Gå til innhold

Han sier: Jeg er ikke forelsket i deg lenger - uten forklaring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Kayia skrev:

Ok. Uklok beslutning av deg. 

Jeg vil ikke sitte å fortelle til legen og dumme meg ut og si at jeg synes det siste bruddet var tungt og at det skjedde så mye i annledning det at jeg slet kraftig... og på bakgrunn av andre opplevelser i tillegg. Da vil han bare se dumt på meg. Ifølge det jeg forstår så burde jeg bare slå av de følelsene jeg satt med etter det. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, Mina1 skrev:

Dere har nok pratet med eksen min. Og tatt hans parti. Han blandet seg alltid inn og stalket opp alt jeg skrev om. Og fortalte hvem jeg var til folk på diskusjon ..  altså mitt offisielle navn. Han har vel gjort det igjen siden dere virker til å hate meg. Jeg føler meg mobbet i tråden. Jeg hadde det bedre men ramlet ned etter en del kommentarer her inne hvor jeg ble sykeliggjort mer enn jeg var. Jeg fikk da tilbake tvangstankene og selvklandringen og ble dårligere igjen  

Nå er du virkelig på jordet. Trist å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Xtra skrev:

Nå er du virkelig på jordet. Trist å se.

Jeg begynte å tro at han hadde kontaktet dere slik han gjorde da jeg satt å skrev med en dame på diskusjon. Og så fikk jeg alt i kopi fra henne i meldingsboksen. Alt han hadde skrevet av dritt til henne om meg. Jeg trodde det skjedde her inne også nå. Men okey: når dere sier at det ikke har skjedd så stoler jeg på det. 

Det er en årsak til at politiet ikke ville ta saker fra han, og det gjaldt hans adferd på forumer som de tok bilder av. Men poltiiet har ikke noe med utestengelser av meg på forumer De har aldri blandet seg inn annet enn at de var inne å tok noen bilder fra meldingsboksen min på forumene og så på brukere på forumet. . Det har de sagt. Slik at dere vet det. De sa at de ville ikke ta i saken pga hans egen adferd. Og at den ikke holdt. Så da vet dere det. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg vil ikke sitte å fortelle til legen og dumme meg ut og si at jeg synes det siste bruddet var tungt og at det skjedde så mye i annledning det at jeg slet kraftig... og på bakgrunn av andre opplevelser i tillegg. Da vil han bare se dumt på meg. Ifølge det jeg forstår så burde jeg bare slå av de følelsene jeg satt med etter det. 

Du tar feil i alt du skriver her.

Men, ingen vits i å si mer om dette. Du er ikke opptatt av å lytte (=dvs lese svar), du er bare opptatt av å snakke selv (=dvs skrive). 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kayia skrev:

Du tar feil i alt du skriver her.

Men, ingen vits i å si mer om dette. Du er ikke opptatt av å lytte (=dvs lese svar), du er bare opptatt av å snakke selv (=dvs skrive). 

Jeg føler meg som en idiot iblant fordi jeg føler oppgitthet over situsasjonene jeg var igjennom. Opplevelsene sitter i minne. Jeg håper faktisk at dere forstår det. Det er godt å høre at jeg tar feil for jeg kan føle meg riktig så rar. 

Eksen har ikke lov å kontakte meg. Han har heller ikke lov til å gå inn på forumet å stalke opp innlegg fra meg, eller å stalke meg opp på noen som helst måte. Da er det informert. Politiet har sagt at dersom det skjer så skal de ha beskjed om det. Da vet dere det. Men nå sier dere at det ikke har skjedd, og jeg legger min paranoide tanke tilside . 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mina1 skrev:

Nå kan jeg fortelle at jeg har forhørt meg litt med andre single sine opplevelser med nettdating. Andre kvinner. Det er flere som sier at de opplever akkurat det samme som meg anngående nettdatingen. Det er jo en trøst. 

Jeg tror ikke lenger på «nå har jeg snakket med NN som sier at bla-bla»-historiene dine. Jeg tror du dikter opp disse historiene i forsøk på å bekrefte dine egne meninger når du får motbør.  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg føler meg som en idiot iblant fordi jeg føler oppgitthet over situsasjonene jeg var igjennom. Opplevelsene sitter i minne. Jeg håper faktisk at dere forstår det. 

Det har vi skjønt, og derfor rådet deg til å gå til psykolog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Jeg tror ikke lenger på «nå har jeg snakket med NN som sier at bla-bla»-historiene dine. Jeg tror du dikter opp disse historiene i forsøk på å bekrefte dine egne meninger når du får motbør.  

Hva? Jeg har pratet med andre damer på nettet om hvordan nettdatingen er i seg selv, og de sier at de opplever avvisninger etter avvisninger og at det virker som om enkelte spiller på flere strenger. Jeg har bevis for det, om du ikke tror meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Hva? Jeg har pratet med andre damer på nettet om hvordan nettdatingen er i seg selv, og de sier at de opplever avvisninger etter avvisninger og at det virker som om enkelte spiller på flere strenger. Jeg har bevis for det, om du ikke tror meg. 

Ok. Jeg tror imidlertid du sliter med å skille mellom «virkelighet» og «fantasi», mellom «stort» og «smått», og mellom «få» og «mange» nå. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kayia skrev:

Ok. 

Ja, det står på nettet at andre opplever akkurat det samme. Det fins noen som er heldige, men det fins en del som sliter akkurat på lik linje som meg på singelmarkedet spesiellt i min aldersgruppe. De tror også at det er noe galt med de, og lurer på hva. Men det noen av dem slo seg til ro med var at det kunne virke som om noen av mennene har backup-løsninger og derfor så har de lett for å ta lett på det. Var jo en trøst å høre om at jeg ikke er alene om det da. Og at det for noen går sport i å date. En positiv sak :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kayia skrev:

Ok. 

Ja jeg lyver ikke om det. Jeg har link til det. Jeg ville bare forklare at jeg er ikke alene om å oppleve det tydeligvis, men jeg taklet dårlig å oppleve det. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Ja, det står på nettet at andre opplever akkurat det samme. Det fins noen som er heldige, men det fins en del som sliter akkurat på lik linje som meg på singelmarkedet spesiellt i min aldersgruppe. De tror også at det er noe galt med de, og lurer på hva. Men det noen av dem slo seg til ro med var at det kunne virke som om noen av mennene har backup-løsninger og derfor så har de lett for å ta lett på det. Var jo en trøst å høre om at jeg ikke er alene om det da. En positiv sak :) 

«Det står på nettet...» er noe annet enn «jeg har pratet med...», du skjønner det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kayia skrev:

«Det står på nettet...» er noe annet enn «jeg har pratet med...», du skjønner det?

Jeg har pratet med de og på et annet forum om det. ;) . Forstår du nå? Jeg har ikke bare profil her inne lenger :) . 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kayia skrev:
5 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har pratet med de og på et annet forum om det. ;) . Forstår du nå? Jeg har ikke bare profil her inne lenger :) 

Ja jeg har profil på et forum hvor jeg kan prate med andre single på forum. Hvor vi kan utveksle erfaringene våre om dette med nettdating osv.  Synes det var interessant å se om min situasjon var helt unik, men det var den ikke. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har pratet med de og på et annet forum om det. ;) . Forstår du nå? Jeg har ikke bare profil her inne lenger :) 

Ok. Dere er alle enige om å roe ned på nett-dating da, nå som dere har erkjent at det ikke gjør dere godt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Ja jeg har profil på et forum hvor jeg kan prate med andre single på forum. Hvor vi kan utveksle erfaringene våre om dette med nettdating osv. 

Du tørr iallefall, det gjør ikke jeg. Men du har jo utseende med deg, det har ikke jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kayia skrev:

Ok. Dere er alle enige om å roe ned på nett-dating da, nå som dere har erkjent at det ikke gjør dere godt? 

De andre sa at de hadde samme følelser om at det var sårt å oppleve avvisninger på den måten hele tiden, og at de tok pauser iblant. Noen av dem skrev at de hadde enten gitt opp eller nesten gitt opp. Jeg skrev at jeg har nesten gitt opp men tar en god pause før jeg begynner på igjen. Vi hadde iallefall ganske like opplevelser om menn og nettdating, og de samme mennene er på tinder hele tiden og de er evig single gjerne over flere år... Og vi får inntrykk at de har funnet seg en hobby der inne. Såklart kan vi ta feil av noen, men jeg opplevde at en fyr på tinder fortalte meg at han hadde flere backup-løsninger i elskerinnene sine, mens han letet etter nye kvinner. Mye sykt uten tvil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, emilie321 skrev:

Du tørr iallefall, det gjør ikke jeg. Men du har jo utseende med deg, det har ikke jeg.

 

Tør ikke du som er så tøff emilie? Jeg synes at du virker tøffere enn meg. Du virker mye tøffere enn meg emilie. Jeg er jo en sårbar pingle blitt etter all nettdatingen. Men fikk vite på det andre forumet at andre er også sårbare etter mye avvisninger på datene sine. Det er alltid de som lykkes også, men jeg vet om menn på tinder som jeg har sett i alle år der inne. Utrolig nok. Og noen av dem innrømmet etterhvert at de egentlig var bare ute etter litt lek. Men de fremsto som om de ønsket mer i starten. En del av de har en elskerinne i tillegg til at de leter.. men det må jo finnes noen seriøse der også. 

En god del av mennene der inne går med evig singelstatus iallefall.. De har vel vært singel i en haug med år nå  selv om de dater aktivt hele tiden ;) . Burde vel ikke være så vanskelig å finne seg noen når de er så aktive som de er. De jakter i vei hele tiden. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mina1 skrev:

De andre sa at de hadde samme følelser om at det var sårt å oppleve avvisninger på den måten hele tiden, og at de tok pauser iblant. Noen av dem skrev at de hadde enten gitt opp eller nesten gitt opp. Jeg skrev at jeg har nesten gitt opp men tar en god pause før jeg begynner på igjen. Vi hadde iallefall ganske like opplevelser om menn og nettdating, og de samme mennene er på tinder hele tiden og de er evig single gjerne over flere år... Og vi får inntrykk at de har funnet seg en hobby der inne. Såklart kan vi ta feil av noen, men jeg opplevde at en fyr på tinder fortalte meg at han hadde flere backup-løsninger i elskerinnene sine, mens han letet etter nye kvinner. Mye sykt uten tvil. 

Jeg tenkte på deg da jeg leste denne jeg: https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/QlxdBx/Frode-Thuen-Taler-du-darlig-a-bli-avvist_-bor-du-styre-unna-Tinder-og-Happn

«Frode Thuen: Tåler du dårlig å bli avvist, bør du styre unna Tinder og Happn

Ikke alle er ute etter et langvarig forhold når de dater via nettdating. Her treffer man personer med høyst ulike motiver og ønsker – og mange av dem er trolig ikke noe å satse på som kjæreste og partner.

Som samlivsterapeut møter jeg ikke bare par som sliter med samlivet, men også kvinner og menn som sliter med å etablere et samliv – eller et parforhold. Noen av disse kvinnene og mennene har liten eller ingen erfaring med faste forhold, mens andre er på partnerjakt etter et avsluttet samliv som gjerne har vart i årevis.

Flertallet har uansett det til felles at de har prøvd seg på nettdating eller de har lastet ned datingapper som Tinder eller Happn. De som er i 40-årene eller eldre, har først og fremst erfaring fra Match.com og andre nettdatingstjenester, mens Tinder og lignende apper er det som appellerer mest til de yngre aldersgruppene. Mange opererer likevel på begge disse plattformene. Og for de fleste er det i beste fall en blandet fornøyelse.

Tankevekkende innblikk

I boken Snakkes til uka. Feltnotater fra en digital datingverden forteller journalist og forfatter Ellen Sofie Lauritzen på en åpen og usminket måte om sine egne erfaringer med bruk av Tinder og Happn gjennom et par år. Hennes sorgmuntre betraktninger og refleksjoner gir alle oss som ikke har erfaring med slike apper, et interessant og tankevekkende innblikk i hvordan flørting og sjekking i dag foregår ved hjelp av mobiltelefonen.

Vi lærer om hvordan disse appene virker og hvilke utrolige muligheter de gir oss til å komme i kontakt med potensielle partnere. Vi lærer også om hva de gjør med oss; hvordan vi kan bli fanget i en evig jakt etter den perfekte partner. Og vi lærer om nye uttrykk og begrep som beskriver våre opplevelser:

«Jeg henger rundt på appene, veksler mellom Tinder og Happn, klarer ikke å bestemme meg, legger bort telefonen, tar den opp igjen, lukker appen, åpner appen, lukker, åpner. Sveipingen er drevet av en FOMAM – Fear Of Missing out A Match. Bunken med menn blir aldri mindre, sjansen for at det dukker opp noe bedre bak neste kort, er alltid til stede. Tenk om jeg går glipp av noe.»

For dem som har egne erfaringer fra dette digitale sjekkemarkedet, vil jeg også tro at beskrivelsene gir høy grad av gjenkjennelse. Kanskje gir den også en god porsjon trøst og lindring hvis man er blitt skuffet, såret eller sveket. For når en vakker og åpenbart begavet ung forfatter gjør seg kjipe og såre erfaringer med disse appene, er det kanskje litt lettere å forsone seg med de vonde erfaringene man selv måtte ha gjort seg.

Ghosting

Noe av det hun beskriver som virkelig sårt og vondt, er såkalt ghosting; at en person man har datet en periode, bare slutter å svare på meldinger og telefoner, etc. Han eller hun tar seg altså ikke bryet med å slå opp eller forklare hvorfor man ikke ønsker å treffes mer – man bare trekker seg unna.

I mylderet av potensielle partnere og mer eller mindre løse og uforpliktende datingforhold er det kanskje ikke så rart at enkelte faller for fristelsen til å bare fade forholdet ut når man ikke lenger er interessert. Særlig ikke hvis man dater to eller flere parallelt, i tillegg til at man gjerne også har ytterligere noen kandidater på vent. 

Men for den som blir ghostet, og som kanskje betraktet forholdet som mer forpliktende, vil dette naturligvis kunne gi opphav til både forvirring, frustrasjon og fortvilelse.

Prisen man må betale

Kanskje er slike erfaringer likevel bare prisen man må betale for muligheten til rask og effektiv partnerjakt. For med mindre det etableres et sett av etiske kjøreregler for dem som bruker slike apper, og disse reglene faktisk etterleves – og ingen av delene er særlig realistisk, vil jeg tro – er det vanskelig å unngå slike ting som ghosting og parallell-dating. 

Det er fordi datingappene ganske sikkert har en spesiell appell til folk som først og fremst er ute etter sjekking og uforpliktende sex, i tillegg til at appene ganske sikkert også får frem de mer kyniske og uempatiske sidene hos brukerne, uavhengig av hva man egentlig er ute etter.

Så de som er på jakt etter et varig forhold, bør stille seg følgende spørsmål, før de eventuelt laster ned en av disse appene: Er jeg villig til å utsette meg for dette for å få tilgang til alle de potensielle partnerne der ute?

Hvis de vet med seg selv at de tåler dårlig å bli avvist eller utnyttet, bør de i alle fall styre unna Tinder og Happn, tenker jeg. Spesielt hvis de også har en sjekke- og datinghistorie preget av skuffelser og en følelse av tilkortkommenhet. Da er risikoen stor for at disse appene vil føre til enda flere skuffelser og nederlag.»

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...