... litt kos med en Heineken eller to u helgene er vel lov når man trener slik man gjør hehe. :D juhuuu!. Føler meg frisk og i ganske bra fysisk form. Du er spreking du og!. Du inspirerer treningen min!!!! 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hsr også gått 3.5 km i tillgg til å løpe 3 km på mølle. Jeg gikk frem og tilbake til treningssenteret om det teller med hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
18 timer siden, Mina1 skrev:

Og hva med iskald Heineken øl... påvirker den vekten min? haha. Nå sitter jeg med en velfortjent iskald Heineken etter en hard treningsøkt :D . Haha var mageøvelsene da bortkastet? Ølmage? :D haha. Jaja, verdt å trene uansett. Og verdt å kose seg og! ;) 

Neida, mageøvelsen var ikke bortkastet. Det er mange som drikker øl uten å trene også. De får slappere ølmage.

Tok to små øl i går jeg også, og sovnet kl 22. Feil. Jeg sovnet kl 20 og la meg 22:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Gargamel skrev:

Neida, mageøvelsen var ikke bortkastet. Det er mange som drikker øl uten å trene også. De får slappere ølmage.

Tok to små øl i går jeg også, og sovnet kl 22. Feil. Jeg sovnet kl 20 og la meg 22:D

Er godt med to kalde øl i helgene, og da sover man så godt etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...