Gå til innhold

Selge møbler osv som jeg ikke bruker...


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer faktisk å gjøre som mange andre... sitte inn annonse på møbler som jeg ikke benytter meg av. Behøver penger for øyeblikket... Jeg er ikke en type som liker å ta betalt for noe. Normalt sett så har jeg gitt bort møblene gratis om jeg har hatt noe, men nå vurderer jeg å selge.. Pleier dere å selge møbler dere ikke bruker? Kan jo være godt med tanke på det økonomiske... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg vurderer faktisk å gjøre som mange andre... sitte inn annonse på møbler som jeg ikke benytter meg av. Behøver penger for øyeblikket... Jeg er ikke en type som liker å ta betalt for noe. Normalt sett så har jeg gitt bort møblene gratis om jeg har hatt noe, men nå vurderer jeg å selge.. Pleier dere å selge møbler dere ikke bruker? Kan jo være godt med tanke på det økonomiske... :)

Ja, vi har solgt en del, men har ikke blitt mye penger av det.

 

En gang annonserte vi at vi ga bort en slitt barneseng av god kvalitet. Det ble ingen respons før vi la den ut til salgs for 100 kr. Da ringte det folk på timen. Folk er rare 😉.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg vurderer faktisk å gjøre som mange andre... sitte inn annonse på møbler som jeg ikke benytter meg av. Behøver penger for øyeblikket... Jeg er ikke en type som liker å ta betalt for noe. Normalt sett så har jeg gitt bort møblene gratis om jeg har hatt noe, men nå vurderer jeg å selge.. Pleier dere å selge møbler dere ikke bruker? Kan jo være godt med tanke på det økonomiske... :)

Er det spesielt mye å "tjene" på salg av brukte møbler? Markedet flommer over på finn.

Anonymkode: bfdd7...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det spesielt mye å "tjene" på salg av brukte møbler? Markedet flommer over på finn.

Anonymkode: bfdd7...0a9

Det er sikkert ikke særlig mye. Jeg ble mye kontaktet før dersom jeg skulle selge noe, men så valgte jeg å gi det gratis fordi jeg klarte ikke å ta penger for brukte møbler. Og de som kommer er ofte andre som har lite penger, og da har ikke jeg klart å ta betaling .... men skal man selge så skal man selge... Selgeren i meg burde jo våkne litt mer opp. Men sånn er det.. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Det er sikkert ikke særlig mye. Jeg ble mye kontaktet før dersom jeg skulle selge noe, men så valgte jeg å gi det gratis fordi jeg klarte ikke å ta penger for brukte møbler. Og de som kommer er ofte andre som har lite penger, og da har ikke jeg klart å ta betaling .... 

Å selge brukte møbler til oppgitt pris er da en ærlig sak og ikke noe du skal kvie deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Xtra skrev:

Å selge brukte møbler til oppgitt pris er da en ærlig sak og ikke noe du skal kvie deg for.

Ja jeg har et akvariebord som jeg ikke bruker. Tenker på å selge det ganske billig. Men bare en 100 lapp er noe som ville hjelpe meg, siden jeg sliter med matbudsjettet også.. Jeg fikk veldig respons de gangene jeg har forsøkt å selge noe. Småpenger hjelper til for en som har dårlig økonomi. Tjener jo ikke stort på å gjøre det, men det hjelper uansett på. :) .For noen er en 100 lapp ingenting, men for meg er det ekstremt mye. 

Jeg skal nok ikke grue meg til å gjøre det, for det er jo deres valg om de vil kjøpe eller ikke. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har solgt noe pga flytting, men jeg har ikke noe for mye av møbler. Hadde jeg hatt det, hadde jeg lett kvittet meg med det mot betaling 😀

Anonymkode: d3270...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mina1 skrev:

Normalt sett så har jeg gitt bort møblene gratis om jeg har hatt noe, men nå vurderer jeg å selge.. Pleier dere å selge møbler dere ikke bruker?

Møbler har vi gitt bort mot henting, men det er mest fordi vi da blir kvitt dem raskt, noe som er en fordel når poenget er at vi har kjøpt noe nytt.  Dessuten er det slik at når vi omsider bytter ut f.eks. stuebordet, er det gamle veldig slitt - vi gjør det ikke av motehensyn. 

Vi har solgt andre ting enn møbler, f.eks. barneutstyr.

Sjekk finn.no før du legger ut noe, så ser du hva som blir solgt og hva som ligger igjen og til hvilke priser. Er det ting du ikke bruker, har du jo ingenting å tape på å prøve.

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Har solgt mange ting på Finn, og det kan bli litt penger av det. Helt umulig å forutse hva som slår an. Massivt, groteskt CD(!)-stativ i lutet furu blir revet bort. Strøkne, moderne møbler er det mindre interesse for.

Du kan absolutt få inn en del penger på Finn. 200 her og 500 der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Gargamel skrev:

Har solgt mange ting på Finn, og det kan bli litt penger av det. Helt umulig å forutse hva som slår an. Massivt, groteskt CD(!)-stativ i lutet furu blir revet bort. Strøkne, moderne møbler er det mindre interesse for.

Du kan absolutt få inn en del penger på Finn. 200 her og 500 der.

Enig  :) Jeg har aldri hatt problemer med å få respons på møbler og ting som jeg tidligere annonserte på finn. Det ble veldig mye henvendelser, men jeg ga det tilslutt gratis fordi jeg ikke liker å selge til de som har dårlig økonomi selv. 

Men det er jo et valg: vil de kjøpe det så får de det jo billigere. Man kan faktisk få inn en del penger i det. Og det er genialt når man har et trangt budsjett. Som sagt for noen så betyr ikke en 100 lapp noe særlig, men for meg betyr det mye. Men jeg er en person som hater å ta imot penger fra andre. Men av og til behøver man å være litt selger. Det er slik man overlever. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Men jeg er en person som hater å ta imot penger fra andre. Men av og til behøver man å være litt selger.

Altså - å selge noe som andre vil kjøpe, til en anstendig pris, er da ikke "å ta imot penger fra andre" i den forstand?

Vi bruker "gis bort mot henting" når det er viktig å få ting ut fort.  Hvis det er litt viktig for oss at mottaker faktisk har bruk for tingene og vil ha glede av dem (og ikke bare vil ha dem fordi det er gratis og kanskje kan tjene penger på dem - jeg har blitt kontaktet av folk som knapt nok forstår hva det er, de ser bare at det gis bort), tar vi litt penger for dem.  F.eks. barneutstyr som jeg synes er litt for fint til at det skal "drukne" på et loppemarked og kanskje bli kastet etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Gjenbruk av brukte møbler og andre ting er en fin ting, såfremt tingene ikke er utrangert og heller burde kastes. Så jeg er veldig for at ting averteres på finn. Jeg har også kjøp ting på finn og er ikke den som orker pruting og styr, så om folk har overpriset tingene fordi de har lagt inn prutningsmonn så gidder jeg ikke engang å forhøre meg om tingen. Så mitt stalltips er at du sjekker hva andre tilsvarende ting koster i ditt nærområde.

Det er helt stuerent å selge (og kjøpe) ting på finn og er ikke ensbetydende med at man har dårlig råd (og enten må skaffe cash eller må spare penger ved å kjøpe billigere). Resirkulering og gjenbruk er helt innafor for begge parter :-) Så ingen grunn til å være flau over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fått bare kjørt bort en masse til gjenbruksstasjonen hvor det ble delt i stykker hvis materialer kunne brukes. Vanskelig å få solgt noe selv gamle barnebøker. Jeg betalte til slutt for å få det kastet som søppel.

Det kom i stand denne ryddingen da en megler tittet seg rundt og fant alt så utrangert. Jeg har ikke råd til å flytte da min inntektsevnen er ikke så stor lenger men jeg er mer glad i tingene jeg har etter denne rydde - prosessen  som jeg nok kunne spart meg eller tatt mye selv i kommunens sekker. Men når man blir alene prøver man jo tenke så fornuftig som mulig. Ingen ønsker noen til byrde. Men nå tenker jeg meg veldig nøye om før jeg skaffer nye ting for det er så strevsomt å måtte kvitte seg med ting i den andre enden.

Anonymkode: e36c6...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...