Gå til innhold

Redd.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jeg tror jeg er avhengig av vival, det er noe dritt det og. Og jo jeg er avhengig av seroquel, hjernen blir forskrudd av ap. Det tar en tid å resevere den. 

Jeg er også "avhengig" av quetiapin og andre medisiner i den forstand at jeg blir svært syk hvis jeg ikke tar de.

Har også vival tilgjengelig. Den bruker jeg som brannslukking, dvs av og til. Da er det en virkelig god medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, gråstein skrev:

Ja, og det blir ikke bedre av å konstant surre med medisiene slik du gjør.

https://www.napha.no/content/14290/Dramatisk-reduksjon-i-levealder

Årsakene er sammensatte og til dels uklare.  ... Fra England vet vi at mennesker med psykiske lidelser står for halvdelen av alt tobakkforbruk og halvdelen av alle tobakkrelaterte dødsfall.  Inaktivitet, fedme, høgt blodtrykk og diabetes er andre faktorer som spiller inn. ...  Medikamentenes rolle er, og skal være, omdiskutert.  Det kan imidlertid se ut til at pasienter med alvorlige sinnslidelser som schizofreni får økt leveutsikt dersom de tar medikamenter for sin lidelse

Det tror jeg ikke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Janus30 skrev:

Du kan ikke dø av den på samme måte som ved kreft. Men du kan miste flere år av ditt liv til forvirring, paranoia, hallusinasjoner og nedstemthet. 

Ja det har jeg allerede gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg er også "avhengig" av quetiapin og andre medisiner i den forstand at jeg blir svært syk hvis jeg ikke tar de.

Har også vival tilgjengelig. Den bruker jeg som brannslukking, dvs av og til. Da er det en virkelig god medisin.

Ja vival er en god medisin mot angst men tror jeg har tatt det for ofte, vet ikke helt. Godt du innrømmer at du er avhengig da, for det blir man. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, gråstein skrev:

Nei, du pleier jo å ignorere forskning og vitenskap.

Har bare hørt på leger som sier at å ta medisiner forkorter livet med 20 år- Men klart jeg røyker, kan drepe meg det og. Men ser på røyken som medisin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja vival er en god medisin mot angst men tror jeg har tatt det for ofte, vet ikke helt. Godt du innrømmer at du er avhengig da, for det blir man. 

Jeg er avhengig av mine medisiner på lik linje som en med hjertefeil er avhengig av sin medisin for å leve.

Vival gir en helt annen type avhengighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Jeg er avhengig av mine medisiner på lik linje som en med hjertefeil er avhengig av sin medisin for å leve.

Vival gir en helt annen type avhengighet

Men de forandrer kjemien i hjernen, å slutte brått er derfor ikke bra. Hjernen får sjokk. 

Ja tror jeg er fysisk avhengig av vival, kanskje det er derfor jeg er så dårlig i kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Men de forandrer kjemien i hjernen, å slutte brått er derfor ikke bra. Hjernen får sjokk. 

Ja tror jeg er fysisk avhengig av vival, kanskje det er derfor jeg er så dårlig i kroppen. 

Håper du ikke har ubegrenset tilgang på preparater som Vival, ubetenksomt av legen, i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Håper du ikke har ubegrenset tilgang på preparater som Vival, ubetenksomt av legen, i så fall.

Tror ikke jeg har tatt så mye, bestiller når det er tomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men de forandrer kjemien i hjernen, å slutte brått er derfor ikke bra. Hjernen får sjokk. 

Ja tror jeg er fysisk avhengig av vival, kanskje det er derfor jeg er så dårlig i kroppen. 

Jeg synes det er bekymringsfullt så ofte som du skriver at du har tatt en vival og noen ganger to. Og siden jeg regner med at du slett ikke skriver her inne hver gang du tar dem så er nok forbruket ditt skremmende høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Jeg synes det er bekymringsfullt så ofte som du skriver at du har tatt en vival og noen ganger to. Og siden jeg regner med at du slett ikke skriver her inne hver gang du tar dem så er nok forbruket ditt skremmende høyt.

Ja det er kanskje det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror ikke jeg har tatt så mye, bestiller når det er tomt. 

Hvor mange bruker du å måneden?

Anonymkode: 39267...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange bruker du å måneden?

Anonymkode: 39267...16a

Det er jeg ikke sikker på, 40 kanskje...nei jeg vet ikke helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er jeg ikke sikker på, 40 kanskje...nei jeg vet ikke helt. 

40 er et ganske høyt forbruk. Begynn å skrive ned når du tar, så har du oversikten.-

Anonymkode: 39267...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

40 er et ganske høyt forbruk. Begynn å skrive ned når du tar, så har du oversikten.-

Anonymkode: 39267...16a

Ja det kan jeg gjøre, er veldig usikker på hvor mye jeg tar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja det kan jeg gjøre, er veldig usikker på hvor mye jeg tar. 

Men kommer du til å gjøre det? Nei, det er det liten sjangse for...

Anonymkode: 39267...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gråstein skrev:

Ja, og det blir ikke bedre av å konstant surre med medisiene slik du gjør.

https://www.napha.no/content/14290/Dramatisk-reduksjon-i-levealder

Årsakene er sammensatte og til dels uklare.  ... Fra England vet vi at mennesker med psykiske lidelser står for halvdelen av alt tobakkforbruk og halvdelen av alle tobakkrelaterte dødsfall.  Inaktivitet, fedme, høgt blodtrykk og diabetes er andre faktorer som spiller inn. ...  Medikamentenes rolle er, og skal være, omdiskutert.  Det kan imidlertid se ut til at pasienter med alvorlige sinnslidelser som schizofreni får økt leveutsikt dersom de tar medikamenter for sin lidelse

Medikamentenes rolle i den reduserte levealder er fortsatt omdiskutert, det finnes etter hvert en god del anerkjente psykiatere som mener at de negative virkningene undervurderes. Fagfeltet er svært delt når det gjelder både verdien av medikamentene og eventuelle negative konsekvenser av bruken. 

Anonymkode: 7197c...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Tror ikke jeg har tatt så mye, bestiller når det er tomt. 

Tror du ville hatt det bedre om du unnlot å involvere brukerne av dette forumet i din medisinbruk. Det synses i alle retninger, noe kvalifisert og mye ukvalifisert. Foreslår at du primært drøfter din medisinbruk med fastlege og psykiater. 

Anonymkode: 7197c...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...