Gå til innhold

Han sier: Jeg er ikke forelsket i deg lenger - uten forklaring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde du blitt skuffa om din mann sa: "Jeg må gjøre det slutt. Jeg er ikke forelsket i deg lenger" uten å gi deg forklaring til hva som er galt. Du forstår ingenting. Han går å forteller det samme til andre at forelskelsen til deg tok slutt, og at han håper at du finner en som føler det samme tilbake. Han vil ha sex når det passer seg videre. Hvordan ville du ha reagert på denne situasjonen? Hva ville du ha tenkt og følt? 

 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville vært lei meg og rasende. Rasende for den delen at han tenker bruke deg som horen sin videre. Be han dra til helvete ts. Ikke ligg med en fyr som har dumpet deg brutalt og såret deg. Ha litt stolhet.

Anonymkode: 0773a...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du blitt skuffa om din mann sa: "Jeg må gjøre det slutt. Jeg er ikke forelsket i deg lenger" uten å gi deg forklaring til hva som er galt. Du forstår ingenting. Han går å forteller det samme til andre at forelskelsen til deg tok slutt, og at han håper at du finner en som føler det samme tilbake. Han vil ha sex når det passer seg videre. Hvordan ville du ha reagert på denne situasjonen? Hva ville du ha tenkt og følt? 

 

Anonymkode: b3002...4c5

At man ikke føler det samme man kan ha gjort på et tidligere tidspunkt synes jeg er greit nok, slikt skjer men det betyr ikke at jeg ikke ville blitt såret. På den andre siden -fyren slår opp med deg fremfor å holde deg på gress og det synes jeg fremstår ganske så realt.

At han "vil" ha sex når det passer kan ha bli lagt frem som at han spurte deg om dere fortsatt kan ha sex noe som også kun er et spørsmål selv om det for noen kan oppleves sårt. 

Anonymkode: 77fb7...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville vært lei meg og rasende. Rasende for den delen at han tenker bruke deg som horen sin videre. Be han dra til helvete ts. Ikke ligg med en fyr som har dumpet deg brutalt og såret deg. Ha litt stolhet.

Anonymkode: 0773a...d39

Jeg opplever spørsmål om sex slik at han like gjerne kunne sagt : "skal vi ligge sammen inntil jeg har funnet en bedre dame som jeg kan forelske meg i/ eller inntil jeg ikke gidder å ligge med deg mer?" 

Det er kun et spørsmål men jeg ville aldri fortalt en mann at jeg hadde ingen forelskelse for han, og spurt etter sex på den måten. Da hadde jeg vært egoistisk, føler jeg. 

 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever spørsmål om sex slik at han like gjerne kunne sagt : "skal vi ligge sammen inntil jeg har funnet en bedre dame som jeg kan forelske meg i/ eller inntil jeg ikke gidder å ligge med deg mer?" 

Det er kun et spørsmål men jeg ville aldri fortalt en mann at jeg hadde ingen forelskelse for han, og spurt etter sex på den måten. Da hadde jeg vært egoistisk, føler jeg. 

 

Anonymkode: b3002...4c5

Det er lite gjennomtenkt og dårlig timet, det kan absolutt oppleves ufølsomt men det er likevel kun et spørsmål. 

Anonymkode: 77fb7...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lite gjennomtenkt og dårlig timet, det kan absolutt oppleves ufølsomt men det er likevel kun et spørsmål. 

Anonymkode: 77fb7...fdf

Det sies i en svært sårbar situasjon. Og da er det lett å klamre seg til sexen som mål i å beholde vedkommende. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sies i en svært sårbar situasjon. Og da er det lett å klamre seg til sexen som mål i å beholde vedkommende. 

Anonymkode: b3002...4c5

Tja, for noen er det slik og for andre ikke. Uansett hvordan du reagerer så er jo det ditt valg. Det må da være mer realt å gjøre det slik enn å gå bak ryggen din. 

Anonymkode: 77fb7...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, for noen er det slik og for andre ikke. Uansett hvordan du reagerer så er jo det ditt valg. Det må da være mer realt å gjøre det slik enn å gå bak ryggen din. 

Anonymkode: 77fb7...fdf

Såklart men uansett et dumt spørsmål å stille når man vet at man har nettopp dumpet vedkommende fordi forelskelsen tok slutt, og man vil ha en annen. Årsaken er at den som mottar spørsmålet er jo sårbar. Hensynsløst spørsmål etter min mening. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du blitt skuffa om din mann sa: "Jeg må gjøre det slutt. Jeg er ikke forelsket i deg lenger" uten å gi deg forklaring til hva som er galt. Du forstår ingenting. Han går å forteller det samme til andre at forelskelsen til deg tok slutt, og at han håper at du finner en som føler det samme tilbake. Han vil ha sex når det passer seg videre. Hvordan ville du ha reagert på denne situasjonen? Hva ville du ha tenkt og følt? 

 

Anonymkode: b3002...4c5

Du må nok akseptere at det er slutt og for all del ikke ha sex med ham. Han vil egentlig ha et forhold hvor han gjør akkurat som han vil og utnytter deg som det passer ham. Hva slags sex blir det med en fyr som sier han ikke har følelser for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såklart men uansett et dumt spørsmål å stille når man vet at man har nettopp dumpet vedkommende fordi forelskelsen tok slutt, og man vil ha en annen. Årsaken er at den som mottar spørsmålet er jo sårbar. Hensynsløst spørsmål etter min mening. 

Anonymkode: b3002...4c5

Poenget er at du kan oppleve det hensynsløst og mange vil nok det, på samme tid opplever jeg det også som ganske ryddig og direkte. Det er helt ok å være såret så jeg skjønner egentlig ikke helt hva du spør om. 

Jeg opplever ikke at han utnytter deg slik en annen skriver her, det er jo strengt tatt det motsatte han gjør- han spør deg. 

Anonymkode: 77fb7...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du blitt skuffa om din mann sa: "Jeg må gjøre det slutt. Jeg er ikke forelsket i deg lenger" uten å gi deg forklaring til hva som er galt. Du forstår ingenting. Han går å forteller det samme til andre at forelskelsen til deg tok slutt, og at han håper at du finner en som føler det samme tilbake. Han vil ha sex når det passer seg videre. Hvordan ville du ha reagert på denne situasjonen? Hva ville du ha tenkt og følt? 

 

Anonymkode: b3002...4c5

Når det står  « din mann» lurer jeg på hvilket forhold dere har hatt. Samboer eller ektefelle? Hvor lenge har forholdet vart? Har dere barn sammen?. Hvor lenge har forholdet vart ?. Uansett hadde jeg blitt såret og lei meg. Man fortjener en forklaring. Dessuten hadde jeg følt meg brukt. Man har investert tid og følelser i et forhold og tenker at man kunne ha fått en sjanse til å snakke igjennom ting. Følelser kan variere i alle forhold og forelskelse går over i kjærlighet og ønske om forpliktelse. 

Anonymkode: 57e26...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når det står  « din mann» lurer jeg på hvilket forhold dere har hatt. Samboer eller ektefelle? Hvor lenge har forholdet vart? Har dere barn sammen?. Hvor lenge har forholdet vart ?. Uansett hadde jeg blitt såret og lei meg. Man fortjener en forklaring. Dessuten hadde jeg følt meg brukt. Man har investert tid og følelser i et forhold og tenker at man kunne ha fått en sjanse til å snakke igjennom ting. Følelser kan variere i alle forhold og forelskelse går over i kjærlighet og ønske om forpliktelse. 

Anonymkode: 57e26...388

Jeg spurte generellt om hvordan dere ville opplevd dersom denne beskrivelsen var deres situasjon og deres mann eller dame. 

Jeg har lagt meg en mening om at det er dumt av en som gjør det slutt og spørre om sex når en vet at den andre part er såret og lei seg, og kan klamre seg til et håp eller risikere å bli enda mer såret når vedkommende ikke ønsker noe mer kontakt. Følelser er ikke lett for den som har det. Den kan lett håpe på at forelskelsen blusser opp igjen. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når det står  « din mann» lurer jeg på hvilket forhold dere har hatt. Samboer eller ektefelle? Hvor lenge har forholdet vart? Har dere barn sammen?. Hvor lenge har forholdet vart ?. Uansett hadde jeg blitt såret og lei meg. Man fortjener en forklaring. Dessuten hadde jeg følt meg brukt. Man har investert tid og følelser i et forhold og tenker at man kunne ha fått en sjanse til å snakke igjennom ting. Følelser kan variere i alle forhold og forelskelse går over i kjærlighet og ønske om forpliktelse. 

Anonymkode: 57e26...388

Jeg synes at å fortelle at det er slutt fordi forelskelsen stoppet etter lang tids kontakt er litt rart. Jo forståelig i og med at man mulig ikke føler for å være sammen med personen. Men rart at det er så enkelt at man ikke kan ha litt igjen. Og at det kommer brått. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er bittert er all tid man investerte i en som gjør det slutt så enkelt på den måten. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det da slik at dere har kjent hverandre lenge. At du fremdeles elsker han og hadde tenkt at han var den du skulle dele livet ditt med. At han helt uventet kommer å sier at det er slutt men fremdeles er åpen for sex. Etter min mening veldig respektløs mot deg. Dette er svært egoistisk etter min mening. Og lite forståelse for dine følelser. Han kunne vist deg litt respekt og snakket om dette og gitt det en sjanse. Personlig er jeg veldig imot « bruk og kast» mentaliteten i mange forhold i dag. Noen gange blir egne behov og følelser sett på som så viktig at man har rett til å overkjøre andre. Det vitner om umodenhet etter min mening. Et forhold er sååå mye mer enn sex og forelskelse. Kan nok forstå at du kan ha et håp om at han kommer tilbake hvis du tilfredsstiller han seksuellt men du risikerer heller å bli enda mer såret. 

Anonymkode: 57e26...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår det da slik at dere har kjent hverandre lenge. At du fremdeles elsker han og hadde tenkt at han var den du skulle dele livet ditt med. At han helt uventet kommer å sier at det er slutt men fremdeles er åpen for sex. Etter min mening veldig respektløs mot deg. Dette er svært egoistisk etter min mening. Og lite forståelse for dine følelser. Han kunne vist deg litt respekt og snakket om dette og gitt det en sjanse. Personlig er jeg veldig imot « bruk og kast» mentaliteten i mange forhold i dag. Noen gange blir egne behov og følelser sett på som så viktig at man har rett til å overkjøre andre. Det vitner om umodenhet etter min mening. Et forhold er sååå mye mer enn sex og forelskelse. Kan nok forstå at du kan ha et håp om at han kommer tilbake hvis du tilfredsstiller han seksuellt men du risikerer heller å bli enda mer såret. 

Anonymkode: 57e26...388

Jeg står ikke i denne situasjonen nå. Men bare spurte om deres tanker og meninger om det. Jeg har oppleve det før. Redd for å oppleve det samme igjen. Men vet hvordan jeg skal forholde meg til det om det skjer igjen. Jeg ville sagt nei til sex og bedt han dra til helv... ..  Enig med deg. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du blitt skuffa om din mann sa: "Jeg må gjøre det slutt. Jeg er ikke forelsket i deg lenger" uten å gi deg forklaring til hva som er galt. Du forstår ingenting. Han går å forteller det samme til andre at forelskelsen til deg tok slutt, og at han håper at du finner en som føler det samme tilbake. Han vil ha sex når det passer seg videre. Hvordan ville du ha reagert på denne situasjonen? Hva ville du ha tenkt og følt? 

Anonymkode: b3002...4c5

Dersom man elsker partneren sin er det naturlig å bli skuffet og såret når partneren ønsker å avslutte forholdet, så det ville jeg også blitt. 

Jeg er imidlertid uenig i at du ikke har fått forklaring, han sier jo at han ønsker å avslutte forholdet fordi han ikke lenger har de samme følelsene for deg. Det er forklaringen, og det er slettes ikke uvanlig at dette skjer. Hva tenker du at han skulle gjort og sagt? Holdt det gående til tross for at han ikke elsket deg? 

I innlegget over skriver du at du burde bedt han dra til helv..., og det skjønner jeg ikke. Han har vært ryddig og ærlig slik du beskriver det, det er bare det at du ikke liker utviklingen forholdet tok. Å si nei til sex var nok det riktige siden du hadde sterke følelser, men for han var dette annerledes. Han kunne sikkert greid å ha sex uten at dere var sammen, iallefall i en overgangsperiode.  

Tilslutt: selv om dette kom brått på deg har det nok skjedd gradvis for han, uten at han har tatt det opp. Kanskje trodde han at følelsene skulle komme tilbake? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kayia skrev:

Dersom man elsker partneren sin er det naturlig å bli skuffet og såret når partneren ønsker å avslutte forholdet, så det ville jeg også blitt. 

Jeg er imidlertid uenig i at du ikke har fått forklaring, han sier jo at han ønsker å avslutte forholdet fordi han ikke lenger har de samme følelsene for deg. Det er forklaringen, og det er slettes ikke uvanlig at dette skjer. Hva tenker du at han skulle gjort og sagt? Holdt det gående til tross for at han ikke elsket deg? 

I innlegget over skriver du at du burde bedt han dra til helv..., og det skjønner jeg ikke. Han har vært ryddig og ærlig slik du beskriver det, det er bare det at du ikke liker utviklingen forholdet tok. Å si nei til sex var nok det riktige siden du hadde sterke følelser, men for han var dette annerledes. Han kunne sikkert greid å ha sex uten at dere var sammen, iallefall i en overgangsperiode.  

Tilslutt: selv om dette kom brått på deg har det nok skjedd gradvis for han, uten at han har tatt det opp. Kanskje trodde han at følelsene skulle komme tilbake? 

Det kom brått men han møtte en annen dame som han hadde hatt sex med før. Derfor så kom det ikke som det store sjokket. Men jeg ble lei meg. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kayia skrev:

Dersom man elsker partneren sin er det naturlig å bli skuffet og såret når partneren ønsker å avslutte forholdet, så det ville jeg også blitt. 

Jeg er imidlertid uenig i at du ikke har fått forklaring, han sier jo at han ønsker å avslutte forholdet fordi han ikke lenger har de samme følelsene for deg. Det er forklaringen, og det er slettes ikke uvanlig at dette skjer. Hva tenker du at han skulle gjort og sagt? Holdt det gående til tross for at han ikke elsket deg? 

I innlegget over skriver du at du burde bedt han dra til helv..., og det skjønner jeg ikke. Han har vært ryddig og ærlig slik du beskriver det, det er bare det at du ikke liker utviklingen forholdet tok. Å si nei til sex var nok det riktige siden du hadde sterke følelser, men for han var dette annerledes. Han kunne sikkert greid å ha sex uten at dere var sammen, iallefall i en overgangsperiode.  

Tilslutt: selv om dette kom brått på deg har det nok skjedd gradvis for han, uten at han har tatt det opp. Kanskje trodde han at følelsene skulle komme tilbake? 

Jeg mener fortsatt at måten som han gjør det på er umoden og lite fin. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår det da slik at dere har kjent hverandre lenge. At du fremdeles elsker han og hadde tenkt at han var den du skulle dele livet ditt med. At han helt uventet kommer å sier at det er slutt men fremdeles er åpen for sex. Etter min mening veldig respektløs mot deg. Dette er svært egoistisk etter min mening. Og lite forståelse for dine følelser. Han kunne vist deg litt respekt og snakket om dette og gitt det en sjanse. Personlig er jeg veldig imot « bruk og kast» mentaliteten i mange forhold i dag. Noen gange blir egne behov og følelser sett på som så viktig at man har rett til å overkjøre andre. Det vitner om umodenhet etter min mening. Et forhold er sååå mye mer enn sex og forelskelse. Kan nok forstå at du kan ha et håp om at han kommer tilbake hvis du tilfredsstiller han seksuellt men du risikerer heller å bli enda mer såret. 

Anonymkode: 57e26...388

Jeg ser det slik som deg. Vet at mange ser helt annerledes på det. Altså er de som mener at det er helt fin oppførsel av han. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...