Gå til innhold

Er det noen her som føler de lever et ensomt liv?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må si at kanskje det som gjør at det er litt greit å komme innpå dette forumet er akkurat at det er noen man kjenner igjen pga nic. Så det er jeg takknemmelig for. Jeg tørr ikke det. Egentlig var dette aldri ment som et angrep mot de med nic .Jeg beskriver bare at det føles ensomt å være innpå her av og til. At data og media aldri kan erstatte det å ha kontakt med mennesker ansikt til ansikt. Tror ikke jeg hadde følt det anderledes om jeg hadde hatt et nic. Dessuten vet jo ikke jeg hvem du er fordi om du har nic. Jeg vet ikke  om du er kvinne eller mann. Om du er gift eller har barn. Om du jobber. Om du har en diagnose . Hvilken alder du har. Vet ikke hva du liker eller hva du tror på. Vet ikke hvilken humor du har eller hva du drømmer om i livet. Hva du lengter etter .Jeg vet ikke om du er en varm og imøtekommende person eller en ufølsom og mer målrettet person. Det er egentlig få med nic som utleverer seg særlig mye. (Men nå har jo jeg bare vært på dette forumet i 1.5 år.) 

Anonymkode: e9723...517

Man har full rett til å ikke vise nick om man vil det. Enig i det. Men det er lettere å kjenne og huske hva de har skrevet før om de har nick. Men vi må respektere at noen vil være uten nick. Full respekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

yellow ledbetter
12 minutter siden, Mina1 skrev:

Man har full rett til å ikke vise nick om man vil det. Enig i det. Men det er lettere å kjenne og huske hva de har skrevet før om de har nick. Men vi må respektere at noen vil være uten nick. Full respekt :)

Absolutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, yellow ledbetter skrev:

Absolutt. 

Enig med deg. Jeg husker at på kg så ble det slik at folk kritiserte veldig de som var anonyme. Jeg mener at anonyme uten nick er riktig å få være når man har den funksjonen. Folk må få velge selv. Vi med nick er anonyme så lenge vi ikke utgir så altfor mye om oss selv også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
Akkurat nå, Mina1 skrev:

Enig med deg. Jeg husker at på kg så ble det slik at folk kritiserte veldig de som var anonyme. Jeg mener at anonyme uten nick er riktig å få være når man har den funksjonen. Folk må få velge selv. Vi med nick er anonyme så lenge vi ikke utgir så altfor mye om oss selv også. :)

Klart det. Men hvis en føler seg oversett på forumet så hjelper det å ha et nick. Og som du sier, vi må jo ikke utlevere mer enn vi selv vil, heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, yellow ledbetter skrev:

Klart det. Men hvis en føler seg oversett på forumet så hjelper det å ha et nick. Og som du sier, vi må jo ikke utlevere mer enn vi selv vil, heller. 

Enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Maggie55 skrev:

Sålenge en har helse til å drive med noe og sålenge man ikke utsettes for noe føler man seg ikke ensom synes jeg.

Sålenge man trives i sitt eget selskap så er man heller ikke ensom. Jeg trives bedre alene, enn sammen med feile personer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Nei selv om jeg har meldt meg ut av fastlegesystemet gjør jeg ikke det. Tvertom jeg føler mer trygghet i situasjonen. Og ikke ensom og kommuniserer rimelig bra men er smule enstelig for å få problemer med å få ut medisiner når jeg trenger på apoteket. Man vet liksom aldri i våre sager. Alle bør ta så mye ansvar for livet sitt sitt selv som de kan. Beste medisin mot ensomhet etter mitt syn.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man kaller det bare "å reservere seg mot fastlegesystemet " i dag så det har kanskje ikke så store implikasjonene. Dessuten gjelder det sikkert ikke før fra 1 februar antar jeg som med alle andre " bytter". Mye som ikke står skrevet noe sted egentlig.Som min far alltid sa " Skriv det på snøen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Maggie55 skrev:

Nei selv om jeg har meldt meg ut av fastlegesystemet gjør jeg ikke det. Tvertom jeg føler mer trygghet i situasjonen. Og ikke ensom og kommuniserer rimelig bra men er smule enstelig for å få problemer med å få ut medisiner når jeg trenger på apoteket. Man vet liksom aldri i våre sager. Alle bør ta så mye ansvar for livet sitt sitt selv som de kan. Beste medisin mot ensomhet etter mitt syn.😊

Hvorfor har du melt deg ut? Syntes du før skrev du skulle få en ny fra nyttår. Er de ikke en fordel å,ha en lege å gå til ved behov?

Anonymkode: fd9b6...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mina1 skrev:

Sålenge man trives i sitt eget selskap så er man heller ikke ensom. Jeg trives bedre alene, enn sammen med feile personer. :) 

Men du har da både barn og jobb. Så veldg ensom og alene er du vel ikke i forhold til mange andre.

Anonymkode: fd9b6...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Føler de er alle så opphengt i disse psykosegreiene og tilskriver ethvert symptom psykose og manglende inntak av medisiner. Det blir for ensidig for meg i lengden.Orker ikke mer.

Jeg ser på den annen side at samtlige fastleger er overarbeidede mennesker som kjører rundt i hjemtjenstens biler etter kontortid og sliter seg helt ut som veldig mange andre yrkesgrupper nå for tida. Til og med utsiktene til noen pensjon foretar seg dag for dag for så mange og misforholdet bare øker og øker på behovene for hjelp og hva man faktisk kan stille opp på. Spesialister som mange trenger blir bare et fåtall pasienter til del. Mye livskvalitet går tapt for mange i dag både pasienter og de som står på bena ute i yrkeslivet ,uten at det er så lett å peke på noen reversible årsaksfaktorer. 

Men jeg føler man må bare tenke på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du har da både barn og jobb. Så veldg ensom og alene er du vel ikke i forhold til mange andre.

Anonymkode: fd9b6...c78

Det er nok sant. Har barn boende her. Og ellers jobb med mye kollegaer og kunder. Pluss familie som jeg har mye kontakt med så jeg føler meg aldri ensom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg tror vel bare det er slik at det blir flere og flere blant oss som ingen har som bryr seg synderlig uavhengig av fastlege og alt. Ser bare når jeg sjeldnere og sjeldnere besøker aldershjemmet og et familiemedlem og hvor mange der som lider av øyesykdommer og anna som aldri noen tar en titt på før det er for sent.Dette er trender som er kommet for å bli er jeg redd.Det er da heller ikke alle som har noen som bryr seg eg fra starten av engang. De belastes kun av en umoden lærerstand. Allikevel er ikke det ensbetydende med ensomhet. Alt trenger man ganske enkelt ikke.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
6 timer siden, Maggie55 skrev:

Føler de er alle så opphengt i disse psykosegreiene og tilskriver ethvert symptom psykose og manglende inntak av medisiner. Det blir for ensidig for meg i lengden.Orker ikke mer.

Hvis alle sier det samme, så er det nok riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg skal medgi at det er mulig fantasien løper litt av med meg. De seneste dagene har jeg tilogmed sett hva jeg synes ligner bjørnespor her rett ved tettbebyggelsen. Men jeg er ingen forsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maggie55 skrev:

Ser bare når jeg sjeldnere og sjeldnere besøker aldershjemmet og et familiemedlem og hvor mange der som lider av øyesykdommer og anna som aldri noen tar en titt på før det er for sent.Dette er trender som er kommet for å bli er jeg redd.

Hvorfor går du sjeldnere og sjeldnere?  Konsentrer deg om den du er pårørende til. 

Det er ikke alle slike steder som har like engasjerte ansatte, men alle skal ha lege til stede til faste tider.  Men det er heller ikke alle lidelser hos gamle som kanskje har flere alvorlige diagnoser, som lar seg behandle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mina1 skrev:

Sålenge man trives i sitt eget selskap så er man heller ikke ensom. Jeg trives bedre alene, enn sammen med feile personer. :) 

Jeg mener at en kan være ensom selv om en trives i eget selskap, men det er selvfølgelig en stor fordel å trives i eget selskap.

Selv følte jeg meg mer ensom da jeg var gift enn det jeg gjør nå. Trives også stort sett i eget selskap, men føler meg ensom innimellom jeg også. En kan også føle seg ensom sammen med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...