Gå til innhold

Min voksne datter har bestillt reise til USA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en voksen datter. Hun har vært litt nede i senere tid av kjærlighetssorg osv. Hun er veldig flink på skolen. Veldig reflektert. Og hun jobber i tillegg til skolen. Nå er hun voksen og jeg kan ikke blande meg inn i hennes valg, men jeg liker å gi henne råd på veien selvfølgelig. Og iblant blir jeg litt bekymret.

Jeg ble litt bekymret da hun fortalte at hun hadde bestillt en reise til USA for en uke, men at hun mulig reiser helt alene . Hun hadde fått tak i noen ganske rimelige biletter for to personer for bare litt i overkant av 2000 kroner. En venninne hadde lyst å være med, men det var liten sannsynlighet for at hun kunne bli med. Nå håper jeg på at venninnen kan bli med. Jeg orker ikke tanken på at datteren min skal dra helt alene til USA. Føler det virker så utryggt. Jeg har uansett ingen grunn til å blande meg i dette, for hun er jo voksen. Jeg har ikke gode økonomien heller, men alt for barna: har ikke lyst at hun skal dra alene, og jeg har faktisk lyst å forsøke å få fri de dagene fra jobben, og være med henne til USA om hun ikke får andre med seg... 

Hva sier dere: er det tryggt I USA - New York? Hvordan ville dere taklet og håndtert dette? Hadde dere blitt bekymret? Rådet henne til noe osv? 

Hilsen en bekymret mor.. ( som selvsagt ønsker dattterens beste og at hennes drømmer/ gleder/ og ønsker skal gå henne i oppfyllelse, og jeg respekterer at hun står ved egne valg siden hun er voksen) 

Anonymkode: 58995...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har uansett ingen grunn til å blande meg i dette, for hun er jo voksen.

Det har du helt rett i.  Hvis hun er voksen og har råd, er det ingenting du kan gjøre. 

USA er ikke trygt eller utrygt, det er alt mulig.  I en amerikansk storby kan det være kort vei mellom steder det er helt greit å oppholde seg og steder "alle" vet at man ikke bør gå, i hvert fall når det er mørkt.  Oppfører man seg som en turist bør (f.eks. ikke blir med fremmede på eventyr i mørke bakgater) og holder seg til steder som anbefales for turister, er det ikke utrygt i utgangspunktet.  Vi vet jo likevel at det i teorien kan skje terrorangrep og andre ting absolutt hvor som helst, men sjansene er svært små.  De fleste amerikanere er åpne og vennlige, så det er bare å spørre hvis man f.eks. lurer på om det er greit å gå hjem til hotellet fra restauranten når det er mørkt, eller om man bør ta taxi. 

New York er en mye tryggere nå enn den en gang var.  Bare søk, så får du opp massevis av artikler som underbygger den påstanden. 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke gode økonomien heller, men alt for barna: har ikke lyst at hun skal dra alene, og jeg har faktisk lyst å forsøke å få fri de dagene fra jobben, og være med henne til USA om hun ikke får andre med seg... 

Vil hun virkelig at du skal være med, hvis ikke venninnen kan?  Er det ikke bedre at hun får med seg en annen jevnaldrende - og hva sier betingelsene for billigbilletten om navneendring? Og hvis noen forsøker f.eks. å rane henne - hva skal du gjøre fra eller til?  Det eneste man bør gjøre, er å levere fra seg alt uten protester.  Ikke bo på et sted som er så rimelig at de ikke tilbyr sikker oppbevaring av pass og andre verdisaker. 

Du skriver at hun er reflektert og ansvarsbevisst.  Er hun litt reisevant også, går det sannsynligvis helt fint.  Det er masse tips om amerikanske reisemål på nettet, så du kan bare oppfordre henne til å lese seg opp litt på forhånd.  Tenk på det en annen skrev her tidligere - du ville latt henne dra til Utøya, ikke sant?

Jeg har også en voksen datter.  Hun har reist alene til bl.a. Vietnam og Kina.  Hun er i god behold ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, laban skrev:

Det har du helt rett i.  Hvis hun er voksen og har råd, er det ingenting du kan gjøre. 

USA er ikke trygt eller utrygt, det er alt mulig.  I en amerikansk storby kan det være kort vei mellom steder det er helt greit å oppholde seg og steder "alle" vet at man ikke bør gå, i hvert fall når det er mørkt.  Oppfører man seg som en turist bør (f.eks. ikke blir med fremmede på eventyr i mørke bakgater) og holder seg til steder som anbefales for turister, er det ikke utrygt i utgangspunktet.  Vi vet jo likevel at det i teorien kan skje terrorangrep og andre ting absolutt hvor som helst, men sjansene er svært små.  De fleste amerikanere er åpne og vennlige, så det er bare å spørre hvis man f.eks. lurer på om det er greit å gå hjem til hotellet fra restauranten når det er mørkt, eller om man bør ta taxi. 

New York er en mye tryggere nå enn den en gang var.  Bare søk, så får du opp massevis av artikler som underbygger den påstanden. 

Vil hun virkelig at du skal være med, hvis ikke venninnen kan?  Er det ikke bedre at hun får med seg en annen jevnaldrende - og hva sier betingelsene for billigbilletten om navneendring? Og hvis noen forsøker f.eks. å rane henne - hva skal du gjøre fra eller til?  Det eneste man bør gjøre, er å levere fra seg alt uten protester.  Ikke bo på et sted som er så rimelig at de ikke tilbyr sikker oppbevaring av pass og andre verdisaker. 

Du skriver at hun er reflektert og ansvarsbevisst.  Er hun litt reisevant også, går det sannsynligvis helt fint.  Det er masse tips om amerikanske reisemål på nettet, så du kan bare oppfordre henne til å lese seg opp litt på forhånd.  Tenk på det en annen skrev her tidligere - du ville latt henne dra til Utøya, ikke sant?

Jeg har også en voksen datter.  Hun har reist alene til bl.a. Vietnam og Kina.  Hun er i god behold ;)  

Hun ville mulig ha med meg med en stund, men nå sier hun at hun heller har bestemt seg for å reise alene om venninnen ikke kan, og jeg blir jo ganske nervøs av dette... Hun vil reise dit fordi hun elsker å bli kjent med nye mennesker, og for å være sosial og gå på puber osv å bli kjent med folk. Huff.. for meg virker dette helt merkelig, for jeg synes at hun kan forholde seg til hverdagen og hvor hun oppholder seg. Hun er en utrolig skjønn jente og kan jo bli kjent med folk her... hvorfor dra dit for en uke for å bli kjent med folk for kort periode? hallo liksom.  Men men ... jeg har sagt til henne at dette er min mening om det. Jeg forstår ikke vitsen men at jeg aksepterer at hun tenker anderledes enn meg. Og at jeg aldri kan stanse henne, men om jeg hadde hatt myndighet til det så hadde jeg faktisk stanset henne fra å reise alene. 

Jeg er redd for at hun gjør dette fordi hun har en kjærlighetssorg for en type som hun desverre forelsket seg i, og han slo opp på en litt lei måte. Altså han fortalte henne at han hadde en ny dame, og at det desverre ikke kunne bli de. Hun ble helt ifra seg av det, og jeg kjenner meg igjen fordi jeg har det akkurat på samme måte i mitt kjærlighetsliv på sett og vis. De samme vanskelige følelsene. Men det hjelper ikke å rømme ifra det. Eller finne på noen idiotiske ting i protest. Min datter er veldig populær hos menn, men hun er virkelig kresen!. Og jeg er helt oppgitt av hennes tanker iblant. Men men... 

Man må leve hverdagen som den er etter min mening. Men okey... du har sagt at din datter har reist til Vietnam og Kina helt alene, og er i god behold..... Jeg må akseptere min datters liv såklart. Og hennes ønsker.. så hva skal jeg gjøre? Jeg gir henne råd om å ikke dra alene... Hun sier at hun blir mer selvstendig av å dra på slik tur alene siden hun ikke har lappen, og siden hun bor hjemme hos faren osv.. Føler hun er helt på villspor.. Men men .. jeg kan jo ikke gjøre annet enn å gi råd.. og håpe at hun er istand til å være fornuftig i det hun gjør.... 

Huff.. jaja... jeg vil hennes beste, og ønsker jo at hun skal få leve livet slik hun ønsker å leve det. 

Anonymkode: 58995...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun vil reise dit fordi hun elsker å bli kjent med nye mennesker, og for å være sosial og gå på puber osv å bli kjent med folk.

Da er det nok en fordel på flere måter om de er to.  Men det er ikke noe man ønsker å ha med foreldre på. 

Jeg synes du skal oppmuntre henne til å finne et annet reisefølge.  Ikke sett deg på bakbeina generelt, da blir det bare enda viktigere å vise at hun ikke lar seg styre av mor :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en voksen datter. Hun har vært litt nede i senere tid av kjærlighetssorg osv. Hun er veldig flink på skolen. Veldig reflektert. Og hun jobber i tillegg til skolen. Nå er hun voksen og jeg kan ikke blande meg inn i hennes valg, men jeg liker å gi henne råd på veien selvfølgelig. Og iblant blir jeg litt bekymret.

Jeg ble litt bekymret da hun fortalte at hun hadde bestillt en reise til USA for en uke, men at hun mulig reiser helt alene . Hun hadde fått tak i noen ganske rimelige biletter for to personer for bare litt i overkant av 2000 kroner. En venninne hadde lyst å være med, men det var liten sannsynlighet for at hun kunne bli med. Nå håper jeg på at venninnen kan bli med. Jeg orker ikke tanken på at datteren min skal dra helt alene til USA. Føler det virker så utryggt. Jeg har uansett ingen grunn til å blande meg i dette, for hun er jo voksen. Jeg har ikke gode økonomien heller, men alt for barna: har ikke lyst at hun skal dra alene, og jeg har faktisk lyst å forsøke å få fri de dagene fra jobben, og være med henne til USA om hun ikke får andre med seg... 

Hva sier dere: er det tryggt I USA - New York? Hvordan ville dere taklet og håndtert dette? Hadde dere blitt bekymret? Rådet henne til noe osv? 

Hilsen en bekymret mor.. ( som selvsagt ønsker dattterens beste og at hennes drømmer/ gleder/ og ønsker skal gå henne i oppfyllelse, og jeg respekterer at hun står ved egne valg siden hun er voksen) 

Anonymkode: 58995...d4f

Hvor gammel er din datter, tidlig 20 årene, ca 25 eller er hun 30. 

Anonymkode: 14e4f...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

Da er det nok en fordel på flere måter om de er to.  Men det er ikke noe man ønsker å ha med foreldre på. 

Jeg synes du skal oppmuntre henne til å finne et annet reisefølge.  Ikke sett deg på bakbeina generelt, da blir det bare enda viktigere å vise at hun ikke lar seg styre av mor :wacko:

Enig i det. Jeg har en mor som er veldig å blande seg i alt jeg foretar meg selv om jeg er over 40 :D. Og det kan være ganske så frustrerende tiltider når jeg får en strevsom telefon hvor min mor ringer med en dypt bekymret stemme og forteller hvordan jeg bør leve livet mitt osv. Og da er det lett for at jeg heller holder stille om alt jeg foretar meg. Det er fint om man kan prate om alt med sine barn på en måte som viser respekt for hveandre avgjørelser i livet. 

Jeg har pratet litt med henne på meldinger i dag og gitt henne råd. Og sagt ærlig hva jeg mener om det. Men har sagt at uansett jeg respekterer hennes ønsker og det er hennes valg men at jeg bare sier noen velmennende råd og meninger fra min side. .

Jeg synes personlig at det er skummelt at hun vil reise helt til USA for å bli kjent med personer på barer osv der nede.. også for en uke. Forstår ikke meningen med det når man kan bli kjent med folk som bor nærmere og heller ha kontakt med dem. Men dette er mine tanker. Hun må få ha sine. Men jeg synes det er skummelt. 

Anonymkode: 58995...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er din datter, tidlig 20 årene, ca 25 eller er hun 30. 

Anonymkode: 14e4f...35b

Hun er 20 år. 

Anonymkode: 58995...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en voksen datter. Hun har vært litt nede i senere tid av kjærlighetssorg osv. Hun er veldig flink på skolen. Veldig reflektert. Og hun jobber i tillegg til skolen. Nå er hun voksen og jeg kan ikke blande meg inn i hennes valg, men jeg liker å gi henne råd på veien selvfølgelig. Og iblant blir jeg litt bekymret.

Jeg ble litt bekymret da hun fortalte at hun hadde bestillt en reise til USA for en uke, men at hun mulig reiser helt alene . Hun hadde fått tak i noen ganske rimelige biletter for to personer for bare litt i overkant av 2000 kroner. En venninne hadde lyst å være med, men det var liten sannsynlighet for at hun kunne bli med. Nå håper jeg på at venninnen kan bli med. Jeg orker ikke tanken på at datteren min skal dra helt alene til USA. Føler det virker så utryggt. Jeg har uansett ingen grunn til å blande meg i dette, for hun er jo voksen. Jeg har ikke gode økonomien heller, men alt for barna: har ikke lyst at hun skal dra alene, og jeg har faktisk lyst å forsøke å få fri de dagene fra jobben, og være med henne til USA om hun ikke får andre med seg... 

Hva sier dere: er det tryggt I USA - New York? Hvordan ville dere taklet og håndtert dette? Hadde dere blitt bekymret? Rådet henne til noe osv? 

Hilsen en bekymret mor.. ( som selvsagt ønsker dattterens beste og at hennes drømmer/ gleder/ og ønsker skal gå henne i oppfyllelse, og jeg respekterer at hun står ved egne valg siden hun er voksen) 

Anonymkode: 58995...d4f

Selvfølgelig kan hun reise alene om hun vil, og ja, du skal IKKE blande deg borti dette (eller andre valg hun tar), hun er som du sier voksen. 

Til sammenligning, da jeg var 23 hadde jeg barn, og hadde vært både i Mexico City og Amsterdam alene (mens jeg ventet på at kjæresten skulle komme etter). Jeg syns det ga både frihetsfølelse og var kult - men også såpass ensomt at jeg i ettertid bare har reist med minst én til, men også opp til 20 :D Viktig erfaring dette slik jeg ser det, og jeg støtter iallfall min egen 22-åring når han tar valg på tvers av mine preferanser.

Jeg syns forøvrig det høres ut som du projiserer en del når du beskriver tankene rundt hvordan du syns hun skal leve og prioritere. Du bør øve deg på å tenke at hun er ikke deg, at de viktige oppdragelseårene er over, og stole på den bagasjen du har gitt henne.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Selvfølgelig kan hun reise alene om hun vil, og ja, du skal IKKE blande deg borti dette (eller andre valg hun tar), hun er som du sier voksen. 

Til sammenligning, da jeg var 23 hadde jeg barn, og hadde vært både i Mexico City og Amsterdam alene (mens jeg ventet på at kjæresten skulle komme etter). Jeg syns det ga både frihetsfølelse og var kult - men også såpass ensomt at jeg i ettertid bare har reist med minst én til, men også opp til 20 :D Viktig erfaring dette slik jeg ser det, og jeg støtter iallfall min egen 22-åring når han tar valg på tvers av mine preferanser.

Jeg syns forøvrig det høres ut som du projiserer en del når du beskriver tankene rundt hvordan du syns hun skal leve og prioritere. Du bør øve deg på å tenke at hun er ikke deg, at de viktige oppdragelseårene er over, og stole på den bagasjen du har gitt henne.

Hun får gjøre som hun vil. Jeg melder pass . ;)  . Jeg ville være råde henne. Og var bekymret fordi jeg er så glad i henne. Men hun må få gjøre som hun vil. Og dette gleder hun seg til og jeg er glad så lenge hun har det kjekt. Er bare meg som ikke forsto ønsket og jeg synes at det var skummelt. 

Anonymkode: 58995...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun er 20 år. 

Anonymkode: 58995...d4f

Jeg ville oppmuntret henne til å få med seg en venninne/venn men jeg ville tatt en annen vinkling enn å si at hun burde ha med seg noen mht sin egen sikkerhet. Ville vinklet det mot å ha selskap under flyturen, noen å gå ut med på kveldene, reise litt rundt med.

Anonymkode: 14e4f...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville oppmuntret henne til å få med seg en venninne/venn men jeg ville tatt en annen vinkling enn å si at hun burde ha med seg noen mht sin egen sikkerhet. Ville vinklet det mot å ha selskap under flyturen, noen å gå ut med på kveldene, reise litt rundt med.

Anonymkode: 14e4f...35b

Har forsøkt den vinklingen også. Men til ingen nytte. Hun sier at hun reiser fordi hun er veldig sosial av seg og ønsker å treffe nye mennesker å bli kjent med på barer og nattklubber i USA. .... 

Anonymkode: 58995...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, laban skrev:

Da er det nok en fordel på flere måter om de er to.  Men det er ikke noe man ønsker å ha med foreldre på. 

Jeg synes du skal oppmuntre henne til å finne et annet reisefølge.  Ikke sett deg på bakbeina generelt, da blir det bare enda viktigere å vise at hun ikke lar seg styre av mor :wacko:

Jeg fortalte henne at hun må bare gjøre som hun vil, for nå vil ikke jeg minne om min mor, sa jeg til henne. Min mor er så flink å bekymre seg og blande seg inn i alt jeg gjør, og det skal ikke jeg gjøre mot deg, sa jeg til henne. Gjør som du vil. Regner med at du gjør det som er til det beste for deg. Da begynte hun å prate om at hun gjerne ville at jeg skulle være med. Men da må jeg få fri fra jobben på den tiden hun skal dra. Selve turen er ikke så dyr. Flybilettene koster ca 2000 kroner for to personer, og det er jo utrolig billig. Men det er jo det å bo og leve der nede. Og det var ikke akkurat etter planen for meg å reise på tur akkurat nå. Men men ... det er jo slik.... Jeg vil gjerne gjøre det for henne, altså være hennes turfølge dit, hvis hun ønsker det for jeg vet at dette er en drøm som hun ønsker å oppleve - USA. Men spørsmålet er om jeg får fri fra jobben som sagt... 

Anonymkode: 58995...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fortalte henne at hun må bare gjøre som hun vil, for nå vil ikke jeg minne om min mor, sa jeg til henne. Min mor er så flink å bekymre seg og blande seg inn i alt jeg gjør, og det skal ikke jeg gjøre mot deg, sa jeg til henne. Gjør som du vil. Regner med at du gjør det som er til det beste for deg. Da begynte hun å prate om at hun gjerne ville at jeg skulle være med. Men da må jeg få fri fra jobben på den tiden hun skal dra. Selve turen er ikke så dyr. Flybilettene koster ca 2000 kroner for to personer, og det er jo utrolig billig. Men det er jo det å bo og leve der nede. Og det var ikke akkurat etter planen for meg å reise på tur akkurat nå. Men men ... det er jo slik.... Jeg vil gjerne gjøre det for henne, altså være hennes turfølge dit, hvis hun ønsker det for jeg vet at dette er en drøm som hun ønsker å oppleve - USA. Men spørsmålet er om jeg får fri fra jobben som sagt... 

Anonymkode: 58995...d4f

Så hyggelig at hun ønsker å ha deg med! :) Hadde ikke vært meg som tyveåring ;) .

 

Men vær forberedt på at pengene flyr i New York, særlig om man bor på Manhattan, og det gjør man vel. Inkludert hotell må man nok regne med at det går minimum mellom 1000 og 2000 pr. person pr. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

(...) Da begynte hun å prate om at hun gjerne ville at jeg skulle være med. Men da må jeg få fri fra jobben på den tiden hun skal dra. Selve turen er ikke så dyr. Flybilettene koster ca 2000 kroner for to personer, og det er jo utrolig billig. Men det er jo det å bo og leve der nede. 

Det du kaller «turen» er vel flybillettene? Du nevnte tidligere i tråden at du har dårlig råd nå, og min erfaring er som Xtras, NY er ingen billig by. Husk også å legg til flybuss/taxi eller buss til/fra flyplassen, kostnader på Gardermoen/Heathrow og hotell/leilighet når du snakker om «turen». Da vi var der sist leide vi leilighet privat (vi var fire voksne og tre barn) og betalte 20.000 for en uke. Vi syns vi var kjempeheldige med den dealen husker jeg så dere må nok høyere pr hode. 

NY er ikke billig å oppholde seg i heller. Som Xtra tror jeg du må regne med 1000-2000 pr dag.

Avklar dessuten med datter hva hun/du tenker om spandering og om natteliv også om du blir med, så slipper dere at hun surner til over there. Regner med du ikke tenker deg på nattklubb med henne hver natt, og vil du synes det er ok at hun går alene feks? 

Ut over dette er det superkos å reise med egne voksne barn, men noen sparetur blir det ikke :D 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fortalte henne at hun må bare gjøre som hun vil, for nå vil ikke jeg minne om min mor, sa jeg til henne. Min mor er så flink å bekymre seg og blande seg inn i alt jeg gjør, og det skal ikke jeg gjøre mot deg, sa jeg til henne. Gjør som du vil. Regner med at du gjør det som er til det beste for deg. Da begynte hun å prate om at hun gjerne ville at jeg skulle være med. Men da må jeg få fri fra jobben på den tiden hun skal dra. Selve turen er ikke så dyr. Flybilettene koster ca 2000 kroner for to personer, og det er jo utrolig billig. Men det er jo det å bo og leve der nede. Og det var ikke akkurat etter planen for meg å reise på tur akkurat nå. Men men ... det er jo slik.... Jeg vil gjerne gjøre det for henne, altså være hennes turfølge dit, hvis hun ønsker det for jeg vet at dette er en drøm som hun ønsker å oppleve - USA. Men spørsmålet er om jeg får fri fra jobben som sagt... 

Anonymkode: 58995...d4f

Så hyggelig. Det å gå ut å spise i NY er relativt billig sammenlignet med her, med mindre dere skal ha 7 retters hver kveld. Mat og drikke er rimelig å kjøpe i butikkene også slik at om turen blir dyr avhenger av om du skal handle masse utenom. Beregn en god del penger til taxi men husk at Uber også finnes. Hotell er et annet kapittel, det kan bli dyrt med mindre dere velger løsninger som airbnb eller andre delingstjenester. 

Anonymkode: 14e4f...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Xtra skrev:

Så hyggelig at hun ønsker å ha deg med! :) Hadde ikke vært meg som tyveåring ;) .

 

Men vær forberedt på at pengene flyr i New York, særlig om man bor på Manhattan, og det gjør man vel. Inkludert hotell må man nok regne med at det går minimum mellom 1000 og 2000 pr. person pr. dag.

Ja så lenge jeg ikke blander meg inn i hennes liv så går det helt greit å ha meg med forstår jeg :D . Jeg og min datter har alltid hatt en kontakt som et slags venninneforhold samt så er jeg moren, og kan gjerne glemme at hun er voksen iblant, og begynner å blande meg litt inn med å mase litt på henne om råd i visse situasjoner, men har lovet å slutte med det. Når barna er voksne så må de få leve livet sitt slik de selv ønsker, og jeg må bare respektere valgene hun tar med glede, og tro på at alt går så fint så. 

Jeg har egentlig ikke råd til å være med. Det vil sikkert gå altfor mye penger egentlig. Men jeg har ikke lyst at hun skal måtte reise alene, så ... jeg vurderer å forsøke å få til noe... 

Anonymkode: 58995...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Kayia skrev:

Det du kaller «turen» er vel flybillettene? Du nevnte tidligere i tråden at du har dårlig råd nå, og min erfaring er som Xtras, NY er ingen billig by. Husk også å legg til flybuss/taxi eller buss til/fra flyplassen, kostnader på Gardermoen/Heathrow og hotell/leilighet når du snakker om «turen». Da vi var der sist leide vi leilighet privat (vi var fire voksne og tre barn) og betalte 20.000 for en uke. Vi syns vi var kjempeheldige med den dealen husker jeg så dere må nok høyere pr hode. 

NY er ikke billig å oppholde seg i heller. Som Xtra tror jeg du må regne med 1000-2000 pr dag.

Avklar dessuten med datter hva hun/du tenker om spandering og om natteliv også om du blir med, så slipper dere at hun surner til over there. Regner med du ikke tenker deg på nattklubb med henne hver natt, og vil du synes det er ok at hun går alene feks? 

Ut over dette er det superkos å reise med egne voksne barn, men noen sparetur blir det ikke :D 

Du har vært der? Hvordan er det med mat i New York, hvordan er prisene? . Og var det en fantastisk opplevelse? Jeg er personlig ikke så giret på å reise til New York, men jeg ønsker å stille opp for datteren om hun behøver et reisefølge med seg. Vil ikke at hun skal reise alene dit.. 

Anonymkode: 58995...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg har egentlig ikke råd til å være med. Det vil sikkert gå altfor mye penger egentlig. Men jeg har ikke lyst at hun skal måtte reise alene, så ... jeg vurderer å forsøke å få til noe... 

Anonymkode: 58995...d4f

Du må også huske at en datter gjerne håper og dels forventer at mor spanderer når man er på tur sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har egentlig ikke råd til å være med. Det vil sikkert gå altfor mye penger egentlig.

Aller først: Sjekk betingelsene / gebyret for å endre navn på billetten, hvis den er kjøpt i venninnens navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Aller først: Sjekk betingelsene / gebyret for å endre navn på billetten, hvis den er kjøpt i venninnens navn. 

Det skal jeg gjøre. Og midt nå når jeg holder på å forsøke å stable økonomien min på beina... fordi jeg har lån og ikke den gode økonomi akkurat nå, men jeg skal sjekke opp i dette med bilettene, og jeg må sjekke opp i en del ting og tang før jeg spør om fri fra jobben. Jeg tviler også på om jeg kommer til å få fri fra jobben i den perioden. Men takk for tips: jeg skal sjekke opp i dette med navn på biletten osv :) 

Anonymkode: 58995...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...