Gå til innhold

Redd.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja vi får se,jobber ikke for å bli syk. Jeg vil ikke være syk. 

Hvis vi skal ta utgangspunkt i faktiske handlinger og valg fremfor tanker og følelser, virker det som du jobber målrettet og disiplinert for å bli psykest mulig. 

Men til tross for at du motarbeider hjelpeapparatet og saboterer behandling, vil jeg ikke at spesialistene skal gi deg opp. Jeg tror det finnes behandling som fungerer for deg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Janus30 skrev:

Hvis vi skal ta utgangspunkt i faktiske handlinger og valg fremfor tanker og følelser, virker det som du jobber målrettet og disiplinert for å bli psykest mulig. 

Men til tross for at du motarbeider hjelpeapparatet og saboterer behandling, vil jeg ikke at spesialistene skal gi deg opp. Jeg tror det finnes behandling som fungerer for deg også. 

Takk for det da ihvertfall. Ja må finnes behandling uten medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk for det da ihvertfall. Ja må finnes behandling uten medisiner. 

Jeg beklager å være brutal, men mot din tilstand hjelper andre ting enn medisiner like bra som det ville virket mot kreft.

Spørsmålet er mer om du kan finne en medisin som har god virkning og få bivirkninger, slik at du slipper å utsette hjernen din for dette gang etter gang. For hver gang du gjør det, dør litt mer av hjernen din. Det er like skadelig for hjernen som å bruke kokain eller amfetamin i store doser.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg beklager å være brutal, men mot din tilstand hjelper andre ting enn medisiner like bra som det ville virket mot kreft.

Spørsmålet er mer om du kan finne en medisin som har god virkning og få bivirkninger, slik at du slipper å utsette hjernen din for dette gang etter gang. For hver gang du gjør det, dør litt mer av hjernen din. Det er like skadelig for hjernen som å bruke kokain eller amfetamin i store doser.

Det er farlig å ta medisiner ja, sant det- Det ødelegger hjernen og krymper den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det er farlig å ta medisiner ja, sant det- Det ødelegger hjernen og krymper den. 

Det var ikke det jeg sa. Sykdommen din angriper og ødelegger hjernen på linje med kokain. Men enig i at medisiner har bivirkninger, men av de to ondene vet jeg hva jeg ville valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det er farlig å ta medisiner ja, sant det- Det ødelegger hjernen og krymper den. 

Det var ikke det han sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Det var ikke det jeg sa. Sykdommen din angriper og ødelegger hjernen på linje med kokain. Men enig i at medisiner har bivirkninger, men av de to ondene vet jeg hva jeg ville valgt.

Ok. Vi har alle våre valg å ta. Jeg vil ikke miste 20 år av mitt liv. Og det sier jeg, tar jo seroquel og nå må jeg øke til 100 mg igjen. Man blir avhengig av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg opplever at jeg har mer evner nå, bedre intuisjon også. Tenkte når jeg skulle ta p.sprøyta"Synd ikke hun vanlige er der, lurer på hvorfor hun er borte". Og hun var borte. Det verste for meg er når kroppen svikter, forstår ikke hvorfor det. Noen som gjør det. 

Det er vanlig med mer smerter i kroppen når psyken begynner å svikte. 

Anonymkode: 031f9...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk for det da ihvertfall. Ja må finnes behandling uten medisiner. 

Hvorfor kan ikke behandlingen inneholde medisiner? Hvis det kommer et preparat på markedet som kunne gjort livet ditt betraktelig bedre, må vel det være utelukkende positivt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Vi har alle våre valg å ta. Jeg vil ikke miste 20 år av mitt liv. Og det sier jeg, tar jo seroquel og nå må jeg øke til 100 mg igjen. Man blir avhengig av det. 

Du kan ende opp med å miste ganske mange år av ditt liv til psykdommen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig med mer smerter i kroppen når psyken begynner å svikte. 

Anonymkode: 031f9...b1c

Som om noen stikker meg med kniver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Janus30 skrev:

Hvorfor kan ikke behandlingen inneholde medisiner? Hvis det kommer et preparat på markedet som kunne gjort livet ditt betraktelig bedre, må vel det være utelukkende positivt? 

Ja men jeg har prøvd så mange ap i så mange år, psykiateren vil jeg skal ta xeplion men det nekter jeg. Aldri mer sprøyter på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Janus30 skrev:

Du kan ende opp med å miste ganske mange år av ditt liv til psykdommen din. 

Dø mener du? Kan man dø av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Vi har alle våre valg å ta. Jeg vil ikke miste 20 år av mitt liv. Og det sier jeg, tar jo seroquel og nå må jeg øke til 100 mg igjen. Man blir avhengig av det. 

Man blir ikke avhengig av det. At du blir dårlig når du trapper ned på seroquel betyr bare at de faktisk hjelper mot sykdommen din. Vival derimot, det blir man avhengig av. Men det tar du, helt uten å nøle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Man blir ikke avhengig av det. At du blir dårlig når du trapper ned på seroquel betyr bare at de faktisk hjelper mot sykdommen din. Vival derimot, det blir man avhengig av. Men det tar du, helt uten å nøle.

Jeg tror jeg er avhengig av vival, det er noe dritt det og. Og jo jeg er avhengig av seroquel, hjernen blir forskrudd av ap. Det tar en tid å resevere den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jeg tror jeg er avhengig av vival, det er noe dritt det og. Og jo jeg er avhengig av seroquel, hjernen blir forskrudd av ap. Det tar en tid å resevere den. 

Hjernen din blir forskrudd uten ap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Dø mener du? Kan man dø av det?

Ja, og det blir ikke bedre av å konstant surre med medisiene slik du gjør.

https://www.napha.no/content/14290/Dramatisk-reduksjon-i-levealder

Årsakene er sammensatte og til dels uklare.  ... Fra England vet vi at mennesker med psykiske lidelser står for halvdelen av alt tobakkforbruk og halvdelen av alle tobakkrelaterte dødsfall.  Inaktivitet, fedme, høgt blodtrykk og diabetes er andre faktorer som spiller inn. ...  Medikamentenes rolle er, og skal være, omdiskutert.  Det kan imidlertid se ut til at pasienter med alvorlige sinnslidelser som schizofreni får økt leveutsikt dersom de tar medikamenter for sin lidelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Dø mener du? Kan man dø av det?

Du kan ikke dø av den på samme måte som ved kreft. Men du kan miste flere år av ditt liv til forvirring, paranoia, hallusinasjoner og nedstemthet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...