Gå til innhold

Skei Grande: - Ikke akseptabelt å feste med mindreårige


gråstein

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, Caprioli skrev:

Takk Gud for at moralpolitiet er på plass.

Dere som har så sterke meninger om andre menneskers handlinger. Som dømmer så lett. Som ser alt så svart-hvitt. Som setter folk i bås. Som er så mye bedre selv.

Takk for at dere holder dere borte fra meg. Takk for at jeg slipper å ha deres dømmende vesen rundt meg. Takk for at jeg får leve mitt liv i fred.

Blæh.

Hvor var du når Giske ble korsfestet?

Anonymkode: 41499...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, Maggie55 skrev:

Men visste Grande at han var mindreårig( under 18) mår det skjedde og hva skjedde ? Var der svære høyballer i en veikant en mørk sommernatt? Hva var omstendighetene ellers? Hadde de møtt hverandre før?

Mitt poeng var at hvor er vertskapet på festen. ??Hvor er kaffen når det flyter ut blant gjestene? Hvor er hånden på skulderen med spørsmål om hvordan Svein( den yngste på festen) skal komme seg hjem i kveld? Hvor er ertesuppe eller lappskaus når vitsene til partydeltagerene  blir borte i grøt. Hvor er bekymrede blikk på Sykehusoverlegens sjalu ektemann. Hvor er venninnen som spør Grande om de ikke skal gå ut å ta en røyk eller noe hun bare må diskutere over pudderkvasten på toalettet. Hvor er vannmuggene eller vannkaraflene på bordet. Hvor er den politiske debatt. eller stedets sladder. Man kan oppleve svekket dømmekraft ved store livspåkjenninger og uvant inntak av alkohol. Alle tåler ikke det samme.

( personene er oppdiktede)

I en skikkelig trøndersk fest med en halv en på lomma går det hardt for seg!

Anonymkode: 41499...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alt er ikke så lett å bli veldig syk og dårlig på " fest på lokale" nei.

Alt er ikke så lett for noen.

Jeg har et mer anstrengt forhold til alkohol. Jeg drikker ikke en dråpe selv men synes det å nekte andre som har levd et annet liv enn meg under kanskje helt andre betingelser ikke er så lett heller. Er veldig indiferent mer og mer blitt og ikke noe god følelse men prøver mest å være litt " diplomat" derfor.

Kanskje er det slik at hva som ikke har vært en del av livet ens savner man heller uke. Muligens er det slik??

Uansett ikke lett å være menneske hvor man er i livet.

Men politikere skal liksom bry seg mer og sette dagsorden. Men de er jo valgt av folket og sikkert ikke bedre eller værre enn folk flest.

Rart at tvistemålsutvalgene ikke redegjør for rettsregler på området. Men de er vel så overarbeidetfra før.

Jeg har igrunnen nok med egne feil og mangler for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

En ting er vel ganske sikkert, Grande kan aldri uttale ordet "flyktningebarn" mer. For hvor går grensen hennes mellom barn og voksen? Man har da vel ikke sex med barn Grande?

Anonymkode: 41499...680

Litt fælt å si det, men jeg fikk også litt sjokk når jeg skjønte at halvparten av "barna"  hadde skjegg. "Ungdom"  er et ærligere begrep enn barn, hvis man snakker om folk mellom 16 og 18.

Jeg går altså aldri med på at en 17 åring er et barn. Jeg var jo sammen med en 17-åring da jeg var 19. 16 år er en grei grense for sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trine Skei Grande LÅ med dette barnet på 17 år.

Trond Giske lå ikke med et barn. Trond Giske ble avvist og har ikke forgrepet seg på noen. 

Urovekkende at så mange synes Giske har gjort noe verre enn Grande.

Kan det være fordi Giske er mann?

Anonymkode: 41499...680

Nei, det er ikke fordi Giske er mann. Og en 17-åring er IKK et barn. For øvrig gidder jeg ikke gjenta det heg allerede har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke dobbeltmoralen sånn generellt i dette landet. Alle skal være så frie og tolerante . Det florerer med sex og nakenhet i media. Til og med ungdomsprogram som « trekant». Der man snakker om sex, lyst og metoder uten å ta med følelsene til unge mennesker. Der man ikke snakker om respekt og grenser for egen kropp. Hvis noen skulle finne på å snakke om dette vil de bli stemplet som moralister. Dette med alder er også litt vanskelig å forholde seg til. Altså er man 16 år en dag så er det forkastelig men 17 år neste dag så er det helt Ok. Loven har laget noen grenser og de skal man følge men mann må jo kunne bruke litt sunn fornuft også ?. Det rare er at så mange jenter , gutter , kvinner og menn sliter psykisk pga ubehagelige seksuelle opplevelser. Og likevel så forsvarer man friheten til:» har man lyst , har man lov». Det er på tide at man begynner å snakke om følelser og hvordan mennesker egentlig opplever dette med sex. At feks en godt voksen mann kanskje må lære å forstå hvordan en ung kvinne tenker og føler. ( og selvfølgelig det samme ang gutter). Vi kan godt henge ut enkeltmennesker i dette landet men egentlig trengs det en holdningsendring og forbyggende tiltak sånn generellt når det gjelder dette problemet. 

Anonymkode: e8cc4...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Xtra skrev:

Nei, det er ikke fordi Giske er mann. Og en 17-åring er IKK et barn. 

Juridisk sett er alle under 18 år barn.

Anonymkode: 41499...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Juridisk sett er alle under 18 år barn.

Anonymkode: 41499...680

Dette er feil. I følge alle helselover er du voksen ved 16 år. Det samme gjelder i seksuelle forhold. Den seksuelle lavalder er 16 år.

Anonymkode: 36073...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trine Skei Grande LÅ med dette barnet på 17 år.

Trond Giske lå ikke med et barn. Trond Giske ble avvist og har ikke forgrepet seg på noen. 

Urovekkende at så mange synes Giske har gjort noe verre enn Grande.

Kan det være fordi Giske er mann?

Anonymkode: 41499...680

Litt forskjell mht om det er frivillig eller ikke.

Anonymkode: 5abda...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er feil. I følge alle helselover er du voksen ved 16 år. Det samme gjelder i seksuelle forhold. Den seksuelle lavalder er 16 år.

Anonymkode: 36073...056

Man har ikke stemmerett , kan ikke kjøre bil, skal ikke drikke alkohol og regnes ikke som myndig før man er 18 år. Da bør man jo tenke at det er en forskjell også i forhold til å ha sex med en som er under 18 år. Uansett hva helseloven måtte si. Tenker at som 16 åringer er det mer dette å få lov å ha et seksuelt forhold til andre ungdommer man verner om. Tror ikke at noen i helsevesenet heier på seksuelle forhold mellom tenåringer og voksne som er på alder med foreldrene deres. 

Anonymkode: e8cc4...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er feil.

Nei, det er riktig. Ifølge FNs barnekonvensjons artikkel 1 og internasjonal rett er alle mennesker under 18 år barn i juridisk sammenheng

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I følge alle helselover er du voksen ved 16 år. Det samme gjelder i seksuelle forhold. Den seksuelle lavalder er 16 år.

Anonymkode: 36073...056

Er dårlig argument. I Tyskland og Italia er den seksuelle lavalder 14 år, i Spania 13 år. Syntes du det er OK at en 38 åring har sex med en 13-åring? Nei, tror ikke det.

Anonymkode: 41499...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet her er at mannen ikke ville ha det ut i media og at han ikke varslet. Hårreisende at ikke det ble respektert, syns jeg.

Anonymkode: b452e...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det største problemet her er at mannen ikke ville ha det ut i media og at han ikke varslet. Hårreisende at ikke det ble respektert, syns jeg.

Anonymkode: b452e...e76

Det er pressens forbannede plikt å drive gravejournalistikk.

Ellers er det største problemet at TSG lyver i media og forsøker å få 17 åringen til å fremstå som en overgriper. Hadde hun bare gått ut og innrømmet hendelsen hadde saken trolig blitt lagt død.

Anonymkode: b1552...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er pressens forbannede plikt å drive gravejournalistikk.

Ellers er det største problemet at TSG lyver i media og forsøker å få 17 åringen til å fremstå som en overgriper. Hadde hun bare gått ut og innrømmet hendelsen hadde saken trolig blitt lagt død.

Anonymkode: b1552...0be

pressens forbannende plikt altså..pompøst. Det er vel ingen som egentlig vet om hun lyver eller ikke, er det vel? 

Anonymkode: b452e...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

pressens forbannende plikt altså..pompøst.

Snakk det bort.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen som egentlig vet om hun lyver eller ikke, er det vel? 

Anonymkode: b452e...e76

Det vet vi. 

Anonymkode: b1552...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Snakk det bort.

Det vet vi. 

Anonymkode: b1552...0be

Hvem er vi?  PST?

Anonymkode: b452e...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er vi?  PST?

Anonymkode: b452e...e76

Basert på hva den stakkars gutten sier, og vitner som har observert overgrepet.

Anonymkode: b1552...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det ingen kan nekte på er at TSG blir vist mer forståelse en Giske. Greit at Giske stakk tunga nedi ufrivillig, men hadde det vært Giske som hadde sex med ei full 17 år gammel jente i en åker, så hadde han ikke fått forståelse.

 

Likestilling ? Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trine Skei Grande LÅ med dette barnet på 17 år.

Trond Giske lå ikke med et barn. Trond Giske ble avvist og har ikke forgrepet seg på noen. 

Urovekkende at så mange synes Giske har gjort noe verre enn Grande.

Kan det være fordi Giske er mann?

Anonymkode: 41499...680

Mulig jeg har misforstått, men Giske ga seg jo ikke akkurat ved første nei. Når noen må slutte i organisasjonen for å få fred for han så er vel det seksuell trakassering?

Nå vet jeg for lite til å si hvem som har gjort det verste, synes i grunn alle sakene som har vært oppe har vært ille. Det er tross alt ledere av landet vårt vi snakker om og av de bør det kunne forventes litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Basert på hva den stakkars gutten sier, og vitner som har observert overgrepet.

Anonymkode: b1552...0be

"stakkars gutten" er nå en mann på 26 år. Observert overgrepet? Da sier du jo at det var et overgrep,men hvem er overgriperen? Det er vel ikke sånn at noen har filmet det og vi vet ingenting om noen har sett det. Bare rykter. Ord mot ord. Ingen vet egentlig hva som skjedde uten de to involverte. Og ingen av de involverte ville ha det ut i media.

Anonymkode: b452e...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...